Guest Luna negra

Tyttö vai poika

312 posts in this topic

Minä haluaisin kanssa ihan ekana sen raskauden. Sen jälkeen... en tiedä. Poika meillä jo on, mutta ei silti tunnu siltä, että haluaisin mieluummin sen tytön tällä kertaa. Kumpikin sukupuoli taitaa olla ihan yhtä tervetullut. Tytölle ois kyllä jo nimi... pitääp pistää pojan varaltakin nimi mietintämyssyn alle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En millään osaa toivoa tiettyä sukupuolta, kun olen niin innoissani ja kiitollinen ylipäätään koko raskaudesta. Jostain syystä olen jo vuoden pari kuitenkin jostain syystä ajatellut, että ensimmäinen lapsemme olisi poika sitten, kun sellainen joskus suodaan. Ja ei, en omaa minkäänlaisia ennustajan kykyjä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttöä toivon esikoiseksi. Jos sieltä poika tulisi, olisin kyllä valehtelematta vähän pettynyt. Olen oman naiseuteni kanssa erittäin sinut, ja koen että minulla olisi paljon annettavaa tyttölapselle. En halua kasvattaa pikku prinsessaa vaan ajattelevan ja reippaan pienen tytön. Kakkonen voisi olla poika, koska itsekin olen isosisko pikkuveljelle. Asetelma olisi tuttu. Mies taas on itse pikkuveli, jolla on yksi isoveli. Mutta saahan näitä suunnitella, se mitä luonto päättää onkin sitten toinen juttu... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ystävätär odottaa esikoistaan ja hän haluaa poikaa. Selitys oli sille että hän on ite perheestä jossa on vain tyttöjä, ja hän on vanhin. Hän on aina toivonut että hänellä olisi ollut isoveli. SIksi hän nyt toivoo esikoisensa olevan poika ja tyttö sitten tokalla kertaa.

Mä en oo ees miettinyt tommosta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki lapset pitäis tappaa! syötetaan niitä joulun asti ja laitetaan uuniin.. Vähän sinappia päälle, ai että kun tulloo hyvää ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki lapset pitäis tappaa! syötetaan niitä joulun asti ja laitetaan uuniin.. Vähän sinappia päälle, ai että kun tulloo hyvää ;)

 

Kaikenmaailman hulluja on liikkeellä! pöyristyttävää miten joku voi edes leikillään sanoa näin! eihän tässä uskalla omia lapsia kouluun päästää valvomatta kun tiedä millainen raiskarihullu matkalla yllättää! jos joskus tuon helvetin banjon saan käsiini niin ei hyvä heilu! pyydänkin ihmisiä antamaan infoa jos tietää tuosta jotain! Terveisin: huolestunut äiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odotan ensimmäistä ja toisenapäivänä toivon tyttöä ja toisena päivänä poikaa. Mutta se perinteinen lause ei meille oikastaan ole väliä kumpi sieltä tulee kunhan on terve. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista toivotaan ja jotenkin aina olen ajatellut, että esikoiseni olisi poika :) johtuu siitä, kun itselläni on maailman ihanin isoveli, niin haluisin omillenikin lapsille isoveljen... Toisaalta poden huonoa omatuntoa tästä ja olen tytölllekin alkanut nimiä miettimään.. Ja olisihan sekin ihanaa, kun saisi ostaa kaikkia ihania mekkoja yms tyttömäistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytölle olisi helpompi keksiä nimi, serkuilta jää paljon tosi tyttömäisiä vaatteita pieneksi, ja lisäksi unelmoin oman pikkutytön hiusten laittamisesta. Mutta siinä ne erityisesti tytön puolesta puhuvat seikat sitten olikin, joten Ihan Oikeasti asialla ei ole väliä. Kumpi tahansa olisi tervetullut, ja toisaalta olisi hauska saada serkuskatraaseen ensimäinen pikkupoju.

 

Jos lapsia olisi jo ennestään, toivoisin ehdottomasti vastakkaista sukupuolta. Veljen kanssa kasvaneena sain luvan kanssa leikkiä poikamaisia leikkejä ja puolestaan veli sai leikkiä barbeilla, ja uskon että tämä on vaikuttanut kummankin tasa-arvoaatteisiinkin. On vain kiva, jos lapsen elämä ei ole liian sukupuolittunutta, vaan saa kokeilla kummankin perinteisen sukupuoliroolin etuja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suvun perinteiden mukaan ensimmäisenä tulee tyttö, sitten poika ja siihen se lapsiluku sitten jääkin. Vakavasti puhuen en ole koko asiaa edes pohtinut ja kaikenlaisissa vauva-arkikuvitelmissa ja -unissa se lapsonen on aina sukupuoleton. Eli minulla ei taida olla edes alitajuisia toiveita sukupuolelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen on poika, toista kun odotimme, salaa toivoin tyttöä ja tyttöhän sieltä sitten tuli <3 No nyt on kolmas toiveissa, sukupuolella ei ole väliä, jos vaan vielä pikkuinen suotaisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun olis helpompi kuvitella itseni pojan kuin tytön äitinä (lapsia ei siis toistaiseksi ole). Lähisuvussa on vain poikalapsia, joten niihin olen saanut tuntumaa ja lisäksi oma ei niin yksinkertainen äitisuhde vaikuttaa siten, että ainakin tällä hetkellä kokisin tytön kasvattamisen vieraaksi. Todellisuudessa elämä sen tytön kanssa sujuisi varmasti kuitenkin ihan siinä missä pojankin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle kelpaisi kumpi vain, kunhan olisi oma :)

 

Aiemmin ajatus pojasta tuntui jostain syystä vieraalta ja pystyin kuvittelemaan itseni paljon helpommin pienen tytön äidiksi. Pikkuhiljaa kuitenkin ajatus muuttui vain siihen että kun saisi lapsen, olisi se kumpi vain, ja nyt ajattelen jo kuinka ihanaa olisi kasvattaa pientä poikaa (tai tyttöä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpi tahansa olisi ihana ja tervetullut, mutta kuvitelmissani näen itseni usein pienen tytön äitinä. Kaikista parasta olisi, jos perheeseen tulisi jossain vaiheessa molempia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tottakai toivoo aina ensin, että lapsella on kaikki kunnossa, mutta kyllä mä haaveilen koko ajan pienen tytön äitinä olemisesta. Ajattelen kaikkia niitä vaatteita ja mitä leikkejä pienet tytöt leikkii ja kun ne on ne ainoat jotka on itselleen tuttuja kun ei ole veljiä tai kokemuksia poikalapsista. En kuitenkaan usko, että pettysiin jos saisin pojan ensiksi, ehkä sitten jos saisin kolme poikaa enkä yhtään tyttöä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun paras kaveri odottaa ja saivat tänään tietää rakenneultrassa että tyttö on tulossa :)

He toivoivat poikaa, koska tällä äidillä on vaan 3 siskoa ja hän on aina toivonut isoveljeä.

Nyt, kun mä rupesin tänään miettimään tarkemmin, niin tahtoisin ENSIN kaksi tyttöä (koska minulla on kaksi isoasiskoa, 12 ja 14 vuotta vanhemmat)

Kun se sisko on niin tärkeä!

 

Ja sitten voisin haluta vielä pojan.

 

No, kunhan sen ensimmäisen edes saisi :D

Sen yritys alkaa siis ensi kesänä, joka päivä sitä lasta suunnitellaan ja siitä puhutaan miehen kanssa nyt jo :)

Edited by Enna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oikeestaan tiedä kumpi olis kivempi.. Muutamalla kaverilla on nyt vajaan vuoden ikäiset lapset. Toisella tyttö ja toisella poika. Ehkä tyttö ensin.. Toisaalta mä oon niin kaivannu itelleni isoveljeä (mulla on kaksi pikkuveljeä), että poikakin olisi ensimmäiseksi kiva. En oo ihan kauheesti ajatellut asiaa, kun ei taida olla vielä ajankohtainenkaan :) Kunhan olisi terve :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytölle olisi helpompi keksiä nimi, serkuilta jää paljon tosi tyttömäisiä vaatteita pieneksi, ja lisäksi unelmoin oman pikkutytön hiusten laittamisesta. Mutta siinä ne erityisesti tytön puolesta puhuvat seikat sitten olikin, joten Ihan Oikeasti asialla ei ole väliä. Kumpi tahansa olisi tervetullut, ja toisaalta olisi hauska saada serkuskatraaseen ensimäinen pikkupoju.

 

Oikeastaan mitä enemmän asiaa mietin, niin sitä useammin kuvittelen meille pienen pojan. Huomasin kirpparillakin hipeltäväni "poikamaisia" potkareita. Alunperin se lähti kai siitä, että yritin toppuutella ajatuksia omasta pikkuneidistä, ja sitten mielikuvitus alkoi elää omaa elämäänsä ja nykyään kaikkia tulevaisuuden tavarahankintoja yms. miettii pikkupojan kantilta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Oikeastaan mitä enemmän asiaa mietin, niin sitä useammin kuvittelen meille pienen pojan. Huomasin kirpparillakin hipeltäväni "poikamaisia" potkareita. Alunperin se lähti kai siitä, että yritin toppuutella ajatuksia omasta pikkuneidistä, ja sitten mielikuvitus alkoi elää omaa elämäänsä ja nykyään kaikkia tulevaisuuden tavarahankintoja yms. miettii pikkupojan kantilta. :)

 

Minulle taisi käydä myös juuri näin :)

 

Lisäksi olen itse isosisko ja koen jostain syystä, että olisi ihana kasvattaa itse "isoveli".

 

Nykyään myös kaikki lemppari tytönnimet on varattuja joten tytölle olisi vaikeaa keksiä nimi. Pojalle en keksinyt kivaa nimeä vuosiin, mutta nyt olisi yksi ihana mielessä.. Nimi tulee vielä suvusta, joten olen aika iloinen että viimeaikoina sukuun on syntynyt vain tyttöjä ;) (Äkkiä tänne se ensimmäinen poika pitkään aikaan =) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivoisin tyttöä mutta jos poika tulee niin ei se haittaa! Pääasia on että vauva on terve!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö meillä jo on, joten ehkä ihan siitä syystä toivoisin seuraavaksi poikaa. Toisaalta uskon, että tulemme yrittämään enemmänkin lapsia kuin vain kahta, joten sinänsä olisi sama, kumpaa tämä seuraava on, kunhan sitten ainakin kolmannen jälkeen meillä olisi yksi molempia. :) Jotenkin se on ajatuksena kiva, että on molempia sukupuolia, vaikka yleisesti ottaen tykkäisin, jos olisi paljon tyttöjä (koska itselläkin on kaksi siskoa). Mutta sitten pitäisi jo tehdä ainakin neljä lasta, että tämä kaikki olisi mahdollista ja sinne asti en vielä uskalla edes ajatella... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen miettinyt tätä asiaa vielä silloin, kun en edes uskonut koskaan haluavani lapsia. :lol: Oikeastaan olen aina halunnut molemmat, tytön ja pojan. Silti minulle on jostain syystä tärkeää, että saisin tytön. Sitä minä olen miehelle nauranut, että hankitaan kaksi biologista lasta. Jos molemmat ovat poikia, niin kolmas adoptoidaan jostain Intiasta. Minulla on yksi vanhempi sisko, ei muita sisaruksia enkä koskaan ole edes miettinyt, millaista olisi jos minulla olisi veli. Muutenkin keksin tyttöjen nimiä helpommin kuin poikien. Sekin ainoa todella hyvä pojan nimi, jonka keksin, ei kelpaa miehelle. Tosin, eipä tässä vielä edes olla raskaana. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni outo ajatus ylipäätään, en ole itse koskaan osannut ajatella että toivoisin tai en toivoisi tyttöä/poikaa. Toivon saavani 2-3 lasta, ja jos näin käy olen erittäin onnellinen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ehkä suorastaan toivo tiettyä sukupuolta, mutta tavallaan taas poika vois olla mieluisampi. Eli miehellä on tyttöjä ja yksi poika, joten toinen poika tasapainottaisi hänen tilannettaan. Lisäksi kun tuon pojan sukunimi on vaihdettu äidin sukunimeksi, niin uusi jatkaja miehen sukunimelle olisi kiva. Toisaalta tyttö olisi kiva, jotta pääsisin antamaan äitini nimen hänelle, koska äiti on minulle niin tärkeä ja haluaisin hänen nimensä "jäävän eloon". Vähän tuommoisia hassuja syitä, mutta näin olen ajatellut. Loppujen lopuksi on ihan sama kumpi tulee, kun nyt edes jompikumpi tulisi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now