Monalisa

Syöttötuolit

393 posts in this topic

Minä en ostanut Tripp trappiin pehmusteita ollenkaan eikä niitä ole kaivattu. Meillä ne pitäis pestä varmaan joka ilta, sen verran sottaista tuo syöminen vielä on. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun Tripp trappin pehmusteet on ihan turhat. Niitä saa olla nimittäin ihan jatkuvasti pesemässä... Tai sitten meidän poika on tavanomaista sottaisempi. :lol:

Mun sisko teki itse muovikankaasta pehmusteet Tripp Trappiin. Ne voi siis pyyhkäistä puhtaaksi. Lisäksi hän on tainnut tehdä ne tarra kiinnityksellä, jotta ne saa kätsästi pois ihan kunnon pesua varten. Mä vähän toivon, että hän tekee meille sitten samanlaisen kunhan on syöttötuolin aika. (Vauva siis varmaan saa Tripp Trappin mun vanhemmilta ristiäislahjaksi, niinkuin siskon vauva sai viime vuonna.) Mulla ei omat ompelutaidot kyllä riitä pehmusteiden tekoon, mutta sisko on taitava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, jotka haki tuota Emmaa / Espiritiä, niin tässä olis eräs vaihtoehto:

 

Syöttis

 

Meillä on tuo puunvärinen ja ollaan oltu tyytyväisiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kotona TrippTrapp, mökille ostettiin TT-kopio Emman Easy. Jämäkkään TrippTrappiin verrattuna Emman vastaava on TODELLA kiikkerä, pienellä töytäisyllä kaatuu helposti. Lasta ei voi jättää pieneksikään hetkeksi yksin, koska ainakin meidän puoltoistavee keksi heti kuinka "kivaa" on kun tuolia kiikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla, että Ikean Antilopista on tykätty! Me meinataan ostaa sellaiset, käyttäjiä kun on kaksi, niin edullinen hinta on todellista plussaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin käytettynä sellanen vanha syöttis, jossa on U:n malliset jalat eli etu- ja takajalka alhaalta kiinni välipuulla, lisäks vielä muita tukipuita, enkä usko että ihan helpolla saa kaatumaan, edes sitten kun lapsi nousee siinä seisomaan. Siitä tosin ei oo vielä kokemusta. On ihan sellainen neutraalin nättikin mielestäni ja aivan varmasti ajaa asiansa sen aikaa kun lapsi syöttötuolia tarvitsee.

 

Mä en tiedä onko mulle tullut joku vastareaktio kaikesta kuulemastani TrippTrappin hehkutuksesta, kun mun mielestä se vaan ei oo hintansa väärti.. Pehmusteetkin pitää irrottaa että saa pesuun, onpa näppärää?! No on se varmasti oikeasti ihan hyvä kun on säädettävä se jalkatuki ja menee sit lapsella tuolina vielä seuraavat 20 vuotta, jos joku tosiaan jaksaa kattella sitä samanväristä tuolia ne vuosikymmenet.. Vaikka kai sen tietty maalata voi, ja varmaan ehkä tarviikin jos maalatun ottaa alunperin niin ei se maali vaan voi kestää lohkeematta. Älkää nyt kukaan loukkaantuko, mä vaan en itse näe järkeä laittaa sellasta summaa syöttötuoliin, jossa lapsi istuu muutaman hetken päivässä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onion, veit jalat suusta! Meinasin ostaa ihan perus-perusmallin syöttötuolin, ilman taittuvaa pöytäosaa yms. vaan just sellaisen mitä löytää jokaikiseltä huoltamon kahvilastakin. Meni esikoisen tuolin kanssa hermot kun exä halusi samanlaisen mikä itsellään oli ollut, eli hokkus-pokkuksen. No, sehän on täynnä uurretta ja kuoppaa ja se ratti jne. jne. ja oli tosi tuskaista putsata sen jälkeen kun lapsi oli opetellut syömään itse ja joka paikka oli valuneessa ruuassa.

 

Perusmalli on ihanan simppeli, ei maksa paljoa ja helppo putsata. Ruokapöydässä meillä käydään vaan hetken, kun ollaan syömässä joten aika lyhyttä on tuo oleskelu. Ja en mäkään halua että 20 vuotta istutaan samalla tuolilla, ainakin esikoinen oli pottaopettelussakin niin "minä itse" ettei wc:n pienennysrenkaallekaan tullut käyttöä kun piti oppia heti käyttämään vessaa kuin isot ihmiset. Ja tuoli ruokapöydässä piti siis olla samanlainen kuin muillakin, isoilla ihmisillä... :rolleyes::lol:

 

Muoks. ja lisätäkseni, puhun vaan siitä mikä on paras ratkaisu itselleen, ei mua haittaa että muilla on hokkuspokkuksia ja trippitrappeja, mut mä en enää sellaista halua, kun tykkään helppohoitoisesta enempi. Kokemuksella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mää halusin TrippTrappin ihan esteettisistä ja turvallisuus syistä. En aio pistää enää yliopistoikäistä lastani istumaan TrippTrappiin, kyllä se siirretään suunnilleen kouluiän koittaessa kokonaan eläkkeelle. On musta toki kiva, että tuolilla on käyttöä syöttisajan jälkeenkin, mutta en mää nyt 20 vuotta tota o ajatellu katsella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä myönnän kanssa että halusin TT:n ihan vaan esteettisistä syistä :rolleyes: Tykkäsin muotoilusta ja pehmusteiden väreistä. Itse en tykkää noista perus nalle pehmusteista, vaan halusin jotan esittelykelpoista. Nyt kun tuoli on ollut käytössä on tullut monta käytännön asiaa esiin. Pehmusteet ovat ihan syvältä ;) niitä ei saa helposti pesuun ja on epäkäytännöllistä kangasmateriaalia. Mun onnekseni ihastuin oranssiin joka antaa TODELLA paljon anteeksi. Olen miettinyt uusien pehmuisteiden tekemistä muovitetusta kankaasta. Positiivinen puoli tuolissa on että poika todella pysyy siinä. Mummolassa meillä on sellainen perus syöttis ja poika kiipee siitä ylös alta aikayksikön, ei pysty kääntämään selkää ollenkaa. TT:ssä poika pysyy ja pystyn hakemaan lisää juotavaa, tyhjentämään tiskikoneen ym. pelkäämättä että poika tippuu. Puolenvuoden kohdalla kun alettiin antamaan kiinteitä pystyi poika istumaan TT:ssä ilman viritelmiä, kun taas mummolan tuolissa piti olla kaikki mahdolliset tyynyt, että pysyy suorassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaverin pojalla on se Emman "TrippTrapp-kopio", ja se on kyllä tosi kiikkerä verrattuna aitoon...

 

Meillä on itsellä TrippTrapp, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Saatiin käytettynä 80 eurolla, mikä musta ei ollut ollenkaan paha summa. Käyetyt TrippTrappit taitavat mennä aika nopeasti kaupaksi, mutta me saatiin useampikin vastaus omaan ostoilmoitukseemme, kun luvattiin käudä itse noutamassa tuoli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin se Ikean puinen syöttis just tukevuuden takia. Haaveilin Tripp trappista, mut totesin et maksan pojalle vuoden muskarit tolla erotuksella. :rolleyes: Tripp trapin oisin halunnut kanssa juuri ton tukevuuden takia. Sen kopiot kun vaikuttavat järjestään kiikkeriltä.

 

Palatakseni tohon ikean tuoliin (oisko se Gulliver), olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Se on todella paljon tukevampi kuin sellainen "perinteinen syöttötuoli", jonka jätkä meinaa saada kipattua aina kun sellaiseen joutuu. Nyt kun toi meijän syöttis on ollut käytössä n. 4 kk voin kyllä lämpimästi suositella sitä kaikille.

 

Mullekin on Onionin tapaan ehkä tullut jonkinlainen vastareaktio tohon Tripp trappin hehkutukseen. Ikävää kun näiltä palstoilta saa sellasen kuvan et sellanen PITÄÄ olla kaikilla... Itsekin sitä aikanani haikailin, mutta nyt olen kuitenkin tyytyväinen kun en moiseen laittanut rahojani. Mut nää on niin makuasioita. Onhan toi tripp trapp muotoilultaan ihan hieno ja värivalikoimaakin riittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on TT ja ollaan tosi tyytyväisiä. Se on esteettisesti miellyttävä ja myös tosi turvallinen meidän marakatille. Vanhemmilla ja appivanhemmilla on sellaiset perustuolit eli taittuvat pöydiksi. Ne ovat meinanneet jo useampaan otteeseen kaatua ja poika pääsee niissä myös helposti seisomaan. Meillä onkin TT:ssä valjaat käytössä. Me ei myöskään ostettu niitä pehmusteita tai ostin ja kokeilin ja palautin. Monimutkaiset asentaa ja olisivat olleet jatkuvasti vain likaiset. Harkitsin, että pyytäisin anoppia tekemään jotkut pehmusteet. Ei sitten ole kuitenkaan niitä kaivattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma katsoin nettikaupasta Tripp Trappin hintaa, ja sitten menin neuvottelemaan lastentavaraliikkeeseen hinnasta, ja ne lupasivat samalla hinnalla. Kylla niissa kaupankin hinnoissa on tinkimisen varaa! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on TT kopio Emma, ja olen kyllä äärest tyytyväinen siihen. Mun mielestä se ei oo kiikkerä. Meidän Jätkä heiluu ja kiikuttaa tuolia kovalla vimmalla eikä kertaakaan vielä ole ollut lähelläkään että kaatuis koko hökötys.

 

En usko että syöttötuolin hinta vaikuttaa pätkääkään siihen miten viisas / tyhmä / komea / ruma meidän lapsesta tulee. ;)

Siksi olen tyytyväinen myöskin etten ole iskenyt rahojani kiinni TT:iin.

Tää on varmasti just tuota vastareaktiota tuohon TT-hehkutukseen, koska välillä tuntuu todella että kukaan ei enää edes "uskalla" sanoa omaavansa jokun muun syöttiksen kun TT:n.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös meillä on TT ja ollaan oltu siihen tyytyväisiä. Tyttö sai sen ja vauvapaketin aikanaan nimiäislahjaksi, pehmusteet kävin itse hakemassa myöhemmin. Pehmusteet on aika hankalat kiinnittää, mutta toisaalta meillä ne on kyllä säilyneet puhtaina aika hyvin, oon tainnut pestä ne vain pari kertaa tänä aikana. Meillä tyttö ei oo ruokia heitellyt minnekään ja nyt kun syö osittain itse, niin syö suhteellisen siististi.

 

Mun ja miehen vanhempien luona on sellaiset perussyöttikset, joista saa pöydän. Niihin ei tyttöä oo voinut jättää yksin, koska pääsee niissä seisomaan ja tekemään muita temppuja. Mun äiti teki heen syöttikseen pehmusteen ja se hieman estää tytön kiikkumista siinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kattelin tänään, etät rupee pehmusteet TT:ssä oleen aika likaiset. Mutta ei musta vielä niin megalikaset, että välttämättä pestä tarttis. Myllä mun mielestä syöttiksessä vähän kuuluu käytön jälkiä ollakin. ;)

 

Onneksi meillä on TT eikä mitään nelijalkasta tuolia. Toi minimies otta pöydän reunasta kiini ja työntää ittensä puolen metrin äähän. Siinä ois nelijalkasella tuolilla todennäkösesti selällään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onneksi meillä on TT eikä mitään nelijalkasta tuolia. Toi minimies otta pöydän reunasta kiini ja työntää ittensä puolen metrin äähän. Siinä ois nelijalkasella tuolilla todennäkösesti selällään.

 

 

Mä olen ajatellut just noin 10000 kertaa.. TT on niin turvallinen ja jämäkkä verrattuna noihin "huoltsikkasyöttiksiin" että siihen voin huoletta jättää likan ja kääntää selän.. Turhan monta läheltä piti tilannetta on ollut noilla tikkujalkahalpiksilla.(hirvittää kun muistelen niitä kertoja kun likka on saanut keikautettua itseään/syöttistä ja olen saanut kiinni ennen kun syöttis on kaatunut selälleen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä en tiedä onko mulle tullut joku vastareaktio kaikesta kuulemastani TrippTrappin hehkutuksesta, kun mun mielestä se vaan ei oo hintansa väärti..

Sama täällä. Mä eka kattelin Tripp Trappia, kun "kaikilla" se on, mutta sitten mietin asiaa järjellä eikä sitä ostettu. Hankittiin 69 € maksava Cam Futura, jossa on näppärästi irrotettava pehmuste (johon ei edes lika oikein tartu), irrotettava oma pöytä lapselle (siihenkään ei lika tartu), seitsemän eri istuinkorkeutta, vyö sitä varten, että ipana yrittää tuolista pois ja tuoli vielä taittuukin pieneen tilaan, jos sen haluaa laittaa pois näkyviltä. Ja tuoli ei ole kaatunut kertaakaan, vaikka ipana jatkuvasti potkiikin itseänsä kauemmaksi pöydästä. Eihän se ole todellakaan niin tyylikäs kuin joku TT, mutta lapsiperheessä sillä nyt ei ole niin kauheesti enää väliä.. Voin suosittaa tätä tuolia lämpimästi!

 

cam_futura_106.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä etsiskelen syöttötuolia, jossa ois oma pöytä (niinku tossa yläpuolella Sisin laittamassa syöttiksessä). Haluaisin vain mieluummin puisen kuin muovisen. Onko näillä ehdoilla olemassakaan syöttötuolia? ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Tripp Trapp, joka mun oli aikanaan pakko saada ihan jo ulkonäkösyystä. Kivan näköinen se on edelleen, mutta saattaisin valita nyt toisin. Esimerkiksi Ikean Antilop vaikuttaa hinta-laatusuhteelta tosi hyvältä tuolilta. Nyt kuitenkin ostaisin tuolin, jossa on oma pöytä. Kaikesta estelystä huolimatta meidän vilkas tyttömme on nimittäin takonut ihanaan ruokapöytäämme mukilla, haarukalla ja milloin milläkin välineellä aikamoiset jäljet.

 

Pehmusteet lähtivät TrippTrapista pois siinä vaiheessa, kun tyttö alkoi syödä itse ja pehmusteet olivat aina likaiset. Niin ja Tripp Trapin voi saada kaatumaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos!

Lähinnä tuo pöytätaso ois sitä varten, että haluan säästää uuden keittiönpöydän pintaa. Tyttö kun sais aika nopeesti sen paukutettua ihan koloille.

Tuo Svan näyttää... no, melko erikoiselta ^_^, mutta Geuther vois ollakin kiva... Lisääkin ehdotuksia otetaan vastaan, jos jotain on. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Kiitos!

Lähinnä tuo pöytätaso ois sitä varten, että haluan säästää uuden keittiönpöydän pintaa. Tyttö kun sais aika nopeesti sen paukutettua ihan koloille.

Vinkki: Ikeasta kannattaa ostaa tällainen pöydälle:

 

37279_PE129259_S4.jpg

 

Tuossa on siis alla joku metallipohja ja päällä muovi tai keinonahka tms. Pysyy täysin paikoillaan ja vaikka vasaralla hakkaisin, niin ei jää jälkiä. Siskon vajaa 1-v lapsella on tuollainen käytössä ja on ihan mahtava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko käyttäneet Sack'n Seat matkasyöttötuolia? Meillä olisi tarvetta joko sille tai vastaavalle kesäloman ajaksi sekä ihan arkisessa käytössä kun käydään usein lounaalla miehen työpaikalla. Näitä vastaaviahan on kankaisena, puisena ja sitten pöytään kiinnitettävää mallia. Mikä on ollut teillä hyvä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now