Ayla

Taapero tulee yöllä vanhempien sänkyyn/huoneeseen.

37 posts in this topic

Meillä tyttö siirrettiin nukkumaan taaperosänkyyn omaan huoneeseen 1v 5kk iässä. Pari kuukautta meni hyvin ja nukkui omassa sängyssään aamuun asti, kunnes alkoi aamuyöstä (3-5.00) tulla meidän huoneeseen. Aluksi nukutettiin takaisin omaan sänkyyn, mutta siinä saattoi mennä 30-60min ja itse nukuin levottomasti jos ollenkaan tuon rupeaman jälkeen. Mies jos vei takaisin omaan sänkyyn niin huusi kuin palosireeni - vain äiti kelpasi.

 

Pikkuveljen syntymän jälkeen (tyttö silloin 1v 8kk) päätettiin sitten antaa tulla nukkumaan meidän huoneeseen, että saataisiin edes jonkin verran nukuttua kun vauvakin heräili öisin syömään. Ei se sinänsä haittaa, että tulee meidän makkariin yöllä, mutta mä en pysty nukkumaan jos se on kyljessä kiinni ja mies onkin joutunut lähetä evakkoon monena yönä ja tyttö on nukkunut miehen sängyssä. Tämä järjestely ei kuitenkaan pidemmän päälle tuntunut kivalta kun yöramppaamiset tuntui vaan jatkuvan. Nyt on sitten nostettu vauva äp-kopassa pois pinniksestä ja tyttö on jatkanut uniaan pinniksessä. Ei miehenkään tarvitse lähteä yöllä pois. Vauva ei kuitenkaan montaa kuukautta äp-laatikkoon mahdu nukkumaan ja meidän makkariin ei mahdu kahta ylimääräistä sänkyä, joten jos tyttö jatkaa noita yöravaamisia kovin kauan niin en tiedä mitä tehdään... Tosin vauva varmaan siirretään toiseen huoneeseen nukkumaan kun ei enää syö yöllä joten matkasängyn voi sitten virittää meidän makkariin tytön varalle. Mutta siihen, että vauva (nyt 2kk) ei enää syö yöllä on vielä monta kuukautta.

 

Onko tämä jotain uudelleen lähentymisen vaihetta vai mitä? Tuo ramppaaminen kun alkoi jo ennen vauvan syntymää että ei välttämättä ole siihen reagointia. Jos teillä on taapero tullut jatkuvasti vanhempien makuuhuoneeseen jatkamaan unia, niin kuinka kauan tuota vaihetta on kestänyt?

Edited by Ayla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiinnostais muakin kauanko tää kestää. Meillä esikoinen täyttää pian kolme ja tulee lähes joka yö meidän sänkyyn. Yksi tuttu kertoi, että heidän 7-vuotias kuopus tulee edelleen isin ja äidin sänkyyn yöllä... Odotankohan siis turhaan, että poika tajuaa itse rueta nukkumaan yönsä omassa sängyssä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kouluikään asti? :mellow: No voi kun kivaa... Jospa meillä menisi ennen sitä ohi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkään en osaa vastata tuohon kun poika on koko ajan nukkunut miedän sängyssä mutta minä itse olin kanssa melkein 10 kunnes aloin nukkumaan omassa sängyssä koko yön..... :huh::wacko::ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun siskon poika 3v4kk kuulemma kömpii joka yö äitin kainaloon jossain vaiheessa. Ottaa oikein oman peitonki aina mukaan :) Eli varmaan saattaa aika pitkäänki mennä ennen ku nukkuu koko yön omassa sängyssä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, meidän kohta kolmevuotias tulee kans joka yö väliin...enkä kyllä keksi, millä sais loppumaan. Tarra aamulla, jos herää omassa sängyssä? Mut ei se kyllä sitä yöllä muista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-3kuukautta meni.

 

Neiti nukkui pinniksessa n 1,5-vuotiaaksi, ja sitten siirryttiin jatkettavaan. joka kerta tylysti komennettiin omaan sänkyyn takaisin, ja selitettiin jo nukkumaan mennessä etä sulla on oma sänky ja oma huone ja sä nukut siellä. muutaman kerran isäntä meinasi aamulla astua neidin päälle kun raukka nukkui eteisen lattialla :( muta kertaakaan ei sänkyyn/meidän huoneeseen saanut jäädä. aika nopeasti tyytyi kohtaloonsa.

 

aamuisin kun löytyi omasta sängystä kehuttiin kovin että ootpa jo iso tyttö, ihan yksin oot nukkunut ja kysyttiin onko neiti muistanut nukuttaa myös franklinin (pehmolelu) ja onko franklin nukkunut hyvin.

 

koki kai itsensä isoksi ja piti huolta tärkeimmästä aarteestaan :)

 

jaksamista, pitkää pinnaa ja peräänantamattomuutta teille jotka kamppailette asian kanssa. meillä tämä taas edess n 2 vuoden kuluttua..... kunhan saadaan kakkonen maailmaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika on nukkunut kohta puoli vuotta omassa huoneessa. Välillä nukahtaa sinne itsekseen, joskus pitää lukea meidän sängyssä sille kunnes nukahtaa. Toisinaan nukkuu koko yön omassa sängyssä, toisinaan ei. Eli meillä tilanne vaihtelee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö (3v) tulee vieläkin toisinaan nukkumaan meidän viereen. Saattaa ottaa kanssa oman peiton ja tyynyn mukaan :D Ei se meitä oikeestaan haittaa, oikeastaan on kivaa herätä, kun neiti on siinä viekussa. Normaalistikaan tyttö ei meistä kovin kaukana ole, kun hänen sänkynsä on noin metrin päässä meidän sängystämme...Odotan kyllä sitä päivää, että päästään muuttamaan isompaan asuntoon, missä olisi tytölle oma huone ja, että hän malttaisi myös nukkua siellä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lapset muuttivat perhepedistä omaan huoneeseen tytön ollessa vähän alle kaksivuotias. Poika oli jo pidemmän aikaa nukkunut lastensängyssä samassa huoneessa, halusi oman sängyn joten sellainen hankittiin. Nuoremmalla oli jonkun kuukauden ennen omaan huoneeseen muuttoa oma sänky jossa nukkui vaihtelevasti. Huoneenvaihto sujui ongelmitta. Kolmevuotias on hipsinyt meidän viekkuun vähän vaihdellen. Toisinaan löytyy vierestä joka aamu, välillä nukkuu pitkiäkin aikoja vain omassa sängyssä. Vajaa viisivuotias tulee viereen hyvin satunnaisesti, lähinnä nähtyään painajaisia. Molemmat ovat saaneet tulla, yleensä niillä on siihen jokin syy. Jos sattuu niin, että molemmat muksut ovat kömpineet meidän sänkyyn ja käy kovin ahtaaksi, saatan töniä isomman hereille ja kysyä "Tulisiko uni omassa sängyssä jo, täällä kun alkaa olla aika ahdasta?" Yleensä poika jatkaa unia omassa sängyssä ongelmitta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on alettu kans viime aikoina hipsiä meidän sänkyyn. Jätkä ei kovin hyvin pääse vielä meidän sänkyyn, joten nostan sen aina, kun se tulee tökkäämään. Aiemmin tuli sinne aamulla, mutta nykyään kellon aika saattaa olla vaikka mitä. Viime yönä tuulettelin, kun tuli vasta hiukan ennen kuutta ja seiskalta herättiin. Mut edellisyönä tuli jo kahdelta ja silloin se pyöriskeli koko loppuyön, niin oli hankala nukkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 3-vuotias heräilee lähes joka yö 2-3 kertaa ja pyrkii viereen. Meidän sänkyyn poju ei kuitenkaan mahdu, joten vien hänet aina takaisin omaan sänkyynsä nukkumaan. Jos on nähnyt tosi pahoja unia eikä rauhoitu mitenkään päin, otan pojun viereeni sohvalle.

 

Meidän pikkuherra on kyllä aina ollut levoton nukkuja ja heräillyt useamman kerran yössä itkeskelemään. Olen aika pitkälle menettänyt toivoni poitsun yöheräämisten suhteen. Täytyy toivoa, että jäppinen aikanaan löytää ihanan vaimon, joka jaksaa sietää sen että herra herää 2-3 kertaa yössä huutamaan äitiä.

 

Nimim. väsynyt äiti <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

1v9kk tms iässä tyttö siirtyi perhepedistä pois, ja tulee kyllä viereen edelleen, ikää kohta 2v1kk. mutta ei onneksi haittaa meitä, välillä isompikin on tulossa nukkumaan meidän kanssa. ja tämä siis tapahtuu aamuöisin, joskus viiden jälkeen aikaisintaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asumme väliaikaisesti varsin ahtaasti ja nukumme kaikki kolme samassa huoneessa. Mies nousee kuuden maissa lähteäkseen töihin ja tuolloin tyttömme (2v4kk) saattaa havahtua ja kömpiä omasta sängystä viereeni. En ole ajanut tyttöä takaisin, kun sillä tavoin saa itse nukkua vielä arvokkaat 45 min, ennen kuin oma herätyskello soi ;) Myös sairaana vieressä nukkuminen on meillä "sallittua".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on esikoinen jo vuoden ajan tullut lähes joka yö meidän väliin. Yleensä tulee siinä kolmen aikoihin, joskus myöhemmin. Mulla ei ole sitä mitään vastaan, eiköhän se viimeistään rippikouluikään mennessä siitä lähde...mutta olen vain alkanut miettimään, onko siinä ensi vuonna kaksi makoilijaa meidän välissä. Sitten tulee kyllä hieman ahdasta. Meillä on mies välillä mennyt sohvalle nukkumaan, jos hänellä on aikanen herätys tai joku tärkeä juttu seuraavana päivänä. Mua ei poitsun nukkuminen vieressä haittaa... En ole edes yrittänyt viedä häntä takaisin omaan sänkyyn... pitäisiköhän...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yksi tuttu kertoi, että heidän 7-vuotias kuopus tulee edelleen isin ja äidin sänkyyn yöllä... Odotankohan siis turhaan, että poika tajuaa itse rueta nukkumaan yönsä omassa sängyssä...

 

Meillä nuokin päänvaivat vasta tulollansa, mutta voin kertoa, että pikkusiskoni 8,5v kömpii edelleen lähes joka yö vanhempieni väliin nukkumaan! Toivottavasti meillä ei tule tuo vaihe kestämään niin pitkään....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon nukkunut kouluikään asti vanhempien sängyssä KOKO yön :rolleyes: Tais olla mun vanhemmilla kuiva seksielämä...

 

Osku heräilee vaihtelevasti 03-06 aikaan ja hiipii sänkyymme. Usein en edes huomaa sitä että se on kiivennyt meidän väliin ennenkuin se alkaa pyörimään ja siinähän ei sitten enää unta saa. Siksi vien aina pojan takaisin omaan sänkyynsä nukkumaan ja joskus nukahdan sitten pojan viereen ja herään aamulla paikat kipeenä :D

Saas nähdä mitä sitten käy kun on yks hiipijä lisää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli Kiisu tuosta sun vanhempien seksielämä-arvelusta mieleeni, että vanhempani laittoivat jossain vaiheessa lukon makkarinsa oveen :rolleyes: Tämä ennen kuopuksen syntymistä, kun mä olin ehkä 10, pikkuveli 8 ja pikkusisko 5 :D Siinä sitten koputeltiin, kunnes avattiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, meilläkin on viereen hipsimistä ollut nyt alkukesästä asti. Joskus tyttö nukkuu koko yön huoneessaan, joskus tulee jo puolenyön aikaan, useimmiten kuitenkin vasta kolmen aikaan ja siten, että siihen ei kukaan herää. Isäntää se ei niin häiritse mutta mua häiritsee, eikä vähiten siksi että neiti yleensä käyttää mun tyynyä jalkojensa alusena... Kukaan ei jaksa kuskata likkaa takaisin sänkyynsä, ei kai kun siihen ei edes herää että likka kömpii viereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös 5- ja 3-vuotiaat tulevat lähes joka yö meidän sänkyyn. Ahdasta on, mutta musta ei ole siihen, että kävisin huutavaa lasta yöllä viemään omaan sänkyynsä, pidän sitä yöunta juuri sillä hetkellä arvokkaampana. Nyt kun tarkemmin mietin, on kyllä tilanne parantunut, en muistakaan milloin olisivat molemmat tulleet meidän sänkyyn. Taitavat jo sääliä vanhempiaan ja tulevat yksi kerrallaan. Esikoisella pysyy nyt yölläkin päässä se, että pitäisi nukkua omassa sängyssä, kuopus taas ei yöllä kykene sitä ymmärtämään, hänellä on niin suuri hätä päästä äidin viereen. Toisaalta hän nukkuu sikeämmin, joten saattaa vahingossa nukkua koko yön omassa sängyssä.

 

Meille tämä sopii hyvin, ei tuota ongelmia ja menee varmaan ajan myötä ohi. Myönnän, että ois kyllä todella ihanaa, jos joku kaunis yö sais herätä niin, että ei tarvitse siirrellä lapsia pois tieltä, että pääsee ylös sängystä :D

 

Meillä aloitettiin juuri 5 v:lle yökastelun hälytyshoito, eka yö edessä. Jännityksellä odotan miten hälytyksen jälkeen saa koko sakki unta :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä ketju on saanut minut miettimään, että ainakaan toistaiseksi ei yritetäkään luopua perhepedistä. Enska on toivottavasti nyt 1 v 10 kk iässä lopullisesti ja viimeisen kerran yövieroitettu, mutta tulee lähes aina aamuyöstä pyytämään peittoa. Siis äidin peittoa :rolleyes: Siinä kainalossa nukkuu sitten jonkun aikaa, kunnes unissaan pyörähtää taas omalle pedilleen (patja sängyn vieressä).

 

Insinöörihenkistä peittelyratkaisua on kehitelty (siinä uskossa, että jos peitto pysyisi päällä, pysyisi lapsikin sängyssään), mutta taitaa olla turha toivo, että se niin helposti onnistuisi. Vähän vaikuttaa siltä, että aamuyöstä tulee joka tapauksessa äitiä ikävä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me yritettiin 3-vuotiasta neitiä omaan huoneeseen nukkumaan ja oltiinkin hyvin tiukkoja eli ei ollenkaan meidän viereen saanut tulla.. No kuinkas kävikään. Nukkumaanmenossa alkoi jo itkeskely ja kiukkuaminen, laitettiin patja neitin huoneeseen ja jompi kumpi oli siinä kunnes nukahti... Noh, sitten yöllä neiti heräsi itkemään ja oli hätäinen (vaikka oltiin sanottu, että äiti/isä on tässä niin kauan kun nukahdat ja sitten menee omaan sängyyn).. eli sitten jompi kumpi siirtyi kesken unien taas patjalle (mikäli ei ollut nukahtanut siihen jo nukuttaessa).

 

Neiti ei siis itse varsinaisesti kipittänyt viereen, mutta oli hyvin pelokas ja itkuinen niin nukkumaanmennessä, kun sitten yöllä herätessään.

 

Siirrettiin neidin sänky takaisin meidän huoneeseen sängyn viereen. Nyt on reilun viikon neiti heräillyt edelleen itkien ja haluaa edelleen viereen nukkumaan! Vaikka siis nukkuu jo ihan vieressä! Argh, hermot menee! Kiva silloin aamuyöstä pitää kirkuvaa ja riehuvaa lasta omassa sängyssään, kun yrittää väkisin tulla viereen. Sydän särkyy ja menee hermot sekä yöunet kaikilta.. Ja mikä parasta, mies ei ole edes muutamana aamuna (joskus 5-6 aikaan) havahtunut ollenkaan kun neiti on tullut "salaa" viereen ja siinä sitten tyytyväisenä nukkunut aamuun.. Voi argh, edelleen ja se siitä johdonmukaisuudesta. Perhanan vaikeaa olla johdonmukainen ja selkeä, vaikka juuri sehän tässä parhaan lopputuloksen toisi..

 

Ja kunhan vauva tulee taloon, niin meillä sitten nukutaan kaikki samassa huoneessa.. Voi elämä, mitähän siitäkin tulee, jos sattuu vielä olemaan kovinkin itkuinen tapaus tämä pikkusisko..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pojalla on selvästi nyt kausittainen juttu, kun haluaa ehdottomasti tulla nukkumaan meidän väliin. Jos nukutetaan omaan huoneeseen nyt niin silloin siihen menee noin pari tuntia ja täytyy ehdottomasti pitää kädestä kiinni.

 

Itselelleni on tullut aika ristiriitaine olo, kun en lainkaan tykkää siitä että poika tulee meidän väliin nukkumaan mutta toisaalta poika vaikuttaa tällä hetkellä hyvin läheisyyden haluiselta ja on ihan hukassa siellä omassa huoneessaan yksin. Jos nukutan pojan omaan pinnikseen niin poika tulee joskus aamulla tai aamuyöstä meidän väliin nukkumaan, koska mulla ei ole yksikertaisesti halua lähteä uudestaan nukutusrumbaan. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muksut nukahtavat nätisti omiin pinniksiinsä, mutta jossakin vaiheessa yötä (yleensä n. klo 03-05 välillä) poika aloittaa ulinan "Isiiii, isiiii, isiiii...". Mies yrittää aina patistaa minua pojan luo, mutta yhden kerran jälkeen en tee sitä virhettä enää toiste (poika sai kauheat itkupotkuraivarit, huusi ja huusi ja herätti siskonsakin). Mies sitten käy poikaa lohduttamassa ja tulee lopulta ukkeli kainalossaan takaisin sänkyyn, kun poika on aikansa itkenyt "sykkyyn, sykkyyn". Poika tuhisee (pyörii ja kierii ja potkii) siinä meidän välissä aamuun asti.

 

Jos muksuilla olisi tavalliset lastensängyt, niin äkkiäkös poika sieltä omin jaloin tepsuttelisi isin ja äitin väliin. Toivottavasti tämä on taas vain jokin "vaihe", ja sitten kun ne lastensängyt on hankittu, poika ei enää kaipaakaan vanhempiensa väliin öisin. (Joo, toivossa on hyvä elää... :rolleyes:;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi lasta, kohta 2v. ja kohta 4v. Molemmat menevät nukkumaan iltaisin omiin sänkyihinsä omaan makuuhuoneeseen, mutta tulevat myös usein aamuyöstä meidän keskeen nukkumaan. Pienempi nukkuu useammin koko yön omassa sängyssään kuin isompi. Molemmat tulevat itse makuuhuoneeseemme, isomman tuloon emme aina edes herää, koska kiipeää vain omatoimisesti viereemme nukkumaan ja pienempi tulee seisomaan sängyn viereen, josta nostan hänet kainalooni nukkumaan. Ostimme viime kesänä leveän (210cm) sängyn, joten tällainen järjestely sopii meille erinomaisesti. Nukutaan kaikki hyvin. Lapset saavat tulla yöllä viereen niin kauan kuin haluavat, mutta nukutamme heidät kuitenkin AINA omiin sänkyihinsä. Aamulla on mukava herätä, kun kaikki rakkaat on lähellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now