Unna

Haaveilevat ja kuumeilevat opiskelijat

482 posts in this topic

Tänne taidan minäkin kuulua, opiskelija siis vielä jonkin aikaa. Riippuu varmasti paljon alasta, onko lapsi ja opiskelu mahdollinen yhtälö, itsellä se ei olisi ollut opiskelujen alussa ja keskivaiheilla. Nyt valmistuminen häämöttää jo (yritystä ollut viime syksystä lähtien), ja tuntuu siltä, että jos joskus tulen raskaaksi, on se varmasti ihan hyvä aika, kun se ei tuosta vain ole tähän mennessä tapahtunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi kuumeileva opiskelija. AMK-opintoja vuosi takana, kaks ja puoli vuotta edessä. Olen aina ollu sitä mieltä, että koulut käydään ensin loppuun ja sitte ajatellaan niitä lapsia. No, nyt on kuumeilu muuttunut niin pahaksi, että ollaan kompromissina toin miehekkeen kanssa ajateltu alottaa yritys -09 syksyllä, kun toinen opiskeluvuosi ja pakolliset työharjottelut on takana. Kolmannen vuoden pitäis sitte olla jo vähän rennompi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMK-opiskelija täälläkin. Toinen vuosi käyty ja kaksi vielä edessä. En silti pitäisi yhtään mahdottomana sitä että tekisin lapsen opintojen aikana. Helppoa se ei varmasti ole, mutta ei varmaan mahdotontakaan. Kun nyt ensin saisi sen plussatestin aikaiseksi.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitäkää mullekki peukkuja et pääsen syksyllä alloittamaan viimeisen vuoden opiskelut!jospa pääsis nii sais kakkonenki tulla kun on tullakseen ;)

No kesän töissä et keskittyä niihin sekä ois yks koulutehtävä joka pitää tehä. Ensviikolla selvii hieman et miten tän kouluasian kans käy. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä mietin jo syksyn lukujärjestystä. Jos tulisin raskaaksi nyt kesällä, kaikki olisi niin toisin. Kyllä tämä kovasti mietityttää ja jännittää, kun ei voi yhtään tietää mitä on luvassa. Mulla olisi ensi lukukautena yksi koko vuoden mittainen kurssi. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun valmistuminen ei oo niin kauheen tärkeetä, mutta koen, ellen tuota seuraavaa päättötyötä saa valmiiksi ennen kuin on muutakin tekemistä, niin jää kyllä tekemättä... Saas nähä kuinka akan käy. Tarkoitus olisi nyt kesällä saada valmista aikaan. Työelämässä kuitenkin jo, joten ei silleen ole niin väliä, saako tuota jatkotutkintoa ollenkaan ja jos saa niin koska.

 

Ja sitten on vielä tuo opiskeleva mies. Kyllähän se jänskättää, kun minä perheen työssäkäyvänä (tekee mieskin toki joitain tunteja viikossa) menetän palkkani, että kuinka sitten pärjätään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kanssa tekemässä graduani, joka pitäis saada jouluun mennessä valmiiksi. Onnistuin saamaan puolen vuoden työsopimuksen yliopistolle, mutta sen jälkeen ei ole mitään hajua koska ja millaista työtä tulen saamaan. Mies tekee meillä väitöskirjaansa, joten näillä tuloilla ei kauheesti juhlita. Aiemmin murehdin kamalasti tätä taloudellista tilannetta vauvaa ajatellen, kun kummallakaan ei ole vakityötä ja yliopistomaailmassa työsuhteet on vähän niin ja näin. Aikani murehdittuni päätin kuitenkin lopettaa asian märehtimisen, kun se ei siitä miksikään ainakaan toistaiseksi muutu. Siispä nyt ollaan päätetty yrittää omaa nyyttiä ja pillerit on jätetty pois. :wub:

 

Pari vuotta ollaan jo haaveiltu vauvasta ja nyt kun yritys on käynnissä, kaikki rahajutut ja muut tuntuu niin mitättömän pieniltä, etten voi ymmärtää miten sain aikasemmin niin paljon energiaa kulutettua niistä murehtimiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väikkärin parissa ahertelen, ja sen pitäisi valmistua tulevana syksynä tai sitten heti alkuvuodesta 2009. Eli kaiken järjen mukaan se projekti kyllä valmistuu ennen mahdollisen vauvelin tuloa - niin ainakin toivon kovasti :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaavia yritetään täälläkin ja opiskelija olen!

Vuosi tai oikeastaan puoli vuotta on jäljellä, kun olen käynyt vähän nopeampaan tahtiin opintoja.

Mutta tulevaisuudessa tulen vielä jatkamaan opiskeluja, tosin eri alalla. :P

Joten todennäköisesti opiskelen samalla kun vauvaa (tai kahta lasta) hoidan :D täytyy vain pitää peukut pystyssä, että pian tärppäisi!

 

Raha asioilla en ole päätäni vaivannut, mies pikemminkin, mutta nyt kun miehenikin kesällä valmistui ja toivottavasti töitä saa, niin ei hänen niistäkään niin paljoa päätänsä tarvitse vaivata. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin tännekin kertomaan tuota edellisen sivun minimiäitiyspäiväraha-keskustelua koskien, että se nousee sittenkin! Eli olit Rinna tavallaan oikeassa ;) Tuolla koti & talous-osastolla on asiasta oma keskustelu.

 

Iltalehti-uutinen Katso kohta vanhempainrahat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmat ovat vielä opiskelijoita. Valmistumassa olemme molemmat toivottavasti vielä tämän vuoden puolella. Diplomityön kirjoitus on tällä hetkellä kummankin työ. Hieman arveluttaa vielä kumpaakin yrityksen aloittaminen määräaikaisten työsuhteiden vuoksi. Pari kuukautta meillä menee varmasti ainakin, ennen kuin edes tosissaan ajatellaan ehkäisyn lopettamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellänikin valmistuminen edessä tämän vuoden joulun aikoihin. Opiskelut hyvällä mallilla ja tuskinpa tulee mitään mikä venyttäisi valmistumista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin opiskelen vielä. Ollaan sovittu, että heti aletaan yrittämään kun valmistun. Näillä näkymin vastuminen olisi jouluna. Välillä haaveillaan, mut pakko pitäytyy tässä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ilmottaudun uudelleen mukaan :)

 

Opiskelija siis.. Valmistua pitäisi joskus joulun tienoilla.. Vauvakuume aivan valtava! :)

Toivottavasti yritys alkaisi jo ensi vuonna, kun on valmistuttu ja häätkin vietetty..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on opinnot nyt viivästyneet vuodella ainakin, kaikki ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan ja tän lukukauden joudun pitää välivuotta opinnoista kun muutetaan eri paikkakunnalle. Harmittaa tosi paljon kun miehen kanssa ollut puhetta että sitten kun oon valmistunut niin sitten vois alkaa yrittää lasta. Joku 3 vuoden odotus on aika pitkä aika...ja aloin vielä toissa päivänä laskee että minkä ikäinen sit jo oisin... Miks mä aloitin yliopiston... Jos oisin käynyt ammattikorkeassa jonkun tutkinnon niin oisin ollut työelämässä jo muutamia vuosia!!! :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä haaveillaan.

Opintoja ensimmäinen puoli vuotta takana, kolme ja puoli edessä. Jossain vaiheessa mietittiin, että jos saadaan lupa niin yritetään kovasti saada pikkuista jo puolentoista vuoden kuluttua.

Tietty opiskelun tauottaminen ja myöhemmin työpaikan saaminen nuorena pienen lapsen äitinä mietityttää. Kuitenkin se tuntuu tällä hetkellä sivuseikalta.

Minulla kun saataa mahdollisuudet hankkia lasta käydä todella vähiin jos lasta ei hankita parin vuoden sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on nyt tulossa toinen lapsi. :)

Opinnot on mulla vähän vielä kesken: yksi lukuvuosi seminaaria + pari muuta kurssia, sekä tietenkin gradu. Yritän gradun saada mahdollisimman hyvään vaiheeseen syksyn ja alkuvuoden aikana, mutta pakostakin jää osa vauvan syntymän jälkeiseen aikaan. Tarkoitus on silti valmistua viimeistään syksyllä. Ehdin rauhassa etsiä töitä äitiysloman aikana.

 

Ihanaa, kohta on syyskuu ja luennot alkavat (alkaa tämä kesätyö kypsyttää) vauvan polskiessa masussa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oih, onnea! :wub:

 

Tekee hyvää lukea toisten raskaudesta kun itse vielä jahkailee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puoli vuotta ehkäisytöntä elämää ja ei merkkiäkään jälkikasvusta. Eihän tässä kiire olekaan, mutta ihan hyvä että yritys on sentään käynnissä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on vielä kolma vuotta opintoja jäljellä. Voi hyvinkin olla että vauva tulee ne jossain välissä keskeyttämään, mutta toisaalta ei se niin haittaa. On tässä muita opintoja jo alla ja kyllä sitä sitten myöhemminkin ehtii niitä opintoja jatkaa taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi hyviä pohdintoja täällä, helpottaa lukea muiden ajatuksia ja suunnitelmia.

 

Meillä mies valmistui keväällä ja sai oman alan töitäkin. Mulla on jäljellä opintoja melko vähän, mutta kestosta on vaikea tehdä laskelmia, kun gradu ei ole vielä edes aluillaan.. Välillä kuumeillaan enemmän ja välillä vähemmän. Eniten vauvaa jarruttaa siis mun opiskelut ja vaatisi lapsentulo muutoksia asumiseenkin. Toisaalta tuskin sitä koskaan onkaan täydellistä tilannetta.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullaki aika hankalaa tällä hetkellä sovittaa perhe-elämä ja opiskelut yhteen. Opiskelupaikka 200 km matkan takana. Mutta lapsi on nyt kuvioissa ja olen ikionnellinen, että saadaan miehen kanssa elellä kotielämää vauvelin kanssa, eikä olla enää viikonloppuavoliitossa. Saas nähdä, motivaatita kerään hirveästi ja opiskelemaan olis kova hinku jo, ala kiinnostaa kovasti. toisaalta olis mahdollisuus päästä työelämäänkin heti tarvittaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now