Sanja

Toiveena kaksoset

118 posts in this topic

Jos mä saisin päättää ottaisin heti kolmoset olis lapsiluku varmasti täynnä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos minulla olisi kyky vaikuttaa asiana, meille tulisi ensin yksi vauva ja sitten kaksoset. Olen aina ajatellut, että saan kaksoset (isällä on identtinen kaksoisveli) ja olen kauhean kiinnostunut kaksosten elämästä ja heidän välisestä yhteydestä. Toistaalta miehen kanssa on "väännetty" lapsiluvusta, sillä hän haluaa kaksi ja minä kolme lasta. Mies sanoi, että jos toisena tulee kaksi, "voidaan pitää molemmat" :girl_haha:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Semmoisia terveisiä vaan teille kaksosista haaveileville, että "BE CAREFUL WHAT YOU WISH FOR!". :ph34r:

 

:grin: :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen kanssa toivonut kaksosia. Viime aikoina jopa kolmosia. Miksi? Kaksi samankokoista päätä telmimässä on vain jotain söpöä. En osaa selittää, mutta ne vain vetoavat tunteisiini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ikinä osannut haaveilla kaksosista. Jos totta puhutaan, en ehkä ollut oikein edes tajunnut että kaksosia on olemassa tai ainakaan että mitä se tarkoittaa (vaikka teininä seurustelinkin pojan kanssa, jolla oli epä-identtinen kaksosveli).

 

Sitten annoimme luojalle vapaat kädet.. puoli tuntia ennen ensimmäistä ultraa mun mielessä kävi ajatus "meidän tuurilla siellä on varmasti kaksi!" ja kun kätilö sitten sanoi ultra-kuvaa hetken tarkkailtuaan "Kerronko heti?" niin mä jo purskahdin itkuun. Onnesta, tupla-huolesta ja tietämättömyydestä!

 

Kotiin päästyämme istuimmekin sitten tietokoneella koko yön aiheeseen tutustuen... kaikki meni hyvin, vauvat ovat pian 4kk enkä vieläkään usko että tämä on totta, että niitä on kaksi. Äitiys on ihanaa, olen maailman onnellisin vauvoistamme! Sekä kuumeilen jo lisää vauvoja.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä minä itsekin haaveilen kaksosista. Meillä niitä siis löytyy kaveripiiristä (eli siis ovat jo aikuisia itse) sekä sukulaisista niin lapsukaisina kuin jo aikuisina äiteinä.

 

Tähän saattaa vaikuttaa sekin, että meillä on miehen kanssa "sovittu" että kaksi lasta hankitaan.... paitsi jos jälkimmäisellä kerralla tulee kaksoset. Itsekin siis kovasti haluaisin vain kaksi lasta, mutta tuollainen tuplaonni toisella kerralla olisi ihana ajatus :girl_smile:

 

Kuitenkin siis mielellämme otamme vastaan kaikki, tulevat yksin tai yhdessä - kunhan vain kokonaisia ovat! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi...oioi..Muistan sen päivän aina ja ikuisesti. Mentiin ekann ultraan sillon mulla oli viikkoja 12+3.

Lääkäri siinä sit etsiskeli vauvaa. Paikalla sattu olemaan meidän sen hetkien terveydenhoitajakin ja myös joku opiskelija. Lääkäri sitten kysy eka terkalta et "mitä kuvassa näkyy". Terkka vastas "kyllä mä arvasin jo" Me oltiin sillon miehen kanssa ihan hämillämme ja sanomatta sanaakaan. No lääkäri sit pienens kuvaa ja selkeesti siinä sit näky kaks pientä. Lämmin ihana onnellinen tunne valtasi meidät. Kaksostyttäremme syntyivät rv 37+1. Minusta vauva aika ei ollut mitenkään rankempaa kuin yhden kanssa:) Nytten, kun olen 3lapsen äiti niin on mihin verrata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olipa hauska ketju :girl_sigh: Muistan, kun sain ensimmäisen lapseni, tuli hassu tunne että meillä on varmaan joskus vielä kaksoset. Nyt lapsia on kolme ja tyttö+poika tulossa :lipsrsealed: Tämän ei kyllä pitänyt olla mitenkään todennäköistä, kummankaan suvussa ei ole tuplia (emme edes tunne ketään monikkoperheitä).

 

Raskausaika ei ole täysin ihanteellisesti mennyt kun olen maannut rv 21 lähtien osastolla(pian täynnä 26 rv). Minulla on kohdunkaulan heikkoutta ja kohdun sisäsuu antaa periksi, kanavaa ei ole juurikaan jäljellä - on arveltu että pääsen vielä pari viikkoa eteenpäin.

 

Kuitenkin olen jo nyt niin ylpeä ja tyytyväinen näistä naperoista, odotan innolla millaista arki sitten joskus on (haluan uskoa että kaikki menee hyvin). Muut lapsemme ovat olleet vauvoina tosi tyytyväisiä, ei ole tarvinnut valvoa, mitä nyt syömisen vuoksi vain :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä myös välillä haaveilen, että jospa saisi joskus kaksoset. Mun suvun puolella niitä on. Tiedä sitten, miten haaveet muuttuu sitten, kun on enemmän ajankohtaista lapsen saaminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin jostain syystä haaveilen kaksosista, tytöstä ja pojasta.

 

Mun serkulla on kaksoset, samoin äitin kahdella serkulla. Myös miehen eno on saanut kaksoset.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ennen tämän ketjun lukemista älynnyt kuvitellakaan, että jotkut tosiaan haaveilee nimenomaan kaksosista. girl_impossible.gif (Päivittelen siis omaa kuvittelemattomuuttani, en toisten haaveita.) Näköjäänhän tämä haaveileminen ei ole edes kovin harvinaista.

 

Minä en totisesti haaveile kaksosista, vaan olen kammonnut ajatusta ja ajatellut, että alkuraskaudessa yksi huonoimmista uutisista olisi tieto monisikiöisestä raskaudesta. (Joskus aikanaan tässäkin ketjussa näköjään käytiin tuo "on tyhmää toivoa kaksosia, koska kaksosten odottamiseen ja saamiseen liittyy niin paljon riskejä" -keskustelu.) No, miksi kirjoitan tähän ketjuun, vaikka en kaksosia toivokaan, on se, että tämä ketju oli minusta antoisa ja ennen kaikkea jostakin syystä kevensi huomattavasti ajatuksiani mahdollisesta kaksosraskaudesta joskus tulevaisuudessa. Minulla ei ole siis mitään syytä olettaa, että ikinä saisin kaksoset, mutta jostakin syystä pelko monisikiöisestä raskaudesta on tähän asti vaivannut mieltäni aika paljonkin ja muun muassa vaikuttanut siihen, miten suhtaudun klomifeenihoitoon, jota mahdollisesti jatkossa tarvitsen. Tämän ketjun luettuani ajatus siitä, että saisin joskus kaksoset, ei enää tunnukaan pahalta; voin jopa kuvitella, että voisin olla onnellinenkin tiedosta heti alusta alkaen. En edelleenkään toivo kaksosia, mutta tämä keskustelu oli kuitenkin minnulle hyvä muistutus siitä, että suurin osa monisikiöisistä raskauksista sujuu sittenkin ihan hyvin - ja että aika moni suorastaan toivoo kaksosia!

Edited by Iki

Share this post


Link to post
Share on other sites

En varsinaisesti toivo kaksosia, mutta haluaisimme vielä kaksi lasta (yksi ennestään) ja mahdollisimman pienellä ikäerolla, joten siinä mielessä kaksosetkin sopisivat kuvioon. Varsinkin, kun tämä raskautuminen tuntuu olevan nyt hieman haastavaa (yk7 meneillään) ja tuntuu raskaaltakin välillä. Toisaalta ennen kaikkea haluaisin terveen lapsen ja riskittömän raskauden, mutta periaatteessa siis kaksoset olisivat hyvin tervetulleita siinä missä yksinenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppaan nimimerkkiä Iki; en ennen tätä ketjua tajunnut jonkun haaveilevan kaksosista! Vaikka meillä kolme lasta onkin ja nyt kaksosia odotetaan, niin kaksosia ei minulle ennen tätä ole oikeastaan "ollut olemassa". Onhan siitä ollut tietoinen, että toiset saavat jopa useamman kerrallaan, mutta kun se sattuu omalle kohdalle on se aivan huikea juttu. Käsittämätön. Monenlaista ajatusta ja ihmetystä herättää :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taas mies puoli vitsillä heittää että haluaisi kaksoset, vähän niinkuin idealla two for one.... Itseä ajatus ehkä enemmänkin hirvittää vaikka tosaalta se vähän myös kiehtoo, ja olisi se toisaalta ihanaa, mutta voisi myös olla double trouble.. Luulen kyllä että mies on itseasiassa enemmän tosissaan kuin vitsillä heittää tätä kaksosasiaa. Hänellä on siis kaksi lasta jo edellisestä elämästä, itselle lapsi olisi ensimmäinen. No, enemmän kuin mitään muuta, toivon nyt vain plussaa testiin. girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itekkin jotenkin salaa toivon tuplia,vaikka yksikin tietty riittäisi kerralla..:girl_in_love: Suvussa jonkin verran kaksosia,joten ehkä tuo toive voisi vielä toteutuakin..:girl_wink: riskeistä huolimatta joo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon jo teininä kertonut olevani valmis kaksosten äidiksi :lipsrsealed::girl_dance:

Äitin puolelta (mummini mummilla) oli 9 lasta joissa kolmet kaksoset, avomieheni äidillä on kaksossisko ja isänpuolen serkkuni sain 1,5kk sitten kaksoset, joten mahdotonta ei kaksosten saaminen olisi :girl_to_take_umbrage2: Lapsiahan meillä ei vielä ole, mutta useampi olisi jokatauksessa toiveissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää nyt ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta en löytänyt mistään mitään ketjua, joka koskisi kaksosuutta..

 

Eli oon ite kaksonen, ja nyt kun toiveissa olis vauva, niin on ruvennut mietityttämään, että kuinka paljon/vai ollenkaan vaikuttaa tämä asia? Siis onko mun suurempi todennäköisyys saada kaksosvauvat, kun itsekin olen?

 

Kiitos jos joku osais vastata! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös minä olen haaveillut kaksosista. Suvussa niitä on, ja toive on suuri, josko omalle kohdalle osuisi.

Tavikselle en osaa vastata varmuudella... Tämä saattaa olla ihan puuta heinää, mutta muistelisin, että "kaksosuus" hyppää yhden sukupolven yli. Tai ainakin tämä olisi tyypillistä. Viisaampi täsmentäköön. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen myös kuullut, että kaksosuus hyppää yhden yli. Mutta kaiketi tämä kaksosuus pitäisi tulla äidin äitin puolelta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen myös kuullut, että kaksosuus hyppää yhden yli. Mutta kaiketi tämä kaksosuus pitäisi tulla äidin äitin puolelta?

 

Siinä mielessä täsmäisi kyllä. :) Mutta tämä ei käsittääkseni päde identtisiin? Äitini on identtinen kaksonen, ja myös itse odotti kaksosia, mutta sai keskenmenon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tulee kyllä joskus mietittyä et sehän ois hyvä jos tulis kerralla kaksoset nii ei tarvis miettiä millon on sopiva aika alkaa yrittää toista et niillä ois mahollisimman pieni ikäero mutta sitten jaksaisko sitä pikkuvauvan kans jos pitäis vahtia toista pikkusta joka on oppinu kävelemään mutta ei vielä ymmärrä ettei kaikkea saa syyä tms. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihii. Minä olen leikitellyt ajatuksella kaksosista. Jos vaikka kerralla sais tublattua lapsiluvun. Kuopusta tehdessä kaksoskuume oli isompi, olisi saanut kerralla lapsiluvun täytettyä siihen mihin tähdätään eli kolmeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now