Solveig

Greippimehu

553 posts in this topic

Sattumaa tai ei, greippimehulla terästetystä kierrosta tärppäsi. Takana siis 4 kk yritystä pillerien jättämisen jälkeen, ja vasta viimeisimmällä kierrolla innostuin kokeilemaan greippimehun maagista voimaa - ja kas vain, plussaahan siitä tuli! Otin siis joka aamu n. 2-3 dl aitoa greippimehua (ei makeutettu tms). Toiset tykkää, toiset ei, mutta makuun tottuu ja itse pidän siitä. Terveellistä se on joka tapauksessa, joten suosittelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmatta ku yritettiin niin join yhden kierron ajan greippimehua ja siitä tärppäs lipsrsealed.gif

Nyt aloin tämän kierron alussa juomaan taas, jännityksellä odotetaan toimiiko taas girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhden kierron perusteella voisin todeta, että näyttäisi siltä, että greippimehun ansiosta ainakin luteaalivaihe on itselläni pidempi :lipsrsealed: Nyt siis dpo 14/11-12. Toiveet on tietenkin korkealla... :girl_in_love:

 

Olen juonut Valion greippimehua koko kierron ajan ja olen ihan kokussa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeilin Valion greippiä joillakin kierroilla, mutta tärppikierrolla en enää viitsinyt juoda. Joten ilman mehusteluja onnistui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen aina ollut heikkona greippimehuun. Pitänee ostaa sitäkin tuonne kaappiin taas :) Tsemppiä kaikille mehuttelijoille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehu rupes tökkimään (!) mutta tuoreet greipit ovat namia. Joka-aamuinen greippiannos kyllä tuntuisi tepsivän niihin limoihin (kp13-14 oli tosi hyvät "olosuhteet" girl_haha.gif). On kyllä jännää bongailla noita mahdollisia ovisoireita, kun en oo ikinä aikaisemmin niistä ollut kiinnostunut, eikä niitä toki pillerien aikana ole ollutkaan. Miesparka vaan joutuu kuuntelemaan ties mitä juttuja luteaalivaiheista ja ovulaatiolimoista, se varmaan mielellään vaan hoitelis hommat ja jättäis herran haltuun sen lopputuloksen. tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko teillä mehun juonnin seurauksena ovislimat vähentyneet? Mulla normaalisti tulee kunnolla mutta nyt tästä kierrosta limaa tullut vähemmän kuin normaalisti....kipu kyllä säilyi entisellään girl_mad.gif

 

Anteeksi nyt heti näin aamusta limakeskustelut grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tärppäsi sitten ekasta greippikierrosta. Jatkan tosin sen juomista, kun oli se vaan niin hyvvää :)

 

Anin; olen lukenut kyllä, että joillakin vaikuttaa limoihin päinvastaisesti. joten kaipa aika yksilöllistä on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä join vaan yhden kierron tota greippimehua ja mulla ainakin laimenti niitä ovislimoja. Tai ehkä sitten ihan vaan sattumalta oli huonommat limat mutta yhdistin sen siihen greippimehuun enkä enää tässä kierrossa juonut sitä ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitääpäs lisätä greippimehu kauppalistaan, mies ihmettelee kun en yleensä hapanta syö... Meillä siis lähinnä tilanne, että mies tjottailee ja minulla ay :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin nyt greippi mehua kaupasta. Tuli vain mieleen että mahtaakos se auttaa jos kierto ei ole alussa? Onko sillä paljonkin väliä mihin aikaa kierrosta sitä pitäisi alkaa juoda..

En ole vielä maistellut mutta muistaakseni en ole tykännyt greipistä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä yritin, mutten edes puolta lasillista saanut alas. Onneksi tärppäsi ilmankin. Muuten olisin varmaan joutunut pakottamaan itseni sitä juomaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ja minä tyhmä juon sitä ihan turhaan nyt oviksen ja menkkojen välillä :girl_sigh: No ei se mitn, musta se on tosi hyvää, vaik aluks sitä äklösinki. Eli riittää siis jos kittaa greippimehua kierron alusta ovikseen? Oon juonu sitä nyt viime oviksesta asti 4 dl päivässä, menkkojen pitäs alkaa muutaman päivän päästä. Toivotaan tietty että eivät ala!! :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greippimehun aloittaminen on mietityttänyt pitkään, mutta en taida uskaltaa, kun limakalvot ovat muutenkin ohuet. Täytyy koittaa muita konsteja. Harmi vain kun satun kovasta pitämään greippimehusta, joten sen juominen olisi kaikin puolin muuten sopinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä meneekö sattuman piikkiin, mutta meillä 5kk pillereiden lopettamisen ja negatiivisten testien jälkeen join greippimehua päivittäin jonkin verran ja seuraavassa kierrossa olikin plussa :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy myöntää, että olin itsekin vetänyt enemmän ja vähemmän säännölliseen tahtiin greippimehua pari kuukautta kun plussa tuli, mutta toisaalta kyseessä voi olla ihan geneerinen kehon toipuminen kilpirauhashormonivajauksesta.

 

Greippimehuhan todennäköisesti toimii joillakuilla osittain jo siksi, että se parantaa kilpirauhashormonien hyväksikäyttöä kehossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä kertaa greippimehua join päivittäin koko kierron ajan ja kierto olikin aika pitkä että sitä kerkesi juomaan aika paljon.Plussa tuli :girl_dance: Lisäksi käytössä oli vehnänalkioöljy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekalla yrityskierrolla join tunnollisesti greippimehua joka päivä pari lasillista, ja heti tärppäsi. Lienekö greippimehun ansiota, mutta tulos oli ainakin toivottu :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuonna 2007 oli ensimmäisellä yrityskierrolla sekä greippimehu että punaviini käytössä ja plussa tuli saman tien girl_wink.gif Nyt tuo plussa täyttää kohta neljä vuotta ja haaveissa on pikku kakkonen. Greippimehu & punaviini otetaan käyttöön tälläkin kertaa, ei niistä ainakaan haitta tuntunut olevan viimeksikään grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Greippimehuhan todennäköisesti toimii joillakuilla osittain jo siksi, että se parantaa kilpirauhashormonien hyväksikäyttöä kehossa."

 

Tämä oli minulle aivan uutta tietoa! Kilpparin vajaatoimintaisena täytynee alkaa greippimehua kittaamaan.

Harmillista kyllä juuri greippi on yksi ainoista ruoista joitten makua inhoan, mutta mitäpä sitä ei olisi oman nyytin edestä valmis kokeilemaan! :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sitä ei sitten saa ottaa lääkeiden kanssa vaan mielellään ainakin neljän tunnin varoaika (juurikin tuo vaikutuksensa takia) ja kannattaa ihan pienellä annoksella aloittaa koska siitä voi tulla aika hötelö olo kun asiat alkaa surraamaan.

 

Itse join ½-1 dl enkä edes ihan joka päivä muistanut.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko puristaneet tuoreista greipeistä mehun vai onko markkinoilla joku hyvä mehu missä olisi muutakin kuin greipin aromi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valiolla on greippi"tuore"mehua, myydään kylmähyllystä (eli maitohyllyä kaivelemaan).

Edited by Chiamaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now