Coordinator

Lastentarvikkeisiin liittyvä avautumisketju

46 posts in this topic

Rainbow-kosteuspyyhkeet.

 

Rb_vauvan%20_puhdistuspyyhe_72kpl_w.jpg

 

Näitä liilassa paketissa olleita ei saa enää, vaan tilalla on vihreä-valkoinen uusi pakkaus, jonka pyyhkeet ovat mielestäni paljon huonompia. Ohuempia, vähemmän joustavampia ja haisevat pahalle. Mur.

 

Libero-vaipat

 

Viimeisimmässä neloskoon teippivaippapaketissa oli melkein kymmenen risaa vaippaa: teipit olivat joko valmiiksi irti tai irtosivat vaippaa pukiessa. Ei muuta kuin maalarinteippiä tilalle (en halunnut heittää 21 sentin hintaista vaippaa roskiinkaan). Myöhemmin luin Liberon sivuilta, että vialliset vaipat saa lähettää heille asiakaspalautuksena. Olisi pitänyt säästää pari risaa vaippaa, ehkä olisimme saaneet kokonaisen paketin tilalle..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulle kävi joskus myös noin liberon vaippojen kanssa. Laitoin muutaman vaipan palautukseen ja sain mukavan hyvityksen sekä järkevän selityksen asialle - en enää muista tarkalleen, mitä olivat, kun asiasta on jo pitkä aika, mutta olin tyytyväinen.

 

Vaikka käytitkin vaipat, niin kannattaa silti laittaa heille vaikka sähköpostia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä laitoin risasta vaipasta sähköpostia, oli vain yksi rikki eikä tarkistuskoodia tallella. Laittoivat sitten muutaman vaippanäytteen takaisin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

avautuminen 1: miksi vauva / lapsikrääsää pitää olla niin paljon? kaikkien lapsiperheiden talot ja kodit pursuaa leluja ja tavaroita joilla lapset ei ehdi edes kaikilla leikkiä saatikka muistaisi niiden kaikkien olemassaoloa.

 

 

avautuminen 2: miksi niiden kaikkien lelujen ym tavaroiden pitää olla niin pirun muovisia joista ekologisuus on kaukana?

 

- me ollaan sanottu kaikille tutuille, mummeille ja kummeille ettei leluja saa tuua. ollaan sitten ostettu kirppareilta puisia leluja jotka on pitkäikäisiä ja kun kuluvat tarpeeksi, ne voi vaikka polttaa.

 

avautuminen 3: tuo lastentarvikeviidakko on ihan kammottavan suuri, joukkoon mahtuu ihan kuttaperkaa ja seassa muutama ihan hyvä. miksi ei voi olla selkeästi joku hyvä?

- ite etittiin taannoin hyviä matkarattaita, mutta yhdessä oli hyvää yksi, toisessa toinen ja kolmannessa kolmas. eli meidän vaatimuksiin olisi pitänyt yhdistellä 3 rattaat jotta olisi tulleet yhdet tosi hyvät.

- no nyt miulla semmoset on pitkän harkinnan ja ukon ylipuhumisen jälkeen, olivat sen verran kalliit.

 

 

ja nämähän ovat vain minun mielipiteitäni joten kukaan älköön pahoittako mieltään jos on toista mieltä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirpiainen mä olen pääsääntöisesti ihan samaa mieltä, leluja kyllä tarttee vissiin aika paljon (lapset on turhan hyviä kyllästymään leluihin), mutta kyllähän nykyään on sellainen mentaliteetti että "osta äkkiä uutta ja paljon" sen sijaan että leluja hankittaisiin käytettynä, vaihdeltaisiin jne. Tavallaan tuntuu että uuden ostamisesta on tullut niin paljon helpompaa että se on kierrättämistä suositumpaa <_<

 

Toi lelujen ylenmääräinen muovisuus, kertakäyttöisyys ja kasvavassa määrin sähköisyys muakin askarruttaa nyt kun niitä on oikeasti alkanut katsella ihan eri silmällä kun ennen raskautta. Hyviäkin leluja löytyy, mutta turhan moni versio kyllä sotii lähes kaikkia kestäviä arvoja vastaan...

 

Toisaalta en kyllä kestäisi ihan mummon aikuisilla konsteilla varmaan vauvanhoitoa kaupunkiasunnossa - kyllä nää travel systeemit yms edistys osin on ihan loistavaa - vaikka lisäävät kyllä tuota lastentarvikeviidakon sotkuisuutta :lol:

Edited by minnamyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pampersin Easy-Up -housuvaipoissa ei ole enää sitä sulkijatarraa takana. Mikä järki, ettei likaista vaippaa saa kunnolla teipattua tiiviiksi ennen roskikseen laittoa?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin ollut kerran vaippoja missä ei ollut tarraa etta sais kiinni...Lähetin vaipat takaisin

liberolle ja hetken päästä sain uuden pienen vaippapaketin ja kirjeen missä pahoiteltiin asiaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pampersin Easy-Up -housuvaipoissa ei ole enää sitä sulkijatarraa takana. Mikä järki, ettei likaista vaippaa saa kunnolla teipattua tiiviiksi ennen roskikseen laittoa?!

Samaa ihmettelin minäkin. Johtuukohan siitä, että vaippa maatuu paremmin jos se ei ole kääritty tiukasti rullalle..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samaa ihmettelin minäkin. Johtuukohan siitä, että vaippa maatuu paremmin jos se ei ole kääritty tiukasti rullalle..

 

Samoin minäkin sitä kaipailin. Maatumiseen se ei vaikuta, jäte tampataan niin tiukasti sinne kaatopaikalle että ei maadu oli rullalla tai ei. Tiesittekö muuten että kakka vaipat on kaikista pahinta vaippa jätettä. Siitä muodostuu metaania (?) joten mitä enemmän kakkaa saa pöntöön kipattua niin parempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Totta. Eipä tossa paljon vaipan löyhästi jättäminen auta kun ne kaatopaikalla kuitenkin jyrätään tiiviiksi. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rainbow-kosteuspyyhkeet.

Rb_vauvan%20_puhdistuspyyhe_72kpl_w.jpg

 

 

 

Meillä Prismassa oli vielä vaikka kuinka noita jäljellä :) Siinä vieressä oli sit myös niitä uusia...

Ite olen käyttänyt tota pientä matkakokoa joka mukavasti keikkuu laukun pohjalla...Noita

uusia en ole vielä päässyt testailemaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös Salessa tuota violettia pakettia (ja Prismassa myös kun Empun kanssa samassa asioidaan). Hirmu vähän noita puhdistuspyyheitä menee niin sitten varmaan jo on uutta laatua kun pitää toinen paketti ostaa.

 

Oma avautuminen koskee tuttipulloja. Miksei ole meidän tytölle kelpaavaa? Kolme erilaista kotoa löytyy ja kun ne ei kerran kelpaa niin ei viitsi uusia metsästää. Olisi ollut kiva ensi viikolla olla häissä hiukan pitempään kun lapsille on jopa hoitaja. Mutta jos iltatissittelyyn menee 4 h nin ei viitsi enää juhliin palata.

Edited by hmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rainbow-kosteuspyyhkeet.

 

Rb_vauvan%20_puhdistuspyyhe_72kpl_w.jpg

 

Näitä liilassa paketissa olleita ei saa enää, vaan tilalla on vihreä-valkoinen uusi pakkaus, jonka pyyhkeet ovat mielestäni paljon huonompia. Ohuempia, vähemmän joustavampia ja haisevat pahalle. Mur.

 

Kuin myös inhoan niitä uusia pyyhkeitä, ne on tosi kuivia! Meidän Prismassa on vanhoja pyyhkeitä enää matkakoossa. Nyt täytyy sitten ruveta testailemaan muita merkkejä, Liberolta ainakin on tullut uusi puhdistuspyyhe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Prismassa myytävät ekokosteuspyyhkeet on hyviä, eikä maksa yhtään sen enempää. Täysin neutraali tuoksu noissa. Ainoa miinus on että se muovi päältä menee helposti rikki.

 

Muakin ärsyttää lastentarvikkeiden runsaus mutta ehkä hieman eri syistä kuin teillä muilla. Mä kun haluisin kaiken kokeiltavaksi kunnes tietäisin mikä niistä olisi paras meille :rolleyes:

 

Vauvalelut saavat minut kihisemään raivosta! Mikä helvettiä niissä maksaa niin paljon??? Kun katsoo sitten isompien lasten leluja ovat huomattavasti halvempia vaikka siinä olisi vielä enemmän kaikenlaista härpäkettä, valoa ja puhetta :angry:

Itse en ole hirveesti leluja ostanut pojalle vaan sen homman tekee sitten mummi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noista pyyhkeistä: Meillä on ehdottomana suosikkina X-tran pyyhkeet.

Ei mitään ällöjä hajusteita ja tarpeeksi kosteita. S-marketeissa myydään ainakin

ja halpojakin ovat moniin muihin verrattuna.

Minusta monissa pyyhkeissä on niin karmea haju että en edes viitsisi lapsella käyttää.

Monenmoiset pyyhkeet sitä on kokeiltukin ennen suosikkien löytymistä..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pampersin Easy-Up -housuvaipoissa ei ole enää sitä sulkijatarraa takana. Mikä järki, ettei likaista vaippaa saa kunnolla teipattua tiiviiksi ennen roskikseen laittoa?!

 

Mä laitoin asiasta Pampersille palautetta... Saas nähdä, mitä vastaavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mä laitoin asiasta Pampersille palautetta... Saas nähdä, mitä vastaavat.

 

Mäkin laitoin, seuraavanlaisesti vastasivat:

 

"Kiitos yhteydenotosta, jossa kerroit, että ostamasi Pampers- vaipat eivät vastanneet odotuksiasi. Pahoittelemme tapahtunutta ja arvostamme sitä, että otit meihin yhteyttä. Kuulemme aina mielellämme kuluttajien mielipiteitä ja kokemuksia, ja usein teemmekin tuotteisiimme muutoksia juuri näiden kokemusten pohjalta.

 

Uudistuneessa Easy Up- mallissa sulkemisteippi on todella jätetty pois. Muutokset tuotteisiimme tehdään aina perusteellisten kuluttajatutkimusten jälkeen, on ikävä kuulla että olet tyytymätön teipin poisjäämiseen. Olen laittanut kommenttisi eteenpäin asiaankuuluvalle osastolle."

 

Ketähän se teippi siellä on häirinnyt ja kokenut vaipan olevan parempi ilman sitä :huh::rolleyes:

 

 

Pyyhkeistä: Mä oon tykästynyt Natusanin AloeVera -pyyhkeisiin. Hajua toki on vähän, mutta mun nenään ei pahasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Olin just tulossa tuomaan oman saamani palautteen:

 

"Hei!

 

Kiitos yhteydenotosta, jossa kerroit, että ostamasi Pampers- vaipat eivät vastanneet odotuksiasi. Pahoittelemme tapahtunutta ja arvostamme sitä, että otit meihin yhteyttä. Kuulemme aina mielellämme kuluttajien mielipiteitä ja kokemuksia, ja usein teemmekin tuotteisiimme muutoksia juuri näiden kokemusten pohjalta.

 

Uudistuneessa Easy Up- mallissa sulkemisteippi on todella jätetty pois. Muutokset tuotteisiimme tehdään aina perusteellisten kuluttajatutkimusten jälkeen, on ikävä kuulla että olet tyytymätön teipin poisjäämiseen. Olen laittanut kommenttisi eteenpäin asiaankuuluvalle osastolle."

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avautumista vauvojen/lasten leluista ja tarvikkeista...

Kun niitä kerran on laadukkaita ja sit niitä täysiä haist-pas**ja niin voi miksi miksi täytyy nihilisti sukulaisten tuoda aina niitä haistkukkanen leluja...?!? Ja mahdollisimman suuria ja rumia? Eka lapsi on kohta 12 ja on kiikuttanut pikkusiskolle omia vanhoja lelujaan (joita on tullut joka hemmetin suunnalta) niin paljon että meidän rojuhuone on täynnä niitä... huoh.

 

Toisivat vähemmän krääsää ja ostaisivat yhden laadukkaamman mieluummin kun 10 peetä. Mut kun ei kun pitää juosta Honkonkin tai Ropparin tai Litlin tarjousten perässä... :rolleyes::(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa yksi Rainbown uusiin kosteuspyyhkeisiin pettynyt <_< Täytyy varmaankin vaihtaa merkkiä, nyt on vielä muutama paketti reissusta tuotuja (ICA:lla on samoja kuin vanhat rainbowt). Mielellään joku ilman mitään hajusteita tai aloeveroja tms. Pirkankin pyyhkeet on musta ärsyttäviä lärpäkkeitä :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ootko sä kokeillut Natusanin hajustamattomia? Ne on kanssa musta hyviä. Liberon uudet pyyhkeet on ihan surkeita, kuivia ja karheita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eih, mä just ostin paketin. Mua alkoi ärsyttämään kun natusan paketin se teippi homma ei vaan pysy kiinni kun pakettia on jonkun aikaa käyttänyt. Kiva kun ne pyyhkeet on puolikuivia <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Se on kyllä tosi ärsyttävää. Mä olen säästänyt sen Liberon pakkauksen ja meinasin jossain vaiheessa kokeilla tunkea sinne käsilaukussa pidettävän määrän Natusanin pyyhkeitä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Eih, mä just ostin paketin. Mua alkoi ärsyttämään kun natusan paketin se teippi homma ei vaan pysy kiinni kun pakettia on jonkun aikaa käyttänyt. Kiva kun ne pyyhkeet on puolikuivia <_<

 

Tää on muuten niin ärsyttävää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now