Unna

Haaveilevat ja kuumeilevat opiskelijat

482 posts in this topic

Uusi kuumeileva opiskelija ilmoittautuu, hei vain!  :girl_in_love:

 

Esikoinen haaveena. Minä 27v ja mies 28v, ollaan oltu kaksi vuotta naimisissa. Mulla elokuussa alkamassa viimeinen vuosi AMK-opintoja ja vauvantekohommat aloitetaan luultavasti syys- tai lokakuussa. Ja mulla tosi, tosi kova vauvakuume päällä! Mä en tiedä, miten maltan odottaa tonne syksyyn, kun vaavikka pyörii joka päivä mielessä...  :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi ehkä tuleva opiskelija. Juuri sain edellisen koulun tehtyä niin himottaisi jo aloittaa uusi! :D

Mies ei ole hirveän hyvä palkkaisessa työssä + mun satunnaiset työt (jos en satu nyt yllättäen saamaan vakituista paikkaa...) + opiskelut + vauva, hmmmmm... Miehellä on töitä muutamana päivänä vain viikossa, joten hänen onnistuis hyvin vauvaa aina hoitamaan alkuviikosta niin voisin käydä tekemässä keikkaa ja opiskella siinä samalla.

Eli vauva sopii meijän tulevaan opiskelija perheeseen <3 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kuumeileva opiskelija. En oikein tiedä, miten päin tässä olisi. Miehellä vakityöpaikka ja opiskelut lähestulkoon opiskeltu, mulla vielä muutama vuosi jäljellä. En kuitenkaan halua lykätä lasten tekemistä loputtomiin, opiskelut vielä joustaa suht hyvin ja useampi opiskelukaveri on saanu lapsia opiskeluaikana (yliopisto). Tässä yritän jotenkin selittää itelleni, että onhan tässä järkeä, onhan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kisma: Mä oon samassa tilanteessa ku sä. Gradu pitäs saada plakkariin, mutta en tiedä uskaltaisko kesken graduprosessin lähtee jo yrittämään kun jos ei vaikka heti tärppääkään tai mitä jos tärpääkin heti... Kauheeta pohdintaa.

 

Jos/kun valmistun ensi jouluksi 2015, niin jos aloittaisi jo syksyllä, vauva saattais syntyä jo kesällä 2016 eli mulle jäis aikaa hakea/tehdä töitä siinä keväällä vain ihan vähän. Lisäksi mies painostaa, se haluis alkaa yrittää niinku jo heti kesällä että vauva syntyis mahdollisesti heti valmistumisen perään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Minäkin taidan kuulua tähän(kin) ketjuun. Teen juuri gradua ja muitakin opintoja vielä puuttuu eli opiskelija oon ollut jo mooonta vuotta. Ja en voi sanoa, että olisi hirmuinen vauvakuume, mutta paljon asia mietityttää. Jossain vaiheessa mulla oli hirveä vauvakuume mutta silloin himmailtiin vielä asian suhteen ja mietittiin että ollaankohan valmiita. Tuli sitten pari lemmikkiä otettua :rolleyes::D , mutta ihaniahan ne on, en mihinkään vaihtais. Mutta pikkuhiljaa olisi kiva jo saada niitä lapsiakin. Tarviiko olla hirmuinen vauvakuume, että voi hankkia lapsia? Kyllä vauvat ja lapset musta ihania on. Joskus vauvakuumeissani menin päiväkotiinki töihin, eikä se siellä kun vain pahentunut.. Että silleen on vähän kokemusta, millasta lasten kanssa on oikeesti. Täytän kohta 27, että pikkuhiljaa vois olla aika jo lapsille. :b_38:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös opiskeleva kuumeilija, joka sai kolme päivää sitten kaksi viivaa testiin! :) Olen 23-vuotias, mies 26-vuotias ja yhdessä ollaan oltu vajaa 5v. ja naimisiin mentiin 4kk sitten. Mulla loppuu just kolmas vuosi yliopistolla, syksyllä aloitan sitten maisterivaiheen opinnot. Mies valmistuu diplomi-insinööriksi syksyksi. Suurin syy siihen, miksi lapset hankitaan jo nyt kesken mun opintojen on se, että täällä pääkaupunkiseudulla asuminen on niin kallista, ettei meillä todennäköisemmin olisi varaa sitten asuntovelallisina hoitaa lapsia kotona vanhempainvapaata pidempää. Nyt kun asumme loistavassa ja edullisessa opiskelija-asunnossa mun on mahdollista hoitaa lapsi/lapsen kotona kolmevuotiaaksi asti ja samalla pikku hiljaa kiriä opintoja eteenpäin. Kotihoidontuella "kituuttaminen" ei siis tunnu miltään, kun minimiäitiyspäiväraha ja kotihoidontuki+kuntalisä ovat täällä Espoossa suunnilleen saman suuruisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now