mingo

Lasten suusta

340 posts in this topic

Tähän ketjuun voitaisiin kertoilla lasten sutkautuksia. Ne on yleensä niitä parhaimpia kommentteja :).

 

 

 

Meillä neiti 3v7kk meni yhtenä iltana isänsä jälkeen vessaan. Neiti astui vessaan ja käsi lensi nenälle ja kuului huuto: "Hyi saakeli". :D Niinpä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Perhe-lehdestä luettuja.

 

Kolmevuotias ei osannut vielä ärrää, vaan se vääntyi ännäksi. Joten kaupassa lasten kärryistä oli tullut "pikkukännit". Ja kun lapsi ilmoittaa kirkkaalla ja kuuluvalla äänellä, että äiti ottaa isot kännit ja hän ottaa pikkukännit, niin äitiä saattaa hiukan nolottaa.

 

Samoin kun toinen taapero erehtyy luulemaan kortsupakettia sädetikuiksi, ja ehdottaa pakettia äidille heilutellen, että otetaanko taas näitä mitä meillä oli uutena vuotena :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän Perhe-lehdestä luettuja.

 

Kolmevuotias ei osannut vielä ärrää, vaan se vääntyi ännäksi. Joten kaupassa lasten kärryistä oli tullut "pikkukännit". Ja kun lapsi ilmoittaa kirkkaalla ja kuuluvalla äänellä, että äiti ottaa isot kännit ja hän ottaa pikkukännit, niin äitiä saattaa hiukan nolottaa.

 

Samoin kun toinen taapero erehtyy luulemaan kortsupakettia sädetikuiksi, ja ehdottaa pakettia äidille heilutellen, että otetaanko taas näitä mitä meillä oli uutena vuotena :rolleyes:

 

*Nauraa* :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti totesi eilen olevansa äidin ja isän oma pikku kullinmussukka :lol: Muuten ihan hyvä mutta a vaihtui i:ksi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän neiti totesi eilen olevansa äidin ja isän oma pikku kullinmussukka :lol: Muuten ihan hyvä mutta a vaihtui i:ksi :rolleyes:

 

 

 

:lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän neiti totesi eilen olevansa äidin ja isän oma pikku kullinmussukka :lol: Muuten ihan hyvä mutta a vaihtui i:ksi :rolleyes:

 

:lol: Ihana!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meilläkin on monta kertaa pyydetty pillumehua (=pillimehua) :P

 

 

 

 

Voi jee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän neiti totesi eilen olevansa äidin ja isän oma pikku kullinmussukka

 

 

Meilläkin on monta kertaa pyydetty pillumehua (=pillimehua) :P

 

Huippuja :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sähköpostitse saatuja:

 

TOTUUKSIA LASTEN SUUSTA

 

***********************************************************

Samin 3-vuotis synttäreille oli tehty muumimamma-täytekakku. Kun pikkusiskon, joka on kananmuna-allergikko, synttärit lähestyivät, mietti äiti ääneen, että mitähän sitä Satulle keksisi? Siihen Sami sanoi: 'Tehdään munaton muumipappa!'

Eikä käsittänyt, mikä siinä meitä oikein nauratti...

 

***********************************************************

 

Olin juuri puhdistanut hiusharjastani melkoisen kasan hiuksia ja heitin ne vessan pönttöön. Silloin noin kolmevuotias Heidi-tyttäreni tuli käymään vessassa, kurkisti pönttöön ja nähdessään hiustukon sanoi järkyttyneenä: 'Voi sentään äiti, sun pimppisi on pudonnut pönttöön!'

 

***********************************************************

 

Samuli oli paikallisessa pikkuteatterissa katsomassa Peppi Pitkätossu esitystä. Näyttämölle oli rakennettu laudoista talo, joka oli tietysti Huvikumpu. Kun näytelmä loppui, Samuli sanoi kovalla äänellä äidilleen:

Oli sillä Pepillä se hevonenkin mukana, minä näin kun se kurkisti sieltä paskahuussin ikkunasta.

 

***********************************************************

 

6-vuotias Jaakko ajeli pienellä mönkijällään yrityksen pihassa olevissa kurakuopissa, jolloin isä useasti torui 'Tule nyt heti sieltä vesilätäköistä pois tai kastelet pian asiakkaatkin'. Viimein poika kyllästyi torumisiin ja vastasi 'Ole sinä vaan siellä hiljaa tai äiti pistää sut taas ensi yönä sohvalle nukkumaan'.

 

***********************************************************

 

Terveyskeskuksen odotushuoneessa oli kaksi lasta ja punkkari.

Lapset leikkivät aikansa keskenään, kunnes toisella välähti: 'Nyt minä tiedän, miksi tuo peikko on täällä! No, tietysti siksi, ettei sillä ole häntää!'

 

***********************************************************

 

Asta 5v. ei jaksanut intensiivisesti seurata, kun pientä pikkuserkkua kastettiin. Ãiti kuiskasi, että kuuntele nyt tarkkaan, että tiedät mitä vauva saa nimeksi. Asta yritti kuunnella ja alkoi näyttää hämilliseltä. Lopulta Asta kirkkaalla äänellä kysyi:' Ei kai vaan sille annettu nimeksi Jeesus Kristus...'

 

*******************************************************

 

Olimme saunassa lasten kanssa ja pukuhuoneessa 3-vuotias Anu itsekseen höpisi että 'isi on poika, isillä on pippeli, velikin on poika, veljellä pippeli, Anu on tyttö...' Hetken aikaa hän tuntui pohtivan tarkasti mikä hänellä on.

Vastaus tuli pian: 'Anu on tyttö, Anulla on vain peese.'

 

*******************************************************

 

Matkustaessani junalla koirani kanssa, monet ihmiset tulivat jututtamaan meitä. Niin myös eräs pikku-neiti, joka oli isänsä kanssa matkalla. Tyttö kyseli koirastani kaikenlaista; nimeä, ikää jne. Sitten tyttö kysyi suureen ääneen mistä minä tiesin, etta koira on poika. Junavaunu hiljeni ja kaikki ikään kuin odottivat vastaustani. Hieman punastellen kerroin, mistä asian huomasi. Tyttö kurkkasi koiran mahan alle ja vähätellen totesi: 'Voi kuinka on pieni pippeli! Mun isillä on paljo isompi, näytä isi!!' Siinä sitä punasteltiin porukalla...

 

*********************************************************

 

Ovikello soi ja 2-vuotias Tapio meni avaamaan ulko-ovea. Ulkona oli jo pimeää, sillä oli talvi-ilta. Oven takana seisoi tummapintainen mieshenkilö, jolla päässään valkoinen pipo ja valkoinen takki. Mies myi julisteita ja kysyi onko isä tai äiti kotona. Tapio tuli aika järkyttyneen näköisenä sisälle ja meni äidin luo: 'Siellä ovella on vain takki ja pipo...'

 

*********************************************************

 

Olimme hississä 3-vuotiaan poikani kanssa, kun sinne tuli naapurin nuori opiskelijapoika, joka oli pukeutunut pitkään, kiiltävään takkiin ja jolla oli olkapäille asti ulottuvat vaaleat hiukset. Poikani vilkaisi häntä ja kommentoi, että 'Tädillä on kuravaatteet.'Toivottavasti nuoren herran huumorintaju oli kohdallaan, minua ainakin nauratti.

 

*********************************************************

 

Oli tuhruinen loppusyksyn perjantai-iltapäivä. Marketin kassoilla jonot etenivät tuskastuttavan hitaasti. Tilannetta ei yhtään helpottanut se, että 'kansallispukuisen' naisen vaunuissa työntämä pikkuvauva parkui taukoamatta. Lopulta vauvan isoveli, noin 3-vuotias tomera miehenalku saapasteli vaunujen luo, ja kysyi kuuluvalla, huolestuneella isonveljen äänellä: 'Valto, mikä sua vituttaa?'.

 

**********************************************************

 

Minna 8 v. laittoi hiuksiani ja kehui kampauksen tehtyään: 'Olet aivan ihanan näköinen, ihan kuin prinsessa. Ei tarvi kuin kruunu vain päähän ja ajatella, ei tarvi laittaa ollenkaan meikkejä kun sinulla on niin keltaiset hampaat'.

 

**********************************************************

 

Olin kolmevuotiaan tyttäreni kanssa eräänä syksynä metsässä samoilemassa. Tyttäreni kysyi, miksi emme kerää koskaan sieniä. Vastasin, että äiti ei tunne kuin kärpässienen, joten ei voida kerätä niitä syötäväksi. Tytär tokaisi siihen, että eihän se haittaa kun meillä ei muut syö sieniä kuin isä. Muutaman päivän päästä menimme neuvolaan ja neuvolatäti näytti kirjasta sienen kuvaa ja kysyi tyttäreltäni mikä se on. Siihen tyttö vastasi että kärpässieni ja äiti kerää niitä isille ruuaksi.

 

**********************************************************

 

Olimme ruokakaupan kassajonossa. Yllättäen tyttäreni nosti hameeni helmat ylös. Kun kysyin, miksi hän näin, vastasi hän: 'Minä vain tarkistin, onko sulla nyt alushousut jalassa!'

 

**********************************************************

 

Olimme autoajelulla. Poliisi pysäytti ja pyysi puhaltamaan.

Puhallettuani poliisi totesi, että kaikki on OK. Siihen tyttäreni takapenkiltä: 'Niin kyllä nyt, mutta tulepas illalla kotiin puhalluttamaan!'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauskasia :lol: Muistan muutaman tapauksen kun siskon tyttö oli pieni...

 

 

 

1.Siskon tyttö oli tarhassa ja ne oli vierailemassa hansassa(Turun kauppakekus)

Siellä oli sit suihkulähde ja tarha täti sanoi et sinne saa heittää kolikon ja toivoa...

Siskon tyttö päätti sit mennä pyytään hoitajalta kolikkoa et sais heittää/toivoa...

Hoitaja sit vastas ettei hänellä ole yhtään kolikoita taskussa...Siskon tyttö vastas

hoitajalle et köyhä :lol: :lol: :lol:

 

 

2.Siskon tyttö oli pieni ja kinus et haluais lähteä taas ulkomaille...Mun äiti sit

vastas et ensin pitää tehdä töitä et saa lisää rahaa...Siskon tyttö vastas mun äidille

et tosta seinästä sitä saa :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veljen poika vajaa 2v sanoo bussia tissiksi. Mun veki on ihan nolona kun poika osoittelee kadulla busseja ja sanoo kuuluvalla äänellä: tissi, tissi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin just täyttänyt kaksi kun olin lähtenyt kaupassa kävelemään omille teilleni. Kun äiti oli löytänyt mut viereisestä hyllyvälistä olin juuri kysymässä myyjältä leivinpaperirullaa taputtaen, että "ovatko nämä puoleen hintaan?" :lol: Siinä vaiheessa äiti oli kuulemma tajunnut, että omena ei ole pudonnut kauaksi puusta mitä shoppailuun tulee, ja oikeassa hän olikin. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veljen poika vajaa 2v sanoo bussia tissiksi. Mun veki on ihan nolona kun poika osoittelee kadulla busseja ja sanoo kuuluvalla äänellä: tissi, tissi!

 

 

 

 

Kiva :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutun lapsi oppi kävelemään. 3,5-vuotias kysyi asiasta kuultuaan, että onko sille kasvanut jalat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tutun lapsi oppi kävelemään. 3,5-vuotias kysyi asiasta kuultuaan, että onko sille kasvanut jalat :lol:

 

 

 

 

:lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä on kyllä niin parhaita.. Saa nähdä mitä oma hetken päästä laukoo.. Kauhulla odottaen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään kävin lasten kans kaupassa. Ostosten teon jälkeen vein tytön liukumäkeen ja menin hakemaan viereisestä kahviosta kahvin, niinkuin yleensä aina teen. Tyttö huutaa mulle mäen päältä jotain, mutten saa selvää... no sepä sitten juoksee sinne kahvioon ja isolla äänellä sanoo: Äiti, älä taas laita sitä kuppia liian täyteen... ( edellisellä kerralla läikytin lattialle ). Kahvion tätiä nauratti :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join eilen illalla Pepsi Maxia, ja aikansa lasiani katseltuaan pikkutiira 1v. 9kk totesi, että kakkamaitoo :lol: Ihan hyvä asenne, pidä toi, ei kannatakaan moista pahetta opetella ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now