Shakira

Juotteko yrityskuukautena (alkoholia)

568 posts in this topic

Täytyy kompata edellisiä kirjoittajia. :) Normielämää, kunnes testissä kaksi viivaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normielämää elellään. En ole aikaisemminkaan mikään alkoholin suurkuluttaja ollut, mutta bailaamassa käyn sillon tällön ja muutama tulee niinä iltoina myös otettua. Plussan jälkeen sitten jää alkoholi pois, mutta bailaus jatkuu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä juon. Muutama ensimmäisenä yrityskiertona tuli tällaisia asioita mietittyäkin jonkin verran, mutta aika lyhyeen se loppui. Juominen tarkoittaa mulle sellaista 2-3 annosta enintään. En usko, että tuolla juomisella on mitään tekemistä raskautumisen kanssa. Jos jotain oikein selviä oireita ilmenisi tosi varhaisessa vaiheessa siinä määrin, että oikeasti kuvittelisin raskauden olevan mahdollinen, niin sitten saattaisin olla juomatta. Tosin en usko, että se siinäkään tapauksessa vielä mitään haittaa tekisi, kun oman aikansa kuitenkin ottaa, ennen kuin istukka alkaa toimia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan normaalisti olen elänyt tähän asti. Mies ehkä enemmän kontrolloi juomistani aina kierron puolivälin jälkeen mutta juon muutenkin todella harvoin ja pieniä määriä. Nyt kp20 paikkeilla tuli kyllä tässä tärppikierrossa vedettyä oikein kunnon lärvit mutta eipä se ainakaan tärppiä estänyt, toivottavasti ei tehny mitään haittaakaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan normaalisti ajattelin elää siihen asti, kun/jos testi näyttää plussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todellakin juon! :D Nyt on oviksen jälkeen joka ilta panostettu pieneen viinilasilliseen, ja jatkan tätä kierron loppuun asti. Tuntuu, etten ole ikinä juonut näin paljon kuin nyt... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan normisti minäkin juon. Joskus viiniä ruuan kanssa, joskus viiniä muuten vaan. Ajattelen päin vastoin niin että kun juominen nyt (toivottavasti pian) jää pois, niin nautitaan nyt niistä viimeisistä siemauksista. Humalaan asti en kuitenkaan juo muutenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juon muutenkin tosi vähän alkoholia eli aion juoda normaalisti. Tietty, jos epäilisin olevani raskaana, en joisi enää ko. kierrossa. Ja uskon kanssa, että alkoholi ei vaurioita sikiötä ennenkuin verenkierto on yhteinen äidin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Täytyy kompata edellisiä kirjoittajia. :) Normielämää, kunnes testissä kaksi viivaa.

 

Täysin samoilla linjoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juon, mutta vältän suurempia annosmääriä ts. kännejä. Keskenmenon jälkeen tulin varovaisemmaksi. Sitä alkoi miettiä, että entäs jos esim. iloiset tyttöjen illat vaikuttikin osaltaan siihen, että meni kesken. Turhahan sitä on miettiä, mutta eipä kännien välttäminen haitaksikaan ole!

Share this post


Link to post
Share on other sites

saunakaljaan jääpi juomiset :D ei tuu vaikeeta luopuu siitä tavasta (tupakointi varmaan vähän hankalampi...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä juon alkoholia ylipäätään tosi harvoin, voi mennä parikin kuukautta, etten ota ollenkaan. Siksi en ole sen suhteen elämääni rajoittanut tässäkään asiassa. Tietty, jos tapana olisi vetäistä kunnon kännit joka viikonloppu, niin saattaisin hiukan muuttaa juomistottumuksia.

Ja tosiaan, kun tässä pikku hiljaa alkaa varautua hyvinkin pitkään kestävään yritykseen, niin eipä paljon hotsita alkaa elämäänsä kaikin mahdollisin tavoin rajoittamaan. Katkeroittaa vaan entisestään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melko normaalisti olen myös ajatellut elää siihen asti kun testi näyttää plussaa. Kun nyt muutenkin yritän elää terveellisemmin, niin eiköhän niitä kunnon kännejä tule vältettyä. Niinkun niitä nyt ei pitäis välttää oli raskaana tai ei :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoin täällä elellään ennen plussaa suht normaalisti. Alkoholia en juo juuri koskaan, mutta energiajuomia olen vähentänyt (en juo kahvia), mutta sitäkin tulee nautittua lähinnä iltaisin tentteihin päntätessä. Ja ihme kyllä, energiajuomiin voi jäädä myös koukkuun :huh:

 

Vaikeinta on ollut vähentää tupakointia, nyt menee 5 per päivä, ennen 20. Plussatessa on sitten helpompi lopettaa kerralla kokonaan kun on ensin vähentänyt.

 

Ja onhan ne 2 viivaa saatua ihan eri motivaatiot savuttomuuteen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalisti elellään kunnes plussa tulee. Sitä edeltävällä käytöksellä ei juuri merkitystä. Tosin meillä ei juuri alkoholia juoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä meinaan olla näin yrityksen alkuun ainakin ihan tipaton. Tähän vaikuttaa kyllä muutkin syyt kuin vauvahaave. Voin paljon paremmin, kun olen kokonaan ilman alkoholia. Mun elimistö vaan ei kestä alkoholia niinkuin monen muun.. Kesällä tuli kuitenkin saunakaljoja ja humaloitakin juotua ihan riittävästi, niin nyt on hyvä aloittaa tipaton syksy ja toivoa samalla raskautumista :) Ja helppoa kertoa kavereille jo nyt, että olen tipaton ainakin tämän syksyn, niin ei tartte sit mahdollisen plussan jälkeen alkaa valehtelemaan asiasta.. Toki, jos yritystä kestää vaikka vuoden, niin aion jossain välissä jonkun saunakaljan kyllä juoda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yritys on ollut vähän 'sinnepäin', joten en ole ihan hirveän tiukkana ollut. Ovulaation jälkeen ja kierron loppukohden alkoholia on tullu käytettyä vähemmän. Viini ruoalla ja yömyssy silloin tällöin maistuu.

 

muoks. kirjoitusvirhe

Edited by Rouva O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juon muutenkin todella vähän alkoholia, joten raskauden mahdollisuuden takia ei ole tarvinnut muuttaa tapoja. Viiniä juon ruuan kanssa silloin tällöin, ja yrityksen aloittamisen jälkeen punaviiniä on tullut nautittua muutamassa kierrossa ihan tarkoituksella erityisesti ovulaation jälkeen eli luteaalivaiheessa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa pillerien lopetuksen jälkeen rajoitin tarkoituksella esim. viinin nauttimista ruuan kanssa, mutta nykyisin yritän elää mahdollisimman normaalia elämää ja otan alkoholia silloin jos siltä tuntuu. En muutenkaan haluaisi muiden ihmettelevän juomattomuuttani ja epäilevän raskautta, jos jättäisin siis juomatta vain varmuuden vuoksi (kun normaalisti kuitenkin juon aina jos esim. viiniä tai saunaolut on tarjolla). Näyttää tämä yritysaika nyt muutenkin venyvän kovin paljon pidemmäksi kuin olisin toivonut, joten parempi elää mahdollisimman normaalia elämää aina plussaan asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä varsinainen yritys ei ole vielä alkanut, vaikka ehkäisy onkin jo jätetty pois muutama kuukausi sitten. Ajattelin ainakin toistaiseksi jatkaa "normaalisti". Juon tosin harvoin muutenkin, enkä niilläkään kerroilla määrällisesti paljoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri otin viimeisen pillerin, ja kyllä aion elellä ihan normaalisti plussaan asti, eli silloin tälläin kyllä holillistakin otan. Ehkä sitten tosiaan himmailen jos ja kun se ovulaatiokin nyt joskus ensin tapahtuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko mun on kyllä nyt myöntää ettei hirveesti huvittais lasia enempää juoda kun ensi viikolla olisi tarkoitus testailla :rolleyes: Meinasin noi valkaisumuotitkin laittaa taas hampaisiin, mutta taidanpa hetken odotella :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä kierrossa olis tarkoitus olla tipattomana, ehkä muutamassa tulevassakin. Mutta ehkäpä menkkojen aikaan otan sitten muutaman...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varsinaisesta juomisesta tuskin mun kohdalla voi puhua, mutta kierron alussa taisin ottaa vinkkulasillisen ja sitten kierron puolivalissa kun olin lomalla nautin pari lasia kun kerta olin lomalla. Mulle on kylla taysin selva etta minkaanlainen alkoholin kaytto loppuu nyt plussaan, vaikka taalla tosin lasillinen vinkkua ei ole varsinaisesti kielletty - ihme kylla!

 

Avoid alcohol Limit your alcohol intake to 1 or 2 units per week. (1 unit = 1 small glass or wine, or ½ pint of lager or 1 measure of spirit or liqueur)

 

(Mun GPn sivuilta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now