Megan

Välikausihaalarit

202 posts in this topic

^Hiukan mäkin mietin, että 98 vois olla pidempi-ikäinen. Täytyy vähän verrata liikkeessä, että onko niissä hirveetä kokoeroa. Ja noi hihan ja lahkeen suut on aika kireet ainakin tuossa meidän vanhassa, niin pysyvät kyllä varmaan ihan hyvin päällä, vaikka pituutta oliskin enempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä menin stockalle klo 8.20 ja siellä oli yksi oranssi 92 koko jäljellä ticketin puvusta. Kyllä se 98 mussta näytti tosi isolle. täytyy illalla sovittaa poitsulle tota 92 kokoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei saatu Ticketin pukua, kun mentiin Itikse Stockalle puolen päivän aikaan. Kaikki oli oikeestaan loppu. Oranssia oli koko rekillinen koossa 122. Yksi turkoosi koko 74 löytyi ja pari vihreetä isompaa 122 kokoa et siinä ne. Reiman haalareitakaan ei ollut sopivia, kun kattelin, olisko siitä tykätty. No ei mua nyt hirveesti harmita, kun löytyi sit ihan kivoja muita vaatteita. Ja anoppi lupas ostaa pojalle Reimatecin puvun (tai minkä sitten haluankaan, mutta saa setti maksaa n. 150e). :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen vähän kahden vaiheilla pidänkö ticketin puvun. toisaalta houkuttelis se Reiman puku mikä on stockan kantistarjouksessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mä kyllä bongannut mitään haalaria Stockan huhtikuun kantistarjouksista :unsure:

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

^no mä aloin samaa katsomaan kuvastosta ettei löytynyt. mutta tänään kävin taas hulliksilla niin turun stockalla on vielä kyltti kantistarjouksesta siinä puvun kohdalla. mä en sitten jaksanut jäädä sitä paremmin katsomaan, mutta vaikutti kivalle kun katsoin.

Edited by Vippe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin pojalle kakkospuvuksi ton Ticketin Stockalta koossa 110 cm. Mä jotenkin miellän ton Ticketin enempi vedenkestäväksi tuulipuvuksi kuin vk-haalariksi. Jotenkin se matsku on niin ohutta. Eli ihan ainoaksi en uskaltaisi rymyävälle taaperolle ostaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Itiksessä oli kanssa se puku vielä. Ihan kiva puku muuten, mutta housuissa ei henkseleitä. Ja ne haluan ehdottomasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö täyttää parin viikon päästä 9 kuukautta ja käytössä onkin jo Remun kosteussuojattu välikausihaalari, koko 74 cm. Varmaan vähän myöhemmin keväällä kuitenkin jo konttailee maassa eikä pelkästään istu rattaissa. Neiti on sen verran pienikokoinen, että uskoisin tuon menevän vielä syksylläkin. Jos ei mene, niin sitten on vaan jostain yritettävä löytää uusi puku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, päädyin sit ostamaan sen hulliksen Reiman puvun. Ihan kivalta vaikuttaa ja ollaan jo pihalla sen kanssa oltukin. Pääasiassa kuitenkin istutaan vielä vaunuissa. Pikkumies täyttää kohta 11kk ja ostin koon 80 ja 86. Kotona sit sovittelin tarkemmin ja koko 80 ois ollu nyt sopiva, mutta päädyin tuohon kokoon 86, jotta menis sit vielä ens syksynä. Koon 80 palautin sit takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin hankkia meidän pojalle jonkin välikausihaalarin... Olisiko esim. Reiman baby mallin vk-haalari kokoa 74 cm liian iso pidettäväksi tänä keväänä ja ensi syksynä (poika oli pari viikkoa sitten neuvolassa mitattuna 68 cm pitkä). Kun luultavasti 68-senttinen puku ei käy enää ensi syksynä? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veikkaisin, että 74-senttinen voi olla vielä reilu, mutta sehän ei pienellä vauvalla haittaa. Ette te kuitenkaan sinne hiekkalaatikolle ihan heti ole lähdössä ;) 68-senttinen haalari todennäköisesti mahtuu jonnekin 74 sentin paikkeille asti varsin hyvin, mutta se tulee vastaan yllättävän pian.

 

Voit tosin tässä vaiheessa tehdä myös niinkuin minä viime vuonna: osta nyt joku edullinen tuulenpitävä haalari kokoa 68. Kun se jää pieneksi, ovat välikausihaalarit sopivasti alennuksessa ja voit ostaa isomman ja paremmin kulutusta kestävän konttaavalle vauvalle. Itse hyppäsin yhden koon yli, ja tuo 80-senttinen haalari on käytössä nytkin. Pärjäillään sillä seuraaviin alennusmyynteihin asti. Enska oli 4-kk-neuvolassa 69,7 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin just meidän pojalle reiman 74 cm välikausihaalarin. Pojan tän hetkistä pituutta en tiedä, veikkaisin, että vähän päälle 65 cm (3 kk oli 63,5 cm). Pojalla on niin pitkä selkä, että 68 cm ei ois varmaan kauaa menny, just jouduin esim. sen äp pakkauksen 70 cm vanuhaalarin laittaan pois, kun kävi pieneksi. Tuo 74 cm on nyt suht iso, mutta ei tosiaan haittaa, kun ei tuo liiku mihinkään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin tytölle 68-senttisen välikausihaalarin. Pituutta 5kk neuvolassa oli 63cm, vaatteista käytetään vaihtelevasti 62 ja 68 senttisiä. Isohan tuokin on vielä, hyvällä lykyllä voisi mennä vielä syksyllä!

 

Siskon tyttö (1v 8kk) on n. 87cm pitkä ja edelleen menee viime keväänä ostettu 80cm välikausipuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ainakaan tykkää käyttää lapsella liian isoja vaatteita, vaan olen ostanut alesta sopivan kokoisia. Ei sitä vauvaa ole kivaa kantaa jos se hukkuu ja heiluu siellä haalarin sisällä. Että siinä säästämisessä ja koon ylihyppimisessäkin menee raja :P

Meillä on vauvoille käytetty niitä vauvahaalareita, jotka ei ole kosteussuojattuja. Ne ei tosiaan paljoa maksa edes uutena, ja esim meidän prismassa oli ihan kaikki vk-kamat alennuksessa eilen.. Ekat kosteussuojatut on ostettu kun lapsi on lähtenyt liikkelle; esikoiselle 74cm ja kuopukselle 80cm.

Ja siitä äpvanupuvusta, ei se tosiaan ole 70cm tai sitten sen mittasuhteet on muuten vaan pielessä, kamalan lyhyet lahkeet, selkä ja hihat ok. Kun tyttö oli 70cm pitkä, ei se tosiaan silloin mahtunut päälle.. Vertaisnkin sitä johonkin vanhaa äpvanupukuun, ja oli pienempi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Travallen suloisen välikausipuvun kokoa 56 huuto.net::istä 20€:lla postikuluineen ja olin todella tyytyväinen ostokseen! Oli vielä sellaista mallia, että meni oikein loistavasti päälle vielä 62-senttiselle neidillekin. Puku oli huudettaessa täysin käyttämättömän näköinen ja sitä se on vieläkin eli jos haluaisin puvusta "rahat takaisin" niin varmasti ne saisinkin huuto.netistä. Nyt meillä tosin puku meni varastoon odottamaan mahdollista seuraavaa tyttövauvaa =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli ostettua Jonathanin välikausihaalari. Vedenpitävyys 10 000 mm, hengittävyys 5000 g / m2 / 24h, hankauksenkesto 50 000 kierrosta.

 

Osaako joku kertoa, mitkä luvut on Reimatecin välikausihaalarissa? Eli teen vertailua, kumpi on parempi :P

 

 

Onko joku käyttänyt talvella toppahaalarin sijaan välikausihaalaria siten, että on pukenut alle villa/fleecehaalarin ym. lämmintä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reimatec™

Waterpillar: > 10 000 mm

Breathability: > 5 000 g/m2/24h

Abrasion resistance: 30 000 cycles

(Martindale with sandpaper)

 

Tällaiset tiedot löytyi Reiman sivuilta. Eli hankauksen kestossa näyttäisi olevan ainoa ero. Meillä on tämän syksyn ollut käytössä Jonathan ja olen siihen äärimmäisen tyytyväinen. Jonathanin kintaat on mun mielestä huomattavasti kestävämmät ja lämpöisemmät kuin ReimaTecit, niitä en vaihtaisi - etenkään, kun hinta on kolmasosan Reimalaisista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä ostin tytölle 68-senttisen välikausihaalarin. Pituutta 5kk neuvolassa oli 63cm, vaatteista käytetään vaihtelevasti 62 ja 68 senttisiä. Isohan tuokin on vielä, hyvällä lykyllä voisi mennä vielä syksyllä!

Hyvin mahtuu puku (Jonathan) vielä syksylläkin. Nyt tyttö on 72cm pitkä ja 68-puku siis vielä mahtuu. Ja fleece-kerrastokin mahtuu väliin, kun mökillä jouduttiin testaamaan :lol:

 

Keväällä käyttö jäi tosi vähäiselle, max. 3 kertaa käytettiin. Loppukesästä puku pääsi paremmin käyttöön, veneellä ja mökillä ollessa. Muuten on toiminut tosi hyvin ja kaikesta konttaamisesta huolimatta on ihan uutukaisessa kunnossa, mutta jalat on tosi lyhkäset. Sen huomas jo keväällä, kun lahkeet oli ihan sopivat, mutta kädet ihan tosi pitkät. Meidän tytöllä on aika pitkät jalat, mutta silti mittasuhteet näyttää haalarissa vähän hassuilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Onko tuo se vauvamalli vai tavallinen? Kaikissa vauvamalleissa on sama ongelma, Reiman vauvahaalaria ei ikinä voinut ostaa tytölle, kun niissä on niin lyhyet puntit. Tavallisissa malleissa tällaista ongelmaa ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostimme Jesper Juniorin alennusmyynneistä Reimatec välikausihaalarin violettina malli Marlon (johon ostimme vielä fleecehaalarin jonka saa napeilla kiinni) ja Ticket to heavenin plain rain-setin fleecellä. Molemmat koossa 80, noilla pitäisi pärjätä (toivottavasti) keväästä aina talveen asti.

 

20087_Marlon_web.png

 

3ec1796333782deea1f160927a662703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Ver De Terrenin vaaleansininen välikausihaalari ja Ticketin plain rain-set fleecellä turkoosina, eli tuo sama kuin Kuunliljalla. Molemmat ovat kokoa 74cm, joten saa nähdä täytyykö syksyksi ostaa vielä uutta.

0b5ed39fa7a95151a1af5aff5785e273.jpg

Edited by Minnuli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania pukuja. Olenkohan auttamattomasti myöhässä tässä asiassa? Huomasin, että esim. Cupcaken välikausiasuista osa on jo myyty loppuun. Miten se on mahdollista? Nythän on vasta tammikuu. :o No, ensi vuonna tiedän olla ajoissa liikkeellä, jos jonkun tietyn haluan. Täytyy varmaan alkaa miettiä tätä asia nyt ihan oikeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now