Sign in to follow this  
Followers 0
Juno

Mikä pojalle nimeksi? Luonnekuvaus mukana:)

38 posts in this topic

Ajattelin ihan pilke silmäkulmassa laittaa nimiexperteille tällaisen haasteen: kuvailen tähän vähän meidän vauvaa, millainen luulen/olen huomannut hänen olevan ja jospa vastaatte ihan mielikuvienne perusteella, mikä nimi pojalle sopisi.

 

- Poika on rauhallinen ja tyytyväinen suurimman osan aikaa, ei mikään hurja temperamentti, ei äkkipikainen tms.

 

- Hän ilmoittaa kuitenkin rehdisti ja kovalla äänellä, kun jotain puuttuu (yleensä ruokaa).

- Joskus hän loukkaantuu verisesti liian hitaasta palvelusta, mutta leppyy onneksi nopeasti. Eli ei ole kauaa suupielet vääristyneinä, äitinsä onneksi.

 

- Hän on siis kaiken kaikkiaan leppoisa kaveri. Hän ei kikattele vielä hervottomasti, mutta jakelee lempeitä, palkitsevia virneitä niitä ansainneille. Ei siis ehkä ihan huumoriveikkoja, muttei aivan haudanvakavakaan. Joviaali pohdiskelija, sanoisin siis.

 

- Hän on perheemme kuopus.

 

- Hän on isohko ja ehdottomasti poika, ehkä pienestä koostaan huolimatta jo vähän äijä. Vaaleanpunaisissa vaatteissakaan ei hämäisi vieraita. Silti hän on valtavan kaunis ja söpö vauva, mutta niinhän kai ne kaikki ovat ;)

 

- Hänestä tuskin tulee isona perinteinen suomalainen pellavapää, sillä geenit ovat vähän etelämpää. Nimi voi silti olla rehdin suomalainen.

 

 

Nyt ideoimaan! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, kuulostaa ihan semmoiselta rehdiltä ja kunnolliselta perusmieheltä, sanon vaikka että Eero. :P

Edited by inkkumaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei voi olla totta: Mäkin ajattelin Eeroa ja vieritin hiirellä alaspäin huomatakseni, että Inkkumaa oli ollut samoilla linjoilla :D Urhokin olisi hyvä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Viimein tulee hännän huippu, Pikku-Eero, liukas luikku, Jukolan tiuskea rakki" - mun mielestä toi ei siis ihan osu nappiin :D

 

Vähän seitsemää veljestä mukaillen mulle tulisi mieleen Juho :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0