Coordinator

Tossut päivähoidossa

108 posts in this topic

^Nuo mun paljon kehumat superfitin tossut (joitakin sivuja sitten) on hengittävät. Ne on siis huovutettua villaa ja alapohjan muoviosassa on sellasia reikiä. Ovat siis hengittävät ja pitävät. Kesällä pitää ostaa kolmannet uudet tossut, kun edelliset alkaa käydä taas pieneksi. Noi on ihan loistavat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Jeps, näytivät tosi kivoille, mutta jotenkin vierastan sitä kovan näköistä pohjaa. Onko se oikeasti kuinka jäykkä? Onko niillä siis kivaa istua lattialla leikkimässä?

 

Mistä muuten aiot nyt hommata uudet? Tuossa laittamassasi linkissä tuote on loppuunmyyty. Mielelläni kävisin livenä tutustumassa, oiskohan tiedossa jotain kauppaa pääkaupunkiseudulla, missä noita olisi?

 

En kyllä olisi yhtään pahoillani, jos ois "pakko" tehdä itse :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Se pohja ei itseasiassa ole kovin jäykkä. Esim. niissä tintti-tossuissa, mitä meillä joskus oli, oli tosi paljon kovempi pohja. Tuo on aika joustava.

 

Meilläpäin noita on myyty ihan sokoksella ja prismassakin näin kerran.

Edited by Agatha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohvelisankarin tossut on olleet hyvät. Aiemmat olivat Name Itin, mutta nahasta lohkeili värit aika nopskaan. Seuraavia tyttö jo toivoikin, että saisi punaiset apinatossut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä päiväkodista tuli toive, että tohvelisankarin/robeezin tossuja ei enää ostettaisi lapsille. Ne kuulemma istuvat niin huonosti pienten jalkoihin ja kantapäät valuvat jalan alle. Monilla pienillä on myös vaikeuksia pukea niitä jalkaan. Myös esitteet on viety pois ilmoitustaululta.

 

Mistäköhän ihmeestä sitä löytäis hyvät tossut lapselle?

Edited by Clara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellainen näkökulma tähän keskusteluun ns. isompien lasten kohdalta, että niin kivoja kuin Reinot, Crocsit yms. ovat, niin yleensä ne jäävät leikkien tohinoissa helpommin pois jalasta kuin ns. tavalliset tossut. Meidän päiväkodissa turvallisuuden takia on tärkeää pitää tossuja/sisäkenkiä (liukkaat lattiat), joten siksi nuo kengät ovat vähän huonoja, kun ilmeisesti eivät leikeissä "taivu" niinkuin tossut. Joissain päiväkodeissa saa myös tepastella paljasvarpain (etenkin kesäaikaan), joten tämäkin vaihtis kannattaa kysyä suorana päiväkodista! :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys, mutta mitä kesällä pistettään tossujen tilalle, vai pidetäänkö tossuja kesät talvet? Parin viikon päästä alkaa meidän pienten tarhaura ja edelleen on toivottavasti silloin lämmintä.. Ajattelin kyllä pakata tossut joka tapauksessa mukaan, ehkä hoitajat sitten opastavat lapsia itse..

 

Mä olen tähän asti ostanut ihan kerhokäyttöön Prismassa myytäviä nahkatossuja joissa on kova pohja. Meillä molemmat saa puettua ne hyvin itse jalkaan, tosin kova pohja saattaa olla liukas tietyillä pinnoilla. Samoja tossuja bongasin monelta hyllystä kun käytiin tutustumassa päiväkotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin tänään tutustumassa ja hoitajat sanoivat että useimmiten lämpöisillä keleillä ovat paljain varpain. Kylmällä kuulemma saa pitää tossuja sitten senkin edestä. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Näin mä vähän itsekin päättelin että olisi liikaa pyydetty jos +35 asteen helteessä olisi pakko vielä pitää tossuja jalassa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistähän löytäisi lakeeriset Tintti tossut? Poika tahtoisi välttämättä sellaiset ja yritti jo survoa jalkaansa vanhoja pieniä tossujaan. Huippua olisi jos jostain nettikaupasta löytäisi kun täällä meille ei ole yhdessäkään kaupassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kanssa tuommoiset mokkasiinit ihan kotikäytössä, mutta niistäpä irtosi tuo pohja tosi helposti (taisi Otto jostain langanpätkästä vähän nykäistä) enkä saanut sitä enää hyvin takaisin, joten ei mahda uusia mokkasiinejä meille tulla.

 

Nyt meillä on käytössä nämä ja on tykätty kyllä tosi paljon:

bluedino_copy2.jpg

Edited by Antsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mahtuisikohan nuo pulleampaankin jalkaan? Starchildin ja Tinyzonen tossut kun ei oikein mahdu. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis onko jollain pulleampi jalka kuin meidän Nupulla :girl_impossible:

Noi Tinyzonet on olleet just passelit neidin jalkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ainakin leveä+ pullero yhdistelmä ollut molemmilla muksuilla ihan pienenä (kuopuksella toki vieläkin).

Crocsit ajattelin hälle tarhatossuiksi laittaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ne jalat edes ole älyttömän pulleat, mutta kun siihen pieneen pulleuteen lisää pitkän kantapään, niin on tosi vaikea saada tossuja jalkaan. Myös joisssain kengissä on sama ongelma, jos kengänsuu on kovin pieni. Tinyzonet meillä oli vielä keväällä, mutta nyt ei enää (isompi koko) mene jalkaan. Tekihän se vähän tiukkaa niiden pienempienkin tossujen kanssa, mutta ne sentään sai jalkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku kertoa, voiko H&M:n mokkasiinit pestä koneessa? Jos voi, niin missä asteessa? Meillä on sellaiset pari vuotta vanhat Nalle puh -tossut odottamassa pesua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ostin molemmille tossut kun esikoinen on pienenä ollut samassa pk:ssa jossa lapset nyt keväällä aloittivat molemmat. Silloin ennen vaadittiin tossut ja nyt kun ostin ne molemmille, niin niitä ei ole kumpikaan lainkaan käyttänyt :girl_sad:

 

Esikoiselle ostin tohvelisankarista nahkatossut jotka itse valitsi ja pienempi sai ihan nk.sukkatossut lindexiltä...

 

Mutta juu, onneks isompi on käyttänyt omiaan sitten jumpassa edes...

 

Kannattaa varmistaa pk:sta käyttävätkö tossuja lainkaan, koska mä oisin kyllä säästänyt rahat jos oisin tiennyt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo Antsan viestissä sivun alussa näkyvät tossut löytyy nyt meiltäkin ja on kyllä hyvät. :) Tosi helpot laittaa jalkaan, kun reunassa on kunnolla joustoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superfitin tossut kiinnostaisi, mutta millaiset ne ovat pukea jalkaan. Saako pieni lapsi puettua niitä itse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei vielä olla hoidossa, mutta sattui aihe silmään. Me ostettiin Jäppikselle tossuiksi Anttilasta Mutkan nahkatossut. Ei ole paljoa sukkia paksummat ja pitävät kovassakin menossa. Niin ja suosiolla niitä ei jalasta luovuteta. :lol:

 

Meidän "vauvalla" on ollut nuo Mutkat, olivatkin ainoat tästä lähikulmilta löytyneet (Cittarin valikoimissa oli) missä on sekä resorivarsi että pehmeä pohja. Ainakin konttaavalla ja kävelemään vasta opettelevalla kovempipohjaiset tossut on ihan mahdottomat. Jumppatossut taas eivät pysyt jalassa ollenkaan. Eivät tosin ole nahkaa, vaan keinonahkaa (mitälie kiinalaista PVC:tä, mutta kai ne on Tulli tutkinut turvallisiksi...).

 

Esikoisella taas on ollut ihan vaan jumppatossut, hyvin osaa pukea itse ja pysyy jaloissa.

 

Minä en jotenkin tykkää noista kenkämäisistä tossuista siksi, että niissä ei jalka pääse samalla lailla toimimaan kuin pehmeissä. Ja hirvittää, miten siellä toisten jaloilla tallaillessa sattuu vahinkoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tytöllä kerhotossuina sellaset mokkasiinit (myös pojalla on kerhotossuina sellaiset) lähinnä siksi, että ne koettiin talvella käteviksi mummolassa, jossa lattialla vetää (tossun varrella saatiin nilkat piiloon ja varpaat pysymään lämpiminä. croksit/taval. tossut ei pysyneet jaloissa..)

 

ja sitten pojalla on eskarissa sellaset tavallisen tyyliset "jumppatossut", joissa on ruutulippu (musta-valk. ruudut) kuosina, joten mieleiset on autofanille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 1v3kk opettelee kävelemään ja tarhasta tuli toive, että kengät tukisivat nilkkaa. Meillä on tarhatossuina remmisandaalit, jotka ovat aika tukevat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Aika erikoinen toive, koska nykyäänhän suositus on, että lapsi saisi varsinkin kävelyä opetellessaan olla mahdollisimman paljon paljain jaloin (tai jarrusukissa/pehmeissä tossuissa), jotta jalan lihakset kehittyvät. Vain siinä tapauksessa, että lapsella on jonkinlainen asentovirhe tai muuta häikkää jalkojen kanssa, käytetään sisällä jalkaterää tai nilkkaa tukevia kenkiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now