Shakira

Painoindeksisi tällä hetkellä?

640 posts in this topic

http://www.sydanliitto.fi/testaa/fi_FI/painoindeksi/

 

oma painoindeksi laskurin mukaan 19.7 eli normaali paino. Toivottavasti siitä on hyötyä yrityksessä... vaikuttaa niin vaikealta se tärppääminen (lääketieteellisen tekstin perusteella, vaikka siis kaikki olosuhteet otolliset niin silti vain pieni todennäköisyys...) että tuskin se paino loppupeleissä paljon vaikuttaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

18.0 eli niukasti alipaino. Lihomista tai laihtumista ei ole tapahtunut oikeastaan ikinä, enintään parin kilon sisällä molempiin suuntiin, mutta tähän samaan minä tunnun aina palaavan. Painavimmillani olin lukioaikana kun söin e-pillereitä ja olin vähän turvoksissa, mutta ei sekään ollut kuin kuutisen kiloa tähän lisää. Aiemmin olin myös aika lihaksikas, mutta nyt taidan olla melkoinen ruipelo ja salitreenin tarpeessa. :lol: En ole alipainosta huolissani, koska tiedän ovuloivani ja kierto vaikuttaa muutenkin olevan normaali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aiheeseen liittyen.. Toisesta ketjusta löytyi tällainen lähde:

 

http://www.laakariin.fi/site_images/Gravid...potilasohje.pdf

 

Sivuilta lainattua: "Yli- ja alipaino vaikeuttavat munasolun kypsymistä. Ylipainoisilla pienikin painonpudotus (5%) voi normalisoida hormonitoiminnan, jolloin ovulaatiokin tapahtuu"

 

 

Voi toki käydä näin. Tai sitten voi tiputtaaensin sen 5% ja sitten 10 % omasta painostaan ja päästä alle sen maagisen BMI 27, eikä siltikään ovuloi normaalisti. <_< Mutta kannattaa kokeilla, joskus se voi olla noin pienestä kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla BMI noussut viimeisen vuoden aikana 26,3. parhaimmillaan oon ollut 23,4, joka oli häiden aikaan :) tuolloin tiputin vuodessa 10kg, nyt en oo ihan vielä siellä, enkä toivottavasti joudukaan...eli olen ollut painoltani 82-70-79....3,5 vuodessa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

19.0 eli normaali, painoa 3.5 kiloa enemmän kuin mitä oli esikoisen odotuksen alussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oottepa te pieniä kaikki! Sietää olla ylpeä itsestään!!

 

Pitääpä tähän ketjuun nyt laittaa joku hiukan isompikin luku. Mun BMI on tällä hetkellä 30,5. Yritän sitä kyllä pienentää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitanpas minäkin sitten vähän isompia lukemia, tällä hetkellä 28,3. Enkä ole tyytyväinen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinä 20 pintaan on. Vaihtelee kyllä ihan 19.2-20.4 välillä. Olisin tyytyväisempi itseeni tuolla alimmilla painoilla. Ei kylläkään ole monesta kilosta kiinni, olen niin lyhyt. Pahimmillaan on ollut päälle 22.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näytti olevan 22.6, kun häämatkalla onnistuin hankkimaan pari lisäkiloa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh huh, oon tosiaan laihtunut tässä kesällä muutaman kilon, ja ennestäänkin aika laiha olen. Nyt näyttää olevan BMI 16.4 eli merkittävä alipaino... :( Vaikuttaa varmasti raskaaksi tulemiseen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä 22.3. Pituus hurjat 160 siis ja painoa 57. Sais tuo yksi kilo tuosta tippua, niin ei tarvitsisi aina urheilukisojen edellä alkaa panikoimaan painon takia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now