mingo

Lasten suusta

340 posts in this topic

Lounaalla käytiin keskustelua taas 4 veen kanssa. "Mikä oli sun huone sillon kun asuit mummon ja papan luona?" Vastasin tähän että mikä huone oli, neiti jatkoi "Ai..missä sängyssä nukuit siellä? Oliks siellä paljon kauniita tavaroita? *huokaus*" :girl_haha: Kerroin että siellä oli mun leluja ja jotain koristejuttuja ja muuta, osa on nyt tytöillä omissa huoneissaan. "Ihanaa... oliks siellä myös kynsilakkoja?" :girl_crazy::grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ystävän 3v tyttö oli ilmoittanut ratsupoliiseita telkkarissa nähtyään, että haluaisi ratsastaa. Ystäväni siihen: "Sä voit ratsastaa sitten kun sä oot vähän vanhempi, vielä sä oot liian nuori ratsastamaan. Äitikin on joskus nuorempana ratsastanut."

 

Tyttö mietti hetken, ennen kuin kysäisi: "Ai oletko sä ratsastanut poliisilla?"

 

Hmmm.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :girl_haha: No oliko äiti?

 

Meillä oli ruoalla wokkivihanneksia, poika ihastui vesikrassiin, joka rapisee hampaissa. Kerroin sitten, että "Se on vesikrassia" ja poika tyytyväisenä söi hetken, kunnes tokaisi "Tosi hyvää tää vesipussi" :girl_sigh:

 

Vesikrassi kaiketi kuulosti vesikassilta ja kassihan nyt on sama asia kuin pussi :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli toissapäivänä käyty aamulla mielenkiintoinen keskustelu miehen ja pojan (2½v) välillä. Isä nimittäin oli päätynyt kysymään pojalta, että "oletkos sinä Luke viisas?". Poika oli katsonut isää kovin vakavana ja ihmeissään hetken ja vastannut sitten "ei... mu on kaksi vee..."

 

:girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erään ruokapaikan leikkipisteessä poikani seurasi itseään isomman pojan touhuja. Kohta poika huutaa mulle kovalla, hilpeällä äänellä: "Äiti, äiti! Tuo poika sanoi 'vittu'! Kuulitko äiti?!! Se sanoi 'vittu'!" Öö... Kuulin kyllä. :wacko: Ja niin kuuli ne yli kymmenen muutakin asiakasta siinä pienessä tilassa, osalla pieniä lapsiakin mukana. Ajatuksissani etsin koloa lattiasta, jonne vajota valoakin nopeammin. :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vähemmän hassu ekaksi...

 

Neiti selvitti mummulleen, että äiti tukistaa aamulla tosi kovaa, eikä lopeta vaikka sattuu. Kyseessä oli oma moka, kun hiuksia harjatessa olen kieltänyt liikkumasta, ettei tukista... :girl_sigh:

 

Neiti tykkää lentokoneista. Ihan sama mikä kone taivaalla menee hän huutaa innoissaan: "Kato, kato, Satakunnan lennosto!"

 

Katselin kenkien kuvia ja etsin rumien kenkien kuvia yhteen juttuun. Kerroin tämän ääneen ja neiti totesi: "Mutta äiti, eihän rumia kenkiä ole." :girl_sigh:

 

Neiti lauloi reippaasti. Kun hän lopetti, hän sanoi ylpeästi: "Osaan laulaa hienosti. Laulan kovaa ja väärin!"

 

Keittiössä neiti osoitti hellaa. "Hella, tuolla on hella." ja kävelee sen luo. "Äitin hella, tuolla poltetaan ruokaa." :blush:

 

Viime kesänä veljeni korjasi mökillä leikkimökin kattoa. Neiti katseli sitä aikansa ja alkoi laulamaan "pieni nokipoika" -laulua noin 10 kertaa. Lopetettuaan hän totesi "Että semmonen nokipoika" ja lähti jatkamaan leikkejään. Hyvä ettei veljeni tipahtanut katolta nauraessaan... :grin:

Edited by PatHe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poitsu kohta kolme vee keskusteli jonkin aikaa sitten auton takapenkillä vakavasti ystäväni kanssa Spider Man-pallon kuvista ja siitä, millä lailla sormet pitää laittaa että saa hämähäkinseitin lentämään. Tänään ihmettelin, miten poitsu oli niin hiljaa automatkan aikana takapenkillä, ja pysähdyttyämme tankkaamaan käännyin katsomaan taaksepäin. Poitsu viritteli pitkän aikaa sormiaan seitti-asentoon, ja puuskahti lopulta "äiti, pikkulilli ei vaan pysy. Eikä peikalo. Miulla on vaan liian pienet kälet. " :grin:

 

On varmasti rankkaa olla pieni lapsi, varmasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On varmasti rankkaa olla pieni lapsi, varmasti.

 

OT: Yell: On se. Trust me. :grin: Meillä myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika 4 v: "sitten kun mä olen yhtä iso kuin sinä niin mullakin on vauva mahassa".

 

Minä: "pojilla ja miehillä ei voi olla vauvaa mahassa, vain naisilla"

 

poika: "ai kaikilla naisilla, ihan ikivanhoilla mummoillakin?"

 

minä: "ei kun nuorilla naisilla vain, ei lapsilla eikä mummoilla"

 

poika (vilpittömän hämmästyneenä): "miten sulla sitten on vauva mahassa, ethän sä ole nuori?!"

 

:mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiedossa oli hoitopaikan retki ja aamulla hoitoon mennessä käytiin seuraava keskustelu

 

äiti: "menettekin tänään sinne ponimaahan retkelle"

rölli: "nii`in"

äiti: "onkohan siellä muita eläimiä kuin poneja"

rölli erittäin innostuneena: "joo, leijoneita!"

 

Eräänä toisena aamuna keskusteltiin näin (rölli köllötteli äidin sängyllä ja äiti oli vessassa meikkaamassa)

rölli: "äiti"

äiti: "Mitä kulta?"

rölli: "äitiii"

äiti: "no mitä"

rölli: "äiti"

äiti: "rölli"

jne

rölli onnellisena: "mun äiti!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskustelu meidän 1 v 8 kk pojan kanssa.

 

Poika osoittaa tuolin jalkaa ja kysyy: "Mikä se on?"

Minä vastaan: "Se on tuolin jalka".

Poika taputtaa tuolin pohjaa ja toteaa: "Tää on tuolin peppu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

2v2kk tyttö leikki yksikseen. Yhtäkkiä kuulin tytön sanovan oikein hartaasti; "iiiihana mekko, ihana!" Menin sitten katsomaan, että kenelle se puhuu ja oletin, että puhuis ainoalle barbielleen tai nukeilleen. No, tyttö puhuikin pehmojeesukselle :girl_crazy::girl_crazy: Se sai joskus vauvakirkosta sellaisen pehmojeesuksen, jolla nyt on ikään kuin mekko päällä ja se oli ilmeisesti sitten niin ihana :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 3-vuotiaan kanssa keskusteltiin kanssa kerran vauvoista ja äidiksi tulemisesta ja kerroin että tytöistä tulee aikuisena äitejä ja pojista isejä. Poika sitten kertoi myöhemmin tätä isälleen, että kun hän kasvaa niin hänestäkin tulee isi ja siskosta tulee äiti, sitten meillä asuu kaksi isiä ja kaksi äitiä :D

 

Ja vielä toinen. Pojan suurta herkkua on maksalaatikko, jota silloin tällöin ostan niin ei tarvii vaivautua ruoan tekoon. Kerran sitten lämmitin maksalaatikkoa pojalle ja pyysin hänet syömään. Vähän aikaa syötyään poika katsoi silmiin ja sanoi "kiitos äiti kun oot tehny näin hienoo ruokaa" :D

Edited by Nasty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 3v. haluaa kääriytyä pyyhkeeseen iltasuihkun jälkeen ja köllötellä sen sisällä, on kuulemma lämpimässä pesässä. Tänään sitten suihkun jälkeen taas kääriytyi pyyhkeeseen ja mä yritin siinä sitten kuivailla jätkää, jolloin pyyhe toki raottuu/liikkuu jne. Poika alkaa kärttämään, että "ei äiti, anna mä olen lämpöisessä pesässä! Ei, älä kuivaa pippeliä! Äiti, laitetaan nyt vaan pippeli takaisin lämpöiseen pesään!" Siinä vaiheessa isänsä repesi ihan täysin eikä pikkujätkä yhtään ymmärtänyt, miksi isää nauratti pippelin laittaminen lämpöiseen pesään :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Laittakaa vain muistiin, nuohan jutut kuuluu sit parinkymmenen vuoden päästä kertoa puolisoehdokkaille kun ovat ekaa kertaa käymässä näytillä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun isä selitti mulle jotain omista työkuvioistaan, poika istui mun sylissä. Kysyin sit isältäni jotenkin et mikä hänen titteli sit tulevaisuudessa tulis olemaan, jolloin meidän pian 1,5-vuotias, pippelinsä löytänyt poika alkoi nauraen rallatella "pippe, pippe, pippe"... Tietää varoa jatkossa...

 

Niin ja tää toinen ei oo oma lapsi vaan joku mulle tuntematon ehkä 4 v. lapsi ravintolan leikkipaikalla viikonloppuna. Siellä oli sellanen lasten leikkikännykkä ja tää lapsi laittoi sen korvalleen ja alkoi kailottaa "NO MISSÄ PÄIN OOT". Mua nauratti ihan kauheesti kun oli niin selkeesti joltain aikuiselta napattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niin, harjoiteltiin tuossa aiemmin keväällä tunnistamaan sukupuolta ja aikas hyvin rölli (muoks. ikää noin 1v 10kk) jo oppikin...

minä: mikäs rölli on?

rölli: poika

m: entäs mikä isi on?

r: isi on mies

m: mikä äiti on?

r: äiti on pahe

m: ja mummi on?

r: nainen

m: no mikäs vaari on?

r: vaari on vanha!

 

ei voinut kun nauraa :girl_haha: vaari tuli vanhaksi vain kerran, mutta minun kohdallani tuli toistuvasti naisen sijaan nimeni.

Edited by pahe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohjustuksena seuraavaan, mein isompi poika on ollut koko viime talven SUURI Kaisa Mäkäräinen fani.

 

Nyt juhannusmatkalla poika näytti mulle olkapäätään ja kysyi moneen kertaan "Äiti, vieläkö tässä näkyy Kaisan purema?". Itse ankarasti mietin, ettei me tunneta ketään Kaisaa, eikä hoidossakaan kukaan puhunut mitään, että poikaa ois purtu. Sitten syttyi äidillä lamppu päähän, et jahas, "Mäkäräinenkö sua on olkapäästä puraissut?" :pupu_1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin vajaa 2,5-vuotiaan esikoisen kanssa kylppärissä iltahommissa. Poika räpläsi pyykkikonetta, ja sanoin, että älä koske siihen. Poika jatkoi kuin ei olisi kuullut kieltoa ollenkaan. Minä: "Mitä minä just sanoin?" Poika: "Oi beibi!" Ei pitänyt pokka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me olimme eilen menossa synttärijuhlille ja autoon mennessä vähän yritin silottaa pojan 3 v. hiuksia. Tähän poika sitten vastasi:

 

"ÄITI, I'm a BOY! I don't need that."

 

Kyllä on poitsu isäänsä tullut! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin siskollani käymässä, ja siskoni sitten osoitti vatsaani 3,5vuotiaalle pojalleen sanoen jotain tyyliin "Katsopas tätä Maryo-tädin massua kun siellä kasvaa pikkuinen vauva". Pojan silmät meni ihan lautasen kokoiseksi ja hän sai vain vaivoin henkäistyä että "EIKÄ.." :girl_crazy: Pitkään tuijotti silmät suurena mun vatsaa ja melkein kuului sellainen aivojen raksutus kun se selvästi mietti että miten ihmeessä siellä voi olla vauva.

 

Nyt ihan viikko takaperin olin jälleen käymässä siskolla (nyt jo melkoisen suuren vatsan kanssa) ja taas tuli pojan kanssa puheeksi vauvavatsa. Tällä kertaa reaktio oli mainio tälläkin kertaa "Mutta kun en minä näe mitään vauvaa missään".

On ne mainioita :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin hautajaisissa viime viikolla ja muistotilaisuudessa luettiin adresseja. Kun adressien luku oli ohi, tuli meidän tyttö 2v 10kk kysymään isältään: "Joko ne harmituspuheet on ohi?" :grin: Tyttö oli siis leikkimässä muiden lasten kanssa lastenhuoneessa adressien luvun aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti neljävee juoksi äsken ympäri huushollia laulaen (poika saunoo sävelellä), "isi pieree ja rällää ja huutaa ja housuihinsa pissaa..." jne. Huoh. Mistä näitä ideoita oikein tulee...? :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poika (3v9kk) oli tänään kertonut mummilleen, että osaa puhua suomea ja englantia ja italiaa ja saksaa ja kakkaa :lol: Me ollaan kyllä miehen kanssa sitä mieltä, että poika osaa vain sitä ensimmäistä ja ehkä sitä viimeistä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now