pubu

Äänestys: Mitä mieltä vauvanvaatteiden laadusta?


66 posts in this topic

Meillä lähti name it-vaatteista kuvat heti ekassa pesussa. Muissa ei oo ollu juurikaan valittamista. HM:n vaatteet on ollu parhaimpia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin kerran Ellokselta/ Josefssonilta vauvan vaatteita. Housut on ihan kivat ja olleet kovassa käytössä, mutta kaksi bodya on jääneet lähes täysin pitämättä. Ovat mun mielestä jotenkin kovaa kangasta ja omituisen malliset. Olivat jo aluksi vaikeat laittaa päälle ja nyt ei enää mene pään ylitse ollenkaan (ja vauvalla ihan normi pää :lol: ). Nuo siis vielä mulla pettymysten listaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.o.P:n ja marimekon vaatteet ovat olleet meillä eniten käytössä ja pysyneet hyvinä. Lindexin vaatteet on huonosti huoliteltuja ja hihansuut ovat potkupuvuissa todella tiukkoja, mutta toisaalta hintakin on huomattavasti edullisempi, kuin vaikka marimekon vaatteissa. Toisaalta olen ajatellut, että laadukkaat vaatteet menevät monelle lapselle ja maksavat näin itsensä takaisin ja kierrätettyinä eivät kuormita luontoa yhtä lasta kohden niin paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huonolaatuisina pidän Cirafin ja Naperon vaatteita; nukkaantuvat ja haalistuvat. NameIt on mielestäni ok. Useat Bigin bodeista jotenkin hirmu leveitä malliltaa, muuten en osaa laadusta sanoa. H&M on ihan hyvä hintaan nähden noin yleisesti mutta sukkikset tuntuu menevän huonoksi tosi nopeasti. Toki ne kyllä on kovassa käytössäkin. Joulun alla ostin kasan vaatteita jenkeistä (Carter's, GAP jne) ja nämä on olleet ehdottomasti parhaan laatuisia! Edes ne eniten käytetyt lempibodyt ei ole nukkaantuneet tippaakaan.

Tutan vaatteet on tosiaan tosi vaihtelevia laadun suhteen niinkuin joku sanoikin. Äitiyspakkauksen ihana pallobody meni huonoksi ihan hetkessä. Benettonista ja Lindexistä tykkään myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon ihan yllättynyt että Tuttaa pidetään noinkin huonolaatuisena. Meillä ne on pysyneet ihan ehjinä ja hyvännäköisinä niin omat ostamanikin kuin käytettyinä saadut.

HM:n ja Lindexin vaatteet ovat oleet ihan kestäviä ja pysyneet hyvinä.

 

CityMarketista ostamani Fixoni- merkkinen body jonka ostin kokoa 74 kutistui kyllä niin pieneksi että ehdimme sitä käyttää tasan kaksi kertaa.

 

Name It:iin olen ollut myöskin tyytyväinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä Suomesta tuotuja / lahjaksi saatuja H&M:n, Tutan, Name It:in, Lindexin ja KappAhlin vaatteita. Näistä KappAhlit on ihan surkeita, H&M:n ja Name Itin vaatteet on hyviä ja Lindex myös suurelta osin ok. Espritiä on myös paljon ja ne on pysyneet hyvinä.

 

Täältä olen ostanut paljon Benettonia (bodyt surkeita, muut vaatteet ok) sekä Chiccoa, Petit Bateauta ja Catiminia, jotka on ihan huippuja ja kestävät käytössä. Ne onkin ainoita vaatteita, jotka säilytän mahdollisille pikkusisaruksille, muut menee kiertoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi hyvä merkki on mielestäni Lego. Niitä vaatteita meillä on sekä uusina että käytettyina ja ovat kestäneet todella, todella hyvin.

PoP vaatteita meillä on yksi pipo, joka meni rikki melkein heti (toisen nauhan juuresta purkautui tosi pahasti) ja yksi yökkäri, joka haalistui mun mielestä samalla tavalla kuin halpisvaatteetkin, eli mun kokemukset (kahden kappaleen perusteella) on huonoja, vaikka kaikilta olen kuullut aivan muuta. Eli huono tuuri ilmeisesti ollut mulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutta on mielestäni hyvä, mutta kallis. Prisman Ciraf on myös ollut hyvä, vaikka olenkin ostanut sitä niin pienelle, ettei sitä ole kovin kauaa ehditty pitämään :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taitaa olla eniten Lindexin vaatteita, kun tykkään niistä uusretrokuoseista. Ihan hyvinä ovat pysyneet, vaikka värit ovat ehkä hiukan joissakin haalistuneet, ei kyllä mitenkään häiritsevästi. Pesen 60 C:ssa ja kirjopyykkiaineella. Yhdestä vaatteesta tosin levisi ekassa pesussa värit aika pahasti ja kävin sen vaihtamassa, muuten tällaista ei ole sattunut. Jotkut Lindexin vaatteista on hiukan huonosti huoliteltu, mutta pääosin hinta-laatusuhde on hyvä. Kannattaa muuten varmistaa, ettei se hälytysmerkki ole rei'ittänyt vaatetta. Eräällä kerralla usemmasta bodysta löytyi reikä, onneksi asia huomattiin jo kassalla, enkä sitten ostanut mokomia.

 

KappAhlin vaatteissa lähti ekassa pesussa saumat kiertämään, mutta muuta en niistä vielä osaa sanoa, kun ovat vielä liian isoja.

 

Tutta saa sekä ruusuja että risuja. Ostettiin Citymarketista vasta sellainen retronallebody ja siitä lähti olkapäältä neppari irti. Kävin valittamassa siitä ja huomasin, että kaupan muistakin bodyista lähtee nepit irti. Yksi ehjä löytyi, mutta siitäkin lähti kotona pesun jälkeen neppari. En jaksanut enää käydä vaihtamassa, vaan vaihdoin itse uuden ja ihan hyvin pelittää nyt. Kannattaa siis tarkistaa nepit ja saumat ennen ostoa.

Tutan unihaalari taas on ollut hyvä, vetskari toimii ja värit pysyvät hyvinä.

 

Cirafin puolipotkareista lähti sauma purkautumaan, mutta body taas on ollut hyvä.

 

NameIt:n bodyt on meillä säilyneet hyvinä, vaikka osa niistä ollaan saatu perintönä serkkupojalta.

 

H&M:stä ja noista muista ei ole kokemusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutan, HM, Ciraf ja Napero on meillä eniten käytettyjä. NameIt on ihan jees, mutta tosi pieniä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naperossa ja Ciraf-merkkisissä vaatteissa on huono laatu. Naperossa menee nopeasti ikävän näköiseksi, eikä liat lähde helposti pois (täytyis heti huuhdella, mutta kuka vaihtaa syömään opettelevan kanssa koko ajan vaatteita - ei ainakaan meillä). Ciraf-merkkisissä on paljon ns. vinoon ommeltuja, jotka siis alkaa kiertään pesun/pesujen jälkeen (esim. housuissa lahkeen suu leikattu väärin eli ei langan suuntaan ja ommeltu sit vinoon, niin tulee sellaisia ihme ryppyjä). Ja ei ole tuo cirafin huono lattu yhdessä tai kahdessa, vaan useammassa vaatteessa - harmittaa oikein, että olen niitä ostanut ennen vauvan syntymää (enää en osta).

 

Name It on ollut hyvänlaatuinen ja kestävä. Värit pysyy tosi hyvin ja ovat ihanan värikkäitä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselleni suurin yllätys on ollut Tutta ja siinä lähinnä se kuinka huonolaatuisia ne ovat. En olisi ikinä uskonut. Toinen huonoksi koettu merkki on Ciraf. Menevät ekan pesun ja käytön jälkeen nukkaseksi.

Paras on ehdottomasti Lindex ja sen jälkeen Henkka Maukka. Kappahlista on ostettu muutama body, mutta niitten malli ei ole meidän poitsulle sopivia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Name It on ollut hyvänlaatuinen ja kestävä. Värit pysyy tosi hyvin ja ovat ihanan värikkäitä :)

 

Minäkin olen pitänyt tähän asti Name It -vaatteita suht hyvälaatuisina, mutta nyt ostin Exitistä 3 bodya ja niistä kahdessa oli pieni reikä jo ennen käyttöönottoa. Noita bodeja saa pestä vain 40 asteessa vaikka ovat ihan perusvalkoisia ja vaaleanpunaisia. Lisäksi yksi 74 kokoisista bodeista kutistui noin 62-68 kokoiseksi. Muita en ole vielä pessyt, joten saas nähdä miten käy. :( Yhden reijällisen bodyn kävinkin jo vaihtamassa, mutten tajunnut heti tarkistaa noita kahta muuta, joten vielä on uusi keikka tiedossa kauppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en ole noita Suomesta saatavia(nuo cm:n vaatteet, kappahl yms.) juuri käyttänyt kun en Suomessa asu, mutta noista vaihtoehtoina olevista laadullisesti parhaita ovat olleet H&M:n vaatteet... Niistä ei ole tainnut hajota vielä yksikään. Tutta (sukulaiset lähettävät usein)hajoaa helposti, osassa on jo valmiiksi reikiä, samoin joissain pienemmissä merkeissä(esim. Urban Elk, Mala) osa vaatteista on ollut melkoista sekundaa vaikka hinta on ihan kohtalaisen korkealla.... <_<

 

Benetton on myös laadukas, meillä ei paljoa ole kun en oikein pidä niistä väreistäja malleista mutta jotain olen saanut (paljon) käytettynä ja ovat lähes kuin uusia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös minä ihmettelen Tutan huonoa menestystä kun meillä ei oikein muuta ostetakaan kuin Tuttaa. Jotenkin olen mieltynyt eniten siihen.

 

Saatiin käytettynä aika paljon eri merkkisiä vaatteita ja huonoimmassa kunnossa olivat H&M:n vaatteet. Mutta enpä niitäkään niin huonoiksi sanoisi. Ehkä Babyboomin bodyt ovat olleet niitä nopeimmin mallinsa menettäneitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ostetaan suht vähän vaatteita uutena, kun saadaan niin hyvin kierrossa yhdellä lapsella olleita vaatteita, vieläpä aika uusia (hieman alle vuosi ikäeroa meidän lapseen). Pääasiassa ostetaan Tuttaa, lisäksi sitten Lindexin, H&M:n ja KappAhlin vaatetta, koska niistä on paras saatavuus asuinpaikkakunnallamme.

 

Tutan vaatteista ei ole valittamista, on meillä pysyneet tosi hyvinä käytössä, ei näy pesunukkaa ja värit on pysyny hyvinä. Tutan vaatteita tulee myös helpommin ostettua käytettynä esim. kirppareilta, kun on luottoa merkkiin ja laatuun.

 

Lindexillä tuntuu riippuvan vähän vaatteesta, miten laadukkaalta tuntuu, miten pysyy värit ja malli käytössä ja pesussa. Suurin osa on kestänyt ihan ok yhdellä lapsella, mutta varsinkin käyettynä saaduissa on jo värit haalenneet, pesunukkaa jne. Eli en pitä niin laadukkaana kuin esim. Tuttaa.

 

KappAhlilla sama juttu, eli riippuu vaatteesta. Kaxs-vaatteet on olleet parempia kuin taas muut vauvapuolen vaatteet.

 

H&M:llä on ihan ok-laatuista, tosin bodyt varsinkin on käytössä venähtäneet ja kulahtaneet, mekot pysyneet ihan hyvinä, mutta niissä ei samanlaista venymistä tapahdukaan kuin bodeissa. Värit on varsinkin käytettyinä saaduista haalistuneet ajan kuluessa, eli ei kestä samalla tavalla kahden lapsen käytössä kuin Tutta.

 

Lisäksi Lego- ja Esprit- sekä Benetton-merkeistä on hyvä kokemus laadun suhteen. Värit ja muoto pysyy. Hinta onkin sitten toki eri kuin Lindexin tai KappAhlin vaatteilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cirafin ja Tutan vaatteet vaikuttavat hyviltä, kaupassa hypistellessä :D mutta eipä niitä (eikä muitakaan) ole vielä päästy kokeilemaan käytännössä, joten hyvä lukea täältä kokemuksia. Myös Lindexin vaatteet tuntuvat käteen laadukkailta ja näin olen kuullut myös muilta joilla käyttökokemusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vastannut itse kalluppiin, koska ne mitä pidän hyvälaatuisena on eri kuin mitä itse ostan, koska mielestäni +20€ pikkuvauvan bodystä on aivan liikaa, vaikka olisivatkin hyvälaatuisia. Käyttöaika on kuitenkin niin lyhyt, vaikka olisi parikin lasta, että hyvin toimii. Jos olisi suunnitteilla 4-5 lasta niin ehkä sitten ensimmäisen kohdalla saattaisin panostaa, jos talous antaisi periksi.

 

Meillä on käytössä KapAhlin, Hennesin, Lindexin, Tuttan ja NameItin vaatteita. Näistä kaikissa muissa on ollut reikiä (saumoissa) ekan käytön jälkeen/huomattu käytön yhteydessä lukuunottamatta KapAhllin Newbie-vaatteita, jotka meillä ovat myös bodeissa parhaimman mallisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos ajattelen hinta-laatusuhdetta, on H&M osoittautunut noista vaihtoehdoista parhaimmaksi. Sen lisäksi meidän vauvoilta on löytynyt ja löytyy Lindexin ja Benettonin vaateita. Listan ulkopuolelta olen ostanut paljon Minymon, NoaNoan ja Cupcaken sisävaatteita. Näissä laatu on vaihdellut, eniten harmikseni niin ihanassa NoaNoassa. Hennes on myös siitä ihana, että sieltä löytyy kaikkea pientä asustetilpehööriä mitä muualla ei ole girl_in_love.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan tosi paljon lindexiltä ja H&M:ltä, mutta usein niistä tulee nopeasti nukkaisia ja haalistuvat paljon.

Name it ja Benetton on ollut hyviä merkkejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä vähän ihmettelen näitä kommentteja täällä noista Hennesin ja Lindexin vaatteista, koska mulla ei ole niistä mitään valittamista. Kyllä meidän vaatteissa on värit pysyneet tosi hyvin enkä muista mitään nukkaantumisiakaan pahemmin tulleen. Eri asia tietty, jos käytettynä saa noita vaatteita eikä ole varmuutta miten niitä on aiemmin pidetty ja kuinka monella lapsella käytetty. Meillä tosin vaatteita pestään tosi harvoin 60 asteessa, 40-50 asteessakin on tullut puhdasta. Mut siis hinta-laatusuhteeltaan Hennes on mun mielestä tosi hyvä ja sieltä saa ihan suloisia vaatteita kohtuu hintaan. Kappahlin peruspaidat ja -bodyt on myös tosi kestäviä ja pitkäikäisiä, meillä on pojalla ollut tosi pitkään käytössä koon 98/104 peruspaitoja, vielä mahtuu, poika on 108 cm ja ovat siinä kunnossa, että ne voi jälkimmäisellekin periyttää.

 

Sen sijaan esim. Vapaa Valinta myy Babyboom-merkkisiä vaatteita, ne on vähän sellaisia kertakäyttövaatteita ja hinta on lähes tulkoon sama kuin H&M:n vaatteissa. Värit haalistuu ja pinta nukkaantuu tosi nopeesti.

 

Tutasta mulla ei oikein ole mitään hyvää sanottavaa, vaikka sitä täällä kovasti kehutaankin. Meillä on lähes tulkoon kaikissa Tutan bodeissa saumoissa reikiä ja neppareita irronnut. Yhdestä bodysta lähti musta väri leviämään vielä usean pesunkin jälkeen vauvan kuolaamisesta girl_mad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noissa Lindexin vaatteissa laatu selvästi vaihtelee..joissakin bodeissa on jo ekan pesukerran jälkeen nukkaa ja haalistumaa, mutta toiset taas säilyvät tosi hyvinä pesusta toiseen. Näitä tulee kuitenkin ostettua ehkä eniten, kun ovat kivannäköisiä ja suht edullisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lindexin vaatteet on näistä edullisista merkeistä laadukkaimpia. Markettien omat merkit haalistuvat tosi nopeasti käytössä ja menettävät muotonsa. Tuttaa pidin aiemmin laadukkana, mutta esim. Lollipopiin petyin ihan totaalisesti kun se venähti hetkessä muodottomaksi ja kuviot häipyivät. Sama muissakin merkin saman mallisissa bodyissa. Toisaalta Tutalla on yhä joitakin tosi hyviä malleja joista tykkään, esim pingviinit pysyi tosi hyvässä kunnossa jatkuvasta käytöstä huolimatta ja odottaa nyt jo kaapissa seuraavaa käyttäjää, samoin pari froteista vaatekappaletta oli meidän suosikkeja.

Edited by coconuttreez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oman kokemuksen mukaan Tutta ja Ciraf on laadultaan parhaita. Sitten tulee Lindex, Cittarin Napero ja KappAhl. Benettonia meillä ei ole kuin Tyllerön joululahjaksi saamat pari paitaa ja housut, joista paidat olleet pari kertaa käytössä, vaikea siis sanoa vielä laadusta.

H&M on ihan ok, muttei mun mielestä ihan niin laadukas kuin nuo edellä mainitut.

Name Itiltä meillä on ollut jonkin verran vaatteita, joka ikisestä on suunnilleen ekalla käytöllä lähtenyt neppari irti, sauma ratkennut tms. Enää en edes viitsi käydä Name Itin vaatteita katsomassa, sen verran on luotto mennyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now