Sign in to follow this  
Followers 0
star

Kaunistautuminen synnytykseen

126 posts in this topic

En varsinaisesti kaunistaudu synnytykseen vaan pikemminkin sen jälkeiseen aikaan :)

Eli tarkoitus olisi alkuviikosta värjätä juurikasvu + kestovärjätä kulmakarvat. Näyttää sit meikittömänä "siedettävämmältä" eikä kuitenkaan heti pääse parturiin & kulmien värjäykseen kun vauva pieni.

Normaalisti meikkaan töihin päivittäin mut vapaat pyhitän meikittömyydelle.. Edellisen lapsen kanssa taisin eka kerta meikata vähän sairaalassa kotiinpääsypäivänä, mut ennen synnytystä kävin myös parturis & laittamas kulmat.

 

9.4.09 olis suunniteltu sectio, joten meikit ei kuulu kuvaan kun suihkus käytävä viel leikkauspäivänä aamulla... eli ihan naturellina mennään :) Meikit on pakattu sairaalakassiin mukaan et katotaan josko jaksan meikata sinä kotiinlähtöpäivänä taas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä törmäsin vielä töissä ollessani sellaiseen asiakkaaseen, jolla oli ripsien pidennykset ja ne näyttivät todella hyviltä. Nyt olen sitten itsekin varannut ajan ripsien pidennykseen. Varsinkin kun nyt loppuraskaudesta (38+5) on tullut turvotusta kamalasti ja kun luonnostaankin olen pyöreäposkinen niin pakko vaan saada tähän epähehkeyteen jotain kaunistusta :P

 

Lisäksi olen kuumavahalla siistinyt alakertaa ja kampaajalla kävin tasoittamassa hapsottavat latvat. Muuten sitten ajattelin "perusmeikata" synnytykseen sen verran, että kulmat korostan, mutta mitään mikä voisi hikoillessa levitä (silmien rajaus..) en laita. Yritän kuitenkin näyttää mahdollisimman luonnonmukaiselta.. tuntuisi jotenkin kummalliselta olla pakkelit ja huulipunat naamalla synnytyksessä /sairaalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ajatellut kaunistautua synnytykseen mitenkään, mutta lähinnä sen jälkeiseen aikaan kuten Papu-78 myöskin sanoi. Kampaajalle menen heti kun jään äitiyslomalle ja luultavasti käyn myös kasvohoidossa jossain vaiheessa vielä ennen vauvaa. Ihan siitä syystä näin, koska luultavasti sinne kampaajalle ei heti vauvan kanssa pääse, mutta ennen kaikkea mä luulen, että mua ei yksinkertaisesti kiinnosta siinä vaiheessa joku ulkonäkö :rolleyes: Ja koska on kuitenkin kiva näyttää siistiltä, niin mä huolehdin siitä tässä vaiheessa varautuen siihen, että päässä tapahtuu sellainen naksahdus, ettei yhtään viitsi välittää omasta itsestään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tarkemmin ajatellen taitaa jäädä pöheikkö luonnontilaan kun säärikarvojenkin ajelu jo tuottaa hankaluuksia. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt ajattele että että synnytykseen kaunistaudun, vaan yritän helpottaa synnytyksen jälkeistä aikaa.. Geelikynnet laitatin kun omatkynnet oli kivan pitkät ja kaipasin piristystä.. Huomiseksi on varattuna kampaaja, joka samalla sitten kestovärjää ripset ja kulmat..eli samoilla linjoilla muitten kanssa.

Synnytykseen ajattelin sen verran kaunistautua, tai oikeestaan mies saa tän mulle tehdä (siis jos vaan siinä vaiheessa vielä pystyy/viittii/välittää), että sheivaan nuo pahimmat pöheiköt pois..helpottaa kätilönkin hommaa kun ei tarvii viidakkoveitsen kanssa touhuta :P Oikeestaan tää on ihan oman mukavuuden vuoksi, sillä jotenkin tästä jutusta oon tarkka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensi viikolla menen värjäyttämään ripset ja kulmat, kun ilman meikkiä tai kestoväriä olen tosi väritön. Sen kummemmin en aio kaunistautua synnytystä tai lapsivuodeaikaa varten. Tai kyllä mä tietty hiukset aion harjata ja sen semmoista. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terveisiä ripsien pidennyksestä. Olen TOOOOSI tyytyväinen lopputuloskeen. Näyttää kuin olisi luonnollisesti ihanan pitkät ja tummat ripset. Jos jotain kiinnostaa niin googleen vaan hakusanaksi Magic eyes ripsipidennys. Ja jos jollain on Cityshopparikortti niiin sillä saa kivasti alennusta myös tuosta ripsien laitosta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalihinta olisi ollut 71€, mutta sain Cityshoppari-kortilla 20% alennusta, jolloin maksettavaa jäi 56,80€. Kannattaa kyllä vertailla eri liikkeiden hintoja jos ripsipidennyksen haluaa! Jossain normaalihinta on jopa yli 100€!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi kampaajalla käynti ja kestovärjäys kulmiin ennen synnytystä on kyllä hyvä idea. Eihän sitä sitten vauvan kanssa ehdi ajatella tuollaisia, on itselläkin parempi olo kun on edes jotain laitettu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischa Kestikö noiden ripsien kiinnittämisessä kauan? Otin kans pari päivää sitten selvää tuollaisista ripsien pidennyksistä (Extreme lashes) ja laittoaika tuntu niin pitkältä, että en mä varmaan kykene tän mahan kanssa niin kauaa makoilemaan selällään :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt tarkemmin ajatellen taitaa jäädä pöheikkö luonnontilaan kun säärikarvojenkin ajelu jo tuottaa hankaluuksia. :lol:

 

Näin mulla ekalla kerralla ja varmaan myös nyt tällä toisellakin kerralla. Mulla on alakerta ihan järkyttävän turvoksissa raskauden myötä, lisäksi nivustyrä iski tälläkin kierroksella. Joten nuo riesat pysyvät paremmin piilossa, kun saavat olla puskan takana. Toinen jalka on myös tummansininen suonikohjuista, joten siinä kauheudessa on oikeestaan se ja sama, onko säärissä karvaa vai ei.

 

 

Vähän ennen viime synnytystä mun hiukset raidotettiin ja vähän leikattiin. Oli muutenkin sen aika, mutta aateltiin anopin kaa (joka siis laittaa aina mun hiukset), että mulla olis helpompi sit sairaalassa, kun ovat just leikatut. Mitenkään en sen kummemmin laittautunut, kun en sitä muutenkaan harrasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ella, muistaakseni siinä meni sellainen 45 min, mutta kosmetologi oli mukava ja sanoi, että jos vaan tarvetta niin voin nousta jaloittelemaan milloin vaan!

 

Oma synnytys on nyt ohi ja sen verran täydennän aikaisempaa suunnitelmaani, että kotona kipeiden supistusten keskellä ei tullut mieleenkään alkaa korostaa kulmia kajalilla, mitä olin etukäteen suunnitellut. Mutuenkin kaikki itsensä ehostaminen siinä vaiheessa lakkasi tuntumasta tärkeältä asialta! :rolleyes:

 

Edelleen olen kuitenkin tyytyväinen kestoripsiini - minusta napattiin mutama kuva heti synnytyksen jälkeen ja eräs kaverini kommentoi kuvaa "miten voit näyttää noin hehkeältä heti synnytyksen jälkeen?" Toi kestoripisen laitto olisi vaan hyvä ajoittaa mahdollisimman lähelle synnytystä. Itsellä valiä tuli 2vk ja tuossa ajassa omat ripset olivat jo kasvaneet sen verran, että kestoripset eivät enää näyttäneet ihan niin hyvältä kuin heti laiton jälkeen. Mainoksessa kyllä luvattiin ripsien kestävän 4-6 viikkoa. Kyllähän ne edelleen kiinni ovat, mutta näyttävät nyt (nyt 3 vk laitosta) enemmän jo tekoripsiltä kuin luonnollisesti pitkiltä ripsiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En lukenut kaikkia kommentteja ENKÄ ole vielä synnyttänyt -vastaan silti :D! Mä meikkaan normaalisti joka päivä, myös viikonloppuisin. SILTI, en todellakaan aio meikata synnytykseen :blink:. Kerran erehdyin 18tunnin lennolle laittamaan meikit ja siinä 15 tunnin kohdalla meinasi itku tulla kun koitin nyhertää meikkiä lentokoneen vessassa pois kirvelevistä ja väsyneistä silmistä... Eli jos se synnytys kestää ties miten kauan ja siinä hikisenä punnertaa, niin tuskinpa ne meikit siistinä tai miellyttävän tuntuisina pysyy kuitenkaan :rolleyes:. Ei silti, en meikannut ja kaunistautunut myöskään peräsuolitähystystä varten aikanaa joten ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole edes raskaana vielä (?), mutta voin jo nyt sanoa, että en tule "kaunistautumaan" synnytykseen. Hiukset kampaan, hampaat ja naaman pesen. Näytän siistiltä ja asialliselta ilman meikkiäkin, enkä sitä muuten käytä kuin kerran vuodessa baarissa ja jotain ällöö meikkipuuteria silloin jos sattuu olemaan näppyjä tai muuten vaan punoitusta.

Edited by divine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime synnytyksessä suuren avun toi kuuma suihku, jonka jälkeen ei tietty olis meikeistä ollut enää mitään jäljellä. En kyllä meikannut lähtiessä, joten ei väliä (ei sillä kyllä muutenkaan olis ollut mitään väliä siinä tilanteessa :P ) Meikkipussi oli mukana, ja kun kävin synnytyksen jälkeen peseytymässä, sipaisin vähän meikkivoidetta ja laitoin kulmakarvoihin väriä. Vähän taisin meikata parin päivän päästä kun tuoreet isovanhemmat kävi katsomassa meitä.

 

Muistelen että parilta viimeiseltä viikolta tais alapää jäädä sheivaamatta, kun paikat on ihan eri muotoiset kun normaalisti eikä pelkällä mututuntumalla saanut aikaiseksi oikein mitään.. säärikarvat epiloin. Olen kai juurikasvun värjäyttänyt piiloon ennen synnytystä kun hiukset näyttää sairaalakuvissa ihan hyvältä. Ei kyllä ole silti mitään mairittelevan kauniita kuvia minusta, mutta ihana vastasyntynyt vauva niissä kuvissa onkin pääasia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli synnytyksessä meikkiä, kun oli edelleen meikit naamassa kahdeksan aikaan illalla... eli en varsinaisesti meikannut synnytykseen, mutta sattui olemaan ne edelleen. Seuraavana päivänä eli synnytyksen jälkeen meikkasin kuten normaalistikin.

 

Esikoisen kohdalla meikkiä ei ollut synnytyksessä, kun olimme nukkumassa synnytyksen alkaessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Värjäsin hiukset tuossa toissapäivänä, kun kerran vielä halusin värjätä juurikasvun pois ennen h-hetkeä. Ei mitenkään liittynyt lähestyvään synnytykseen tai siihen valmistautumiseen toi värjäys, lähinnä näitä viimeisiä hemmotteluhetkiä raskausmahan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valmistauduin lähinnä siihen, etten vaavin synnyttyä pääsisi hetkeen käymään esim. kampaajalla tai ehtisi hoitamaan itseäni. Ennen synnytystä kävin siis kampaajalla, kuorin ja rasvasin ihoni kunnolla ja värjäsin ripset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on synnytys vasta edessäpäin, mutta kyllä mä olen kanssa tätä ajatellu.. Enkä mäkään varsinaisesti synnytykseen aio kaunistautua, mutta sen jälkeistä elämää ajatellen.. Eli jos synnyttämään lähdetään päivällä, mulla mitä ilmeisemmin on meikkiä, koska meikkaan joka päivä kevyesti.. Mutta jos lähtö tulee yöllä tai silloin ku mulla ei ole jostain syystä meikkiä, niin sitten niin.. :) Meikit ajattelin ottaa synnärille mukaan, meikkaan jos siltä tuntuu, mut pääasia että siihen on mahdollisuus..

 

Kampaajalla ajattelin kanssa käydä etukäteen, jos vaikka synnytyksestä toipumisessa meneekin niin kauan ettei pääse parturiin ihan lähiaikoina.. Jalkojen ja bikinirajojen osalta oon jopa miettiny vahauksessa/sokeroinnissa käyntiä, mutta enpä usko että jaksan niin paljon panostaa.. Mutta ymmärrän hyvin niitä jotka jotain sellaista tekevät.. :)

 

Ja olishan se vähän hullunkurinen ajatus että ihminen joka ei normaalisti meikkaa, tai käy kampaajalla kävis siellä synnytystä silmällä pitäen ja menis synnyttään täydessä tällingissä.. Mutta kun toisille taas pieni laittautuminen (mikä ei siis aina tarkota kilon pakkelia ja purkillista ripsiväriä) on niin joka päiväistä ja normaalia, että miks sitä ei yrittäis tehdä oloaan niin mukavaksi kun niissa olosuhteissa voi.. :P

 

-Pisces rv 22+2-

Turhamainen ja ylpeä siitä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi on tosiaan hyvä idea käydä vielä kampaajalla ennen h-hetkeä ja noi kulmien ja ripsien värjäykset, niin ei sitte tarvi noista jutuista vähään aikaan lapsen synnyttyä huolehtia. Itse synnytykseen en kyllä aatellu mitenkään panostaa, tosin on sen verran karvafobiaa, että sääret sheivaan muutenki säännöllisesti, sama bikinirajat. (Vaikka alkaakin olla jo nyt aika punnerrus, mutta eiköhän se siitä...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun mielestä synnytykseen kaunistautuminen on kyllä silkkaa ajanhukkaa :rolleyes: Tai mikäs siinä, jos joku saa siitä itelleen hyvän mielen. Mä kun en arkipäivinäkään ees meikkaa ja kampaajalla käyn pari kertaa vuodessa, niin mitäs turhaa sitä nyt sit synnytykseenkään itteään kaunistaa. Karvatkin saa mun puolesta rehottaa, jos en nyt sit oo muuten vaan niitä synnytyksen aikoihin leikannu. Mua suoraan sanottuna huvittaa suuresti ajatus, että jotkut ihan tosissaan kaunistautuu synnytystä varten :lol: Mutta ymmärrän sen kuitenkin siinä mielessä, että jos se tuottaa naiselle hyvän mielen.

 

Itse suhtaudun juurikin samalla tavalla. Arkena en jaksa meikata, jos ei ole jokin erityinen syy esim työhaastattelu. Eli synnärille en kyllä tule meikkaamaan, en varmaankaan ota ees meikkejä mukaan. Mutta en kyllä mitenkään katso kieroon niitäkään jotka päättävät toisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ns. ihmisten ilmoilla aina huoliteltu (lenkillä käyntiä lukuunottamatta), enkä ole esim. koskaan töissä ilman meikkiä. Ajattelin käydä kampaajalla ja kosmetologilla h-hetken lähestyessä, kun seuraavaan käyntiin voi sitten mennä hetki aikaa. Ja mammaloman alussa mulla on toivottavasti mahdollisuus istuskella rauhassa kampaajalla/kosmetologilla nautiskelemassa. :) Ja sheivaus on ihan must, en voi olla sheivaamatta normioloissakaan. Mulle sheivaamattomuudesta (sääret+bikinirajat) tulee jotenkin tosi epäsiisti olo. Ja otan kyllä synnärille meikit ainakin mukaan, jos jaksan/ennätän, niin aion meikkailla ihan omaksi piristykseksi synnytyksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen edellistä synnytystä ajattelin, että en tee yhtään mitään, en stressaa ja kaikki paikat saa olla, kun ellun kanat.

 

mahani oli niin pieni, että sain putsattua haarani itse ihan loppuun asti ja näin teinkin ennen synnärille lähtöä koska sattui olemaan aikaa. -_-^_^ Hyvä että tein, koska suunnilleen eka asia jonka kätilö tarkisti oli, että tarvitaanko raivaussahaa paikalle. Olisi itse vedellyt karvat kertakäyttöhöylällä jos olisivat olleet liian pitkät.

En tiedä onko tämä yleinenkin käytäntö?!

 

Hiuksiani en värjännyt puoleenvuoteen ja se mua kaduttaa. Kuvat on ihan järkyttävän näköisiä, kun juurikasvua on kuusisenttiä. Ärsyttää edelleen, ettei tullut asiaa hoidettua kuntoon. Eka ostos matkalla synnäriltä kotiin olikin hiusväri. Kävin siis ihan oikeasti ostamassa sen kotimatkalla, mies odotti vauvan kanssa autossa.

 

Ja mä en todellakaan ole mikään ulkonäkökeskeinen naamani kanssa.

 

Tähän siis panostan. Lisäksi ajattelin muotoilla kulmani ja värjätä ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sääret sheivaan muutenki säännöllisesti, sama bikinirajat. (Vaikka alkaakin olla jo nyt aika punnerrus, mutta eiköhän se siitä...)

 

Meillä mies pääsi toteuttamaan itseään höylän ja minun bikinirajojen kanssa viimeisinä aikoina  :lol: Ihan täyttä pöheikköä en kätilöille halunnut näyttää, ja itse en ylettynyt, joten mies sai kunnian... Säärikarvojenkin ajelu oli jo sellaista akrobatiaa, että kärpäset katossa kuolivat nauruun  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0