RouvaS

Aurinkolasit vauvalle/lapselle

195 posts in this topic

^ Myös Julbot on hyvät! Meillä oli alkuun kanssa pojalla nuo Baby banzit ja lenkin jälkeen poika näytti siltä kuin olisi saanut nyrkistä silmään... Ostin sitten julbot kokoa 3 ja ne on hyvät! Ei paina eikä purista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 9,5 kk ikäisellä (isopäisellä girl_crazy.gif ) pojalla on myös Julbo kolmoset, ja pelkkää hyvää sanottavaa on niistä! (Paitsi hinta oli aika suolainen..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 7 kk-pojalla on MyFirstShades -lasit (0-24kk) ja hyvin toimii! Hinta n. 20 eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytön mummi osti BabyBanzit lahjaksi ja meillä ne paino kans tosi pahat jäljet kasvoille. Oltiin tytön kans kaksin autolla liikkeellä, ajeltiin 10 minuutin matka ja yleensä niin tyytyväinen neiti huusi koko matkan. Selvis kyllä syyki ku otti lasit pois. Sen jälkeen ei oo niitä laseja käytetty.

 

Ostettiin sitten Julbot kokoa 2 ja ne on ollu tosi hyvät. Meille tuo koko menee vielä varmaan aika pitkään. Neiti on ihan tyytyväinen ne päässä ja antaa niiden olla rauhassa :) Onhan nuo kalliimmat ku monet muut, mutta on ne onneks hyvätki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös Julbot kokoa 2 ja on todella hyvät. Ei paina ja istuu todella hyvin. Neitikin tykkää. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä, niinkuin ilmeisesti monella muullakin, on Baby Banzit painaneet jonkin verran... Painaumat ei meillä kuitenkaan ole mitenkään sinertäviä tai pahan näköisiä, vaan punaiset viirut lähinnä poskilla.

 

Tyttö itse ei ole millänsäkään, ei yritä ottaa laseja pois eikä meillä koskaan ole ollut hankaluuksia laittaa niitä päähän, ja ajattelin niillä kuitenkin vielä nyt sitten jatkaa. Heti, jos tyttö alkaa näyttää merkkejä siitä, että lasit ovat jotenkin epämukavat vaihdetaan ne pois käytöstä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enskaakin on painaneet sekä BabyBanzit että JazO Shadesit, molemmat siis näitä lenkillä pään ympäri kiinnitettäviä. Lasta itseään ei selvästikään häiritse, kun itse pyytää laseja päähänsä. Joskus toki niitä itse riisuukin, mutta tulee kyllä sitten samantien pyytämään, että laitetaan takaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen käytiin ostamassa Julbot kokoa 3 kun tuo kevätaurinko häikäisee 8) - Kyllä ovat hyvät vaikka saihan niistä vähän maksaa. Istuvat hyvin eivätkä tunnu poikaa (8 kk) haittaavan. Antoi niitten yllätyksekseni heti olla päässä ilman protestia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ostin Julbo looping 1 -lasit netistä pojalle joskus 4kk:n iässä, kun kevätaurinko alkoi häikäistä. Hieman oli jollain kerralla takana oleva nauha tai kiristysmekanismi painanut päätä, kun on nojannut kärryissä taaksepäin nukkuessaan tms. Tosi hyvin pysyy päässä eikä purista mistään. Yllättävän hyvin antaa niiden olla päässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko noiden Julbojen kokomerkintä siis jotenkin pieni suomalaisittain? Meidän poika on nyt 3kk ja pään ympärys syntyessä 37cm, nyt 42cm, eli ei mikään ihan pienipäinen. Kannattaisiko siis tilata suoraan kakkoset eikä lainkaan ykköskokoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kannattaa käydä optikolla sovittamassa ennen tilaamista, sillä jos sangat menee takaa yli niin eipä niissä ole mukava silloin köllötellä. Mutta jos tuota ongelmaa ei ole niin mä varmaan ottaisin sen 2 koon vaikka meillä neidille menisi vielä ihan hyvin koko 1 ja py oli 1v. neuvolassa 45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Sannuliini! Löysin netistä tiedon, että sangan pituus 2-koossa on 10,5cm ja viivottimella mallailtuna näyttäisi että ei ole liian pitkä meidän pojalle. Laiskottaa, enkä jaksa lähteä optikolle. :girl_wink: Tilasin kokoa 2 netistä ja jos ovat liian suuret, niin tilataan sitten pienemmät lisäksi ja säästetään nämä ensi kesälle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole perehtynyt naihin vauvojen aurinkolaseihin nyt mitenkaan, mutta katsastin noita julboja ebaysta ja siella oli esim baby julbot £9.99 ja toimitus myos Eurooppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin ostamassa Instrun tarjous-Julbot, kun halusin kuitenkin sovittaa niitä kokojakin. Ja kuten vähän veikkasinkin, meidän 7 kk jätkälle kävin koon 2 Julbot ihan hyvin. Olis se pienin koko ollut vähän sopivampi, muttei tuo isompikaan ollut ollenkaan liian iso, joten ostettiin sitten se. Vaikka onkin "suositeltu" yli vuoden vanhoille. :grin:

Edited by alannee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me mennään perjantaina mun äidin kanssa ostamaan tytölle myös Instrusta ne tarjous-julbot jos vaan yhtään ovat sopivat tytön päähän. Äitini halusi ostaa tytölle nimpparilahjaksi kun perjantaina niitä juhlitaan. Toivottavasti on jotain kivoja värejä valikoimissa.. Tosin mä olen aika kaikkiruokainen, että tuskin petyn vaikka värejä olisi vaan tyyliin 2..

Edited by a_paradise_79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haa, kiitos vinkistä! Pitääpä käydä kokeilemassa. Pitääköhän meidän isopäälle ostaa kans jo ne isommat? :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä oli ainakin hyvät värivalikoimat. :) Kyllä Voitolle se pienempi koko olis ollut hiukan parempi, mutta koska isompikin oli ok, niin otettiin sitten myyjän suosituksesta "kasvunvaraa".

 

muoks. ostettiin tämän väriset:

pdtimg_1024122b.jpg

Edited by alannee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Julbot on kyllä hyvät :). Meillä alkaa vaan olla edelliset jo niin kuluneet, että täytyis käydä ostamassa uudet. Mihin asti tuo Instrun Julbo-tarjous on voimassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Helmikuun ajan.

 

Vauvapopissa petikossa (ja varmaan tampereellakin ja nettikaupassa) on normisti n. 30€, mutta siellä oli ainakin tällä hetkellä tosi huonosti tuotteita varastossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin tänään ostamassa Julbot, ja otettiin kokoa 2, koska meidän 6,5kk ikäiselle koko 1 oli jo ehkä vähän pieni. Isopää mikä isopää :lipsrsealed:

 

Vähän heikosti oli enää värejä jäljellä, vaikka kierrettiin kaikki kaupungin Instrut :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö sai myös julbo kakkoset. Olivat nimpparilahja mun vanhemmilta. Valittiin väriksi harmaa-oranssit. Värejä oli Järvenpään Instrussa kohtalaisesti, mutta just tossa kakkosessa sitten vaan muutamaa väriä.. Mutta noi oli kyllä hyvät mitkä ostettiin.

 

Meillä siis tällaiset. Tosin tuo takalenkki on meillä harmaa.

 

Julbo-Looping-II-Cord_55067E0F.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin aletaan päätyä noihin julboihin ja mietin että kannattaisko meijän tytölle ottaa ne kokoa 2, neidillä nyt ikää n.1v2kk ja päänympärys n.45cm?? Mitäs ootte mieltä?? En oo ikinä missään nähny näitä laseja "livenä" nii en tiiä yhtään minkä kokosia ovat... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meidän tytöllä päänympärys on 46cm ja kakkoset ostettiin siis. Mutta musta tuntuu, että tuohon kokoon vaikuttaa eniten se, kuinka leveä lapsen naama on. Meillä on hyvin pyöreäposkinen tyttö. Kyllä mä äkkiseltään sanoisin, että kakkonen vois olla hyvä koko teille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Julbot koossa 1 kotiutui meillekin viikko sitten, ostin Villiankasta ja hinta oli 35 € (en tiennyt tuosta Instrun tarjouksesta). Eli siellä normaalihinta on ainakin optikkoja edullisempi. Ykköskoon pitäisi riittää yli vuoden vanhaksi asti, joten eiköhän näillä mennä etelän reissu ja ensi kesä, ja sitten ensi vuonna kakkoset kehiin. Oman lapsen silmien kanssa en lähtisi kyllä minkään markettilasien kanssa leikkimään, säästän mielummin sitten jostain muusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now