Shakira

Painoindeksisi tällä hetkellä?

640 posts in this topic

Mun BMI ihan hiukan yli 25, eli vähän menee normaalipainon rajoista yli. Liikun paljon, enkä koe olevani ylipainoinen. Tosin, olisin mielelläni muutaman kilon tiputtanut ennen raskautta, olisi sitten ollut terveellisempi lähtötilanne raskaudelle ja vauvan kehitykselle ja ainahan niistä tulevista raskauskiloista on helpompi päästä eroon kun lähtötilanne on mahdollisimman hyvä. Nyt kävi kuitenkin niin, että en ehtinytkään painoa pudottaa; masuasukki ehti tulla kuvioihin ensin! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla BMI 22.5-23. Ainahan sitä kevyempikin voisi olla, mutta nyt löytyy vähän vararavintoa pikkuisellekingirl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos täältä keskiarvoa lasketaan niin painoindeksi olisi noin 20+ niin nostan sitä vaikka puolella kun sanon omaksi 45 -.-'

Kaikki sitä aina jauhavat että pudotappas painoa ja nyt kun vauvaa haaveilen niin pelkään jo vauvan puolesta että tuleeko terve vai meneekö aina kesken.

Kompastus kiveni on kaikki makeiset. Niitten syömisen vähentäminen on melekin kun tupakan polton lopettaminen. Molempia pitäisi nyt tehdä ja vakavissaan.

Miksi itsekuri ei vaan riitä pudottamaan painoa. Grrr! :girl_cry2::skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMI on nyt 24 vaatetus kokoa S ja farkut tuumakokoa 28. Olen aina liikkunut paljon, mutta BMI huitelee tosiaan tuolla normaalin rajoilla. Silläpä ei niin väliä, lienee ne terveelliset elämäntavat tärkeimmät - eikun vain kakkua iltapalaksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laskurin mukaan 21,2. Hyvin harvoin ollut näin alhainen, yleensä 23-24, mutta nyt olen nii-in rapakunnossa että kiinteytystä kyllä tarvisi siltikin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli jotain 27,5 kun raskaaksi tulin - oikein mallikkaasti olinkin saanut kerättyä painoa vuodessa, sitä ennen painoindeksi oli jotain 25... Nyt on 28 ja vähän pitää katsoa, ettei nyt ihan räjähdä tässä. Liikuntaa olen harrastanut aina, joten on tuossa onneksi lihaksiakin joukossa, vaikka on tää ulkomuoto aika bullero verrattuna aiempaan. Raskaaksi tulo onnistui ihan ripeästi (3kk ehkäisyn lopettamisesta) näilläkin kiloilla. Vaan ei tää ihan unelmakoko ole, enemmän olo olisi "oma" kevyempänä. Laihdutusta varmasti pääsee miettimään sitten joskus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Painoindeksi on: 23,6 - Normaali paino (arvio vain 20 - 60-vuotiaille)"

Tuommoisen tuloksen sain ensimmäisestä BMI laskurista minkä googletin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midiann, todella hyvä suoritus! Kannattaakin olla ylpeä suorituksesta :girl_dance:

 

Itse "jumituin" 30:n :(

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

31.5 :( onko muilla kokemusta siitä, josko ylipaino olisi ollut este raskautumiselle? Tai siis niin, että ylipainoisena ei ole tärpännyt, mutta sitten kun on tiputtanut painoaan niin on? Tietysti huolettaa ylipainoni, ja yritän päästä siitä eroon - silti haluan kuitenkin raskautua, ja yritys on tässä kierrossa tosissaan alkamassa.

 

Ajattelin niin, että jos vaan raskaudun niin yritän sitten raskauden aikana hiljalleen sulatella läskejä pois, mutta laihduttaa ei silloin voi. Terveelliesti pitää joka tapauksessa syödä, joten ehkä pystyisi jotenkin tsoittamaan tilannetta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

24,6 eli ei pitäis enää olla painosta kiinni, mut pitää se vielä jokunen kilo pudottaa silti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Painoindeksi on 20, sain vuoden aikana laihdutettua lähes 10kg ruokavaliomuutoksella ja lisäämällä liikuntaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 taitaa olla. Ja tuskin se raskautuminen on painosta kiinni kovin paljon!

No kyllä se usein on!!! Tai siis tuskin on väliä onko painoindeksi 21 vai 26, mutta merkittävä yli- tai alipaino usein vaikeuttaa raskautumista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMI on n. 19 eli tuskin haittaa, mutta tosiaan liika ylipaino tai alipaino vaikeuttaa raskautumista kyllä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now