Sign in to follow this  
Followers 0
Leine

Ostoskeskukset vertailussa

33 posts in this topic

Perustetaanpa tällainen keskustelu, johon saa laittaa kokemuksia, vinkkejä, kysymyksiä ym. ostoskeskuksista, joissa on lastenvaateliikkeitä. :)

 

Itseltäni heti alkuun kysymys: kumpi on parempi ostoskeskus, Mylly (Raisio) vai Skanssi (Turku)? Kummassa on paremmat/enemmän lastenvaatevalikoimia?

 

 

 

Aiheen saa poistaa jos vastaavanlaista keskustelua on jo käyty jossain muussa keskustelussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skanssissa on enemmän ja parempia lastenvaateliikkeitä. Samaten tykkään enemmän skanssin vauvanhoitohuoneesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä skanssissa on paremmat liikkeet mutta se lastenhoitohuone...Mä en vaan tykkää siitä. Se on ahdas ja kolkko. En tosin ole siellä käynyt koko kesänä josko tilanne on parantunut? Myllyssä lastenhoitohuoneet on suht isot ja niitä on kaksi. Myllyssä vaan niissä käy paljon ihmisiä ja joskus ne on niin kauheessa kunnossa että mieluummin vaihtaa vaipan rattaissa kuin menee sisään. Jos kaikki siivoisi omat jälkensä niin olisi paljon viihtyisämpää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään myös enemmän Skanssin liikkeistä. Lastenhoitohuoneista en osaa sanoa mitään, kun en ole koskaan käynyt sellaisessa missään. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skanssissa ei oo kun yksi lastenhoitohuone ja siitä ISO miinus <_< Viimeksi siellä ollessa

ni jonottajat alkoi jotakin mutisemaan kun oli siellä huoneessa <_< Minkäs mä sille voin

et on 2 lasta jotka täytyy huoltaa ja vaan yksi huone...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään enemmän Skanssista. On paljon hyviä lastenvaateliikkeitä ja aina jonkinlaiset alet päällä :rolleyes: Lastenhoitohuoneesta en osaa sanoa mitään, kun ei olla jouduttu vielä käyttämään. Ja plussa siitä, ettei Skanssissa joudu koskaan liikkumaan tungoksessa, edes viikonloppuna (Myllyssä sietämätöntä olla viikonloppuna tungoksessa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokonaisuutena tykkään enemmän Myllystä ja onhan se isompikin, mutta Skanssissa taas on muutama lastenvaateliike joita ei muualla tällä suunnalla ole. Tosin mä en ole löytänyt niistä liikkeistä mitään ostettavaa :P , joten senkin puoleen Mylly on mun valinta (ja lähempänäkin). Lindex, KappAhl, H&M ja Junnumesta (+ Benetton, Vapaa Valinta ja Prisma) riittävät ihan hyvin mulle lastenvaatteiden ostospaikoiksi.

 

Skanssin lastenhoitohuoneessa en ole käynyt, koska sinne oli ihan valtava jono kun olisi ollut tarvetta, mutta Myllyssä on ainakin mun mielestä ihan perushoitohuone. Myllyssä lastenhoitohuoneita on muuten peräti kolme: ravintoloiden lähellä sekä ylä- että alakerrassa ja Prisman päädyssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse pidän Sellosta Espoossa. Parkkipaikkoja on vähissä mutta lyhvä lastenhoitohuone korvaa sen puutteen. Kivoja kauppoja kans. Ruokailuun suosittelen Sello-rexin puolella oleva Wayne's Coffee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin tulin kehumaan Selloa Espoossa. Lastenhoitohuone on siisti ja jokaisessa kahvilassa ja ravintolassa on mikro lastenruokien lämmittämistä varten. Lastenrattaat myös mahtuu useimpiin ruokapaikkoihin hienosti. Lastenkauppoja Polar o Pyret, Bobo, Jesper Junior, Vipanat ja sitten nuo perus Lindexit sun muut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideapark on hyvä :) Löytyy monta liikettä ja second hand -lastenvaateliikekin! Enfantista löytää tosi nättejä juttuja myös :) Lähinnä kyllä muita kuin vaatteita.

 

Hoitohuoneitakin on ihan kiitettävästi, mut mä kyllä yleensä vaihdan vaipat ja imetän jossain ihan muualla kuten penkillä...:rolleyes:

 

Coyotessa on hyvä leikkipaikka ja myös Liisan Leipomon kahvilassa.

 

Vain P.O.P puuttuu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen huomannut, että Skanssissa tosiaan saa ihan rauhassa liikkua viikonloppuisinkin. Mitään tungosta en siellä ole kertaakaan havainnut, ja käyn siellä usein, sillä useimmiten käymme siellä ruokakaupassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään kanssa Sellosta. Kivat liikkeet ja helppo asioida. Turun Skanssi on sisustuksellisesti aika lähellä selloa, lieneekö sama suunnittelija ollut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin äsken skanssissa, enkä edes löytänyt sieltä mitään lastenhoitohuonetta (kysyin jopa myyjältäkin, mutta ei hänkään tiennyt). Invavessassa oli hoitotaso, sellanen perus käännettävä. Ja siellä invavessassa pauhas radio ihan täysillä. Tosin niin se pauhas koko kauppakeskuksessa, mutta vessassa se oli erityisen häiritsevää. En onnistunut löytämään rauhallista nurkkausta kahvilassa imetystä ajatellen, mutta taitaa muutenkin olla harvassa sellaiset kahvilat. Mukavan rauhallista siellä kyllä oli ja vessoihin pääsi helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tykkään skanssista myös, tosiaan siellä ei ikinä toudu jonottamaan kaupoissa :D ehkä yläkerran achanissa olisi apras imettää ,jos moista tarvisi harjoittaa =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kävin äsken skanssissa, enkä edes löytänyt sieltä mitään lastenhoitohuonetta (kysyin jopa myyjältäkin, mutta ei hänkään tiennyt).

Skanssin lastenhoitohuone on CM:n puoleisessa päässä kauppakeskusta, Body Shopin vieressä. Lastenhoitohuoneen ovi ei ole samassa syvennyksessä mistä mennään vessoihin, vaan vessasyvennyksen ja pullonpalautuksen välissä. Toivottavasti tästä selityksestä tajuaa jotain. :lol:

 

Käytin tänään ekan kerran Skanssin lastenhoitohuonetta hyväkseni, ja siellä on vaipanvaihtotaso ja -pehmuste, mikro ja pari tuolia. Näillä varusteilla hoituivat vaipanvaihto, ruoan lämmitys ja imetys. Ja siis toki myös lavuaari ja vessanpytty löytyvät. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä skanssissa nykyään on kaksi hoitohuonetta siellä alakerrassa, toinen niistä on samalla invavessa muistaakseni mutta hoitotaso ja imetystuoli siis löytyvät sieltäkin. Itse olen noissa käynyt usein ja aina ovat olleet siistejä ja puhtaita. Käyn yleensä ostoksilla aamupäivisin ja silloin ei yleensä joudu jonottamaankaan. Muutenkin Skanssissa on mukavan väljää ja rauhallista Myllyyn verrattuna, enemmän minun mieleisiäni liikkeitä ja ennen kaikkea Cafe Brahe ihanine leivonnaisineen grin.gif

Edited by Angervo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuten on jo sanottu, Skanssi on tosi rauhallinen, viikonloppuisinkin. Siellä on lisäksi liukuportaat sellaista "liukumallia" (ymmärsiköhän kukaan :girl_crazy:) eikä portaat, joten helpompi mennä rattailla. Myös parkkipaikat ovat mielestäni paremmat. Skanssissa on vain hieman huonot ruokailumahdollisuudet, ihania kahviloita löytyy kyllä: Aschan ja em. Brahe (voi nam!), mutta lämmintä ruokaa saa vain muutamasta paikasta. Me tullaan ostoksille Turkuun n. tunnin ajomatkan päästä ja silloin olisi kiva, että olisi myös mahdollisuus syödä ravintolassa saman katon alla, kun viivytään sitten myös hieman pidempään tuon ajomatkan takia. Samasta syystä ehkä suosimme Myllyä, sillä siinä on sitten Ikea ja muuta kauppaa vieressä :)

 

Suosin siis Myllyä, vaikka paljon plussia Skanssin puolella onkin :D En vain löydä Skanssista mitään ostettavaa vaikka suht samat putiikit siellä on kuin Myllyssä.... :girl_sigh:

 

 

 

edit. lisäys ruokailusta

Edited by annaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sama vika, Myllystä löytää kyllä paljon paremmin kaikkea!

 

Skanssissa on muuten yhdistetty invavessa ja lastenhoitohuone myös toisessa kerroksessa; se on siellä wc-käytävällä. Miten musta tuntuu, että aina Skanssissa käydessämme noihin lastenhoitohuoneisiin/inva-wc-tiloihin ei ole ikinä ollut jonoa; vaikka mekin ollaan käyty siellä varsin usein, lähes kerran viikossa (tosin aina viikolla, päivällä tai illalla on ollut sama tilanne).

 

Ja Myllyssä suosittelen käyttämään myös yläkerran invavessaa vaipanvaihtotilana, varsinkin jos pystyy vaihtamaan vaipan vaunuissa tai rattaisssa. On muuten huomattavan paljon siistimmässä kunnossa inva-wc kuin se lastenhoitohuone. Ja löytyy sieltä samalta käytävältä, on viimeisenä :)

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisään tänne muitakin ostoskeskuksia... Hoitohuoneiden osalta omia kokemuksia.

 

Koskikeskus (Tampere) on vaan jotenkin käsittämätöntä, että koko paikassa on tasan yksi lastenhoitohuone, se on maksullinen, eikä ulkopuolelta näe onko se varattu vai ei (toisin kuin muista vessoista näkee) :skilletgirl: .. Toivottavasti remontti tuo korjauksen tähän asiaan.

 

Kamppi (Helsinki) Aivan loistava! On mukava lähteä Helsingin keskustaan kaupoille kun tällainen paikka on olemassa! Muut saisivat ottaa mallia tästä. :girl_in_love:

 

Ideapark (Lempäälä) Ihan toimivia huoneita kohtuu monta. Tosin huoneet sijaitsevat todella eripuolilla kauppakeskusta, joka toisaalta on hyvä ja toisaalta huono. Jos yhteen huoneeseen on jonoa on toinen huone kaukana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en kesällä käydessäni tykännyt yhtään Kampin lastenhoitotilasta. Kamalan kolkko ja pimeä jotenkin.

 

Siis jos vertaa Stockan lastenhoitotilaan, joka oli musta aivan mahtava. Siisti, valoisa, hyvät (ja kauniit :)) keinutuolit imetystä varten ym.

 

Ehdottomasti suuntaan Stockalle myös nyt seuraavalla Helsingin-visiitillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Helsingin Stockalta itse löysin vain naisten vessan hoitohuoneen. Missä siellä tuo hoitotila on? Veljenkin perhe on sitä hehkuttanut. Vissiin maksaa jotain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideapark on hyvä :) Löytyy monta liikettä ja second hand -lastenvaateliikekin! Enfantista löytää tosi nättejä juttuja myös :) Lähinnä kyllä muita kuin vaatteita.

 

Hoitohuoneitakin on ihan kiitettävästi, mut mä kyllä yleensä vaihdan vaipat ja imetän jossain ihan muualla kuten penkillä...:rolleyes:

 

Coyotessa on hyvä leikkipaikka ja myös Liisan Leipomon kahvilassa.

 

Vain P.O.P puuttuu..

 

 

 

 

Samaa mieltä, täällä tykkään poiketa, ja juuri tuota PO.P liikettä sinne vielä kaipaisin :)

 

Kampissa käyn muutaman kerran vuodessa, ja joskus

myös Vantaan Jumbossa tulee poikettua. Ja Lahdessa, Triossa käyn kerta vuoteen.

Edited by ketunmarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Helsingin Stockalta itse löysin vain naisten vessan hoitohuoneen. Missä siellä tuo hoitotila on? Veljenkin perhe on sitä hehkuttanut. Vissiin maksaa jotain?

Helsingin keskustan Stockalla on lastenhoitotila kuudennessa kerroksessa leluosaston takana. Se on ihan mukava paikka imettää tai muuten ruokkia lapsi tai vaihtaa vaippa. Miinusta siitä että se on usein aika ruuhkainen ja vaunuja ei parkkiin mahdu kovin monia. Ja ihan ilmainen on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo itse asiassa pitikin tulla kommentoimaan kun kävin puolen vuoden tauon jälkeen tuolla Stockalla, että ei se enää ollutkaan niin kiva kuin muistin. Oli jotenkin mukamas pienempi kuin ennen :D Tai sitten vaan lapsi oli jo isompi ja tarvitsi enempi tilaa ja tuntui siksi ahtaalta. Ja tosiaan kun kävin illalla kuuden maissa niin oli jo aika sotkuinen. Ja tosiaan vaunuja ei mahdu kovinkaan monia parkkiin.

 

(mut silti pliis, älkä tuoko niitä vaunuja sinne tilaan sisälle esim siihen "keittiön" nurkkaan, kun sitten siellä ei ainakaan mahdu tekemään mitään.)

 

TUon hoitotilan vieressä on muuten se lapsiparkki, jonne vanhemat voivat jättää lapsensa maksusta hoitoon ostosten ajaksi. Ehkä tuo hoitotila sekoittui siihen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0