Guest Luna negra

Tyttö vai poika

312 posts in this topic

En oo vielä edes raskaana, mutta onhan tätä jo mietitty :) Oon kovasti toivonut että perheeseen tulisi joko tyttö ja poika tai sitten kaksi poikaa. Lähipiirissä on niin paljon syntynyt tyttöjä, että poikaa odottaisi seuraavaksi. Ja lisäksi mua jotenkin ällöttää kaikki pikkutyttöihin liitettävät prinsessajutut, ja voi miksi kaiken täytyy aina olla vaaleanpunaista hattaraa, argh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivoin molemmilla kerroilla tyttöä. Ensin tuli tyttö, sitten poika. Sukupuoli selvisi ultrassa ja olinkin hetken pettynyt... Kuitenkin kun sain pienen poikani syliini niin se oli rakkautta ensisilmäyksellä :lipsrsealed: En enää edes ymmärrä, miksi alunperinkään toivoin tyttöä..

 

Nyt kuumeilen kolmatta ja voin rehellisesti sanoa, että ihan sama kumpi tulee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis oikeesti, joku täällä oli saanut pahoitteluja kun perheeseen syntyi toinen tytär girl_impossible.gif wtf??! Mä saisin raivarit..

 

Meillä on yksi tyttö ja toinen lapsi toiveissa. Olen aina ajatellut saavani vain tyttöjä jostain syystä.. varmaan kun mun lapsuuden perheessä meitä tyttöjä on 3 ja poikia 1. Molemmat tervetulleita, mutta oishan se vänkää olla sekä tytön, että pojan äiti. Toisaalta tyttö voisi olla tietyllä tavalla läheisempi siskon kanssa. Noh, kunhan toinen lapsi saataisi niin sama kai se, mitä sukupuolta hän edustaa lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis oikeesti, joku täällä oli saanut pahoitteluja kun perheeseen syntyi toinen tytär girl_impossible.gif wtf??! Mä saisin raivarit..

 

Meillä on yksi tyttö ja toinen lapsi toiveissa. Olen aina ajatellut saavani vain tyttöjä jostain syystä.. varmaan kun mun lapsuuden perheessä meitä tyttöjä on 3 ja poikia 1. Molemmat tervetulleita, mutta oishan se vänkää olla sekä tytön, että pojan äiti. Toisaalta tyttö voisi olla tietyllä tavalla läheisempi siskon kanssa. Noh, kunhan toinen lapsi saataisi niin sama kai se, mitä sukupuolta hän edustaa :lipsrsealed:

 

Meillä puolestaan esikoinen on poika ja olen aina ajatellut saavani vain poikia jostain syystä :grin:

Mutta samat sanat kuin sinullakin: Kunhan toinen lapsi saataisiin, niin ihan sama onko tyttö vai poika! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse aina kuvittelin esikoiseni olevan vaaleakiharainen tyttö, mutta ultrassa veikkailtiin poikaa ja ne vaaleat kiharat voi unohtaa saman tien. Kiharat kyllä tullevat löytymään siitäkin huolimatta. :grin:

 

Eiköhän sitä pojankin kanssa selviä, onhan pojalla isä jolta löytyy kokemusta poikana olemisesta. :grin:

 

Ja jos meille joskus se pikkusisarus tai useampi suodaan niin kyllä yhden tytön haluaisin, muuten ei ole mitään väliä. :)

 

Ja lisäksi mua jotenkin ällöttää kaikki pikkutyttöihin liitettävät prinsessajutut, ja voi miksi kaiken täytyy aina olla vaaleanpunaista hattaraa, argh!

 

Eihän kukaan käske assosioimaan prinsessajuttuja ja vaaleanpunaista hattaraa tyttöihin. :grin:

 

 

Itse en ainakaan ollut mikään pikkuprinsessa pienenä enkä ole vieläkään ja vaaleanpunaisia vaatteita en muista koskaan omistaneeni ennen aikuisikää (yksi paita). Kysehän on siitä mitä valintoja itse tekee lastenkasvatuksessa ja vaatetuksessa. Toki ympäristö saattaa "painostaa", mutta sehän on heidän ongelmansa.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyytyväinen olisin tietysti ihan kumpaan tahansa, mutta ehkä pikkuisen enemmän tällä hetkellä toivoisin poikaa, en tiedä miks. Ei siitä kylläkään kauaa ole, kun tyttövauva pyöri enemmän mielessä. Saa nähdä, miten mieli vielä muuttuu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tärkeintä olisi terve lapsi tietenkin. Mutta kyllä olen ystäville puhunut, että voi kun saisin tytön, se on aina ollut jostain syystä sellainen haave. Mies toivoo kovasti poikaa, joten toivon siksi myös, että meille tulisi poikakin, isänsä iloksi ;) Molempi parempi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hirmuisesti toivon meille tyttöä! :lipsrsealed: Äitini on paras ystäväni ja toivoisin, että minulla olisi tytär, kenen kanssa voisin tehdä kaikkia "tyttöjen juttuja" - niin kuin minä olen tehnyt äitini kanssa. Mulla on olettamus ja kokemuksien usein toteen näyttämä ajatus, että pojan ja äidin suhde ei ole koskaan yhtä syvällinen ja läheinen kuin äidin ja tyttären. Pojat eivät usein jaa asioitaan äidin kanssa samalla tavalla kuin tytöt ja yhteisten harrastusten löytyminen on myös vaikeampaa. Myöskään pojan äiti ei saa luonnollisella tavalla sitten osallistua niin paljon isoäitinä naisen raskauteen ja tulevien lastenlasten hoitamiseen; meillä minä turvaan ja luotan paljon enemmän äitiini, kuin anoppiini.

 

Tietysti olisin suunnattoman iloinen pojastakin! Kunhan lapsi olisi tosiaan terve (ja kunhan edes saisi oman pienokaisen!), niin ihan sama kumpaa sukupuolta lapsi olisi. ...Mutta siis, jos saisin valita, valitsisin ehdottomasti tyttären.

 

...Mutta nämä ovat minun mielipiteitäni, toivottavasti kukaan ei suutu näistä. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy jo poika ja tyttö, joten kunhan kolmas on ajankohtainen, ei sukupuolella ole mulle väliä. Mies kuulemma toivoo toista poikaa. Lasten nimet ovat Niklas ja Noora, joten nimen puolesta tyttö sopisi paremmin joukkoon (Neea), pojalle pitäisi antaa muulla kirjaimella alkava nimi kun ei ole muita N:llä alkavia kivoja nimiä. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on sama tuleeko sieltä tyttö vai poika. Tulevaisuudessa olisi tietenkin kiva, jos olis molemmat. =) Toisaalta kahdesta tytöstä tai pojasta vois olla toisilleen enemmän seuraa. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kolme poikaa ja yhden tytön. En tiedä miksi :D Meitä on perheessäni neljä tyttöä ja yksi poika. Muutenkin tosi tyttövoittoista meidän puolen suku! Parhaiten pystyisin kasvattamaan vähän rasavillejä poikia (tai tyttöjä), sellaisia kuin minä olen ollut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä esikoiseksi poikaa toivon. Vaikka viimeaikoina oon tullut siihen tulokseen, että kyllä pieni tyttökin olisi oikein tervetullut. Olisi kiva saada molemmat, poika ja tyttö. Kunhan ei vaan tule kaksosia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivoin poikaa miehen takia (vaikea selittää, mutta maaseudulla pojalla saattaa olla edelleen hieman kiinalaismainen asema), mutta tyttö on tulossa. Näillä mennään, josko sieltä joskus tulisi poikakin. Itse olen mielissäni tytöstä, eikä mieskään erityisen harmissaan ole (ei koskaan maininnut ääneen, kumpaa "toivoisi").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä toivon saavani sekä tytön että pojan. Jostain syystä toivon esikoiseksi poikaa, mutta ei tyttökään todellakaan mikään pettymys olisi! (Tosin tytön kohdalla mulla on hieman samoja fiiliksiä kuin Rimpulalla - yök kaikelle vaaleanpunaiselle ja prinsessamaiselle.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivoin esikoiseksi poikaa ja sainkin. <3 Siksi varmasti poikaa, että mielestäni isoveljet, joita minulla on kaksi, ovat parhaita! Pojan äitinä olo on myös jotenkin mutkattomampaa. Tahtoisin kyllä myöhemmin myös tytön, mutta mietin, että silloin joutuu ehkä hieman enemmän käsittelemään omaa naiseuttaan. En koe itseäni kovin naiselliseksi esimerkilliseksi naiseksi "pikkuprinsessan" äidiksi... Pitäisi osata arvostaa myös vaaleapunaisia asioita. :) No kyllä sitä varmaan sitten oppii, jos joskus saan tytön. En haluaisi kahta tyttöä, koska olen aina ajatellut, että olisi kamalaa, jos olisi sisko... koska silloin vertaisin itseäni aina tähän siskoon ja miettisin, että olenko parempi tai huonompi jne. Ajattelen, että tytölleni se voisi olla vähän sama. Veljesten suhde toisiinsa on ehkä mutkattomampi

 

Nyt käy sit varmaan niin, että saan kaksostytöt seuraavaksi... heh, no kyllä mä nekin ottaisin vastaan rakkaudella!

 

Mun omassa lapsuuskodissa oli siis kaksi vanhempaa veljeä ja tuntuu, että olen saanut erityiskohtelua pikkuprinsessana, siksi koska olen tyttö ja pienin. Ei musta (toivottavasti) kuitenkaan tullut kovin prinsessaa!

Edited by Aisling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kaksi tyttöä ja nyt tulee poika. Tytöt on ihania..ne on niin jotenki samalla aaltopituudella. Itsekään en ole mikään prinsessamekkojen ihailija..mutta eipä ole meidän tytötkään. Autot, jääkiekko yms. vähemmän tyttömäiset jutut menee myös niillä :) Toki onhan niitä prinsessamekkojakin kaapissa, mutta niitä vaan jotenkin alkaa osteleen ja katseleen kun on tyttöjä. Nyt epäilyttää et miten osaa poikaa "kasvattaa"... Tytöt on niin hyviä kavereita keskenään. Aluksi toivoin poikia, mutta olen niin onnellinen et ne oli tyttöjä. Nyt kun poika on tulossa..aluksi oli vähän ristiriitaiset tunteet..mutta kai siihenkin oppii..ompahan miehellekkin hengenheimolainen..on se ollutkin välillä hukassa tän "akkalauman" kanssa.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpi vaan saisi tulla mutta toivoisin silti Nikita-tyttöä...jos saisi valita niin tyttö, tyttö ja poika. :lipsrsealed: Mutta kun ei meinaa tulla kumpaakaan... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin ensimmäiseksi pojan, koska pojalle nimi olisi jo valmiina.

Molemmat toki otetaan avosylin vastaan, tarvittaessa vaikka yhtä aikaakin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli aluksi vaihteleva mielipide siitä kumpaa toivon, mutta nyt kun on yrittäminen oikeasti käsillä, en osaa eikä onneksi tarvitsekaan miettiä tällaisia asioita. Haluan lapsen :lipsrsealed: Miehelle alusta asti ollut molemmat toivottuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin joskus muutama vuosi sitten sitä mieltä että toivoisin että esikoinen olisi tyttö. Nyt kuitenkin olen kallistumassa siihen suuntaan että esikoinen olisi poika. Mulla on jotenkin ihan poikaolo, mutta siis poikaa mä tällä hetkellä toivon. Se että miksi niin sitä en osaa sanoa. Mies taas on sitä mieltä että meille on tyttö tulossa. Saa nähdä. Tärkeintä kuitenkin on se että lapsi olisi terve. Oli lapsi tyttö tai poika niin ihan yhtä rakastettu tulee olemaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse haluaisin esikoiseksi pojan, koska pojat ovat helpompia kasvattaa - putkiaivoja kun ovat :grin: Toinen saisi olla tyttö tai ihan kumpi vaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mulle olis ihan sama kumpi sieltä tulis. Joskus ennen ajattelin, että pojan ehkä mielummin haluaisin ja nyt toivoisin ehkä tyttöä. Tytölle ainakin olisi kolme kertaa enemmän nimivaihtoehtoja. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole aikaisemmin ajatellut, et haluanko tytön vain pojan, mutta nyt viime aikoina jostain syystä tyttötoive on vahvempi. Eikä musta sillä niin väliä olis, et onko lapsi ihan tervekään, kunhan suurinpiirtein ihmismäistä elämää pystyisi elämään. Tottakai toivon tervettä lasta, mutta tiedän, ettei kaikki lapset ole terveitä... Monilla lapsilla on kuitenkin epämuodostumia, sydänvikoja, jne. Jos ymmärrätte, mitä tarkotan... Yhtä rakastettu se olis silti. Ja tulis nyt edes eka raskaaksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen aina ajatellut, että haluaisin ennemmin poikia kuin tyttöjä, mutta nyt kun asia alkaa olla enemmän kuin ajankohtainen, tuntuu, että ei sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Pääasia, että syntyy terve lapsi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now