Feyah

Vauvauinti - missä ja mitä piditte?

112 posts in this topic

^^joo löytyy matkikset joihin saa kaukalon kiinni. Meillä on uinti ihan kaupungin uimahallissa ja ainakaan aiemmin ihan aikuisten vuorolla en ole siellä mitään tuollaisia mattoja huomannut. Se kuulostaa ainakin aika hyvältä idealta, voisihan jonkun sellaisen pehmeän liukuestematon ottaa itsekin mukaan. Kun eniten tosiaan oon sitä pohtinut että mihinkä mä sen vauvan lykkäsen siinä vaiheessa kun itse on suihkussa ja laittaa uimapukua päälle. kun kuitenkin pitää ensin itse käydä suihkussa ennen sitä uimapuvun laittoa eikä sitä saa sääntöjen mukaan laittaa pukkarissa jo päälle.

 

_NcV_ me aloitetaan sunnuntain ryhmässä. entäs te? Kummallakin ryhmällä on varmaan samaan aikaan torstaina se info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Me hoidetaan uimaan meno aina niin että toinen vanhemmista menee ensin suihkuun ja laittaa uimapuvun päälle, ja käy sen jälkeen hakemassa vauvan käytävältä. Sitten toinen pääsee ilman vauvaa suihkuun ja toinen vaihtaa vauvalle uikkarit. Uinnin jälkeen sama sitten toisinpäin, eli meillä isä menee suihkuun ja pukeutuu samalla kuin minä syötän vauvan saunassa ja laitan vaipan ja sisävaatteet. Vien vauvan käytävällä odottavalle isälle pyyhe päällä ja menen rauhassa itse suihkuun. Koko aikana ei vauvaa tarvitse laskea alas lattialle ja turvakaukaloa tms. ei tarvita mukana. Ainoa haastavampi osa on ottaa oma uimapuku pois vauva sylissä, mutta sekin onnistuu.

Edited by Avocado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun Tampereen vauvauinnin ohjeistuksessa sanotaan että ei vaippaa ja uikkarin lahkeiden suut tulee olla napakat .. Niin mitä tällä käytännössä tarkotetaan? Käykö tällainen? Tai sitten ihan vaan tällaset? Kun toinen on vaippa, mutta mielestäni tuossa toisessa ei ole napakat puntinsuut, koska ei ole kuminauhoja? Kertokaa aiheesta tietävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tuo eka on varmastikin ok. Tuo toinen mun mielestä ei...? (en ole varma)

 

Scala, joo ne matot on tosiaan ihan käteviä, ainakin jos vauveli ei lähde siitä pahemmin lipettiin. :) Välillä näkee myös tuota systeemiä mitä Avocado kuvaili, tosin mielestäni se vaikuttaa vähän hankalalle, mutta mikäs siinä jos itse kokee sen hyväksi. Itse olen kokenut hyväksi sen, että mies hoitaa vauvan uinnissa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jyväskylässä oli samanlainen ohjeistus uima-asusta. Käytännössä lähes kaikki ui jossain tämän tai tämän tyyppisissä (pojat siis myös). Kellään en ainakaan huomannut tuon sun ekan linkin kaltaisia housuja. Veikkaisin siis, että nuo tokan linkin housut ainakin täällä kävisi, Tampereesta en tietenkään voi varmaksi sanoa.

 

Noissa Imse Vimseissä väitetään, että "pitävät mahdolliset vahingot housujen sisällä". Meille kuitenkin ainakin sanottiin, että oli uimapuku/-vaippa mikä hyvänsä, ei kaikki kakat kuitenkaan pysy sisällä. Parempi vaan, että huomataan heti, jos vahinko sattuu. Napakoissa lahkeissa on vaan se idea, että ihan kaikki ei uisi ulos pöksyistä. Varmaankin siis jos uimapuku on vaan suunnilleen oikean kokoinen, on ne puntit tarpeeksi napakat.

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Heh, ihan vastakkaiset vastaukset tuli kumminkin :) Tosiaan eri uimakouluilla on kuitenkin erilaiset vaatimukset. Meidän vauvauinnissa mä en ole nähnyt kellään tuon tyyppisiä uikkareita kuin Kärpäsen linkissä. Meidän pojalla on tällaiset uikkarit:

 

dolphins_byxa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Käsittääkseni noita sanotaan uimavaipaksi, vaikka mun mielestä on kylläkin ihan tavalliset uikkarit. Ei ole imuosaa tms., vaan ihan tavallisilta uikkareilta vaikuttavat muuten paitsi on nuo säädettävät lahkeensuut ja vyötärö. Ostettiin ne laiskoina uimakoululta ennen ensimmäistä uintikertaa kun niitä myyvät, käydään siis Simsalabimilla. Myyvät niitä kyllä netin kauttakin: linkki hinnastoon. Varmaan kyllä vastaavat olisi saanut jostain halvemmallakin, mutta oli meille helppoa ostaa siellä paikanpäällä. Muuten, meillä on M-kokoiset (8-10kg) vaikka painoa pojalla on vieläkin vähän alle tuo 8kg niin eivät todellakaan ole liian isot. Luulen, että noi kokoa pienemmät (6-8kg) olisivat olleet liian pienet, vaikka silloin kun aloitettiin uinti painoa oli varmaan ~7kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloin miettimään, että ihan kuin olisin noita samoja juttuja jo jonnekin kirjoittanut. Tuolla Pukeutumis-puolella oli uimavaatteista ketju. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin ottaa vauvoista kuvia vauvauinnissa, mutta kamera ei ole vedenpitävä. Voiko kameran laittaa johonkin pussiin tms, ettei se kastuisi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now