Megan

Välikausihaalarit

202 posts in this topic

Sellaista oon tässä miettinyt, et minkä ikäiselle ootte ostaneet välikausihaalarin? Siis sellasen kunnollisen vedenpitävän. Meijän poika on nyt 9 kk ja tuntuu et vielä nyt keväällä sellaista ei tarvis. Mut miten hyvin noita sitten löytyy syksyllä kaupoista? Onko kesällä jo noita alessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on tarkkaa minkälainen/merkkinen/värinen haalarin pitää olla niin ostaisin nyt valmiiksi syksyä varten. Meillä ei tuonikäinen ole vielä tarvinnut, mutta toki kesälläkin on kylmiä ilmoja joten silloin jo vuoden ikäinen voi tarvita.. Riippuu miten kävelee/ haluaa kontata maassa jne Mutta kesällä nuo ovat alennuksessa että jos sinne malttaa odottaa niin hyvän haalarin voi halvalla löytää. Syksyllä jos lähtee etsimään niin kaupat alkavat täyttyä talvihaalareista, joten välikausihaalarin löytäminen alkaa olla jo aika haasteellista.

 

Meillä on alle vuoden ikäisenä ollut ei-kosteussuojattu haalari ja sillä on hyvin pärjätty. Molemmat on lähteneet aika myöhään kävelemään ja sitä ennen eivät ole maassa (konttaamassa, istuskelemassa) viihtyneet. Joten tarvetta on vasta ~1v4kk -> ollut kosteussuojatulle haalarille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin pojalle Reiman kosteussuojatun välikausihaalarin Hulluilta Päiviltä pojan ollessa reilut 9 kk. Aattelin että menee sitten viimeistään syksyllä, mutta kylläpä poika viihtyi hyvin maassa jo ennen kuin osasi kävelläkään. Konttaili, tutkaili käpyjä ja kiviä :) Haalari meni sitten vielä syksylläkin vaikka oli hieman nafti loppuvaiheessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä painitaan saman ongelman kanssa. Tuntuu jotenkin hassulta mennä ostamaan tytölle 8kk kallista haalaria kun ei vielä sitä oikeasti tarvitse, mutta entä jos sitten syksyllä ei löydykään oleskaan. Minusta on jotenkin hassua, että sen että kaupat selviää talvialesta niin rekit täyttyy mekoista ja shortseista (ainakin H&M on täällä kesävaatteita täys), ja heti kun kesän alet loppuu niin kaupoista löytää enää toppatakkeja...noh, ehkä hieman kärjistetysti sanottu mut kuiteskin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isosiskolle ostin välikausihaalarin keväällä kun oli 1v ja alkoi kävelemään ja tuli silloin tarpeeseen. Ennen tuota oli lähinnä rattaissa, eikä vedenpitäviä vaatteita vielä tarvinnut.

Mun mielestä kallista haalaria ei kannata ostaa varastoon ellei sitten ole just jotain tiettyä väriä tms mielessä. Luottaisin siihen, että ainakin alkusyksystä löytyy. Silloin koonkin pystyy arvioimaan tarkemmin niin, että sama haalari saattaa ehkä mennä vielä keväällä. Tai sitten jää talvella pieneksi... Yksi harkinnan arvoinen yhdistelmä on ulkovaatteiden päälle kurahousut. Toimii hyvin maassa istuskelevalla lapsella eikä nyt niin kovasti hiosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poitsu 6,5kk ja välikausihaalari käytössä :rolleyes: Saimme siis todella hyväkuntoisen Reimatecin haalarin poitsun serkulta ja on nyt sopiva. En nää muuta funktiota, kuin rattaissa mukava, kun kevättuuli ei mene puvun lävitse. En siis missään nimessä vielä olisi ostanut, mutta syksyksi kyllä. Ja syksyllä kait joudun toisen hankkimaan, koska tuo 74cm tuskin menee enää vuosikkaalle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö oli viime keväänä 6-7kk kun sai välikausihaalarin, se oli joku Cittarin oma merkki, mutta oli tosi hyvä. Viime syksynä Tybyllä oli Travallen välikausihaalari, se oli tosi hyvä.

 

Musta sillon kannattaa hommata jo hyvä haalari kun lapsi alkaa liikkumaan ja tykkää mönkiä maassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän asti on pärjätty heppoisemmallakin välikausihaalarilla ja nyt vasta ajattelin kosteussuojattua pukua alkaa etsiä, kun lapsella on ikää reilu vuosi. Vielä ei kävellä, mutta kunhan hiekkalaatikko lumen alta paljastuu, niin varmasti mennään sinne tonkimaan. Tosin uutena en aio kallista haalaria ostaa, vaan ensin käytettyjä katsella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin eilen katselemassa välikausihaalareita. Pienen lastenvaatekaupan myyjä oli sit mieltä, että kannattaa ostaa haalari keväällä, syksyllä löytyy enää muutamia hajakokoja (ja -värejä).. Vielä en mitään ostanut, ensi viikolla uudestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maikkkkkki: Tuo on ihan totta mitä myyjä sulle sanoi -siis täällä JKL:ssä. Syksyllä täältä ei löydy enää juuri muuta kuin toppavaatteita. Pääkaupunkiseudulla ja muualla lienee toinen juttu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiukun ja Maikkkkkin kanssa samoilla linjoilla. Jkl:stä oli jo nyt keväällä joistain liikkeistä tietyn kokoisista vaatteista koot loppuneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika on nyt 10 kk, eikä vielä kävele varmaan vähään aikaan. Ostin kurahousut ja ajattelin niillä pärjätä kevään, kun pihalla todennäköisesti vain istutaan ja kontataan.

 

Mutta syksyllä jonkinlainen kosteussuojattu välikausihaalari on jo ajankohtainen. Jos haalarin ostaa etukäteen, miten arvioitte koon? Meillä esim. nyt käytössä 80 cm vaatteita. Jos ostan 86 haalarin syksyksi mahtuuko se vielä keväällä, kun poika on lähes 2 v? Tai toisinpäin, onko 92 haalari syksyllä ihan valtavan kokoinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyby oli viime syksynä 1v nlassa 77cm. Ja sillon oli käytössä Travallen 86cm välikausihaalari.

Nyt se ei enää mene päälle ja ostettiin Jonathanin välikausiasu. Se on kanssa kokoa 86cm, mutta Jonathanin (ja Reiman) asut ovat väljää mitoitusta. (jos vertaa muiden firmojen vastaaviin asuihin niin tuo asu on isompi kun osa muiden 92cm asuista..)

 

Mä suosittelisin ostamaan vasta sillon kun on tarvetta, koska lapsen kasvua on hankala ennustaa. Jonkun lähteen mukaan ensimmäisen vuoden pituuskasvu on 25cm, toisen 15cm.

 

Ja sitten jos koittaa nyt jotain kokoa, niin saman merkin haalarit on sitten vertailukelposia, eli jos nyt on hyvä 86, niin syksyksi kannattaa ostaa 92, mutta toisen merkin koosta ei voi sanoa mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä luotan siihen, että jos syksyllä (Enska syyskuussa 8 kk) välikausihaalaria tarvitaan, niin niitä löytyy kyllä. Ainakin käytettynä. Varmasti jää niin monelta pieneksi nyt keväällä ostetut ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia neuvoista ja mielipiteistä! Eilen kokeiltiin hiekkalaatikolla käyntiä pojan kanssa ja kovasti oli mielissään. Tänään sitten kävin hakemassa ton haalarin. Ja löytyi vielä aivan ihanan värinen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä etin pojulle jotain vähän vähemmän lämpöistä haalaria näin kevätkeleille, mutta kun vastaan tuli Reimatecin ihanan ihana nallekorvainen kosteussuojattu välikausihaalari puoleen hintaan, niin ostin sen. On nyt liian iso, mutta ei se haittaa, kun poju kököttää vain vaunuissa. Toivon, että on sitten syksyllä hyvän kokoinen. Väri on valkoinen, joten olen ottanut sen asenteen, että syksyn jälkeen toi iiiihana haalari on mennyttä enkä saa sitä myytyä eteenpäin tms. Ehkä sitten säästetään mahdolliselle kakkoselle...

 

 

edit. Korjattu Reima Reimateciksi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 2 välikausihaalaria. Toinen on Reimatec, eli kosteussuojattu, toinen pelkkä Reima, ei siis kosteussuojattu.

Ton Reimatecin ostin käytettynä, Reiman hulluilta päiviltä. Lisäksi ostin Hulliksilta sen 2 osasen sade/ulkoilupuvun.

 

Meilölä toi Reimatec ollut jo jonkin verran käytössä, kun ollut sellaisia päiviä, että toppahaalari olis ihan liikaa. Meillä on koko 80, joka on just hyvä. Vertasin sitä ÄP-07 toppapukuun ja on aika lailla sen kokoinen. Hartioista kyllä väljempi, eli helpompi pukea kuin tuo kinnaava toppapuku. Hihat myös hiukan pidemmät. No joo, on kai tuo isompi joka suunnasta, mutta ei mitenkään ihmeemmin. Yritän siis sanoa, että 74 koko ois turha hankinta.

 

Toi Reima meillä on kokoa 86. Meinasin, että mahtuu syksyllä. Kyllä se silloin varmaan meneekin ihan hyvin. Mutta käytetään sitä myöskin nyt, vaikka iso onkin. Ei se niin kauhean iso kuitenkaan ole, etteikö sitä voisi käyttää. HUllisten 2 osaista pukua en ole vielä kokeillut. Sen ostin kokoa 80.

 

Mietin vaan, että mitä sitä vauvalle keväällä pukisi, jos ei välikausihaalaria? Mulle tuo välikausihaalari tarkoittaa ei-toppahaalaria.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on 2 välikausihaalaria. Toinen on Reimatec, eli kosteussuojattu, toinen pelkkä Reima, ei siis kosteussuojattu.

Ton Reimatecin ostin käytettynä, Reiman hulluilta päiviltä. Lisäksi ostin Hulliksilta sen 2 osasen sade/ulkoilupuvun.

 

Meillä on myös Hulluilta Päiviltä ostettu Reiman välikausihaalari (68 cm) ja Jesper Juniorin alesta ostettu Reimatec (74 cm) ihan hillittömän iso meidän tytölle joka muuten käyttää 74 vaatteita, mutta joka on sopiva vasta syksyllä kun ehkä enemmän on tarvetta tuulen ja vedenpitävälle puvulle. Itse koin että tein hyvät ostokset nyt alesta jo näin ennakkoon, Reimasta maksoin 34,50 € (49,00 €) ja Reimatecistä 39,50 € (79,00 €).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Jonathanin kosteussuojatun puvun kokoa 80 huuto.netistä parilla kympillä. En tiedä koska neiti alkaa kävellä ja paljonko tuolle puvulle on lopulta käyttöä, mutta onpahan sellainenkin sitten kaapissa, jos sitä tarvitaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinku: Mä olen kuullut tuosta merkistä pelkkää hyvää. Seuraavan kerran kun Hullareilla on Ticketin housut&takki setti tarjouksessa niin aion ehdottomasti hankkia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyton Ticketin välikausihaalari ostettu, Uffo-mallia. Heti ensikokemuksena voisin sanoa, että mitoitus on tooosi reilu, tuo 80-senttinen on meidän 75-senttiselle ihan nippanappa-sopiva, siis ettei olisi jo liian iso. Lahkeita pitänee aluksi vähän jopa kääntää. Ajattelin, että käyttöä on tässä iässä kuitenkin sen verran vähän (kohtahan se on jo kesäkin!), että melkeinpä parempi näin, menee sitten syksyllä, kenties jopa vuoden päästä keväälläkin vielä.

 

Pukemisen kannalta pieni miinus siitä, ettei vetskari mene lahkeeseen asti. Muita kokemuksia ei sitten vielä olekaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku onko Polarn och Pyretin välikausihaalareita tarjolla myös syksyllä? Musta viime syksynä oli paljon samantyylistä tavaraa myynnissä, mutta silloin en asiaan kiinnittänyt huomiota...Vauva oli hiukkasen liian pieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
onko kenelläkään kokemusta ticket to heavenin haalareista?

 

Pian on (ei haalareista, mutta takki+housut -yhdistelmästä).

 

pinku: Mä olen kuullut tuosta merkistä pelkkää hyvää. Seuraavan kerran kun Hullareilla on Ticketin housut&takki setti tarjouksessa niin aion ehdottomasti hankkia :)

 

Takki ja housut tulossa meillekin kunhan vaan nähdään mummi ja saadaan ne häneltä (osti kevään Hullareilta). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now