mingo

Lasten suusta

340 posts in this topic

tapahtui eräässä pitseriassa. poika, vajaa kolmevuotias, huomaa äidillä ja isällä laseissa limsaa, jota poika on saanut joskus hörpyn maistaa. olemme perustelleet, että vasta isot pojat saavat juoda limsaa. kohta alkaa varsin hunajaisella äänellä kinuaminen:

poika: saisinko maistaa pimpsaa, kiitos.

äiti: nämä on äidin ja isin, et saa.

poika(jo huomattavasti kovemmalla äänellä): pimpsaa! haluan pimpsaa, ison pojan pimpsaa!!

 

:grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kulli lähtee käveleen -ohjelmaa!

 

:girl_crazy::girl_haha:

 

...pimpsaa! haluan pimpsaa, ison pojan pimpsaa!!

 

:girl_crazy::girl_haha: :girl_haha:

 

(Nyt iski jo hepuli...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies etsii tytön kanssa aina hiekkalaatikosta "kissankultaa" eli sellaisia kovia kellertäviä hiekkamönttejä, tyttö on ihan innoissaan siitä.

 

Mies oli kännykälle nauhoittanut videota kissankullan kaivamisesta, kysyy videolla tytöltä "mitä me etsitään?" johon tyttö toteaa "kissankultaa" mies jatkaa kysymällä "onks tää kuin arvokasta tää kissankulta?" Vastaus kuuluu:

 

"kivi"

 

Ei ollut sit kissankulta arvokasta, ei. Tajuuhan sen pikkutyttökin, mitä se iskä höpöjä kyselee... :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tapahtui eräässä pitseriassa. poika, vajaa kolmevuotias, huomaa äidillä ja isällä laseissa limsaa, jota poika on saanut joskus hörpyn maistaa. olemme perustelleet, että vasta isot pojat saavat juoda limsaa. kohta alkaa varsin hunajaisella äänellä kinuaminen:

poika: saisinko maistaa pimpsaa, kiitos.

äiti: nämä on äidin ja isin, et saa.

poika(jo huomattavasti kovemmalla äänellä): pimpsaa! haluan pimpsaa, ison pojan pimpsaa!!

 

:grin:

 

Reps. Mulle tuli tästä mieleen juttu, jonka äitini on kertonut musta pienenä. Oltiin laivalla aamiaisella ja aloin huutelemaan, että "puujoo, puujoo", kun olin aamulla sitä tottunut syömään. Äitini tuli sitten kananmunalautasen kanssa takaisin ja koitti selittää, että puuroa ei ollut tarjolla. Kananmunapa oli sitten mieleeni sen verran, että seuraavan kerran aamiaispöydässä samaisella laivalla huutelin kovalla äänellä, että "munaa, munaa". Herätti kuulemma vähän hilpeyttä kanssamatkustajissa. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ihana! reps!

 

tää on ihan hurja,mun äiti kerto tuttunsa 3 vuotiaasta.

 

poika oli tarhassa ruuan jälkeen käyny sängylle,kädet reteesti niskan taakse ja todennu kuuluvasti et : nytkö sais vielä pillua!

 

olipa siinä ollu sit vanhempien kans palaveria ym.... ei kovin suopeesti oltu otettu mutta kyllähän tälle saa nauraakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajeltiin Köön kanssa (kohta 3v) ja kuunneltiin Volbeatia. Lauelin vähän mukana, jolloin Köö pisti kädet korville ja huusi "Äiti EI! Hiljaa! Mua sattuu korviin!!!". Kiitti. <_<:girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko kertoa, mitä meidän tyttö, 1v2kk, on oppinut äidiltä. Kysyin tytöltä yksi päivä, että mennäänkö katsomaan, tuleeko vaikka telkkarista jotain. Tähän typy vastaa riemastuneena "PEEPEE!" (Eli BB) :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neiti se vaan jaksaa kiusata isiä... Tokaisi yksi päivä, että "Me mennään äitin kanssa kampaajalle ja isi ja X menee paltuliin. Isi menee paltuliin, niin sitten isi voisi näyttää vielä mieheltä." :girl_haha: Miehellä alkaa olla kohta jo ulkonäkökompleksi! :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pakko kertoa tänne muutamia episodeja omasta lapsuudesta (tässä kun vielä odotellaan että oma poika alkaa lausahdella muutakin kuin tuota omaa höpötystään)

 

Joskus reissattiin ädin kanssa junalla, taisin olla n 3v... käytöstavat oli ilmeistesti opetettu jo pienenä hyvin kun matkan ajan kyselin äitiltä konduktööriä seuraillessani, "äiti! miksi tuo setä on vihainen? Äiti! Miksi tuo setä ei sano kiitos? Äiti!". Oli kuulemma kanssamatkustajilla ollut hauskaa...

 

Pikkuveli joskus päiväkodissa oli kakannut housuun ja kun sitten tädit olivat kyselleen että kukas sinne housuun oikein on kakannut, tuli kirkaalla äänellä vastaus "Juuso!". Kyseinen poika ilmeisesti oli aina hiukan tukkanuottasilla pikkuveljeni kanssa... on muuten veli saanut muutaman kerran tuosta kuullagirl_haha.gif

 

Ja sitten tää mun kuolematon.... ikää n 3-4v ja oltiin mun isän ädin hautajaisissa. Kirkossa ilmoitin kovaan ääneen "mun mummu kuoli, mä ampusin sen!" (selvennykseksi mainittakoon että olin päiväkotimatkalla jokin aika aikaisemmin kuullut kun isä puhui toisen isän kanssa paikkakunnalla tapahtuneesta metsästysonnettomuudesta, harhalaukaus aiheutti yhden metsästäjän kuoleman.... yhdistelin sitten pienessä päässäni nuo asiat...). Muistotilaisuudessa sitten ilmoitin että isona alan "ukiksi tai papiksi", tämä siksi, että sekä ukki että pappi ottivat sokeripalat kulhosta kahvinsa kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin viikonloppuna kuopuksen 2v 8kk kanssa junassa. Meidän kohdalla joku oli kirjoittanut tussilla ikkunaan. Pikkuveli katsoi sitä hetken ja totesi:

 

Joku hulikaani on piiltänyt ikkunaan. Hyi, hyi hulikaani. Se oli tyhmästi tehty. Ei ikkunaan saa piiltää. Minä olen iso poika ja piillan papelille. Poliisi tulee ja vie hulikaanin vankilaan lohvojen kanssa!

 

Tästä puhuttiin matkan aikana useamman kerran ja kanssamatkustajilla oli hauskaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Aivan mahtava :girl_haha:

 

Me pidettiin viime viikonloppuna saunailta kavereille ja tytsi vähän vajaa kolme vuotta pääsi minun ja yhden kaverini kanssa saunaan. Heti kkun oltiin saatu vaatteet pois tytsi totesi ystävälleni että "sinullakin on tissit" hyvin yllättyneellä äänellä. Vähän aikaa asiaa sulateltuaan tytsi kysyi "onko sinullakin vauva?" Piti sitten yrittää selittää että ei kaikilla ole vauvaa vaikka onkin tissit :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauskoja juttuja teillä! :girl_haha: :girl_haha:

 

Meidän 2v4kk poika on ihan hurahtanut Edvard Munchin maalaukseen Huuto, sen jälkeen kun käytiin sitä katsomassa museossa viime viikolla. Kerrottiin että se on varastettu pari kertaa, mutta on nyt taas paikoillaan.

 

Tänään poika selitti mulle innoissaan: "Tässä on Eeva MunKin huuto! Sitte UFO tulee ja vie sen pois. Minä menen hakeen sen takas, vien museoon!"

 

Mä kysyin että minkäs näköisiä ne UFO-miehet on jotka kävi varkaissa. "No vihveitä!"

 

Mä et tiedä mistä se ton UFOn siihen keksi. Mä en muista puhuneeni mitään UFOista, eikä mieskään. Kai se on kuullut meidän juttelevan jotain jostain ihme marsilaisista sitten. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päiväkodilla oli isänpäiväkahvit eilen ja Siippakin sinne osallistui Sälliä hoitoon viedessään. Iltapäivällä sitten hain poikaa ja pukiessa sitten jutusteltiin niitä näitä ja tällainen keskustelu käytiin...

 

Ä: "Mitä isi sai aamupalaksi?"

P: "Kahvia!"

Ä: "Saiko isi jotakin muuta kuin kahvia?"

P: "Seksiä!"

 

Ja ei, tarjolla ei ollut keksejä, että tiedä sitten mistä tuo tuli. :girl_haha:

 

Mulla ja hoitotädeillä oli hauskaa. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No siinä tulikin sitten juttua että ei ihme että isät viihtyivät niin hyvin. :girl_haha: Varoittelin kyllä että alkavat pian viihtyä siellä joka päivä. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pesin pojan (2v5kk) hampaita. Sanoi mulle "Näytä äiti hampaas!" ja mä sit irvistin tottelevaisesti. Poika katseli hetken ja totesi kuuluvalla äänellä: "Keltaiset!"

 

Thanks. En mä tiennyt että ne nyt niin pahan väriset on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuttu tilanne täälläkin. Tosin neiti sanoi ensimmäisen kerran hampaitani keltaisiksi päiväkodin pihalla kaikkien hoitajien ja toisten vanhempien kuullen... :gsala:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now