Sign in to follow this  
Followers 0
Rhia

Suuri sf-mitta

27 posts in this topic

Mulla meni viikolle 36 sf-mitta käyrillä (alkuun keskikäyrällä, loppua kohden yläkäyrällä), kunnes viikolla 37 hyppäsi yläkäyrän yläpuolelle. Vaikka terv.hoitaja oli sitä mieltä, että mitan suuruus johtui vauvan asennosta (viihtyi tuossa ihan mun kylkiluitteni alla), antoi hän lähetteen äitiyspoliklinikalle synnytystavan arviointiin rv 39+4. Vauva syntyi 40+0, mitat olivat 48cm ja 3170g. Oikein soma pieni poika siis syntyi hurjista luvuista huolimatta girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli sf-mitta yläkäyrän yläpuolella rv 24 mittauksesta rv 34+ mittaukseen, jolloin se palasi hetkeksi yläkäyrän ja keskikäyrän väliin, jotta pääsi taas rv 37+0 taas yläkäyrän yläpuolelle.

 

Mittoja:

24+2 25cm

28+2 30cm

32+3 32,5cm

37+0 36cm

38+0 37cm

39+1 36,5cm

Neiti syntyikin sitten juuri laskettuna päivänä, jolloin olisi ollut neuvola, joten 40+0 sf-mitasta ei tietoa. Lopputuloksena oli 4152 g ja 52 cm neitokainen.

 

Raskautta ei mullakaan niinkään nähnyt takaapäin, mutta se maha oli ihan HERVOTTOMAN kokoinen edestä katsottaessa. Mulla pituutta 167 cm ja olen ihan normipainoinen muuten, eikä ollut raskausajan diabetestä. Viimeisinä kuukausina vauva haittasi hengitystä, koska pikkuneidon jalat painoivat keuhkoja, vaikka en ihan pätkä olekaan. Tosin mulla on astma muutenkin.

 

Kävin kahdesti kokoarviossa, koska olen itse ollut iso vauva (4660 g) ja se kulkee mun puolella suvussa. Viimeisellä kerralla 37+1 arvioitiin että vauva olisi ollut syntyessään muistaaksen noin 3,6 kg.

Edited by shh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0