Monalisa

Syöttötuolit

393 posts in this topic

Minkäslainen se oikein onkaan, miltä näyttää ja miten toimii? Stokken sivuilta en saa kunnollista mielikuvaa asiasta.

Mä laitan muutaman kuvan kun selityksestä ei saa varmaan selvää.. :D Mutta se on siis semmoinen kova muovi, jossa on korkeat reunat. Sen muovin alle kiinnitetään neljällä imukupilla kuva, joita on paketissa 6 (3 kaksipuolista). Imukupin toinen puoli tulee sitten pöytään kiinni ja pysyy näin ollen paikallaan.

 

On ollut tosi hyvä tässä vaiheessa kun poika ei vielä syö mutta ollaan pidetty tuolissa meidän ruokaillessa että saa tarkkailla syömistä ja totutella tuoliin.. Kun poika paukuttaa lelulla niin lujaa että pöytä olisi jo aika kolhuilla. En ajatellut että tuosta nyt myöhemmin mikään leikkipaikka tulee mutta eiköhän jossain vaiheessa ala syömävälineetkin paukkua pöytää vasten.. Ja ne korkeat reunat on hyvät jos jotain läikkyy vauvan kohdalle niin ei ole sitten lattialla. On myös helppo pyyhkiä vaan rätillä.. Tulipas myyntipuhe :D Mutta tykkään tuosta, ainoa miinus on tietenkin suolainen hinta, 55€. Mutta raaskin investoida kun pöytä on aika uusi ja haluaisin että se säilyisi sen näköisenä vielä jonkun aikaa..

 

Eli tuossa alusta käytössä, sen saa mukavasti myötäilemään ihan pöydän reunaa:

2i75zsi.jpg

 

Ja sitten tässä irrotin sen ja raotin, se sisäkuva on vaan semmoinen paksu läpyskä:

rb09rp.jpg

 

Muoks. Pieni miinus on myös että ainakin tuossa meidän pöydällä alusta saattaa vähän liukua välillä jos poika sitä työntää mutta se ei ole vielä häirinnyt koska tökkään sen vaan kerran päivässä vähän takaisin.. :P

 

Ja eipä kestä Bamselina, toivottavasti saat pehmusteet tuunattua niin niskakakat on vähän helpompi siivota jatkossa.. :lol:

Edited by MrsDificil

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Voi harmi kun tuo ei sovi meille, kahdestakin syystä. Ensinnäkin meidän pöytä on ovaalin mallinen ja poika istuu ovaalin "kärjessä". Ja toisekseen meillä on aina vahakangas pöydällä, mihin ei imukuppi tartu. Sitä on testattu jo imukuppilautasella. Tuollainen alusta olisi kyllä korkeiden reunojen ansiosta aika kiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Itse hommasin tämmösen:

156d4zl.jpg

 

TT:stä ja perinteisestä syöttiksestä näyttää pääsevän vaarallisen helposti karkuun... Lisäksi jos lapsi keksii alkaa työntää tuolia pöydästä poispäin niin menee entistä eksoottisemmaksi... Tuommosissa pöytäänkiinnitettävässä pitäis pysyä melko hyvin. Nii ja on helppo ottaa mukaan eikä vie paljoa tilaa! Tulipa kunnon mainospuhe... :)

 

Tilasin itselleni samanlaisen tuolin, tosin saksalaisesta verkkokaupasta. On tosi kätevä, kun lapsen saa käännettyä toiseen suuntaan. Eikä vie tilaa lattialta. Harmi vaan, ettei näitä saa vielä Suomesta. Olisi ollut kiva nähdä värivaihtoehdot livenä. Tämän saa muuten kiinnitettyä paksumpaankin pöytään, vaikka ensin pelkäsin, että meidän pöytä on liian paksu tälle. Typy viihtyy tuolissa, eikä tarvitse lisätukea, vaikkei vielä osaa istua kunnolla. Syöttäminen on myös tosi helppoa tuon 360 asteen kääntymisominaisuuden ansiosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Voi harmi kun tuo ei sovi meille, kahdestakin syystä. Ensinnäkin meidän pöytä on ovaalin mallinen ja poika istuu ovaalin "kärjessä". Ja toisekseen meillä on aina vahakangas pöydällä, mihin ei imukuppi tartu. Sitä on testattu jo imukuppilautasella. Tuollainen alusta olisi kyllä korkeiden reunojen ansiosta aika kiva.

Höh, tosiaan ohjeissa luki että pitää olla ihan pöydässä kiinni eli ei voi olla pöytäliinaa tai justiinsa tuollaista vahakangasta.. Ja ovaalin muotoiseen ei kyllä sovi. Harmi :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille myytiin Lastentarvikkeessa Tripp Trapp (tuoli + babyset) 190 eurolla. (norm. 169 + 43 = 212 e) Kuulemma myyvät kaikille aina tuohon hintaan...

Myyjä kertoi, että paljonhan tässä maksetaan merkistä ja takuusta (7 vuotta). Jos jotain menee rikki, maali hilseilee tms. niin uusi osa tuodaan kotiovelle asti.

Huuto.netissä saa pulittaa tietyistä väreistä hyväkuntoisina melko paljon, ja siihen kun lisätään postikulut, niin säästöä ei tule välttämättä kovinkaan paljon.

 

Syöttis on kyllä osoittautunut käytössä ERITTÄIN HYVÄKSI! Perinteisessä syöttiksessä pieni lapsi pääsee kääntymään helposti ympäri ja jopa nousemaan siitä, TT:ssa lapsi pysyy suht hyvin paikoillaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä kyllä kiipeillään mennen tullen tuoliin pois ja takasin. Ja maalitkin ovat aika hapella. Mutta olen silti tosi tyytyväinen TT:hen ja tulokas saa sitten aikanaan oman TT:n.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Meillä kyllä kiipeillään mennen tullen tuoliin pois ja takasin. Ja maalitkin ovat aika hapella. Mutta olen silti tosi tyytyväinen TT:hen ja tulokas saa sitten aikanaan oman TT:n.

 

Tarkoitin pienellä lapsella meidän 8kk lasta. Perinteisessä syöttiksessä (neliönmallinen istuinosa) ainakin meidän likka pääsi "kääntymään selin". TT:n istuinosa on positiivisessa mielessä kapea, eli siinä pieni lapsi ei pääse nimenomaan kääntymään ja nousemaan ylös (ja tippumaan). Kävelevä lapsi toki pääsee itse tuoliin ja takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidänkin (muutamaa päivää vajaa 9kk) neiti pyörii perussyöttiksissä 360astetta muutamassa sekunnissa ja nousee seisomaan täysin vaivatta. TTssä moinen onnistuu huonommin, 360 ei ollenkaan, mutta kyllä siitäkin pystyyn yritetään punkea, seisaallaan ei tosin (vielä) olla oltu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sama, kahviloissa ym. saa olla koko ajan varuillaan kun poika pääsee

niistä syöttiksistä pois, TT:stä ei kertaakaan.

 

Onko muuten kukaan itse maalannut/maalauttanut TT:tä? Meilla on molemmat

TrippTrappit saatu sukulaisilta (käytettyinä, ilmaiseksi) ja ovat pikkuisen

eri värisiä. Oon ehkä niin turhamainen että haluaisin molemmista valkeita.. :rolleyes:B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on semmoiset hmm.. 10v tai tipan yli; vanha tt. ostin kirppikseltä 40e :D isä hioi sen, kun oli puun värinen ja maalasi turkoosilla maalilla. hioi hiomakoneella ja maali oli jotain huonekalumaalia muistaakseni prismasta, lapsi oli silloin jotain liki vuoden jo ja ei enää kyllä koettan järsiä syöttistä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuosta pehmusteiden ja kaaren irroittelusta... Meillä ei tuo kaari lähtenyt mun voimilla irti kunnolla, kun käytössä oli se lisäselkänoja (se muovijuttu), mutta kun sen käytöstä luovuttiin, niin kaari alkoi irtoamaan "kuin itsestään" munkin voimilla. Kun mies oli muutaman kerran irroittanut kaaren selkänojan ollessa käytössä, niin mäkin sain sen pari kertaa irti, mutta en tosiaankaan joka kerta kun olis ollut tarvetta. Toisaalta meillä ei ihan hirvittävän usein ollut tarvetta ottaa noita pehmusteita pesuun, joten sen puoleen homma ei niin haitannut. Useammin oli tarvetta ottaa pehmusteet pois kuivumaan, kun tyttö normaaliin mukiin/lasiin totutellessaan kaatoi mukillisen vettä suoraan syliinsä, mutta kyllä ne kuivui paikallaan ollessaankin, jos en niitä irti saanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mäkään sen vauvatuen kanssa ole yrittänyt kaarta irrottaa enkä varmaan saiskaan irti. Mut tosiaan kun sen vippaa mäkeen, niin lähtee kaarikin helpommin. Ollaan varmaan vuosi oltu ilman sitä selkänojaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole alempi pehmuste millään kiinni :D Mä kun en lue ohjeita niin kokosin ensin tuolin ja sitten vasta avasin baby setin paketin. Tuolia auki taas ja setti paikoilleen sitten tuoli kiinni. Tämän jälkeen hain sitten pehmusteet ja poltin päreet kun huomasin että olisi taas pitänyt tuoli avata <_< Hyvin tuo siinä pysyy kun nostamisen jälkeen korjaa asennon. Meillä tosin lapsi ei vielä liiku tuolissa mitenkään. Olen jo miettinyt et pitäiskö nippusiteillä virittää se pehmuste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä ei ole alempi pehmuste millään kiinni :D Mä kun en lue ohjeita niin kokosin ensin tuolin ja sitten vasta avasin baby setin paketin. Tuolia auki taas ja setti paikoilleen sitten tuoli kiinni. Tämän jälkeen hain sitten pehmusteet ja poltin päreet kun huomasin että olisi taas pitänyt tuoli avata <_<

 

Me tehtiin ihan samalla tavalla, mutta avatiin vielä sen vikan kerran ja laitettiin se pehmuste sinne kiinni :P Mies oli siinä vaiheessa valmis polttamaan koko tuolin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ompeli TT:hen itse pehmusteet, ja tein niistä samanlaiset kuin MrsDificilin postaamassa kuvassa edellisellä sivulla. Ei tartte sitten koko tuolia purkaa palasiksi että saa pehmusteet irti. Meillä tuoli ei ole vielä päässyt tositoimiin, kun ei olla aloitettu kiinteitä, mutta pakkohan se oli koota ja on se vaan komia tuossa pöydän päässä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankkiko kukaan teistä Espritin tai Hauckin syöttistä, kun aiemmmilla sivuilla oli noista kyselyjä? Onko tukevan oloisia ja oletteko muuten olleet tyytyväisiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos kukaan uskaltautunut modaamaan TT:n pehmusteita niin ettei tuolia tarvi purkaa pesemisen takia? Mä oon nyt kovasti suunnitellut sellaista liikettä, mutta en tiiä mikä olis siistein tapa. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä en aikaisemmin mainittujen seikkojen takia ole kiinnittänyt pehmustetta normaalisti. Olen laittanut siitä vain kulmat(kaikki neljä) reunojen yli ja hyvin pysyy niinkin paikoillaan. Mun hermot ei kestäisi sitä jos aina sen likastuttua mun pitäis avata tuolia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiitiäinen: Mä en modannut pehmustetta, vaan nahkaremmiä - kävi kätevämmin :)

 

Pari viikko sitten ratkaisin ongelman saksilla. Ratkoin haarusremmistä heti istuinlaudan alapuolelta muutaman ompeleen pois, niin että saan kuulan poistettua. Näin saan remmin irti ja pehmusteen pesuun vähän useammin. Tyttö sotkee pehmusteen vähintään joka ruokailulla ja mies on ollut tosi laiska purkamaan tuolia. Toistaiseksi ommel ei ole lähtenyt sen enempää purkautumaan, mutta jos niin tapahtuu, pitänee kaivaa ompelukone esille. Tokihan sen voisi tehdä jo nyt...

 

Eikä ommel ole lähtenyt purkautumaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, anina!! Multa on mennyt tuo sun kommentti jostain syystä täysin ohi! Mä testaankin tuollaista sitten!! :)

 

Muoks. Ja olipas muuten helppo ja yksinkertainen apu tuohon pehmusteongelmaan!! Ihanaa, jospa meidän tuolit ei enää näyttäisi jatkuvasti siltä, että joku on kaatanut niille purkillisen vauvanruokaa. :P

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tein itse TrippTrappiin päällisen. Ja ihan siitä syystä että sen saisi helposti pesuun.

tripptrapp1.jpg

 

tripptrapp2.jpg

 

Tein tuon ihan testimielessä, sillä tarkoitus on tehdä vahakankaasta samanlainen, jotta olisi helpompi putsata. Meidän yllätykseksi tuo pehmuste ei ole likaantunut lainkaan, joten sen vahakankaisen tekeminen on jäänyt...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Onpas ihanan värinen syöttis ja hieno pehmuste! :) Mä oon muuten miettinyt, voiko istuinosan laskea noin alas, että nahkaremmi tulee tiukalle, mutta näköjään voi. :P Sais kyllä mun mielestä olla ihan himppasen pidempi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joku tuolla aiemmin jo neuvoikin, etta sen pehmusteen tosiaan saa aika helposti irti kun vaan vaantaa etukaaren voimalla pois paikaltaan. Eka kerralla tuntui tautisen jaykalta mutta kylla se ihan hyvin irtoaa.

 

Mutta, jos muistan oikein niin Suomessa TT:t ovat aika kalliita. Me tilattiin omamme taalta, ja nyt niilla (penteleilla!) on vielakin parempi tarjous, jos ketaan kiinnostaa:

Dinky Inc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Me tilattiin omamme taalta, ja nyt niilla (penteleilla!) on vielakin parempi tarjous, jos ketaan kiinnostaa:Dinky Inc.

 

Muistatko pom paljonko tuli postikuluja tuolta tilatessa? Onko lisäksi vielä jotakin tullimaksuja tms.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muistatko pom paljonko tuli postikuluja tuolta tilatessa? Onko lisäksi vielä jotakin tullimaksuja tms.?

 

Mäkin kiinnostuin tosta tarjouksesta ja selvitin postarit. Yhden tuolin postarit on 29£ eli 34€

 

muoks. EU:n sisällä ei tartte maksaa tullia

Edited by Monalisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now