Sign in to follow this  
Followers 0
AnneJ.

Missä iässä lapsi saa päättää vaatteistaan?

27 posts in this topic

Missä iässä lapsesi on saanut alkaa päättää mitä pukee päälle? Kysytkö vaatekaupassa lapsen mielipidettä? Ostatko lapsesi toivoman vaatteen? Jos itse et pidä vaikka violetista, mutta lapsesi haluaa senvärisiä vaatteita, ostatko? Saako lapsi siis päättää väristä?

 

Tämä tuli mieleen, kun esikoinen alkoi tuossa jokin aika ennen 5-vuotissynttäriä toivoa vaaleanpunaisia paitoja. Aiemmin poika ei ole toivonut mitään tietynvärisiä vaatteita, vaan on kelvannut mun valitsemat värit (oranssi, vihreä, ruskea, musta, punainen). Jos pojat ovat mukana vaatekaupassa, kysyn nykyään poikien mielipidettä, vaikka mä tietty sitten päätän ostanko vai en. Esikoinen on kerran tyrmännyt (kotona, ei ollut mukana kaupassa) yhden ostamani paidan, koska ei pidä sen kuvioista. Se on sitten kuopuksella käytössä :) Kuopus täyttää huomenna 3 v. ja olen tässä tän vuoden puolella alkanut kysyä pojan mielipidettä, jos poika on mukana vaatekaupassa. Kysyn siis "Tykkäätkö tästä?" tai "Käyttäisitkö tätä?" Muutaman kerran olen saanut kieltävän vastauksen ja jättänyt vaatteen kauppaan. Tosin viimeksi tein niin, että otin kaksi mieleistäni paitaa ja kysyin kuopukselta kumpi on parempi. Toinen oli hetki sitten tyrmätty paita ja kuopus valitsikin sen toisen.

 

On muuten aika vaikeeta löytää pojalle sopivia vaaleanpunaisia paitoja, kun niissä kaikissa tuppaa olemaan jotain prinsessa-kuvia tai hörhelöitä tms. Kolme paitaa olen kuitenkin nyt ostanut. Tosin viimeisin on aika tyttömäinen, mutta poika ihastui siihen heti. Itse en käytä vaaleanpunaista, enkä muutenkaan mitään hempeitä värejä. Sinistä ja vaaleansinistä en pojille osta, jos ei ole täysin pakko. Yleensä otan punaisen, jos on vain punainen ja sininen vaihtoehto (esim. kerhotossut). Olen tyytyväinen, ettei poika toivo vaaleansinistä. Kyllä se vaaleanpunainen on siinä mielessä kivempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen jo meidän 1,5 -vuotiaan kohdalla alkanut miettiä, milloin lapsi pitää alkaa ottaa mukaan vaatehankintapäätöksiin. Tyttö ei esim. suostu pitämään farkkumekkoja eikä farkkuja (vaikka kuinka pehmeitä vyötärön kohdalta), kaikki verkkarit eivät kelpaa, kaikkien vaatteiden päälle vedetään traktoripaita jne. Meille alkaa kertyä vaatteita, jotka vaan lojuvat kaapissa, kun niiden pukeminen päälle saa aikaan ison itkun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä usein kyselen neidiltä että oisko tää kiva vaate kun ollaan kaupassa...Kotonakin neiti yleensä ilmasee asiansa selkeästi että mitä haluaa päälle :) Tosin käyttää vaatteita vaikka ei oltais kyselty neidiltä...Eli meillä välillä lapsi päättää ja välillä vanhemmat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie aloin ottaa tyttöä mukaan vaateostoksille kun tyttö oli 3 (täyttää nyt kohta 4). Ihan kaikkia tytön toiveita en ole täyttänyt, mutta suurimmaksi osaksi meillä on ollut samanlainen vaatemaku. Ihan viime aikoina on vasta oikeastaan ruvennut tulemaan väritoiveita vaatteiden suhteen, mutta onneksi tyttö tykkää monenlaisista väreistä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti 4vee osaa kyllä hyvinkin selkeästi ilmaista mielipiteensä vaatteista, hällä vaan tuppaa maku muuttumaan aika tiheään..kaupassa ollessaan vaate on aivan ihana, seuraavan päivänä kun pitäisi se samainen paita laittaa hoitoon niin eipä olekkaan hyvä. huoh.

Mutta yleensä kyllä kysyn neidin mielipidettä ja jos vaatemaku ei äitiä miellytä niin yritän aina tarjota sitten jotain muuta vaihtoehtoa, yleensä päästää sopuun. Mutta tuo kyllä raastaa hermoja että neitosen mieli on niin muuttuvainen..... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT: Meidän tyttö 1v8kk yrittää nykyään ohjailla myös isänsä ja minun pukeutumistani eli tuo eteen uuden paidan ja yrittää ottaa päällä olevan pois. Emme ole suostuneet. Typy ei tykkää tummista väreistä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitten kun ei tappelutta saa vaatteita päälle. Kannattaa siis valita taistelunsa ;)

 

Annetaan kaksi vaihtoehtoa ja tämä saa jo muksun pysymään tyytyväisenä. On ihan turha ruveta ottamaan pulttia jostain sellaisesta kuin yhteen sopivat vaatteet. :P:rolleyes:

 

Meillä siis usein aamulla valitsee itse (jos ei äidin valkkaamat kelpaa) ja sitten taas joskus käy ne munkin valkkaamat..

Edited by Fungus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elämää helpoittaen meilläkin tytsy saa valita kahdesta kokonaisuudesta sen mieleisemmän tai sitten tyyliin "mekko vai paita + housut?" niin että itse kuitenkin valitsen. Ja kun lapsen makumieltymyksen tietää niin toki otan myös vaatteita huomioidessa ne huomioon asioiden helpottamiseksi :)

 

Ja kauppoja vihaavana tytsynä vaatteiden ostoa helpoittaa kovasti se, että tytsy saa omia mielipiteitään sanoa. Äidillä se päätäntä valta kuitenkin loppupeleissä on ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoinen päättää hyvin pitkälti itse, mitä päälleen pukee. Aamulla tuo herätessään kaivaa vaatekaapista päälleen sopivat vaatteet ja pukee ne. Tosin yleensä hoitoaamuina minä valitsen vaatteet hänelle valmiiksi, kysyn vain illalla vähän mielipidettä, että minkäkaltaista haluaa pukea (mekko vai housut jne). Joskus joutuu hänen omia vaatevalintojaan ohjailemaan, ei sen puoleen, ettei toinen valitsisi ns. hyviä vaatteita vaan sen puoleen, että neiti valkkaa joskus vaatteet vähän turhan kevyesti. Tämä on ollut nyt tänä kesänä ongelmallista, kun yhdessä vaiheessa oli tosi lämmin ja sitten kelit kylmeni ihan hurjasti, niin toinen ei enää ymmärtänyt, miksei voi pukea sortseja ja t-paitaa enää päälleen :P. Esikoisen kanssa myös usein valkataan vaatteita yhdessä. Jos posti tuo esim jonkun vaatekuvaston niin kyllä kysyn häneltä, että mistä hän tykkäisi (usein annan kyllä vaihtoehtoja, että tahdotko jonkun näistä jne). Ja usein kun ollaan oltu esim Me&I-vaatekutsuilla, niin olen antanut tytölle vapauden valita yhden vaatteen, minkä haluaa. Tällöin saa ainakin sitä, mitä eniten haluaa. Ja meillä ainakin tytön itse valitsemat vaatteet onkin juuri niitä eniten pidettyjä vaatteita :)

 

Kuopuksen kanssa ei ole niin "väliä", mitä tuolle päälle pukee. Hän ei osaa vielä niin vaatia vaatteidensa perään. Toki jos häneltä kysytään, että mitä tahdot pukea niin suosituimmat on ehdottomasti TiTi-Nalle -paidat ja Me&I:n värikkäät eläinkuviolliset vaatteet. Hän kuitenkin tyytyy aina kohtaloonsa vaatteiden suhteen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä otan tytön nykyään mukaan vaatekauppaan, koska jos mun ostama vaate ei miellytä neitiä niin hän ei sitä myöskään suostu käyttämään.

Normaalisti tehdään kaupassa niin että Neiti Nötterö saa itse katsoa vaatteita joista hän pitää ja mä valitsen niitä jotka on musta kivat ja sitten tyttö päättää niistä vaatteet.

 

Päiväkotivaatteet täytyy kuitenkin katsoa aina säänmukaan, joten niistä laitan aamulla valmiiksi vaihtoehdot. Saa valita kahdista vaatteista mitä päälleen laittaa.

 

Itse voin ostaa neidille kaupasta vain kaikkea vaaleanpunaista ja kiiltävää, sekä mekkoja. Mutta nekään eivät saa olla missään nimessä vihreitä eikä kirkkaanpunaisia :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksi vuotias neiti on hyvin päättäväinen pukeutumisestaan. Tietyt vaatteet on hänen mieleen ja niitä vain haluaisi pitää. Usein annan kaksi vaihtoehtoa josta saa valita. Jos valinta ei oo mieleinen niin tyttö saattaa riisua vaatteitansa pitkin päivää. Vaaterumpa on hetkittäin hyvin päätähajottavaa :skilletgirl: ! Pojan kanssa vastaavaa ongelmaa ei ole ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän esikoinen täyttää pian neljä ja on nyt ensimmäisiä kertoja osoittanut mielipiteitä vaatteita kohtaan. Tähän saakka kaikki on kelvannut, vaikka poika tarkka onkin. Muistuttaa, että juhliin kuuluu juhlakengät ja sitä rataa. Nyt sitten ollaan käyty keskustelua siitä käytetäänkö haalaria vai saako lapsi jo housut+takin erikseen. Tehtiin kompromissi, eli jo valmiiksi ostettua talvihaalaria käytetään vielä, mutta kevääksi ja siitä eteenpäin ostetaan takki ja housut.

 

Väreistä lapsella ei ole ollut sen suurempia mielipiteitä, mutta autot, dinot ja muut sellaiset kuvat ovat paidoissa mieluisia. En itse välitä printtipaidoista, mutta päiväkotiin olen sellaisia ostanut, kun ne ovat lapsen mieleen. Hän saa aamulla valita itse minkä paidan laittaa ja ostaessani esim. netistä näytän kuvia vaatteista ja kysyn olisiko se ja se kiva. Sama pätee yöpaitoihin ja kalsareihin, ne ovat pojan valitsemia.

 

Eli sopivassa suhteessa äidin ja pojan mielen mukaan mennään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muksut alkoivat itse kiinnittää huomiota vaatteisiinsa varmaankin siinä lähempänä 3 vuoden ikää. Äidin valikoimat vaatteet kelpaavat yleensä ihan hyvin, mutta välillä on niitä päiviä, kun mikään ei ole hyvä. :rolleyes: Halutaan juuri ne tietyt housut (jotka on sitten yleensä pyykkikorissa likaisina...) tai se tietty paita (joka haluttaisiin pukea päälle joka toinen päivä!).

 

Pojalle tärkeitä ovat autot, moottoripyörät, rekat jne., joten olen suosiolla ostanut hänelle paitoja ja parit housutkin, joissa on kulkuneuvoja. Hän ei enää yksinkertaisesti suostu pukemaan päälleen mitään muuta. Ai niin, paitsi tähtikuviollisia, koska ne ovat "rokkipaitoja". :P En siis viitsi ostaa kaappiin seisomaan ihania uusretroja, eläinkuviollisia tms. paitoja, kun niitä ei vain pueta, piste. Ja poika on sen verran kova vänkäämään ja tappelemaan, että ei viitsi pilata kaikkia arkiaamuja tappelemalla pukeutumisesta. Itse en pidä esim. vihreästä yhtään, mutta poika on ihastunut väriin ja kynsin hampain olen ostanut hänelle pari vihreäsävyistä paitaa, autonkuvilla tietenkin. ;) Housuissa puolestaan pitää olla taskut tai kiukuttelu alkaa heti! Kaikissa collegepöksyissä taskut onkin, mutta velourisissa ei. Kumma kyllä noista velourhousuista poika ei ole kiukutellut ihan niin paljoa kuitenkaan, joten ehkä housut miellyttävät muuten (poika ihaili kerran miten kangas on niin pehmeää ^_^ ).

 

Tyttö on puolestaan vaatemakunsa suhteen hieman avarakatseisempi, mutta minä äitinä olenkin sitten tiukempi sen suhteen, että mitä tyttö päällensä laittaa. En halua tytölle esim. mustaa, ruskeaa, sinistä, vihreää tai muutakaan tummaa/tummahkoa väriä päälle. Eri punaisen sävyt alkaen vaaleanpunaisesta aina viininpunaiseen menettelevät. Samoin liila ja violetti ovat in tytön itsensäkin mielestä. Jonkin verran vaatekaapista löytyy myös vaaleaa turkoosia. Koska olemme "kissaperhe", niin kissat ovat aiheina melko useassa paidassa, joko Hello Kittyn muodossa tai ihan "tavallisina/oikeina" kisuina. Lisäksi neiti tykkää hepoista, joten heppavaatteitakin on tullut ostettua viime aikoina. Muita itseni tytölle tuputtamia aiheita vaatteissa ovat tietysti perhoset, kukat ja sydämet. Neiti yhdistelee itsekin jo hienosti vaatteita keskenään ja katsoo välillä jo hiuspompulankin sävy sävyyn. :lol:

 

Yleensä ostan lapsille vaatteita kysymättä heidän mielipidettään, mutta joskus olen näyttänyt tietokoneen ruudulta tai kaupassa jotakin vaatetta ja kysynyt, että olisiko tuommoinen kiva?! Aikanaan jätin esim. pojalle Muumi-aiheiset collarihousut ostamatta, koska poika ilmoitti naama irvessä, että "EN halua tuommoisia!". Edes Haisuli-paita ei kelvannut, vaikka hahmosta muuten tykkääkin. Neiti puolestaan jo pläräilee vaatekaupoilla tankoja kuin aikuiset naiset ja tuo välillä näytille jonkun "Äiti, katso miten ihana!"-vaatteen. :lol: Välillä annan neidin valita esim. kahdesta erisävyisestä vaihtoehdosta toisen. Harmikseni hän valitsee jostakin kumman syystä aina juuri sen toisen värisen, eikä sitä, kumpaa mielessäni olin jo tytölle kaavaillut... :rolleyes: Mutta kai tähän täytyy vain totutella vuosi vuodelta enemmän. Joku päivä minut kelpuutetaan vaatekaupoille mukaan enää lähinnä maksajan ja kassien kantajan roolissa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytöt kyllä pukevat edelleen mukisematta mitä heille olen kaappeihin ostanut, mutta:

 

Nupulla, nuoremmalla siis, on muutama ihan ehdoton suosikki, kuten 1-vuotislahjaksi saatu kissapipo Tallinnasta. Se tulee mahtumaan tämän syksyn, mutta sitten kun jää pieneksi, meille voi nousta aikamoinen tappelu siitä että jotain sinne päähän on laitettava. :girl_smile:

Nuppu opettelee pukemaan, mutta myöskin riisumaan, siksi tällä hetkellä aika usein neidille puetaan henkselihousut ja jos ei niitä niin sitten ainakin body, muuten tuo olis koko ajan olkosillaan ja pissisi pitkin nurkkia :girl_haha:

Joskus Nuppu tulee valitsemaan kaapeistaan päällepantavaa ja annan hanen sitten niin tehdä. 1-osaisia pyjamia neiti ei suostu enää pukemaan enkä todellakaan jaksa alkaa tapella tästä asiasta enää myöháän illalla. :girl_sigh:

 

Isompi neiti sitten saisi jo enemmän osallistua vaatteiden valintaan, mutta ilmeisesti äidin valitsemat vaatteet on ihan kivoja.

Helmi tykkää kimalteista, prinsessajutuista, mutta myöskin esim. Metsolan paidat ovat ihan suursuosikkeja, ovat varmaan kivoja päälläkin, mutta myös kuosit miellyttävät.

Neiti tykkää oranssista, violetista, punaisesta ja pinkistä, mutta ei kavahda myöskään turkoosia, vihreää tai keltaista, jotain mustaakin hänellä on mutta noissa mustissa vaatteissa on aina jotain kivoja värikkäitä kuvioita. Mielivaatteita ovat tällä hetkellä tunikat, hameet ja mekot.

 

Ja kyllä tuo pienempikin neiti ymmärtää jo kunnon helmojen päälle, tänään kun saivat pukea yhteen tilaisuuteen prinsessamekot päälleen, niin olivat molemmat yhtä hymyä :girl_smile:

 

No vastaus kysymykseen, minusta 2-vuotias saa kyllä vielä pukea mitä käsketään, pienin myönnytyksin tosin, mutta 4-vuotias saa jo halutessaan osallistua enemmänkin vaatevalintoihinsa. Meillä pohditaan myóskin näitä haalarit talveksi-kysymyksiä, mutta kyllá minusta 4-vuotias osaa jo ilmaista hyvin sen missä vaatteessa on mieluista olla ja leikkiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lapset kyllä pukeutuvat siihen mitä minä valitsen, kaikki kelpaa. Pojalta kysyn joskus, haluaako kahdesta paidasta kumman laittaa päälle. Tykkää kaikista värikkäistä vaatteista, joissa on autojen, traktoreiden, kaivureiden tai eläinten kuvia. Housuista lempparit ovat Moonkidsin taskulliset froteehousut. Niitä sitten ostetaankin enimmäkseen.

 

Neiti on vielä sen verran pieni, että pukeutuu myös siihen, mitä valitsen. Tykkää kaikista eläin-kuviollisista vaatteista, puput, kissat, koirat jne.

 

Molemmat tykkäävät sisällä leikkiä joskus vaatteilla, hakevat hattuja päähänsä ja sovittelevat niitä. Etenkin poika tykkää käyttää sisällä Crocseja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuopus on niin pieni että mä päätän hänen vaatteet.

 

Esikoisen kanssa saatan joskus keskustella siitä ett mitä puetaan päälle. Kahdesta vaihtoehdosta saatan joskus kysellä, ja sillon yleensä laitetaan se minkä poika valitsee. Kaupoissa saatan kysyä pojalta väreistä että jos samaa vaatetta on sinisenä ja vihreenä että kumpi ois mieluisampi. Minä sen päätöksen toki lopuksi teen että kumpi ostetaan, mutta kaupassa sujuu paljon kivemmin asiointi jos hieman kyselee pojan mielipidettä. Pojalla on itsellään myös selkeästi omat lempparit mitä tykkää pitää. Erityisesti paidat joissa on joku auto tai traktori ovat nyt in. Sininen on värinä selkeästi eniten pojan mieleen. Kyllä ihan selkeästi huomaa että mielipiteitä alkaa löytyä. Välillä meinaa menn' ihan väittelyksi että kumman mielipide on parempi miun vaiko pojan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat lapset pukeutuu pääasiassa vanhempien valitsemiin vaatteisiin, mutta 5-vuotias tyttö saa usein itse valita eri vaihtoehdoista. Housut ylipäänsä on aika nounou tällä hetkellä :girl_sigh: 3-vuotiaalle pojalle on melko sama, mitä päällä on, suosikkeja ovat tosin kaikki Salama McQueen-vaatteet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen päässyt helpolla, koska pian 5 vuotta täyttävä neiti näpsäkkäni ei ole kovin kiinnostunut vaatteista. Hän on luonnonlapsi, jonka ainoa kriteeri vaatteiden suhteen on, että vaatteen pitää olla mukava päällä. Leggarit ja tunikat on meillä kovassa käytössä :)

Itsehän olen niin höpönä kaikkiin kauniisiin vaatteisiin, että meille tulisi varmaankin usein erimielisyyttä, jos pikkuneidin maku olisikin kovin erilainen kuin omani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 2,5-vuotias esikoinen saa päättää itse vaatteistaan niin, että aamulla päättää minkä housut ja paidan laittaa päälleen ja jos haluaa mekon, niin sekin käy. Ja muutenkin aika paljon saa päättää vaatetuksestaan. Me vanhemmat huolehdimme siitä, että likaisia vaatteita ei saa päälleen ja siitä, että vaatteet ovat sään mukaiset ja muutenkin tilanteeseen sopivat. Uusia ostettaessa on saanut jonkin verran vaikuttaa väriin, mutta niin, ettei koko vaatekaappi ole täynnä saman värisiä vaatteita. Ja vaikka tyttö haluaisi jonkun hienon neuleen tai esim. farkut, jotka molemmat ovat vaatteina sellaisia, ettei tyttö niitä lopulta tykkää edes pitää päällä, niin tällaista toivetta ei toteuteta.

 

Aika paljon on kuitenkin saatu vaatteita käytettyinä, joten niihin ei ole voinutkaan vaikuttaa. Onneksi on näistäkin sitten löytynyt niitä suosikkivaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tilanne hiukan muuttunut, isompi neiti on kohta 5-vuotias ja tällä hetkellä hän valitsee (minun valvonnassani ;) )

omat sekä nykyisin myös pikkusiskon vaatteet. Olen yrittänyt häntä hiukan opettaa siihen suuntaan, että itse huomaisi, jos vaatekasasta on jotakin unohtunut, mies kun ei sellaisia huomaa, nuo pienet ovat varmasti parempia oppimaan kuin aikuiset miehet :D

 

Joskus neiti saa toivoa jotakin vaatetta, kaikki vaatteet kuitenkin kelpaavat. Joskus myös kysyn neidiltä, jos en itse osaa päättää kumpaa väriä ostettaisiin. Aika paljon neiti kuitenkin tykkää noista hahmovaatteista kuten Bamsesta ja Muumeista, mutta myös Metsolan kuosit ovat mieluisia.

Muutaman vaatteen olen myynyt eteenpäin, kun ne eivät jostain syystä ole olleet mukavia päällä, muuten yritän saada neidin mieltymään kaikenlaisiin vaatteisiin eikäpä tuo nyt ole todellakaan vastaan laittanutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt 5-vuotiaalle pojalleni en uskalla enää montaa vaatetta ostaa ilman herran mielipidettä. Varsinkin päiväkotivaatteista poika on tarkka, kun pelkää että toiset kiusaa. Yritän toki opettaa, että toisten mielipiteistä ei kannata välittää ja tädeille pitää aina kertoa, jos joku nimittelee, mutta en kuitenkaan ehdoin tahdoin laita pojalle liian provosoivia vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Pakko kysyä ihan uteliaisuudesta, millaiset vaatteet on niitä provosoivia? Millaisista vaatteista jo 5-vuotiaat kiusaavat?

 

Tähän asti tyttö on pukenut päälleen hyvillä mielin kaikkea, mitä äiti on valinnut, mutta nyt 2 v 9 kk on alkanut tulla kommenttia että ei tuon väristä, se on esim. liian musta. Joku toinen väri on kivempi jne. Olen sitten jättänyt kauppaan jos kommentti on ollut heti tuollainen mutta ei vielä muuten valitse vaatteitaan. Saatan kyllä kysyä juuri että kumpi väri olisi kivempi tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytttö 1v10kk on alkanut osoittaa vahvasti kiinnostusta vaatteisiinsa... Tiedä mikä hienohelma siitä vielä tulee, kun nyt jo alkaa :grin: Vielä ei siis todellakaan oo itse vaatteita valinnut, mutta kovasti jo sanoo tiettyjen vaattteiden kohdalla "hieeeeno" (erityisesti muumivaatteet ja erilaiset mekot) ja joskus ei halua jotain vaatetta päälleen millään, mutta joku toinen kelpaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Pakko kysyä ihan uteliaisuudesta, millaiset vaatteet on niitä provosoivia? Millaisista vaatteista jo 5-vuotiaat kiusaavat?

 

Liian "tyttömäisistä" vaatteista tulee kommentteja. Poika tykkää kirkkaista väreistä, koruista ja kaikesta mikä kiiltää. Eskaripojat antavat hyvin nopeasti palautetta.. :girl_to_take_umbrage2: Minusta kaikkien poikien ei todellakaan tarvitse pitää pelkkää sinistä ja spidermania!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti alkoi nyt syksyllä surra vihreää vk-haalariaan, hän kyllä tykkäsi siitä, mutta tarhakaverit väittivät sen olevan poikien värinen

(samaa linjaa tuntuvat vetävän tuolla päiväkodissakin, että on tyttöjen ja poikien värejä/juttuja tms. ja voi kun se on ärsyttävää)

Kysyin sitten neidin lempivärejä ja hän kertoi seuraavat: oranssi, violetti, punainen, pinkki, keltainen, ja vihreä.

Sanoin että eihän se ole poikien väri, ja että voi pojallakin olla punaista, esim. yhdellä tarhakaverilla pojalla on punainen toppahaalari.

Tyttö oli suorastaan helpottunut siitä, mutta ostin nyt kuitenkin seuraavan haalarin jo pinkkinä kevääksi, lähinnä siksi, että ihan vaihteeksikin, meillä ei ole pitkään aikaan ollut pinkkiä haalaria ja koska tämä nyt on ollut iso asia, niin olkoon nyt sitten tällä kertaa.

Ja tosiaan 4-vuotiaat alkoivat jo toistensa vaatteita arvostella. Tosi surullista, meillä kun tykätään koko perhe kovasti kirkkaista väreistä :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0