kultanen

Lääkkeellinen kohdun tyhjennys

687 posts in this topic

Hieno juttu Hannelore!! Tärppionnea alkaneeseen kiertoon!

 

Täällä toissapäivänä testattu vahva ovisplussa. Davidissa tasavahvat viivat ja joku muu testiviiva jopa vähän tummempi, kun kontrolli. Eilen myös vielä plussaks tulkittavat viivat.

Lämmöissä eilen pieni notkahdus alaspäin ja tänään kunnon nousu. Eli noiden löämpöjen ja testien mukaan ovis hyödynnetty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tärppionnea PiikaKaalle!!  Tänään näytti raskaustesti negaa, jospa ne alkais olla raskaushormoonit pikkuhiljaa minunkin kehosta poistuneet ja menkat saapui lähipäivinä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oota ku kuuta nousevaa sitä kp1:stä. Itse asiassa, loppuis nyt edes tää jälkivuoto :( 2,5vko vuotanut, aina välillä hiipunut ja sitten taas. Nyt enää tuhruttaa, voi jospa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys pitkillä viikoilla km kokeneille: pitääkö odottaa se yksi kierto ennen yritystä? Näin neuvoo joka toinen lääkäri ja toiset sanoo että uutta vaan putkeen. Jotkut sanoo, et aikaisen km jälkeen voi yrittää heti, mut myöhäisen km jälkeen ei. Jotkut sanoo, et spontaanin km jälkeen ei tarvi odottaa mut kaavinnan/lääkkeellisen jälkeen pitää.

 

Mää en jaksais odottaa! :(

Edited by Ekaterina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kp 1 tasan 5 viikkoa tyhjennyksestä. Mulla on sellanen olo, että nytkö se pitäis alkaa alusta sitten kaikki? Mitä jos ei huvita? Haluan lapsen ja perheen mutta ahdistaa. En ole viikkoihin ajatellut edes vauvoja, enkä tiedä mikä mua vaivaa. Onko tää joku itsesuojelumekanismi vai mitä? Ei oikein kiinnostais ryhtyä taas höyryämään kiertopäivistä ja pissiä tikkuun. Toi km vei jotenkin kaiken ilon ja riemun tästä kaikesta enkä tiedä haluanko tai uskallanko enää heittäytyä mukaan uudelleen..

 

Voimia, Ekaterina, mitä ikinä sitten päätätkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Varmaan ihan normaali reaktio, mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Vaikka itsellä seuraava yritys tulee olemaan taas hoitojen kautta, niin en halua mennä mukaan kuumeilijoihin. En jaksaisi sitä että päivä päivältä seurataan tilannetta. Mun mielestä kannattaa kyllä tikuttaa ovis niin että sen saa hyödynnettyä, mutta ei ehkä olla mukana kuumeilijoissa jos tuntuu tuollaiselta?

 

Itse odotan kovasti seuraavaa hoitoa, mutta samalla ajattelen että JOS raskaudun niin sit pitää käydä taas kaikki sama läpi, ja ne ekat 3 kuukautta tuntuu NIIN pitkiltä, eikö niitten yli vois vaan hypätä ja kaikki olis ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt 3 vko tyhjennyksestä ja nyt alko tuikkia sukkapuikkoja kohdunsuulle, ja eilisestä pois ollut vuotu alkoi taas niukkana. Normaalia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei se vuoto sit alkanutkaan, vaan loppui. Kolme viikkoa vuosi. Nyt sit odottamaan kp1:stä... jos se sieltä tulis pian :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaterina, mulla oli viikkoja 12+, lääkkeellinen (epäonnistunut) tyhjennys sekä kaavinta eikä annettu karenssiaikaa. Kysyin erikseen pitääkö ehkäisy aloittaa ja sanoivat että ei, vaan saa yrittää heti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos :)

 

Mä soitin asiasta neuvolaankin, mutta sain ihan ympäripyöreän vastauksen että ota hoitaneeseen lääkäriin yhteyttä. Pitää katsella. Nyt on jomotellu vähän oviskipuja, et ehkä ne menkat nyt ei oo ees kaukana. Puuh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka pian menkat voi alkaa km jälkeen? Mulla on vuoto ollu perjantaista pois, eilen oli menkkakramppeja (=erilaisia ku jälkivuotokrampit) ja nyt tulee kirkasta verta :huh: ja nyt 24pv tyhjennyksestä (ja mun kierto oli 24-28pv ennen tätä). Mistä mää tiiän onko nää menkat vai v-tuileeko jälkivuoto?

 

:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan nämä nyt sitten ekat menkat....eilen alkoi tuhrutteluvuoto, tasan 5 viikkoa keskeytyneen keskenmenon lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. On näitä kyllä jo odotettukin, mutta mulla on yleensä aina tosi runsaat kuukautiset, jotka alkaa heti ekana vuotopäivänä runsaalla vuodolla ja nyt tulee vain rusehtavan veristä tuhrua. Jotenkin ärsyttävää, kun ei yhtään tästä omasta kropasta nyt tiedä...mutta mahdolliset ovulaatipäivät on jo laskettu ja tikut odottaa kaapissa :D Menispä äkkiä nyt nämä pari viikkoa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea kp1:sestä! :)

 

Mulla ne ei nyt sit ollukaan menkat. Muuten vaan hulahti teelusikallinen kirkasta vert ja sit ei mitään <_< menkkakipuja tosin on...

 

Kävin ostamassa r-testinkin, jos vaikka sais negan tai pari tehtyä tässä viikonvaihteessa. Ja jos vuoto alkaa, niin testaan sen jälkeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cathys, mulla tuhtutteli kp1 ja 2. Hirveä vuoto alkoi vasta kolmantena päivänä. Sitä kesti 3-4pvä ja siinä se. Menkay oli tosi runsaat. Siteestä meni läpi 2h jälkeen ja kuppi täyttyi tosi nopeesti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo tänään on jo tullu ihan reilulla kädellä, ei epäilystäkään, menkat nää on. Miten ihminen voikaan olla iloinen kuukautisista :D 

Ekaterina, sulla oli jo niin isot viikot ja hcg pitoisuus varmaan jo todella korkea, että menee varmasti kuukausi, että testi näyttää plussaa :( Odottelu on kyllä tuskaista ja ärsyttävää, mutta tsemppiä kovasti sinne!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nyt lauantaina on kk mennyt joten... negaa ootellessa.

 

Nyt taas tuhruttaa kirkasta verta. Aukeiskohan hanat kohta kunnolla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyl nää menlat saa nyt luvan olla, taas tulee kirkasta! Eihän sitä voi mitään niagaraa odottaakaan ku jälkivuoto ei kerenny olla ku about viikon pois (jos ruskeaa tuhrua, joka ei ees siteesewn asti tullut, ei lasketa niin väliä oli n. kaksi vko). Sit ku vuoto lakkaa, niin testaan. Mulla on pc jonka herkkyys on 25... missäs testissä se herkkyys oli kymppi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaterina : olikohan Davidin testissä herkkyys 10, niitä sai raskauskeijusta. Itse testailin sellaisilla, jossa herkkyys myös tuon 25, mutta vaikka olin käynyt labrassa, jossa hcg pitoisuus oli silloin 19, niin useampi päivä tämän jälkeenkin näytti testi plussaa, eikä mitään haamua vaan kunnon plussan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa päivitellä eritteistä, saa skipata jos ei kiinnosta :)

 

Eli menkat ne sit oli ku olikin. Mä nyt laskeskelin, et eka kierto lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen meni näin (tyhj = kp1)

 

Vuoto 1.5vko (kp 11asti), tuhrua (ei edes siteeseen asti) 1.5vko (kp21 asti), ei vuotoa kunnes menkkatuhrua alk. Kp24 (es päivänå menkkajomot), kunnonn vuoto kp 27/kp1. Yleensä mun kierto on 28pv, ja esikoisen synnytyksenkin jälkeen mun menkst alkoi ajallaan 4vko synnytyksestä... jipii!

 

Mä luulin oikeesti, et jälkivuodon loppumisen jälkeen saa oottaa menkkoja "normikierron" verran ainakin, ja olin tosi iloisesti yllättynyt, että kierto palautui uomiinsa. Testaan (toivottavasti negan!) menkkojen jälkeen. Eikä tarvi stressata yrittämisen aloittamistakaan... :) jälkitarkastus on kahden viikon päästä, hyvällä tuurilla lekuri bongaa oviksenjälkeiset tunnelmat... ja toivottavasti hyvän limakalvon!

 

Yllätyin myös vuodon runsaudesta. Luulis, ettei noin pitkn vuodon jälkeen oo ns mitään enää vuodettavana, mut nää on mun normimenkkoihin nähden aika runsaat. Kertoi ainakin, et kyl se limis siellä taitaa kasvaa :)

 

Hyvä fiilis nyt! Tsemppiä kaikille muillekin kp1stä odottaville ja plussatuulia ♥

 

End of eriteavautuminen :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuoto runsastui niin et soitin varuiksi naistentautien osastolle. Ne käski tulla näytille :huh: kaiken varalta. Onnisunut käynti: limakalvo mainiossa kunnossa, veriarvot normaalit (ja hb 148, jee!), ja ekat menkat siis päällä :) ja päivän paras uutinen oli, et saatiin lupa yrittää raskautta! Ultratessa löytyi harmiton nestekysta vasemmalta, mut se kontrolloidaan sit varsinaisessa jälkitarkastuksessa. Se meinaan saattoi olla myös keltarauhaskysta. Hcg:kin mitattiin ja se oli 15 (nyt siis 32 päivää tyhjennyksestä). Sain labran pari päivää ennen jälkitarkastusta, jolloin se on todnäk jo alle viis :)

 

Kyllä nyt on mielenrauhaa! :)

 

Muok. Termit oikein

Edited by Ekaterina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaterina, tosi huippua!!! Nyt vaan toivotaan sitä tärppionnea ja että kaikki menis tällä kertaa hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now