Shakira

Painoindeksisi tällä hetkellä?

640 posts in this topic

En omista vaakaa, mutta luulisin painoni pysyneen samana kun viimeksi olen punninnut itseni. BM 20,8 . Oikein passeli paino itselleni, kun tässä pysyn luonnostaan helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tällä hetkellä 25,1. Melko tyytyväinen tuohon, kun puolessa vuodessa oon saanut reilu 10 kiloa tiputettua. Vielä muutama kilo sais tippua, niin oisin tavoitteessa (eli normipainoinen). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bmi nyt 26 ja se on mulle liikaa. Aiemmin bmi oli aina 23 paikkeilla ja olo silloin hyvä. Tavoitteena on saada paino putoamaan noihin entisiin lukemiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun painoindeksi on tällä hetkellä 20,2. Eikä se oo tosta hirveesti vaihdellut, ehkä alimmillaan joskus ollu 19 ja korkeimmillaan 20,5. Eipä ainakaan mun painosta johdu meidän lapsettomuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^OT, mutta luin just tutkimuksesta jossa todettiin että hoikilla naisilla on enemmän endometrioosia. Eli ilmeisesti joissain tapauksissa onkin parempi painaa enemmän...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lobiti: Kerrottiinko mihin perustuu hoikkien naisten todennäköisempi endometrioosin sairastaminen. Endometrioosihan on jotain sirottuma/arpeuma-juttua joka voi levitä vatsaonteloon saakka. En jaksa uskoa tuohon tutkimustulokseen.

 

moukkasin kirotus vihreet pois.

Edited by Sanghi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kieltämättä muakin kiinnostaa, että miten se endo ois yleisempää hoikilla naisilla? En tunne kuin yhden endoa sairastavan ja hän ei kyllä ole hoikimmasta päästä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä lukemani tiivistelmä: http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo11162.pdf

 

Tuo on tosiaan vain korrelaatio, eli mitään syy-seuraussuhdetta ei ole todettu. En ole lukenut alkuperäistä juttua joten en tiedä onko asiaa pohdittu siinä tarkemmin. Tuli vain mieleen kun juttu sattui silmään, ja kun itselläkin ollut ajatuksena että normaalipaino olisi kaikkien lapsettomuutta aiheuttavien juttujen kannalta paras vaihtoehto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika mielenkiintoista. :) Vaikkakin veikkaan, että enemmän huomattavasta ylipainosta on haittaa lastensaannille. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^todennäköisesti näin :) Ja huomattava ylipaino toki lisää myös raskauskomplikaatioita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalipaino paras tai ei.. sitä ei ikinä saada tietää onko se paras. Itse olen terve,kuukautiset + ovulaatio tulee ajallaan,olen hoikka,mutta todettu että alakerrassa kaikki kunnossa,eli ihanteellinen lapsen saamiseen.. kaikki ei aina kuitenkaan mene kuin strömsössä.. :D OT OT OT.. sori ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^onneksi hedelmöityshoitojen onnistumismahikset ovat kuitenkin parhaat normaalipainoisilla, jos niihin päädytte :) Tsemppiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, tulipas tsekattua pitkästä aikaa oma painoindeksi. Tasan 22 näytti, eli aika normipainosia ollaan.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Painoindeksini on 24. Samassa pysytellyt jo vuoden, sitä ennen laihdutin raskauskiloja pois monta vuotta. Oon ihan tyytyväinen - en aio pudottaa painoa vaan treenaan (painoilla) ja oon huomannut sen vaikuttavan positiivisemmin kropan ulkonäköön kuin pelkän laihduttamisen. Hormonitoiminta tuntuu pysyvän todella täsmällisesti yllä juuri tässä painossa, oon joskus laihtunut samaisesta painosta viitisen kiloa mistä seurasi sitten välivuotoja ja muita ongelmia kierron kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

24,9 eli keikun normaalipainon ylärajalla. Olen tyytyväinen kroppaani, mutta pienikin painonnousu tekee minut ylipainoiseksi... Haluaisin muutaman kilon pois ennen kun yritys alkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on 22,9, eli normaaleissa mennään. Saisi olla pikkuisen alhaisempikin, mutta jostain syystä paino nousi mystisesti parilla kilolla kun lopetin pillerit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kakkosen yrityksen alkaessa 26,2. Harmittaa, että olen antanut itseni lihoa ylipainon puolelle, kun tiedän että raskausaikana mulle on vaikeaa pitää kilojen kertymistä kurissa. :dash2:  Onneksi olen sentään syksyn aikana liikkunut enemmän ja kunto on parantunut huomattavasti - ja kilojakin on tippunut pahimmista ajoista pari. Ja niin kauan kun ei tikussa ole kahta viivaa, on hyvät mahdollisuudet saada vielä vähän ylimääräistä karistettua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

28,7 eli n. 10kg ylipainoa on :( Joskus oli 33,9 eli siihen nähden tilanne on vuosien saatossa korjaantunut huomattavasti! Ajatus oli ehtiä pudottaa nuo 10kg pois ennen yrityksen alkamista, mutta toisin kävi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now