Minttuliini

Mistä juhlavaatteita odottajalle?

93 posts in this topic

Mulla olisi omat lakkiaiset sekä muutamia rippijuhlia kesällä. Tähän mennessä en ole löytänyt oikein juhlavaatteita, vaikka pääkaupunkiseudulla asustelen. Mistä siis olette löytäneet/ostaneet juhlavaatteita; housuja, mekkoja, paitoja etc. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin bebesillä kampissa on joitain juhlavaatteita. sit kattelin veromodassa oli tosi kiva valkonen tuubi-toppi jossa rinnan kohalla oli paljetteja. Kävis hyvin esim. mustien housujen kanssa ja maha mahtuu varmasti. Vilassa oli joku harmaa trikoomekko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin viime syksynä Mexxin normaalimalliston juhlaleningin häihin (rv 28), jossa leikkaus oli rintojen alla ja helma leveni alaspäin. Leikkaus oli rintojenkin kohdalta niin hyvä, että luulen leningin käyvän myös tulevissa häissä, kun vielä imetän ja kuppikoko on iso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen raskaus aikana juhlinut 2 ristiäiset, 1 häät, 1 valmistujaiset ja vielä on 1 viisikymppiset tiedossa, joten muutaman juhla-asun olen joutunut hankkimaan. Ihan tavallisilta vaateosastoilta olen mekot löytänyt, vaikka onhan siihen etsimiseen vähän aikaa kulunut. Sellaiset mallit, jotka aloittavat heti rintojen alta levenemisen usein istuvat isommankin mahan kanssa. Yksi mekko on Mexx:n ja yksi Lindexiltä. Yhden leveämallisen juhlatopin ostin (ei mamma) ja yhdistin vanhaan mustaan jakkutakkiin ja mustiin mammahousuihin. Tän hetken muoti on meidän mammojen onneksi sellainen, että paljon löytyy vaatteita, jotka sopivat isonkin mahan kanssa.

 

Mammaosastojen juhlaasut oli minun mielestä pääosin niin mammamekkojen ja -paitojen näköisiä, että ei ne oikein ihastuttanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos!

Hyviä vinkkejä kaikki!

Nuo mammaosastojen valikoimat ovat olleet melko suppeat!

Jos joku sattuu löytämään kuvia, niin laittakaa toki niitä tännekin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin bebesilta tuon hameen http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.ph...roducts_id=1933 ja sitten ihan Vero Modasta juhlavan näköisen pellavatunikan. Onneks tunikat on muodissa ;), vaikka periaattessa mä inhoan niitä, niin kyseinen kappale ei ollut teltta. Toi hame ei kyl näytä kauhean edustavalta tossa kuvan asennossa, se on kyllä ihan siisti tumma savunharmaa ja laskeutuu mulla ihan nätisti. Asusta tuli yllättävän nätti kokonaisuus.

 

Tänään menossa 60-vuotisjuhliin, niin pitää näyttää miehen rinnalla siistiltä kun sillä on puku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä löysin Stockan äitiysvaate/lastenvaateosastolta yhden mekon, merkki tais olla "tete a tete by valja". Valikoima ei tosin kovin laaja ollut, mutta tää oli ihan kiva. Sellainen rusetti menee rintojen alta, tumma pohja jossa pieniä kukkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

missymomilla on ihan kivoja juhlamekkoja, mutta mun silmään ei oikein kivat värit kyllä ole (en itse haluaisi ruskeaa juhlamekkoa).

 

päädyin itse teettämään mekon kaksia kesän juhlia varten, kun ei oo tuntunut löytyvän mitään kivaa mun makuun. saapahan ainakin mieleisensä, vaikka hintaa kyllä tuleekin pikkaisen liikaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ostin Turusta Baobab babysta valkoisen kesäisen puolihameen. Nyt siihen vielä juhlava toppi, hartiahuivi/jakku ja kengät hakusessa. Ajattelin sen olevan tarpeeksi juhlava korkokenkien ja korujen kanssa häihin, mutta tarpeeksi kesäinen varvassandaalien kanssa töihin.

 

Aluksi sovittelin tavallisia juhlamekkoja tavallisilla osastoilla mutta en uskaltanut ostaa kun ensimmäiset juhlat ovat toukokuussa ja viimeiset heinäkuussa. Tästä masun kasvusta ja vartalon muodon muutoksesta kun ei osaa sanoa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa käydää kurkkaamassa Espritin nettisivuja, josta löytyy ihanien mekkojen ja leninkien lisäksi myös muutenkin tosi kivoja äitiysvaatteita! Suosittelen! Tosin itsellenikään ei ole vielä ihan selvää, että löytyykö näitä äitiysvaatteita ihan Espritin liikkeistä, vai ovatko vain ja ainoastaan nettikauppatavaraa.. Mutta ihania vaatteita joka tapauksessa! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki äitiys-jotain ovat aivan karmean kalliita eikä oikein kuitenkaan tahdo istua mulle sopivasti. Ja jos ostan jonkun "tavallisen" juhlahameen, sitä pitäisi jotenkin korjauttaa, jotta masu mahtuu siihen :lol: ja se ei ole halpaa. Enkä kyllä sitten halua pukeutua myöskään mihinkään säkkiin! Noh, aikani pähkäiltyä päädyin siihen, että teetän ompelijalla juhlahameen mittojeni mukaan! Olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen! Hintakaan ei lopulta ollut paha kun miettii, että ostaisin samantyyppisen hameen kaupasta + korjauttaisin sen. Lisäksi juhlahame on tehty sellaisella mamma-kaavalla, että sitä voi tässä kesän edetessä vielä aika reilustikin suurentaa ja toisaalta sitten kun raskaus on ohi, sen voi kaventaa normi-mittoihin! Ompelija keksi, että voin käyttää sitä sitten vaikka ristiäisissä! :lol:

 

 

Tässä pari kuvaa:

 

*Kuvat pois*

 

 

 

 

113.gif?t=1235733622

 

 

 

Edited by Pinja Mii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä löysin itselleni mekon tämän kesän häihin huuto.netistä. :) Mekko oli uudenveroinen eikä hinta ollut paha. Samaa mekkoa käytän varmaan isän viisikymppisissäkin, jos ehdin niitä juhlimaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä löysin mekon Seppälästä ihan normiosastolta tän kesän häihin. Mammavaatteet ei mitkään sopinu mulle, vaikka kahlasin läpi vaikka kuinka monta paikkaa. Onneks sit tuolta löysin, eikä ollut edes paha hinta, kun maksoi vain 30 euroa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Todella kauniin mekon on Pinja mii saanutkin :) .

 

 

Pinja Mii Upea mekko!! Saanko udella paljon se maksoi teetettynä?

 

Voi kiitos kovasti kehuista! :) Itsekin olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaan! Olen käyttänyt hametta nyt kaksissa juhlissa ja syyskuussa olisi vielä yhdet edessä... siis jos luoja niin suo ;) , pukua on mahdollisuus vieläkin hyvin suurentaa masun kohdalta! Ja jos vaikka masua ei silloin enää olekaan, voi puvun tosiaan kaventaa yksinkertaisesti ns. normimittoihin! Eli on vielä monikäyttöinenkin! Oikea ompelijan taidonnäyte! :)

 

 

HelmiQ: Ilman muuta saat udella! :) Hame + kuvassa näkyvä bolero maksoivat yhteensä kankaineen kaikkineen 350€, kun saman tyyppisiä juhla-asuja myytiin liikkeissä 150-250€ hintaan... ja siinä summassa ei vielä ole edes sopivaa boleroa ja siihen pitää lisätä todennäköisesti vielä korjaus, jotta masu mahtuu! ;) Eikä löydy juhlista toista samanlaista! :lol: Paljon rahaa, mutta en ole katunut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

PinjaMiin mekko on tosi kaunis!

 

Mä löysin kevään valmistujaisjuhliini (rv 21) ja kaverin häihin (rv27) mekot Haloselta normiosastolta, isompi kokoiset mekot.

Ja toi on niin totta, että äitiys- tai mamma-sanat tuo hintaan lisää! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpas tätä, kun aihe rupeaa taas olemaan ajankohtainen :)

 

Monet odottajat osallistuvat tänäkin kesänä häihin, lakkiaisiin ja muihin juhlatilaisuuksiin. Miten olette juhlapukuongelman ratkaisseet?

 

Tänne olisi ihanaa saada kuvia kauniista odottajan juhla-asuista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä harkitsen myös ballerinoja kaverin häihin, jotka ovat toukokuussa. Olen silloin rv 17 menossa. Löysin Seppälästä ihanan mekon. Hame on hieman alle polvien ulottuva, isolla tyllillä ja yläosa kiedotaan niskan taakse nauhoilla kiinni. Alaosa on siis todella "levenevä". Mekko lähtee laskeutumaan kauniisti heti rintojen alta, jolloin se häivyttää jenkkakahvat juuri sopivasti :D Laitan hartioille vielä mustan satiini boleron. Mekon värityksessä on kauniisti mustia ja turkoosisia kuvioita valkoisella pohjalla, eikä se ole ihon myötäinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on jo ainakin kahdet juhlat tiedossa, lakkiaiset ja kuusikymppiset. Pelkään pahoin, että juhla-asuksi tulee joku tosi tylsä hame-ja-toppi-ja-paitapusero-auki-hirvitys. Ei vaan oikein ole missään näkynyt vielä sellaista suht edullista (siis mieluummin jopa alle 50 euron kuin 100 euron) kesämekkoa edes, jonka voisi kuvitella sopivan :rolleyes: Nuo nyt ei mitään kovin formaaleja kutsuja ole, joten mitään iltapukua ei onneksi tarvitse edes etsiä.

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nii joo ja jos haluaa, niin näyttävillä koruillahan saa myös lookia muutettua halutettssaan huomattavasti :) Mulla tulee tuon mekon kanssa tod. näk. mustat ballerinat ja musta pikkulaukku. Koruja en ole vielä miettinyt, mutta tuo mekon löytyminen tuntui mahtavalta kun sen löytymistä streesasin eniten.

Share this post


Link to post
Share on other sites