Solveig

Greippimehu

553 posts in this topic

Greippimehua pitää nyt kommentoida, kun luin siitä kuukausi sitten täältä sekä muualta (artikkeli netissä).. ja päätin sitten artikkelin ohjeiden mukaan juoda ennen ovulaatiota alkaen loppukierron vahvistaakseni (yrittäessä vahvistaa;)) kohdun limakalvoja luonnollisesti. Join noin kp 8-10/31 alkaen lasillisen (3-4dl) päivässä ja joskus parikin lasia greippitäysmehua. ei mitään liian sokerista litkua..

Tämä vuosi ollaan oltu ilman ehkäisyä ja kesällä tosissaan yritetty vauvaa..ei ole kuulunut eikä ole ollut helppoa. Nyt vko sitten tuli kaikenlaisia oireita, mistä toiveet (jälleen) alkoivat herätä. Jatkoin greippimehun juomista kp 28 asti ja ajattein oireiden olevan taas toiveajattelua -mutta mitä kävi: eilen kp 30/31 tuli muutaman sekunnin odottelun jälkeen PLUSSA ruutuun lipsrsealed.gif todella uskomatonta! Sitä en tiedä auttoiko greippimehu, mutta aiemmin en ole sitä juonut. Eikä ainakaan haitannut, kuivattanut limakalvoja, estänyt ovuloimasta tai mitään muutakaan minun tapauksessa, mutta jokainen on toki yksilö. Tsemppiä kokeiluissa kaikille lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taidanpa minäkin koittaa tätä greippimehua heti ensi kierrossa! :) Jospa siitä olisi apua raskautumiseen :lipsrsealed: Ellei ole, niin onpahan kuitenkin sitten sitäkin kotikonstia koitettu! :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greippimehusta en osaa sanoa, mutta esikoisen saadessa alkunsa meillä oli miehen kanssa tapana syödä verigreippiä ja sehän ajaa samanasian tietääkseni. Tässä kesällä syötiin taas juuri ennen ekoja menkkoja vergigreippiä useampana päivänä ja oli helppo bongata ensimmäinen ovis synnytyksen jälkeen, joten eiköhän tässä syksyn mittaan taas ostella verigreippiä kaappiin popsittavaksi, jos se vaikka auttaisi pikku kakkosen alulle saattamiseen :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin nyt on siis uusi kierto menossa. Greippimehua on jääkaapissa ja olen sitä aamuisin n. 1,5dl hörppinyt.

 

Greippimehu-asiantuntijat hoi! :grin:

* Onko tuo hyvä määrä per päivä?

* Pitääkö mehua siis juoda vain ovulaatioon saakka?

* Onko siitä jotain hyötyä/haittaa, jos juo menkkoihin asti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista yrittäessä join ensin yhden kierron kokonaan, ei plussaa, mutta ei tosin taidettu oikeaan aikaan puuhaillakaan (olosuhteiden takia). Seuraavassa kierrossa join ovikseen asti ja siitä tuli plussa. Sitä ennen oltiin kuitenkin jokseenkin yritetty suht kauan. Nyt toista yrittäessä join yhdessä kierrossa yhden lasin greippimehua (se on vaan niiin pahaa, että ei tehnyt mieli juoda enempää), ja siitä sitten lopulta tulikin plussa! Tehokasta kamaa :girl_wink::girl_haha:

 

Minä olen aina juonut n. 2 dl päivässä, siinä on sekin hyvä puoli, että Valion greippitäysmehu on litran purkissa ja sanoo säilyvänsä avattuna 4 päivää, joten kun juo aina 2 dl, niin purkin avaamisesta juuri sopivasti 4 päivän päästä menee viimeinen :D

 

*Vanilla*: Kysymyksestä on vähän aikaa, mutta tickeristä päätellen kierto ei ole vielä ihan lopuillaan, joten voi ehkä vastata vieläkin. Minä olen tosiaan kuullut aina, että kierron alusta ovikseen asti, mutta Va79:n viestissä ylempänä suositeltiin taas loppukiertoon, joten tästä päätellen on enemmän hyötyä kuin haittaa jatkaa kierron loppuun asti :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierrossa jossa tärppäsi (meni kuitenkin myöhemmin kesken), join greippimehua säännöllisesti koko kierron. Täytyy kait siinä jotain olla, koska yritystä meillä on ollut jo vähän pidempään. Nyt olen ostanut muutaman purkin kaappiin, mutta tahtoo aina unohtua sen juominen. Kaiken lisäksi en voi sietää greippimehun makua, joten en sitä ihan hymyillen juo. Mies onneksi jaksaa aina muistutella sen juomisesta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina aina sekoitan spritea greippimehun mukaan. Ei se silloinkaan hyvaa ole mutta ainakin pystyy juomaan irvistamatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mutta sitten joutuu tavallaan juomaan enemmän... Sehän se näissä aina on, että pitää löytää se optimaalinen suhde :D Jos juo lantraamattomana, joutuu juomaan vain vähän, mutta se on ihan kamalaa, jos juo lantrattuna, se ei ole ihan yhtä kamalaa, mutta joutuu juomaan enemmän. Jos lantraa niin paljon, ettei se kamaluus maistu enää yhtään, niin sitten siitä ei taida paljon hyötyä ollakaan, kun jos litratolkulla joutuu juomaan, niin se kerkeää kadota pissan mukana, ennen kuin ehtii vaikuttamaan :girl_sigh: Ihan sama, kuin mitä mietin alkoholin suhteen joskus nuorempana :girl_haha:

 

Minä sekoitin greippimehuun sokeria esikoista yrittäessä, mutta se ei kyllä auttanut yhtään. Tuli kamala maku-"flashback" lapsuuden esinukutuslääkkeestä ennen leikkauksia (joka oli väkisin juotava, ja uusi vain annettiin, jos edellisen yökkäsi ulos) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiko greippimehu lisätä yleisesti limoja/kosteutta? Siltä tuntuu sen jälkeen kun aloin juoda greippimehua... Voi tosin olla ihan mun omia kuvitelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oviksen bongailuun en tiedä auttoiko. En ole mitenkään varma koska se olis tapahtunut (vai tapahtuiko ollenkaan). Halut tosin nousi alkupuolella ihan potenssiin, mutta epäilen, että greippimehu aiheutti lähes ylikosteutta. Mikä ei ollu ihan hyvä juttu. Eli jätän greippimehun toistaiseksi, koska olen ilmeisen kostea ilman sitäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon yrittänyt juoda greippimehua parin kuukauden ajan, mutta se on mun mielestä niin kamalan pahaa, että luovuin yrityksestä. Nyt kun en oo sitä enää pariin viikkoon juonut, niin ovislimat alkaa olla melkoisia. En tiedä reakoiko mun kroppa vaan hitaasti, vai mitä mutta nyt tosiaa on enemmän limaa kuin aikaisemmin, kun vielä mehua väkisin kaadoin kurkusta alas

Share this post


Link to post
Share on other sites

En olis uskonut että ikinä hurahdan tähän mutta nyt on jääkaapissa 2 litraa greippimehua odottamassa :girl_crazy:. Nyt menossa kp 3 ja ajattelin huomisesta lähtien alkaa tuota hörppimään. Mielenkiinnolla odotan auttaako oviksen bongailuun. Yleensä huomaan ovislimat mut katotaan mihin suuntaan tämä niitä heittää. Ajattelin tässä kierrossa myös mittailla lämpöjä ja tikutella, tehdään nyt kaikki mahdollinen sitten tässä kierrossa kun aiemmat kierrot helmikuusta lähtien menty enemmän tai vähemmän rennosti:girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kp 15 menossa ja join tässä kierrossa mehua kp 4-13...tarkotus oli ostaa lisää mutta mun normaalit ovislimat ei oo ainakaa vielä näyttäytyny joten liekkö mehun ansiota,tais jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi mehukierroksi :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä join viime kierrossa noin oviksen ajoista menkkoihin Valion greippimehua. En huomannu mitään eroa normaaliin kiertoon. Mulla on ollu viimiset kolme kiertoa tosi lyhyitä ja ovisplussa viime kierrossa tuliki kp10.

Nyt oon juonu tän kierron alusta asti samaa greippimehua ja menossa on kp11. Ja missä on mun ovis?? Hittolainen. Oon testaillu kp7 vai 8 lähtien ja yhtä viivaa vaan. Voiko greippimehu oikeesti jotenki lykätä ovulaatiota? Lisäks syön Multivitan raskausvitamiineja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yosa: Oon tiäkkö miettiny ihan samaa! join greippimehua ekan kerran tässä kierrossa ja nyt menossa kp 20 eikä ovisplussaa vieläkään! tuntu että kaikki valkkarit katos ja vasta mehun lopettamisen jälkeen (kp14) on alkanu tulla valkkaria ja eilen illalla vihdoin ovislimat, nyt ku sais vielä sen ovisplussan testiin nii olisin tyytyväinen, ainaki tänään oli vielä nega, joskin viiva oli eilistä jo selvästi tummempi..ehkä huomenna sitten? hope so...mutta sillonki se meinais että ovis tulee kp 21 tai 22..huhuh. toki kierrot on olleet pidempiä mutta viime kiertoki oli 28, joten taitaa kyl mun mehut jäädä yhdeksi kokeiluksi.

 

Muoks: nii ja oon kans syöny raskausvitamiineja tämän kierron ajan..

Edited by mirabel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin 9 kk:n tuloksettoman yrityksen jälkeen epätoivoisena päätin ottaa järeät konstit käyttöön ja kokeilla greippimehua tongue.gif Kuinka ollakkaan, tästä kierrosta tuli plussa!!! Aion siis tulevaisuudessakin tarvittaessa luottaa greippimehun voimaan. biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alusta loppuun asti biggrin.gif Käytössä oli vaihtelevasti Valion greippimehu ja Rybb&Deckkersin greiippimehu, mitä kaupasta oli aina saatavilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ku oon miettiny tuota mehua juomista juuriki sillai että jos jatkais loppuun asti koska mullaki on pitkät kierrot(yleensä) ja sillonhan ongelmana saattaa olla limakalvojen huonontunut kunto kiinnittymisen aikaan että JOS tuo mehu vahvistas niitä :) . mutta ehkä en ala enää tähän kiertoon juomaan ku ovis oli la joten mahdollinen kiinnittyminen oli jo muutaman päivän päästä. Alkukierrosta rupes kyllä ärsyttään ku ovista eikä ovislimoja kuulunu ja ovis venähti viime kiertoon nähden viikolla että onko mehun "vika" mutta saapi nähä, ehkä vielä yhen kierron tän jälkeen annan mehulle mandollisuuden ja juon sitä koko kierron jos nyt ei tärppää :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en huomannut kovin suurta eroa limoissa greippimehu-kierron aikana. Mutta muistelen jostain lukeneeni, että greippimehu lisäisi estrogeenin määrää kehossa. En tiedä onko tuo sitten totta vai ei. Mutta minusta tuntui, että olisin tuntenut oviksen merkit paremmin kehossani mehukierrossa ja ehkä olo oli juuri oviksen aikaan hiukan halukkaampi kuin normaalisti.

 

Luulen, että minulla limakalvot ovat saattaneet olla ohuet johtuen ympärivuotisesta allergialääkkeiden käytöstä. Olen kuullut että lääkkeet vaikuttaisivat limakalvoihin näin. Kun plussaa ei alkanut kuulumaan, itse mielessäni yhdistelin asioita ja päädyin tähän diagnoosiin biggrin.gif Siksi lopulta ajattelin, että jos on toivoa siitä, että greippimehu voisi vahvistaa limakalvoja ja näin helpottaa raskautumista, niin täytyyhän se kokeilla. Ja näköjään se toimi! Tai sitten muuten vain kävi tuuri... smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

En sitte tiedä oliko greippimehun syytä, mut ovis tuli vasta eilen, kp17. Eli viime ja edellis kiertoon nähden viikon liian myöhässä. Lisäks eiliset oviskivut oli aika pirun kovat. Ei tiä miten päin olis ollu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now