Shakira

Juotteko yrityskuukautena (alkoholia)

568 posts in this topic

Oon ollu vähän vahingossa alkotta yli vuoden ja nyt sitten join joulun jälkeen punaviiniä. En kyllä tarkoituksella ole mitenkään rajoitellut juomista sen vuoksi että; "ehkä jos kun" .. Ainoa mitä teen, on (joudun käyttämään kipulääkkeitä (päivittäin jos menisin lääkärin ohjeiden mukaan) todella usein ja myös ns. iltalääkkeitä ei varsinaisia unilääkkeitä, mutta.. kolmiolääkkeitä kuitenkin..) lääkkeiden vähentäminen lasketusta ovulaatiosta n.6päivää eteepäin seuraavaan KP1:seen asti "pidättäytyminen". Tavallaan taas hyvä, että tauko lääkkeisiin, että tehoavat sitten paremmin ja .. jos ja kun.. ja ehkä jos onkin raskaana ei tarvi ihmetellä, että miten saattaa vaikuttaa alkioon.. Joten jatkan vasta KP1:sellä. Aion nyt ehkä juoda, fiiliksen mukaan menen, jos ei huvita, en juo, jos huvittaa juon uutena vuotena. Silloin olisi -jos oikein laskin ovulaatio, joten -vastaus lyhyestä kaunis ;) -ei vaikuta elämääni yritys. Vasta kun OIKEASTI plussa on testissä ja pysyy -alan elämään sen mukaan, että olen raskaana. Tosin, vetelen näitä foolihappoja ja muita mutta se onkin sitten jo eri aihe ja tarina ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä elän ihan normaalia elämään ja juu, vedän ne "överitkin" joskus vahingossa. Tietysti sitä aina loppukierrosta on varovaisempi, jos juhlia on tiedossa. Jos olisin jättänyt alkoholin aloituksen alussa, olisin ollut jo 2,5 vuotta raittiina.. Mutta lapsettomuushoidoissa mulle ei koskaan ole sanottu, että olis nollatoleranssi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin ekoilla kierroilla täysin juomatta, mutta kun ei sitten heti tärpännyt, päätin etten ryhdy totaalilakkoon. Oon juonu kohtuudella alkukierrosta ja mahdolllisen oviksen jälkeen max. yksi-kaksi annosta /kierto. Eihän ne Ranskassa tai Italiassakaan ole täysin absolutisteja, eihän?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juon. :D Pakko sitä on saada välillä vähän rentoutua,kun muuten tuntuu välillä että seinät kaatuu.. :girl_mad: En nyt ihan konttauskuntoon juo..kuhan maistelen.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin ekoilla kierroilla täysin juomatta, mutta kun ei sitten heti tärpännyt, päätin etten ryhdy totaalilakkoon. Oon juonu kohtuudella alkukierrosta ja mahdolllisen oviksen jälkeen max. yksi-kaksi annosta /kierto. Eihän ne Ranskassa tai Italiassakaan ole täysin absolutisteja, eihän?

 

Musta tää kuulostaa järkevältä. Jopa niin että on alussa jonkun kierron täysin juomattakin :) Tuleepahan testattua miltä se tuntuu, ja jos ei tosiaan heti tärppää, niin voi vähän "höllätä" sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on hyvä vedota Tipattomaan Tammikuuhun! :lol: Muissa kierroissa on juonu muutaman kärvistely-viikoilla, mut ei mitään kännejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juon yleensäkin tosi vähän, joten jatkan samaan tyyliin... eli voin juoda 1-2 annosta alkoholia silloin tällöin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma vietin ihan normaalielamaa ja meilla raskautuminen kesti melkein kolme vuotta joten olisihan se aika pitka aika olla juomatta.

 

Ihan ekoja raskausoireita mulla oli se etta viini alkoi maistua etikalta ja shampanja hiivalta joten ne jai suosiolla valiin mutta viela paivaa ennen raskaustestia join cocktaileja, en hetkeakaan edes kuvitellut etta voisin olla raskaana enka ole tuntenut asiasta mitaan omantunnontuskia sen jalkeen, enemman minua kauhistutti pari viikkoa ennen testia napsimani flunssalaakkeet ja niiden vaikutus sikioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoholin käyttö on ollut vähäistä muutenkin, mutta yrityksen venyessä olen sen vähän kyllä yrityskuukausina juonut. Hoitoihin mentäessä pidän nollatoleranssia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan normaalisti otan kyllä alkoholia nyt yritysaikana, samoin kuin tein ensimmäisen raskautumisen kohdalla. Toki jos kierron viimeisille päiville sattuu juhlat, jolloin oletettavasti otan enemmän kuin pari annosta, teen testin ennen juhliin lähtöä. Kyllä tämä yritys muutenkin jo tekee ihan hulluksi, saatika sitten jos vielä täysraittiiksi tärähtäisi samoin tein.. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän alkoholia ihan normaalisti eli lasin tai kaksi viiniä saatan ottaa viikonloppuisin. Suurempia määriä ei nykyään tule otettua muutenkaan, joten toive raskaudesta ei ole vaikuttanut alkoholinkäyttöön. Tissuttelu loppuu heti positiiviseen raskaustestiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulipa näköjään otettua.. uutena vuotena vähän enemmänkin. Pari viinilasillista tuli otettua vielä 3 päivää ennen raskaustestin tekoa, joka osoittautuikin yllättäen positiiviseksi. En jaksa tästä stressata, en usko, että noin alkuvaiheessa asialla on ollut mitään merkitystä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse yritän elää aika normaalisti näin yrityksen aikaan. En ehkä niitä pyllyjä vedä ihan kierron lopussa tosin meikäläisen juomakulttuuri on muutenkin aika nollassa, kiitos tuon pienen taaperonalkuni :) Kummasti viikonloput tulee vietettyä sohvannurkassa miehen kanssa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ajatellu olla oviksen jälkeen ilman alkoholia, saunaoluen voi kai ottaa jos tekee mieli. Meneillään on yk1 ja alkukierrosta join kyllä ihan löysin rantein, tosin oltiin häämatkalla joten jatkossa luvassa vähemmän railakasta meininkiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En juo muutenkaan joten tämä tjot-säätely ei muuta mitään. Aika nollassa on oma alkoholinkäyttö ollut lasten saannin jälkeen ja hyvä niin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan normaalia elämää alkoholeineen tuli vietettyä kun yritys alkoi. Meillä tosin tärppäsi heti eka kierrosta, mutta varmasti olisin ihan samalla tavalla nauttinut alkoholia silloin tällöin vaikka yritys olisi pitkittynytkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juon muutenkin tosi vähän ja harvoin ,että ei tee tiukkaa olla vähän vähemmällä :D Mutta joskus otan sen saunasiiderin tms :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä juon harvoin muutenkin eli ei oikeestaan tää meidän tjot-tilanne vaikuta millään lailla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalit saunakaljat.

 

(Alkovapaa Nikolai on kohtaisen passelia tiineytymisen jälkeen. Vähän vetinen jälkimaku, mutta ajaa saman asian)

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ovulaation ajankohta tätä ennen viimeksi uutena vuotena jolloin olimme kaverin häissä ja alkoa tuli nautittua siiderin merkeissä. Plussaa ei tullut. Nyt tänä viikonloppuna on ovulaatioaika ja mieheni synttärit olivat eilen ja join kaksi breezeriä ja puolikkaan siiderin. Hurjaa :grin: . Taustalla meillä jo kolme vuotta lapsettomuutta ja nyt siis toinen pistoshoito päätetty eilen irrotuspiikin laittoon. Olen tässä kolmen vuoden aikana ollut juomatta ja kännissä ja jotain ja kaikkea siltä väliltä eikä vaikutusta ole kyllä mihinkään suuntaan. Mutta nyt kun asia näinkin vakava, että pistokset ja ajoitettu ovis ja ajoitettu yhdyntä, en riskeeraa juuri tällä hetkellä. Eikä mieskään, malttoi ottaa vain muutamia eilen jottei yöllinen "suoritus" häiriintyisi :pupu_1: Olen ymmärtänyt, että niin kauan kuin plussaa ei kuulu, saa elä normaalia elämää. Mutta omalla kohdalla, kun tilanne on mikä on, haluan oviksen aikaan välttää turhia riskejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lauantaina ja maanantaina tuli juotua valkkarilasillinen, tänään keskiviikkona plussa. Pitää käyttää ruokaan loppu valkkari tai juottaa miehelle. Eli siis odotuksen odotuksessa on juonut ihan niin kuin muutenkin, vähän silloin tällöin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now