Monalisa

Syöttötuolit

393 posts in this topic

Meillä on tuo Sack'n seat eli kankainen matkasyöttis. Mä oon tykännyt tuosta, se kulkee helposti hoitolaukussa mukana, on meillä siellä itse asiassa koko ajan. Lisäksi sen käyttö on helppoa ja se sopii useimpiin tuoleihin. Tyttö pysyy siinä ihan hyvin paikoillaan, kunhan kiristää vyöt tarpeeksi kireälle. Kun tuo kulkee hoitolaukussa mukana, niin on aina syöttis matkassa ja sille löytyy yllättävän paljon käyttöä. Meilläkin kavereiden yms luona, jossa ei oo syöttistä, mutta annetaan tytölle ruokaa, niin tuossa syöttäminen käy helpommin kuin sylissä syöttäminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Just samaa meinasin tulla kysymään, kun en löytänyt tuolta ikean sivuilta tollaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin kiinnostaa tuo lätkä, enkä viime viikolla huomannut ainakaan lastensastolta, vaikka kolusin koko osaston läpi. Onkohan se sitten yläkerroksessa keittiötarvikkeiden joukossa...?

 

Oletteko käyttäneet Sack'n Seat matkasyöttötuolia? Meillä olisi tarvetta joko sille tai vastaavalle kesäloman ajaksi sekä ihan arkisessa käytössä kun käydään usein lounaalla miehen työpaikalla. Näitä vastaaviahan on kankaisena, puisena ja sitten pöytään kiinnitettävää mallia. Mikä on ollut teillä hyvä?

 

Meillä on kankainen sack'n seat. Itse piirsin kaavat kaverin syöttötuolista ja ompelin lakanakankaasta, maksoi n. 6e ;) , mutta laitoin paksummat toppaukset kuin alkuperäiessä ja on jämäkämpi sen vuoksi. Meillä saattaa käyttö olla sen vuoksi hankalaa, koska tyttö ei vielä istu itse. Vaikka narut kiristi tiukalle, niin kokoajan röhnötti etukenossa ja yritti konttausasentoon niin kuin lattiallakin. Puoli lautasellista ruokaa meni ihan ok, sitten alkoi venkoilu eikä enää suostunut olla siinä. Sellaisella lapsella, joka jo itse istuu tukevasti varmaan onnistuu paremmin. Muuten on kyllä helppo ottaa mukaan ja käyttää kun menee pieneen tilaan :)

Edited by Ayla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut mielessä TT siitä saakka kun näin sen punaisena. Sopisi niiiin hyvin meidän punaisen keittiön kanssa. :P Nyt kun lapsia on tulossa kaksi kerralla, hinta taitaa muodostua esteeksi. Yksi vaihtoehto on pyytää tuolit joululahjaksi mummoilta. Pehmusteet ajattelin joka tapauksessa ommella itse.

 

Toisaalta olen jo kallistumassa muihinkin vaihtoehtoihin. Tuo Ikean muovinen syöttötuoli on varmasti kätevä pitää puhtaana, ja jos tosiaan pysyy ihan hyvin pystyssäkin, voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taitaapi olla työhuoneosaltolta tuo suojus, klik.

 

Kiitti, pitänee tollainen hommata sit kun päästään uuteen kotiin ja saadaan uus pöytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin kun siskon tyttö oli pieni sillä oli tälläinen Nico syöttötuoli...Se on nyt mun mamman tykönä käytössä...Muuten hyvä mut kun neiti alkaa riehumaan niin se istuin osa klonksuu aina taaksepäin <_< Ku se ei ole kiinni missään...

 

 

NICO.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pöydän pinnan suojaamisesta:

 

Olen ajatellut, että heittäisin (sitten aikanaan, siis) lapsen ruokaillessa pöydälle sellaisen paksun, muovipintaisen tabletin. Kun se tulee vielä vahakankaan päälle, niin kaipa se estää lusikanjälkien muodostumisen pöytään? Nyt konkareidn kokemukset esille; kuinka paksun suojauksen läpi niitä koloja siihen pöytään oikein voi tulla?

 

Onneksi tämä asia ei ole meidän keittiönpöydän kanssa niin justiinsa, mutta ruokailutilan pöytä on aivan uusi ja pinnaltaan (ainakin toistaiseksi) virheetön...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on paksu tabletti. Mutta sen on yleensä maassa 20 sek ruokailun alkamisen jälkeen :rolleyes:

 

Meillä ei kyllä mitään jälkiä pöydässä ole koska pojalla ei ole mitään ylimääräistä kädessä syödessään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös kaikki lentää aika nopsaan lattialle.

 

Meidän ruokapöytä on aika pehmeää puuta ja siinä on pieniä lommoj. Poju istuu välillä meidän sureurana pöydän ääressä tai välillä odottaa siinä ruokailua, jos ei lattialla viihdy. Silloin hällä yleensä joku lelu tms ja sillä tulee koputeltua pöytään.

Edited by Haavis

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ihan vaan jatkovinkkinä, että tuo aikaisemmin mainostamani Ikean tabletti on niin painava, ettei se lennä lattialle ihan samalla tavalla, kuin joku perustabletti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas vinkistä! B) Tuo ikean tabletti vois kyllä olla hyvä! Perustabletit tosiaan lentää alta aikayksikön. Ja niitä pyödällisiä syöttiksiä tuntuu olevan aika hankala löytää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin pöydän päälle lasi, siihen ei ainakaan jää mitään jälkiä ja säilyy upouusi pöytä hyvänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä tämä Espritin tuoli harkinnassa, mietityttää vain että mitä tarkoittaa TÜV-merkintä, eli onko varmasti turvallinen ym. ?

 

1196523308.jpg

 

Näin tänään paikallisessa lastentarvikeliikkeessä tän syöttiksen livenä. Oli tosi kivan oloinen, mutta TOSI matalan oloinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on paksu tabletti. Mutta sen on yleensä maassa 20 sek ruokailun alkamisen jälkeen :rolleyes:

 

O-ou... Tätä en tullut ajatelleeksi.

 

OT: Paras tietenkin olisi, että lapsella ei olisi mitään "kalua" kädessä jolla voi hakata pöytää. Olen vaan tähän mennessä nähnyt vain sellaisia lapsia, joilla syödessä pitää olla jotakin viihdykettä tai siitä ei tule mitään. Pitää olla oma lusikka, lelu tai jotain muuta. Kaikki vanhemmat ovat sanoneet, että lapselle on vaan lopulta ollut pakko antaa periksi, koska jos lapsi ei sitten suostu ollenkaan syömään, niin kaikilla on vielä kurjempaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttö on viihtynyt syöttiksessä (ja samalla syönyt) ilman mitään leluja tai muita viihdykkeitä. Kun ei oo koskaan annettu tytölle syömistilanteessa mitään käteen, niin se ei oo sitä osannut kaivata, toki tääkin riippuu hirvittävästi lapsen luonteesta. Nyt kun tyttö on jo yli 1v, niin toki hänellä on lusikka omassa kädessään, jolla myös syö, tai ainakin yrittää syödä. Toi lusikka annettiin tytölle aika lailla 1v:n tullessa täyteen, sitä ennen ei viihdykkeitä ollut. Aika pian tuon 1v päivän jälkeen tyttö alkoi laittamaan lusikkaa suuhunsa, mutta oikeastaan nyt vasta voi sanoa, että tyttö yrittää syödä lusikallaan, aiemmin hakkasi ruokalautasta ja laittoi sitten lusikan suuhunsa tai heitti lattialle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jep, näin meilläkin. Syödessä ei ole ikinä mitään leluja tms tytölle annettu. Nokkamuki on yleensä pöydällä, joten sitä tulee välillä hakattua pöytään, jos likka yltää sen itse ottamaan (ei tietoisesti kyllä jätetä sitä vartioimatta tytön ulottuviin). Lusikka on annettu ihan hiljan ekaa kertaa käteen syömistä varten, mutta yhtä hakkaamista ja sotkemista se touhu kyllä vielä on. Eli kai se pöydän hakkaamisvaihe tulee kaikilla jossain vaiheessa, joillain se on hyvin lyhyt kun oppii pian syömään itse ja joillain se kestää sitten ikuisuuden. Sitä ei voi tietää ennen kuin sen näkee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli TT keittiöjakkarana jo pari vuotta ennen ku esikoinen edes ilmoitti tulostaan... Usein sitä käytin myös omana työtuolina koneella istuessa, koska tykkään istua korkeella. Joten nyt sitten ei tarvi oikeestaan tota syöttisasiaa edes miettiä, kun se vihdoin on ajankohtaista. Sainpahan alle parin kympin hintaan syöttisosan Iskusta, kun ovat lopettaneet sen myynnin, mutta varastosta löytyi vielä oikean värinen. Mutta pitänee harkita tota pehmusteiden ompelua muovitetusta kankaasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko TT puolivuotiaalle liian iso...Kokemuksia?

 

Meillä alotettu istuminen TT:ssä puoli vuotiaana. Aloitettiin lyhyillä sessioilla kun maisteltiin makuannoksia. Meillä oli pieni pyyhe reunassa rullalla lisä täytteenä. Kokemuksena kuitenkin että TT on tukevin mahdollinen sellaiselle lapselle joka ei vielä osaa kunnolla istua, istuinosa sen verran kapea verratuna muihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä olis syöttötuolin hankinta edessä. Mummu lupas ostaa kunhan vaan valitaan mikä halutaan (itse haluais ostaa pojalla Tripp Trapin), mutta me mietitään vielä muitakin vaihtoehtoja.

 

Onko kokemuksia kumpi on parempi Hauck vai Tripp Trapp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now