Sign in to follow this  
Followers 0
Guest tuuliviiri

Keskenmeno monikkoraskaudessa?

8 posts in this topic

Odotan kaksosia rv 11+1. Viisi päivää sitten tuli pari syöksyä verta, myös maksaa muistuttavia n.4 cm pitkiä riekaleita jäi paperiin pyyhkiessä. Tämän jälkeen on tullut verta tihkutellen, lähinnä öisin ja aamuisin. Päivät menee kuivana. Ultrissa on todettu elävät sikiöt 5 pv sitten ja tänään. Tihkuvuoto jatkuu silti ja mahakivut on yltyneet viikon aikana. Ei esim. pysty nukkumaan niiltä. Pelkään koko ajan menettäväni vauvat - raskautta yritettiin 3 v!!!

 

Onko saman kokeneita? Onko niitä, joilla mahd. syöksy- ja myöhemmistä tihkuvuodosta huolimatta raskaus on edennyt onnellisesti elävän lapsen syntymään?

 

Kiitos vastauksista, olen vähän hukassa juuri nyt :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Oletko jo soittanut lääkärille tai johonkin klinikalle minne voisit päästä ultraan?

 

Olen lukenut paljon tapauksia missä on odotettu kaksosia mutta toinen niistä menee kesken, jos siis ovat eri pusseissa.

Mutta mitään varmaahan ei voi tietää ilman ultraa. Vuotoja voi olla monilla raskauden aika ja kuulema ihan kunnonkin vuotoja, mutta suosittelen soittamaan heti aikaa lääkärille!

 

tsemppiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ tuuliviiri taisi tuossa mainitakin käyneensä ultrissa 5 päivää sitten ja tänään... :)

 

Mulla oli omassa kaksosraskaudessani juuri tuohon samaan aikaan pientä tuhruvuotoa parin päivän ajan, mutta ultrassa todettiin elävät alkiot, ja nuo kaksosemme tuossa syntyivätkin onnellisesti täysiaikaisina kuukausi sitten. Tsemppiä sinulle, toivottavasti raskaus jatkuu hyvin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ tuuliviiri taisi tuossa mainitakin käyneensä ultrissa 5 päivää sitten ja tänään... :)

 

Mulla oli omassa kaksosraskaudessani juuri tuohon samaan aikaan pientä tuhruvuotoa parin päivän ajan, mutta ultrassa todettiin elävät alkiot, ja nuo kaksosemme tuossa syntyivätkin onnellisesti täysiaikaisina kuukausi sitten. Tsemppiä sinulle, toivottavasti raskaus jatkuu hyvin! :)

 

Voi kiitos vastauksesta :-)

 

Minullakin todettiin molemmillä sikiöillä sykkeet. Kyllä he ovat eri pusseissa. Toivon, että kaikki jatkuu hyvin. Samaistun sinuun :-) tämä on vain tällainen välivaihe.

 

Kuva kaksosistanne on suloinen, saa melkein kyynelet silmiin :-)

 

Kiitos tuesta, tuntuu jo helpommalta :-)

 

tuuliviiiri

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minäkin lähetän tsemppiä tuuliviiri!! Vuodot säikäyttävät aina, vaikka olisivat vaarattomia. :(

 

Voi kiitos!!!!

 

Kiitos kaikille ihanaiset, helpottavaa lukea nämä. Juuri tällaisia halusinkin kuulla, nyt on vähän parempi olo. Vain ruskeaa vuotoa, ei edes housuihin asti, mutta jomottava paine alavatsassa jatkuu. Jatkan lepäilyä.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös ollut pientä vuotoa pariin otteeseen kaksosraskauden (nyt rv 16+5) aikana. Molemmilla kerroilla pelästyin oikein kunnolla (vaikka vuotoa tuli tosiaan vain vähän), mutta ultrassa todettiin kaiken olevan ok. Vuodoille ei siis löytynyt syytä.

 

Jälkimmäisellä kerralla lääkäri sanoi, että on tosi tavallista, että vuotoa voi tulla erityisesti silloin, kun normaalisti olisi kuukautiset.

 

Jaksamista, Tuuliviiri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivottavasti alkuperäisellä kirjoittajalla on kaikki hyvin! Minulla meni ensimmäinen raskauteni, joka oli kaksosraskaus, kesken rv. 10+1. Tuo keskenmeno havaittiin ultrassa eli mitään vuotoja ei ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0