Shakira

Painoindeksisi tällä hetkellä?

640 posts in this topic

33 eli liikapainoa on. Mutta väittäisin edelleen että enemmän kehosta kertoo silti rasvaprosentti/kehonkoostumus kuin painoindeksi.

Okei  kyllähän sitä itsellä on ihan selvää läskiäkin mutta epäilen silti vahvasti että tuskin pääsen ihan sinne normaalilukuihin kovin helposti

kun on nuoruusiän harrastanut liikuntaa missä on kertynyt ihan kohtuullinen lihasmassa, jossa toki nyt päällä sopivan paksu kerros läskiä. Tuijottaisin vaakaa/painoindeksiä enemmän juuri tota rasvaprosenttia ja kehonkoostumusta  sekä mittanauhaa. Esim. itsellä vyötärö on aivan liian paksu ja se on monta kertaa hyvä mittari lihavuudesta. Monilla naisilla kertyy reisiin/takapuoleen ylimääräistä, mutta siitä ei tarvitsis mun mielestä huolestua samalla tavalla varsinkin jos painoindeksi on hieman koholla, kun keskivartalolihavuudesta, mikä varmaan on raskaudenkin kannalta sitä huonointa mahdollista lihavuutta.  Pitäisi uskaltautua mittamaan kehonkoostumus jossain vaiheesssa.

Edited by miumiumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

^juurikin näin miumiumi. tiedän montakin ns. laihaa läskiä, jossa bmi ei kerro totuutta. rasvaprosentti saattaa huidella jossain 30% vaikka olemus olisi hoikka. kehonkoostumus sitten paljastaa että lihasta ei ole nimeksikään ja rasvan osuus aivan liian suuri.

 

itselläni bmi on jotain 20 luokkaa, en ole halunnut käydä vaa'alla joulukuun mässäilyjen jälkeen :D olen kyllä sen mallinen että pienikin ekstraläski jää vyötärölle eikä esim takapuoleen tai reisiin. tyypillinen omenavartalo siis. sen takia ei parane lihoa kun se läski ei jakaudu tasaisesti koko kroppaan.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma painoindeksini on vaihdellut aikuisiällä 19 ja 21 välillä, eli aina olen ollut normaalipainoinen. Tällä hetkellä lienee vähän alle 20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

22,7 tällä hetkellä ja aika hyvin se tuossa 22-23 välillä pysyy. Painoindeksi on käynyt aikoinaan yli 30:ssä, mutta jumppahulluus ja järkevämmät annoskoot sen sieltä sai putoamaan näihin lukemiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18, 6 ja lääkärin mukaan olisi hyvä muutama kilo saada lisää että tasais hormonitoimintaa. Mut kun ei tule niin ei tule :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyyrislyllerö täällä, moi! :D

 

Vähän päälle 27 taitaa tällä hetkellä olla, millään ei ota pudotakseen. Tai ehkä putoaisi, jos jaksaisi katsoa syömistensä perään enemmänkin kuin yhden päivän. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällähetkellä on jotakuinkin 37 hujakoilla. Viime vuosi meni laihdutuksen suhteen hyvin, mutta nyt se tyssäs kun tulin raskaaksi. Jatketaan taas kun vauveli on pyöräytetty maailmalla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

taitaapi olla hiukan yli 25, joskus ekan lapsen kohdalla 17, sittemmin kaksi raskautta peräjälkeen nosti tuohon 25. pudotettu on tuosta 27,5 tuohon 25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18, 6 ja lääkärin mukaan olisi hyvä muutama kilo saada lisää että tasais hormonitoimintaa. Mut kun ei tule niin ei tule :(

 

Onko sulla todettu, että hormoonitoiminta ei toimi kunnolla? Mulla BMI on 18.5-18.8 riippuen päivästä (tuo heitto tulee jo ihan kilon painonmuutoksesta 58-59kg kohdalla) ja mä tein eilen positiivisen raskaustestin ja yk3 kyseessä.

Edited by Leleth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei hajuakaan mitä painan nykyään koska emme omista vaakaa, mutta painoindeksi on pyörinyt jossain välillä 18.5-19.5 siitä lähtien kun olin teini. Uskoisin sen olevan nyt lähempänä kahtakymmentä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt 20,5. Joudun usein pitämään huolta, etten laihdu, mutta nyt olen saanut mukaviin lukemiin painon. Lääkäri varoitteli vuosi sitten, että rasvakudosta pitäisi olla enemmän, jotta voisi tulla raskaaksi. Mun mielestä asia ei ole noin yksioikoinen, joten kommentti oli kummallinen. No, nyt on enemmän  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan n 21. Hyvässä kunnossa olen, treenaan ahkeraan ja ajokortin puutteessa käytän lähinnä pelkkää pyörää liikkumiseen. Hyötyliikunta on kyllä tosi tärkeää kun on kiireempiä viikkoja! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now