pubu

Äänestys: Mitä mieltä vauvanvaatteiden laadusta?


66 posts in this topic

Eli mua kiinnostaisi mitä merkkejä te suositte hankkiessanne alle 1-vuotiaille lapsukaisille vaatetta. Lähinnä siis sisävaatetta, bodya, housua ym. Ulkovaatteilla kun on vähän muut valmistajat. Jos pidätte jostain tietystä niin miksi ja jos taas ette jostain pidä niin miksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutan vaatteet ovat melki kaikki hajonneet ekoissa pesuissa, haalistuneet ihan järkysti tai muuten menneet huonoksi. ja pesulapuista kaikki teidot katosivat ekassa pesussa kaikista.

 

H&M ja Benetton on noista parhaat laadullisesti. HM vaatteissa ei ole ollut mitään ikinä, ei venymistä, tms. Loistavia.

Ja Benettonin vaatteet kanssa olleet tosi hyviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennesin vaatteet on meilläkin pelittäneet hyvin, samoin Kappahlin. Myös Tutta ja Marimekko on olleet hyviä. Se MARIMEKKO muuten puuttui tosta listasta. Ne ei oo menneet miksikään, kunhan on vaan muistanut pestä ohjeen mukaan.

 

Sit jumbosijalle kyllä pääsee Lindex, jonka vaatteet on menneet meillä kyllä boikottiin. Vastasyntyneenä meijän pojalla oli näitä paljon, kun paikkakunnan vaatekauppavalikoima ei oo mitenkään huimaava. On olleet tosi huonoja. Kutistuu pesussa, haalistuu.... Näitä ei siis meille enää tuu, jollei löydy joku oikeen upeen näköinen kappale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennesin, BOGIn, Marimekon (joka siis listasta puuttui ;)), KappAhlin, Naperon ja Benettonin vaatteet on ainakin tosi hyviä.

Mä olen ollut itse asiassa ihan yllättynyt HenkkaMaukan vaatteiden laadusta, etenkin kun ne ei ole ihan turhan hintavia.

 

 

Tutan vaatteet on musta tosi kehnoja, ne nukkaantuu tosi helpolla ja just tosiaan pesulapuista häviää tiedot heti. Ja värit haalistuu. Cirafin vaatteet vähän sama juttu, ne tulee tosi nuhjuisen näköisiksi heti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni Benettonin body pesussa huonoksi, paita sen sijaan ko. merkiltä on hyvin kestänyt. Niin ja sukkikset ovat kanssa tosi kovan käytönkin jälkeen hyväkuntoiset. H&M on yllättänyt minutkin, Lindexiä ja KappaAhlia käytän paljon, koska vaatteet ovat hyvännäköisiä ja meillä eivät ole menneet miksikään. Tutta on mielestäni ristiriitainen merkki, toiset vaatteet ovat kestäneet tosi hyvin ja sitten taas esim. ÄP:n bodyt menivät tosi huonoiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M:n vaatteista tykkään. Ovat mun mielestä kivan pehmeitä ja mahtuvat hyvin myös kestojen kanssa. Tutan vaatteista oon huomannut kanssa ton värien haalistumisen, mutta muuten mun mielestä kestävät hyvin.

 

KappAhlin vaatteet mua taas ärsyttää. Just kävin ostamassa sieltä muutaman bodyn ja kun laitoin yhtä päälle, niin huomasinkin, että siitä on keskimmäinen neppi rikki. Ja toisista lähtee lankoja. Enpä huomannut ostaessa tarkistaa ja meiltä on sen verran pitkä matka kaupunkiin, etten viitsi lähteä valittaan. Voihan nämä olla poikkeuksia, mutta mieluummin kyllä ostan jatkossakin esim. H&M:n vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutan vaatteissa on purkaantunut saumoja yms.

 

H&M on yllättänyt minutkin laadukkailla lastenvaatteillaan. Samoin Lindex ja KappAhl.

NameItin vaatteista tykkään ja niitä löytyy meiltä paljon. Yhdet housut tosin meinas viedä luoton koko merkiltä. Napit irtos ja housuihin kuuluvat kuminauhat ja remmit myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käyttövaatteet on ostettu Lindexistä ja H&M:ltä, kaikki on olleet todella hyvälaatuisia. Kyläilyvaatteet on lähinnä merkkiä Esprit. Kaikkein huonoin merkki josta on kokemusta on ehdottomasti Tutta, joka ainua vaate on jollain tasolla hajonnut kun taas nämä "halpismerkit" kestää pesusta toiseen ja jää vielä hyväkuntoisina toisellekin vauvalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M on yksi mun suosikeista, hinta-laatusuhde on niissä kohdallaan. Ja ennen kaikkea ovat helppohoitoisia: kaikki lastenvaatteet saa pestä 60 asteessa ja laittaa kuivausrumpuun. Ei tarvitse erikseen joka ohjelapusta tarkistaa.

Myös Benettonin, Espritin ja Lindexin vaatteita meiltä löytyy paljon.

 

Tuttaa en sen sijaan osta, mielestäni ei kestä siistinnäköisenä edes yhdellä lapsella, venyy ja nukkaantuu heti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho, onpa porukoilla Tutasta huonoja kokemuksia. Mitkä äitiyspakkauksen vaatteet taas olikaan Tutan? Äitiyspakkauksen vaatteiden laadussa nimittäin oli paljonkin sanomista, mutten just nyt muista oliko ne Tuttaa vai mitä mitkä meni huonoks.. Mulla on kyllä kaverilta lainassa paljonkin Tutan vaatteita, uusretroa trikoota ja ihan puuvillaisiakin, jotain oon ostanut myös sittarista alesta ja tosi hyväkuntosena on pysyny. Ne lainavaatteetkin on ollu ennestään jo kahdella ja ihan kuin uusia ovat.

 

Myös H&M, Name it ja Lindex on olleet hyviä, niitäkin mulla on lainassa jo useammalla lapsella olleina ja hyviä ovat. Tietysti niistäkin on varmaan ne huonot yksilöt jo karsiutunu pois ja paremmat jääneet kiertoon. Lindexiltä oon itekin ostanu kun on niin kivoja retrokuoseja usein. Yks body meni kyllä ekassa pesussa ihan surkeeks, siinä oli sellanen pörrönen leijona joka nukkaantui samantien. Mutta olin liian laiska valittaan, varsinkaan kun en ollu ihan varma pesinkö sen vahingossa väärin..

 

Myllymuksuilta meillä on unipussi ja pari bodya, ihanan pehmeää kangasta, ahkerassa käytössä ollut unipussi on ehkä hieman nukkaantunut kyllä muttei pahasti. Sit yks lemppari on MoonKidsin (muistaakseni) leveelahjehousut, tilattu nettikauppa Wilmiksestä. Ihanat eikä oo menny pesussa miksikään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lindexin vaatteista on meillä tykätty tosi paljon jo ihanien kuosiensa takia, mutta myös laatu on ollut niissä hyvä. Ne muutamat bodyt, joita on Kappahlilta ostettu, on myös olleet hyviä ostoksia. Benettonilta meillä on jokunen ihanan reippaan värinen paita ja ne ei kerta kaikkiaan mene miksikään, vaikka on paljon pidetty ja pesty.

 

Tuttaan en minäkään ole ollut mitenkään ihastunut, eikä sitä ole meille itse ostetukkaan. Jostain kumman syystä isovanhemmilla on sellainen oletus, että Tutta on laatumerkki ja ostavat sitten lahjaksi miltei pelkästään sitä. Ainakin kaikki meille kulkeutuneet vaatteet on nukkaantunu tosi paljon ensimmäisissä pesuissa, eikä ne nyt niin kummosia ole muutenkaan, siis kuoseiltaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä suositaan P.O.P:n vaatteita koska on kestäviä, värikkäitä ja "jämäkkää" puuvillaa.

 

Lindexin kuoseista tykkään, mutta värit haalistuvat tosi paljon jo ekassa pesussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutta = hyvälaatuinen

Ciraf (Prisman oma merkki)= kohtalainen (menneet välillä heti rikki, välillä taas kestävät hyvin)

Napero (CM oma merkki) =todella huono! Valmiiksi rikkinäisiä ja eka käytöllä tulee reikiä!

Lindex = hyvälaatuinen

KappAhl = kohtalainen

Benetton =hyvälaatuinen

H&M = yllättävän hyvälaatuinen!

Name it = huonoa laatua! Venyvät ja vanuvat heti!

Bogi (Stoccan oma merkki)= hyvälaatuinen

Joku muu, mikä? POP: n vaatteet kestävät myös hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on noista merkeistä kokemusta H&M:stä (hyvä), Lindexistä (haalistuu ja kutistuu), Name it:stä (ok) ja Benettonista (hyvä). Mulla on esim. noita markettien omia merkkejä syviä ennakkoluuloja, eikä kuositkaan ole mua huokutelleet. Tuttankin mallistot on kovin tylsiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lindexin vaatteet ovat olleet meillä niin vähän aikaa käytössä, että ei niille ole siinä vielä mitään ehtinyt tapahtua :lol: Yhden bodyn pesin puolivahingossa tummien vaatteiden seassa, jolloin värjääntyi, mutta niin olisi varmaan käynyt muillekin merkeille. Ainoa selvä huonous tuossa Lindexissä on se, että koot ovat pienempiä kuin muilla merkeillä. Siis jos muista vaatteista on käytössä 62, niin Lindexin vaatteen on oltava 68.

 

Tutastakaan ei ole juuri huonoa sanottavaa. Tosin parista vaatteesta lähti ekalla pesukerralla painatus, mutta se ei käytössä haittaa ja sainpa korvaukseksi lisää vaatetta :lol: Kestävyydestä on tosin voi paljon sanoa näidenkään kanssa, kun ei ole vielä ehtinyt paljon käyttää.

 

Äp-vaatteiden perusteella en tekisi päätelmiä mistään merkistä, luulen että niitä tehdään halvemmista materiaaleista ja muutenkin isommilla toleransseilla kuin kaupassa myytäviä.

 

KappAhlin vaatteita en ole uskaltanut ostaakaan. Jotenkin se trikoo tuntuu käteen niin ohuelta liprulta, että ei voi kestää. Mutta tämä voi olla ihan ennakkoluuloakin :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peseehän kaikki muuten ainakin sen ensimmäisen pesukerran värikkäät vaatteet 60 asteessa, jos ohjeessa niin sanotaan? Ja valkaisemattomalla pesuaineella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yks muuten vielä mistä meillä ainakin on ihan hyviä kokemuksia on AutionNeule. Äitiyspakkauksessakin oli muistaakseni jotain AN:n vaatteita. Meillä on muutama niiden yöpuku ja ne on melkein kun uusia. Pesunukkaakin tullut mun mielestä "normaalia vähemmän". ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutta - äp:n vaatteet meni tosi nopsaan ihan nukalle, mutta muut on kestäneet hyvin ja ollaankin ostettu paljon bodyjä alemyynnistä. Ja noi bodyt on meillä ainakin tosi kulutustavaraa ja oon ollut tyytyväinen noihin tuttan bodyihin ja puolipotkareihin. Sukulaisilta perityt collegepuvut yms. on olleet aika hyvin värinsä menettäneitä, mutta ovat käsittääkseni olleet myös aika kovassa käytössä.

Ciraf (Prisman oma merkki) - ollaan ostettu jonkun verran. Pääasiassa yöpukuja ja ovat ajaneet asiansa hyvin. Bodyihin en oo ollut kovin tyytyväinen, mutta johtuu siitä, että ostin valkeita (tyhmä, tyhmempi, minä) joissa punaisia/sinisiä tehosteneuleita. Myös kangas oli liian joustamatonta. Oon joutunu ostamaan selkeästi isompaa kokonumeroa kuin mitä on lasten koko oikeasti ollut.

Napero (CM oma merkki) - bodyjä ja puolipotkareita ostettu aika paljon. Bodyissä usein aika tiukka pääaukko tai hihansuut ja siksi suosin näissä sellaisia erittäin joustavista materiaaleista tehtyjä bodyjä (usein ne vaan on just niitä jäykemmästä kankaasta tehtyjä). Hinta/laatu-suhteeseen oon ollut tosi tyytyväinen (johtunee siitä, että hamstraan näitäkin yleensä CM:n alehyllyistä tai napero-klubin etuseteleillä). Näissä myös oon ostanut suosiolla isompaa kokoa.

Lindex - ei kokemusta.

KappAhl - ei kokemusta. Tai pari semmoista kaksi yhden hinnalla on saatu käytettynä ja olivat jo valmiiksi menettäneet muotonsa ja värinsä.

Benetton - ei kokemusta.

H&M - alkuun ostin muutaman bodyn ja puolipotkareita H&M:stä ja en tykännyt yhtään siitä, että saumat purkautuivat niistä hetimmiten parin pesun jälkeen. Olin todella pettynyt ja siksi en oo uskaltanut sieltä ostaakaan muuta.

Name it - (halvimmat) bodyt on tosi suloisen värisiä ja kuvioisia, mutta pesujen jälkeen eivät enää kuviot ja kuosit oo parhaassa mahdollisessa iskussa.

Bogi (Stoccan oma merkki) - ei kokemusta.

Joku muu, mikä?

JOHA - Näitä on ollut jonkin verran. Ihan ok laatua, mutta eivät ole mitenkään "sykähdyttäviä", että tulis ostettua. Aika tylsiä siis ne mitä oon nähnyt kaupassa.

Pippi - Kivoja kuoseja, mutta täällä päin hinnat on kyllä mun mielestä näin pienten vaatteista liian suolaisia, joten ollaan vaan käytetty lahjoina/lainaksi saatuja. Ok, laatuisia mun mielestä.

 

Voisin tiivistetysti sanoa, että meillä käytetään ja ostetaan uutena pääasiassa Tuttan ja Naperon sisävaatteita. Lisäksi muitakin merkkejä ja vähän minkä sattuun merkkisiä (jostain halpa-hallien yms "omia merkkejä"). Yleensä ostan sisävaatteiksi aika joustavia ja joissa ei oo sellaisia painokuvioita, jotka näyttää siltä, että lähtevät ekassa pesussa pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä yllätyin tässä ekan puolen vuoden vauva-aikana Lindexin & H&M:n lastenvaatteiden hyvästä laadusta. Aikuisten vaatteet kun ei noissa kaupoissa välttämättä ole aina siitä laadukkaimmasta päästä. Tutat meillä ovat säilyneet ihan hyvinä ja niiden kuosit on kivoja, joten vaikka pesunukkaa vähän tuleekin, löytyy meiltä silti Tuttaa. Benettonilla on pääosin hyviä vaatteita, mutta ollaan saatu lahjaksi muutama niiden vaate, jotka on virttyny ihan kamalaksi muutamassa pesussa... yhdenkin bodyn kaula-aukko roikkuu navan kohdalla. :P

 

Cirafin ja Naperon vaatteet taas on viimeistelemättömiä... hirveesti langanpätkiä roikkuu, mutta siis hintaansa nähdän ihan ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kaverien ja sukulaisten lapsille ostanut paljon P.oP vaatteita ja olen huomannut, että vanhemmat käyttävät meidän lahjat paljon = näkee ostamamme vaatteet lasten päälllä. Lisäksi yksi jopa pyysi kun kutsuivat kummitytön 2-vuotiassynttärille jos voisin harkita P.oP vaatteita lahjaksi kun heillä ei ole kauppa lähellä. B) Mielelään ostan, on helppo lyötää "eettiset" "sukupuolineutraalit" vaatteet sieltä B) (Paitsi, että lähetin miehen asialle ja hän osti vaaleanpunaisen asun B) ) Hintaviahan ne kyllä valitettavasti ovat...

 

Ostin Bakiton pienen-pienen Bakito body ja kun kotona kokeilin nepparia se irtosi ihan kokonaan = ei kai ikinä ollut kiinni. Sain uuden kun palautin ja siinä tuntuu nepparit toimivan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan Prismasta Tuttaa ja Cirafia, h&m ja Lindex ovat myös suosittuja. Esim. h&m ei ole se laadukkain, sitävastoin Name It on mielestäni laadukas ja ostankin tämän merkin vaatteita aina kun pääsen sellaiseen paikkaan josta niitä saan.

 

Olosuhteet lähinnä määrittävät sen, että tulee ostettua Cirafia ja Lindexiä eniten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peseehän kaikki muuten ainakin sen ensimmäisen pesukerran värikkäät vaatteet 60 asteessa, jos ohjeessa niin sanotaan? Ja valkaisemattomalla pesuaineella?

 

Mietin just samaa... Ainaskin marimekon vaatteista oon huomannut et menee huonommiksi jos ei pese 60 asteessa. Ite tulee kyllä oltua melko tarkka noista lämpötiloista ja pesuaineista. Tosin pesussa saattaa nukkaa tulla noista harsoista, kun pesen yleensä samassa koneessa vaatteiden kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös mua hämmästyttää kaikkien niin huonot kokemukset Tutasta. Meillä on aika paljon Tutan vaatteita, uusia ja käytettynä ostettuja ja neon yhtä lukuun ottamatta mun mielestä ihan hyviä. Värit on pysynyt, samoin muoto ja ne ovat mielestäni ihan napakkaa kangasta. Yksi ainoa 3-4 vuoden takainen body on tosin vähän muotonsa menettänyt, mutta muutoin on ihana olleessan niin pehmeä. Nukkaa vaatteisiin on kyllä tullut jonkin verran. Vaaleissa vaatteissa se ei niin haittaa, mutta tummissa enemmän. Peulaput tosin menettävän tekstinsä ensimmäisessä tai toisessa pesussa, mistä miinusta.

 

H&M:n, KappAhlin, ja Linedeksin vaatteita on jonkin verran, kaikki käytettyinä ostettuja. Nämä ovat ihan hyvässä kunnossa.

 

Naperoa ja Cirafia on vain yksittäiskappaleita. Ei mun suosikkeja, mutten osaa hirveästi sanoa puolesta ja vastaan, kun kokemusta ei juurikaan ole.

 

Marlonin käytetyt vaatteet on meillä venähtäneitä tai muuten vaan hassun mallisia, en tykkää.

 

Aition neuleelta on yksi body ja se on säilynyt ihan hyvin.

 

Sitten meillä on aika paljon käytettyä Dirkje-merkkisiä vaatteita, jotka ovat myös ihan hyvässä kunnossa. Mikähän mekki tämä mahtaa olla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä käytän lapsillani H&M:n ja Lindexin vaatteita. Nuo ovat mielestäni hinta-laatu suhteeltaan parhaita. Cirafin ja Naperon vaatteita en käytä. Name it:n vaatteista minulla on mielikuva, että ne leviät pesussa ihan muodottomiksi.

 

H&M:n vaatteet ovat kyllä aivan ihania ulkonäöllisesti ja niitä tuleekin ostettua välillä vähän liikaa....;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now