Coordinator

Tossut päivähoidossa

108 posts in this topic

IMG_0920.JPG

 

Mie tein itse tämmöiset. Nää on neljännet tossut mitä oon tehnyt. Jos on ompelutaitoinen niin ovat aivan mahtavan hauskoja ommeltavia! :girl_haha:

Tossun ompeluohjeita ja kokemuksia löytyy täältä.(sekä linkit valmiisiin ilmaisiin kaavoihin!)

Edited by iive

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_0920.JPG

 

Mie tein itse tämmöiset. Nää on neljännet tossut mitä oon tehnyt. Jos on ompelutaitoinen niin ovat aivan mahtavan hauskoja ommeltavia! :girl_haha:

Tossun ompeluohjeita ja kokemuksia löytyy täältä.(sekä linkit valmiisiin ilmaisiin kaavoihin!)

OOO! Aivan ihanat :) Sähän voisit tehdä noita tilauksesta, mieluummin sitä maksaisi vaukkarille kuin johonkin random verkkokauppaan... Mä voisin heti tilata sulta useemman parin joululahjaks ;)

 

Joo, multaq ei onnistuis ikinä vaikka olisi kuinka helppoo... heh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tohvelisankarista tilatut nahkatossut päiväkotikäytössä, musta aika kivat ja poikakin tykkää. Mutta. Mä aamulla laitan ne pojalle jalkaan, mutta aamupäivän ulkoilun jälkeen niitä ei ole ilmeisesti vielä ikinä laitettu takaisin jalkaan. Mä toivoisin, että laittaisivat, kun päiväkodissa on musta aika viileää ja lisäksi nyt kura- ja kohta lumikeleillä varmasti myös välillä lattia märkänä ainakin eteisessä. En oo vielä ryhtynyt nillittämään asiasta, mutta mietin, pitäisikö.. Pidetäänkö teidän lasten päiväkodeissa niitä tossuja oikeasti jalassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kyllä pojan päiväkodissa ainakin pidetään. Niillä on siellä eteisessä sellainen kori, jossa on koko ryhmän tossut ja esim. ulkoa tullessa jokainen käy "etsimässä" sieltä omat tossunsa.

 

Pojan päiväkodissa on TOSI kylmät lattiat, siksi hankittiin pojalle nyt Superfitin kenkämäiset tossut entisten Tohvelisankarin nahkatossujen tilalle, vaikka periaatteessa mäkin olen vähän noita kenkämäisiä vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOO! Aivan ihanat :) Sähän voisit tehdä noita tilauksesta, mieluummin sitä maksaisi vaukkarille kuin johonkin random verkkokauppaan... Mä voisin heti tilata sulta useemman parin joululahjaks ;)

 

Joo, multaq ei onnistuis ikinä vaikka olisi kuinka helppoo... heh.

 

Kiits :girl_haha:

Mut mie oon niin perfektionisti, että tulisin ihan hulluks jos rupeisin tekee noita muille kui itselle. Kavereiden lapsille oon tehnyt muutamat kun pystyy sovittamaan ja saa jokaiselle lapselle ns. omien mittojen mukaan hyvin istuvat tossut.

 

Meillä hoidossa tossut on jokaisen omassa lokerossa ja sieltä käyvät lapset itse laittamassa jalkaan. Pienimmille tietty hoitsut laittaa. Joskus on silleen ettei oo tossuja jalas. Meillä ohjeissa sanotaan, että lapsella tulee olla tossut tai jarrusukat ja jos on jarrusukat muuten vaan jalas, niin ei ne sitten kyllä pue enää tossuja jalkaan. Tiiä sit talvella miten tekevät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on tohvelisankarin tossut, kuopuksen pullealle jalalle ehkä aavistuksen tiukat ja esikoisen hoikalle jalalle taas löysät. Mutta niillä mennään :girl_sigh: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robeezin tossuja on ollut pelkästään. Ovat aivan mahtavaa laatua! Onneksi niitä saa nykyään suurempiakin kokoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ohjeistettiin nyt eri tavalla, kun esikoisen aikana (sama tarha). Eli tintti tossut pysyy kuulemma huonoiten jalassa ja parhaat on putkivartiset tossut (esim ne lindexin). Päästiin sitten uudestaan tossuostoksille, kun menin vuoden 2007 ohjeiden mukaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on päiväkodin aloitus ajankohtainen, joten tämä oli mielenkiintoinen ketju.

 

Päikystä saaduissa ohjeissa ei puhuta sisätossuista muuta kuin, että varsinkin pienillä sellaiset on hyvä olla olemassa. Mistään merkeistä ohjeissa ei puhuta. Ilmeisesti voin siis olettaa, että päiväkodille on suht sama mitkä tossut sinne toimittaa.

 

Meillä on ollut kerhoissa käytössä Tohvelisankarin tossut. Ihan OK ovat toimineet; eivät täydelliset mutta OK.. Hieman se tossun takaosa tuppaa vajoamaan eli tossu menee siis takaa lyttyyn. Olen kuitenkin ajatellut nuo tossut laittaa päiväkotikäyttöön ainakin aluksi. Ainut ongelma vaan on, että poitsu on rakastunut omiin Reinoihinsa....Haluaa kulkea kotonakin Reinot jalassa...

 

Kunhan nuo Tohvelisankarin tossut käy pieneksi, pitää tutustua noihin Robeezin tossuihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vakaasti kävelevällä neidillä pk:ssa käytössä Feelmaxin tossut. Materiaali on vähän semmoista sukelluspukukangamaista, pohja röpelöistä "kumia". Ei ole liukkaat märälläkään lattialla, joustaa, hengittää ja varmasti pysyy jalassa. Ainoa huono puoli on vetskari tossujen päällä, sitä ei saa lapsi kyllä itse laitettua kiinni. Tosin ei tuo 1v 7kk varmaan muitakaan tossuja kunnolla jalkaan ihan yksin saisi... :) Kovasti kehuivat pk:ssa tossuvalintaa ainakin :) Crocksit ja Reiskat "haukkuivat" vaikeiksi ja liukkaiksi kostealla eteisen lattialla.

 

Muoks. löysin vielä kuvankin, eli tämmöiset kengät :)

18275_18275_lappa_kids_iso.jpg

Edited by Cinna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojan ryhmässä aika monella on noita Tohvelisankarin tossuja.

 

Täällä on aika viileät lattiat, joten varmaan tuon Reinot tänne. Reinot poika saa itse jalkaansa toisin kuin noin tohvelisankarit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytön ryhmässä melkein kaikki lapset on sukkasilteen. Itse halusin viedä tytölle tossut ja mun äitini tytölle osti sitten tohvelisankarin tossut lahjaksi. Niillä mennään. Suurin osa lapsista on siis sukkahousuissa tai liukuestesukissa (sekä sisällä että kengän sisällä ulkona). Itse en halua liukuestesukkia tarhaan, koska eivät varmaan ottaisi niitä pois kun menevät ulos ja laitetaan kengät jalkaan. Ja se taas kuulemma on asiantuntijoiden mukaan huono lapsen jalalle (liukuestesukat+kengät -yhdistelmä) kun liukuestesukka pistää vastaan jalkaa kenkään laitettaessa ja usein lapsen jalka jää sen takia kengän sisällä kaarelle (varpaat kippuraan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojat vaihtoivat päiväkotia ja uudessa tarvitaan tossut. Päädyin hankkimaan tossut tohvelisankarista mutta koko mietityttää. Ohjeistavat ostamaan sentin jalan pituutta isommat tossut. Mutta riittääkä tuo varmasti? Ikävää, jos tossut jäävät vuoden aikana pieneksi. Onko kahden sentin kasvunvara ihan liikaa? Onko tossut sitten epäkäytännölliset?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pitäis kanssa ostaa tossut päiväkotiin. Houkuttais noi feelmaxit, kun ollaan ehkä vähän hurahdettu tuoton paljasjalka-ajatukseen muutenkin. toivottavasti vaan sais kuopuksellekin sopivan koon. ja mua ei innosta tohvelisankarit tai tintit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojat vaihtoivat päiväkotia ja uudessa tarvitaan tossut. Päädyin hankkimaan tossut tohvelisankarista mutta koko mietityttää. Ohjeistavat ostamaan sentin jalan pituutta isommat tossut. Mutta riittääkä tuo varmasti? Ikävää, jos tossut jäävät vuoden aikana pieneksi. Onko kahden sentin kasvunvara ihan liikaa? Onko tossut sitten epäkäytännölliset?

 

Mä luulen että se sentti riittää, tokihan jalka voi yhtäkkiä venähtää, mutta pari senttiä liian isot tossut voi kyllä haitata sitä kävelyä enemmänkin.. Näin luulisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojan päiväkotiryhmän lapsilla on varmaan 70 prosentilla crocsit tai vastaavast. Näin myös meidän vesselillä. Päiväkodista ei ole mitään ohjeistusta tullut, mutta sisätossut/-kengät ovat suositeltavat. Pojasta itsestään crocsit ovat parhaat, koska ei haittaa vaikka kävelisi kostealla eteisen tai vessan lattialla. Ne saa myös kätevästi ja nopeasti jalkaan. Poitsu ei tykkää pitää sukkia sisällä laisinkaan, joten jotkut sukkamaiset olisi tässä iässä ehdoton nounou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on jo viidennet Superfit Happy tossut käytössä, ihan loistavat. Suojaa hyvin, silti hengittää (pohja ei ole kokonaan umpinainen). Nuo on siis vähän Reinojen tyyliset, mutta paljon paremmat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin kuopukselle tälläiset tossut e-bay kautta. Ovat käytännössä samanlaiset kuin Tohvelisankarin tossut (meillä on sellaisetkin ollut), mutta vaan paljon halvemmat. :)

 

$(KGrHqFHJCcE9t6Q6YoHBPjTQdf-iQ~~60_1.JPG?set_id=8800005007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö mee joku vero tms noista shoeszoo tossuista?

Vai miten homma toimii? Kiinnostas TOSI paljon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos tilaa vaan pari paria, niin tuskin jäävät tulliin.. Eikös se raja ole jotain sata dollaria yleensä, jolloin menee tullia/veroa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritin tulla selailemaan vinkkiä kerhotossuista kerhoilu-uraa aloittavalle kaksivuotiaalle, mutta enemmän vaan menin sekaisin.  :lol: Tohvelisankarin/Starchildin tossuja ilmeisesti aika paljon käytetään ja monen mielestä oli hyvät ja monen mielestä huonot.   :rolleyes: Viehättäisi ulkonäöltään. Samoin Ipanaiselta löytyvät Paputkin tossut, joskaan niissä ei ihan niin kivoja kuoseja ole. 

 

Täällä on moni maininnut halpoja H&M:n ja Lindexin tossuja tms., mutta mä en löydä sellaisia. Eikö niitä enää ole vai onko vaan johonkin aikaan vuodesta vai eikö oo netissä enkö vaan osaa? Mä en jaksa/ehdi kauppoihin pyörimään ja haluan ostaa netistä. Äh kun ei osaa päättää.  :girl_sigh: Kai se pitää vaan kokeilla jotain.

 

Kerhossa toivovat ohjeistuksen mukaan tossuja mutta vielä ei ole aloitettu niin en oo päässyt kyselemään suosituksia. Kai sitä aluksi pärjäisi ihan vaan sukilla, jos en saa päätettyä...  :blush:

Edited by Kärpänen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Liukuestesukat varmaan käy myös aluksi :) Meillä oli keväällä Meltonin tossut ja musta ne on vähän turhan jäykkää materiaalia, ainakin se malli joka meillä on. Starchildit oli sitä ennen ja taidan nyt tilata uudet sellaiset, ne oli tosi pehmoiset pinnaltaan :)  Tai sitten niiden halpakopiot ebaystä, jos niitä vielä myydään isompien koossa :grin:

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin mäkin ajattelin niistä jarrusukista, mutta päädyin sitten tilaamaan Tohvelisankarista, kun löytyi alekoodi ja tilasin samalla kerhorepun. :) Fiksuinta olisi varmaan ollut odotella hetki ja selvitellä tarvetta ja etsiä sitten ensin kokeiluun jotkut halvat tossut Prismasta tai Name Itistä tai jotain, mutta kun nuo Starchildin tossut oli niin kivannäköiset niin tilasin heti ennen kuin ehdin muuttaa mieltäni. :P Toivottavasti on kivat. Lapsi on alkanut olla vaativa vaatetuksensa suhteen ja valittujen tossujen kuvasta se ainakin tykkäsi niin ehkä on toivoa, että se jopa pistää ne jalkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now