Sign in to follow this  
Followers 0
tuikku1

Quinny buzz

36 posts in this topic

Monalisa..eikös teillä ollutkin quinnyn buzzit? Pärjääkö kaupunkiasuja pelkästään niillä kärryillä mitä luulet? Olis hyvä tarjous niistä nimittäin ja mulla taas kädet syyhyää vaihtamaan :D . kerropa muutenkin mistä juuri noissa vaunuissa tykkäät ja mistä et...kiitos ja kumarrus! Muutkin saa vastata!

Edited by tuikku1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin myös tietää kumpi on parempi kolme vai neljäpyörää. Kuinka suuri lapsi mahtuu kärryissä istumaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy juu Buzzit :lol: ! Jos ihan keskustassa asuu, niin varmasti pärjää pelkästään noilla. Kyllä kummitytön äiti on niitä täällä "maalla" työntänyt pakosta auraamattomalla tielläkin. Vakuutteli että meni paremmin kuin odotti, mutta itse en lähtisi moiseen :P Nyt jos uudestaan saisin valita ottaisin noi neljällä pyörällä. Itse asiassa olen tilaamassa noihin niitä toisia pyöriä. Mikä siis estää pelaamasta molempien pyörien kanssa jos viitsii. Nythän on myös mahdollisuus ostaa se allterrain wheel, joka pitäis sopia maastoon.

 

Ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä noihin kärryihin, toki muutama miinuskin löytyy. Taka-akseli on aika levee (mutta niin noissa kolmipyöräisisä taitaa muutenkin olla), turvavyöt on tosi lyhyet (ainakin tossa 2007 mallissa). Enää ei saa 5 piste vöinä pojan päälle. Mä olen ratkaissut sen niin että tein niistä 3 piste vyöt kun liitin ne ylähakaset tohon lantion kohdalle. Hyvin pysyy kyllä niinkin kyydissä, eikä meillä ole aina vyöt muutenkaan kiinni turvakaari on niin hyvä. Muuten noita vikoja on mitä nyt noissa pikkupyöräisissä on (liikuminen talvella ym.), mutta ne olikin jo ostettaessa tiedossa ja ostettiin noi ihan kaupunki käyttöön. Meillähän on kunnon hyökkäysvaunut leikkeilyyn ;) Mutta muuten noi plussat taas voittaa noi miinukset, loput onkin sitten vaan plussaa :lol:

 

Mä olin alunperin varautunut siihen että poika ei mahdu noihin kovin pitkään kyytiin, mutta positiiviseti olen yllättynyt kuinka hyvin mahtuu. Meillä on kyllä talvella ollut XL-istuin lainassa paksun makuupussin kanssa. Kesäksi taidan vaihtaa ton tavis istuimen takaisin. Tai katsotaan nyt kuka noissa matkustaa kun kakkonen syntyy. Saadaan myös Dreami koppa lainaan. Sen verran vakuuttavat rattaat noi on olleet että meidän molemmilla kummilapsilla on kyseiset kärryt ja molemmat vanhemmat ovat tykänneet. Me ollaan paljon noiden kanssa myös reissattu ja hyvät on matkoilla olleet.

 

Kysy lisää, jos ett saanut kunnon vastausta :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti Monalisa. Kävin tänään vielä tsiigailemassa kyseistä kärryä ja kesävarusteissa jopa meidän kohta kolmevuotias mahtui kyytiin. Tilasin sitten ne Pramworldista :). Me ei asuta keskustassa, mutta kylläkin niin urbaanilla alueella ettei täältä esim hiekkateitä löydy ja auraushommat sujuu myös. Tilasin ne nelipyöräiset, tulis vaan pian kun taas myin kärryt alta pois :D . Tai on meillä vielä Mountain buggyn tuplat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sä olit nopee :lol: Mutta ei voi mitään kun ratas kuume iskee :rolleyes: Minkä värin tilasit?

 

Pitäisköhän tän ketjun nimi muuttaa ihan vaan Quinnyksi, niin vois sitten muitakin malleja käsitellä tässä!? Ettei mene Buzzlaisten yksin puheluksi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pramworldin sivuilla sanottiin, että uudessa 2009 mallissa kuuluu XL-istuin hintaan. Siitä ei kuitenkaan ollut kuvaa (enkä ole muualtakaan bongannut). Osaako Monalisa tai joku muu kuvailla, miten se eroaa tavallisesta istuimesta? Onko se paljon isompi kuin peruistuin ja eroaako se siitä jollain muulla tavalla? Tuleeko XL-istuin samalla kuosilla kuin muu ratas? (joissakin rattaissa nämä erikoisistuimet on vain tietyissä perusväreissä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusiin malleihin tulee XL-istuin mukana, mutta meidän vm 07 sitä ei ollut vielä keksitty ;) . Meillä on siis kummitytön XL-istuin lainassa joka on noista harmaista/mustista vaunuista ja on saman värinen kuin se perusistuin, muista väreistä en osaa sanoa. XL-istuimessa on istuinosa syvempi, se on varmaan se XL-ominaisuus. Kangas on erilaista kuin perus istuimessa, eikä siinä ole niin pehmeä istuin. Muuten ei perusistuimesta eroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo 2008 malleissa oli/on tuo XL istuin. Pramworldissa on tosi hyvä tarjous 2008 jäljellä olevista buzzeista, minä tilasin siis 2008 mallia..ettei ihan tämä vaunufriikkeys mene törsäilyksi ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko kellään Buzzin omistajilla tai Speedien omistajilla Dreamin koppaa. Mä en tajuu miten se kangas irroitetaan pesuun!! Saan siis kankaan irti, mutta se jää "jumiin" kuomun alle. Pitääkö se kuomu irroittaa ruuvimeisselillä jotta kopan sisus kunkaan saa pesuun?? Ompa hullua jos näin on!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monalisa oletko ollut siihen Dreami-koppaan tyytyväinen? Mä olen näköjään matkimassa sua ja vauvaa odottaa käytetyt Emmaljungat "hyökkäysvaunuiksi" sekä puoleen hintaan mukaan tarttuneet nelipyöräiset Buzzit :lol:

 

Noita Buzzeja varmaan tulee enempi käytettyä kun kaupungissa asutaan, joten kopan ajattelin niihin hankkia - Dreami vaikuttaa näppärältä - toivottavasti vain on tarpeeksi lämmin talvella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitten pitää vaan pukea vauva lämpösesti, jos koppa ei oo kovin lämmin =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monalisa oletko ollut siihen Dreami-koppaan tyytyväinen? Mä olen näköjään matkimassa sua ja vauvaa odottaa käytetyt Emmaljungat "hyökkäysvaunuiksi" sekä puoleen hintaan mukaan tarttuneet nelipyöräiset Buzzit :lol:

 

Siitä vaan matkimaan :D Ollaan oltu tyytyväisiä tähän ratas comboon ja ollaan siihen vielä muutamat kiesit lisätty B):rolleyes:

 

Mistä löysit Buzzit puoleen hintaan?

 

Mä en kyllä ole aivan vakuuttunut tosta Dreami kopasta. On kyllä ihan keskiverto tilava ja kivat materiaalit (meidän 2008 mallissa on fleeceä kaikki sisustan verhoilu) Mutta kuomun ja kopan peitteen suojaavuus on ihan surkea. Tai siis kuomu on sinänsä ihan ok, mutta se suu aukko on aika iso ja se peite ei kyllä suojaa mitään. Näin kesällä se menee harson kanssa, mutta talvella!? Pitää keksiä siihen joku systeemi talveksi jos noita ulkona työntelee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo mäkin vähän kattelin että avoin on verrattuna esim Emmaljungan city-koppaan - ei viitsis ainakaan ehkä ihan täyteen hintaan hankkia - katsotaan lykästääkö käytetyn löytäminen ennen vauvan syntymää. Lämmin pussi tietty pitää jokatapauksessa varmaan sisään hankkia ja ehkä tosiaan virittää jotain lisäsuojaa.

 

Mistä löysit Buzzit puoleen hintaan?

 

Buzzeja oli kaikki viime vuoden värit puoleen hintaan Lastentarvikkeessa tossa kolmisen viikkoa sitten kun ostettiin - tuumasin että hieno homma ja nappasin Apple-värillä yhdet pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joo mäkin vähän kattelin että avoin on verrattuna esim Emmaljungan city-koppaan - ei viitsis ainakaan ehkä ihan täyteen hintaan hankkia - katsotaan lykästääkö käytetyn löytäminen ennen vauvan syntymää. Lämmin pussi tietty pitää jokatapauksessa varmaan sisään hankkia ja ehkä tosiaan virittää jotain lisäsuojaa.

 

Huutiksessa näyttää noita ainakin jonkin verran pyöriä. Toisaalta kun äp-pussin sinne laittaa niin saahan ne reunat siihen kasvojen suojaksi ylös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jee sain kuin sainkin Dreamin edullisesti huutiksesta - omenanvihreä on ihan ok värikin, uutena olisi kyllä ollut ruskea mutta hyvä näin - nyt alkaa olla setti koossa - masuasukkikin kuulemma jo kaksikiloinen ja kaikin puolin "valmis" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua, mä olen ihan käsi ja en vaan ymmärrä että millä h****tillä mä saan ton ostoskorin paikoilleen. Ilman voimaa se ei siis taida mennä? Mutta paljonko sitä pitää runnoa ja miten? Hjälp!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Apua, mä olen ihan käsi ja en vaan ymmärrä että millä h****tillä mä saan ton ostoskorin paikoilleen. Ilman voimaa se ei siis taida mennä? Mutta paljonko sitä pitää runnoa ja miten? Hjälp!

 

Siis mistä kohtaa tökkii?? Se etupyörä/pyörät otetaan irti ja se sokka pujotetaan sinne väliin ja pyörä takasin. Ei se mun mielestä voimaa vaatinut vaan sen sokan piti olla oikeessa linjassa siihen kiskoon nähden. Mulla se pyörän irroitus oli se hankalin tehtävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol::PB) Joo, eipä ihme kun ei onnistunut. Kun ei mulla mitään ohjekirjaa siis ole niin en tajunnut että se rengas täytyy ottaa irti. Mä kirosin kyllä ihan mielettömästi eilen illalla ja luulin jo että koko kori on jotenkin rikki.

 

Ostin siis kärryt liikkeestä jossa ei kuulemma myydä lisäosia(tympeä myyjä) ja korin ostin yksityiseltä netistä joten ohjeita ei tullut mukaan.

 

Kiitos Monalisa, pelastit mun päivän :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin kuvitella että oli "hieman" hankalaa jos et pyörää ottanut irti :lol::P Mutta kiva kun musta oli apua ja ongelma selvis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu ei voi muuta kuin taas vaan kehua :) Meillä on olleet Buzzit kaupunkirattaina/travelsysteminä auton perässä nyt reilu puoli vuotta, ja aivan mahtavasti ovat toimineet. Noin kuukausi sitten vaihdettin Dreami-koppa ratasistuimeen, ja myös istuin toimii loistavasti aivan kuten koppakin ja lapsukainen viihtyy pesässään mainiosti.

 

 

Ainoa pieni miinus, mikä on nyt matkan varrella paljastunut, oli se, että Lapin reissun -30C pakkasella kaasujousi toimi hieman jähmesäti ja rungon kokoontaittaminen oli melko hankalaa. Vaati voimaa, mutta kun uskalsi kunnolla vääntää, niin onnistui tuokin. Niin ja saisivat mennä pienempään tilaan ratasosan ollessa paikallaan. Mutta koska näinkin mahtuvat heittämällä meidän molempien autojen takakonttiin, niin ei kai parane valittaa :P

 

Nyt loskakelillä Buzzit on toimineet kuin unelma: hieman takapainoisina ne eivät jää jumittamaan edes isoihin loskavalleihin, vaan kiitävät niistä läpi kuin unelma. Meillä on 4-pyöräinen versio ja suosittelen kyllä niitä. Ovat oikein vakaan oloiset enkä usko, että niitä kovin helposti saisi kipattua nurin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montako asento on jalkatuessa?

Onko nää 15kg saakka niinkun yleensä rattaat?

Minkäpituinen lapsi mahtuu istumaan kuomun alle (vaikka sadekuuron istuessa)

Miten nukkuminen, onko XL istuin kovinkin paljon isompi?

Voisko joku sovittaa rattaisiinsa vaikka 1v, 2v, ja 3v lapset niin näkisi konkreettisesti että miten mahtuu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montako asento on jalkatuessa?

Onko nää 15kg saakka niinkun yleensä rattaat?

Minkäpituinen lapsi mahtuu istumaan kuomun alle (vaikka sadekuuron istuessa)

Miten nukkuminen, onko XL istuin kovinkin paljon isompi?

Voisko joku sovittaa rattaisiinsa vaikka 1v, 2v, ja 3v lapset niin näkisi konkreettisesti että miten mahtuu :D

 

Sorry, kuvia en viitsi alkaa ottamaan. Jalkatuessa on kaksi asentoa. Ohjekirjasta piti tarkastaa toi painorajoitus. Buzzit on suunniteltu syntymästä neljään ikävuoteen (0-20kg). Kuomu on noissa hyvä sen takia että sitä saa säätää portaattomasti lapsen mukaan. Se kuomu siis liukuu siinä rungossa ylös ja alas. XL-istuin ei ole niinkään isompi vaan syvempi kuin perus istuin. Me ollaan tarvittu tota XL-istuinta oikeestaan vaan talvella toppapussin kanssa, kesällä on ollut käytössä se normi istuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buzziin on siis kahta erilaista kuomua? tuota uutta mikä on pieni, ja vanhaa isompaa (2007) noissa käytetyissä näkyy. jos tuollaset isommalla kuomulla saisi..

20kg kuulostaa tosi hyvältä, kuopus painaa 15kg ja on hyvä syy vaihtaa rattaat kun niiden painoraja on 15 kg ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0