Sign in to follow this  
Followers 0
star

Kaunistautuminen synnytykseen

126 posts in this topic

Eli aiheena olisi

Kaunistautuminen "synnytykseen"

 

Synnytys lähenee...

Elelette esim. viikkoja 35 eteenpäin...

 

Haluatko hieman pohtia asiaa jo etukäteen, käymällä esim. kampaajalla (väri ja leikkaus) tai kosmetologilla?

Sheivailetko? Kestovärjäätkö ripset ja kulmat tietoisesti?

 

Varaudutko yleisesti siihen, että vauva saattaa muuttaa tuttua arkirytmiä ja rutiineja, joilla normaalisti hoidat/hemmottelet itseäsi?

 

Vai pidätkö ajatusta ihan turhana ja ajanhukkana?

 

*editoin alkutekstiä 8.4.2008 "väärinkäsitysten" välttämiseksi*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloitanpa itse:

 

Eli tänään menossa rv 40+2 ja kovin on suunnitelmissa "meikata" synnytykseen :lol:

Turhamaista?

...ehkä

MUTTA kun mä meikkaan muutenkin joka päivä (en mene edes kioskille tms. ilman meikkiä), niin pidän sitä ihan ns. luonnollisena.

Tossa sairaalakassin vieressä on Kanebon 38 ripsari, jota aattelin vielä vetästä sit taviksen ripsarin päälle ennen synnytystä, jotta ripsari pysyis koko "maratonin" ajan :P

 

Kampaajalla kävin juuri, joten tukkakin on suht kuosissaan, eli väri laitettu ja muutenkin vähän mallia kuontaloon leikattu.

Kulmat mulla on kestopigmentoitu, joten siitä ei tarvitse murehtia.

 

Myös synnärille olen "sairaalakassiin" pakannut ns. perusmeikit

KOSKA en halua sellasia "haamukuvia" sitten sieltä osastolta. Tahtoisin, että niitä kuvia synnäriltä "kehtaa" näyttää, enkä näyttäisi ihan kuolleelta niissä (ainakaan kaikissa).

 

En takaa, että jaksan osastolla meikkailla, saati sitten ylipäänsä pohtia koko asiaa, mutta näin etukäteen ajatellen se kuulostaa mielestäni "hyvältä suunnitelmalta" ;)

 

Jalkahoidossakin tuli tossa käytyä, joten varpaatkin on "söpön" pinkit B)

Manikyyristäkään ei oo kauaa aikaa, joten kädetkin on ihan kuosissa. Tänään aattelin vielä vähän viivailla kynsiä, joten eiköhän nekin ala sit olee "reerassa". Lakkaa en uskalla kynsiin laittaa.

 

 

********************************************************************************

EDIT

8.4.2008:

 

Tosta mun alkuviestistä saa kyllä just muuten sen käsityksen, että vaikka tulis lähtö keskellä yötä synnärille, ni mä en lähtis ennen ku on maalit naamassa :lol:

Eihän asia nyt kuitenkaan ihan näin oo.

 

Ja lähinnä tän ketjun aloitin siis just siksi, että mitä on ajatuksissa tehdä ENNEN synnytystä,

eli käytkö esim. kampaajalla jne.

En ajatellut niinkään, että kaikkien pitäs miettiä, että kun eka suppari tulee, niin sitten maalisutia käteen ja pakkelia naamaan B)

 

Eli mikäli se lähtö tulee keskellä yötä, niin toki mennään ihan naturel! En mä unenpöpperössä ees nää mitään...

 

Lähinnä ajatuksena on just se, että se jo alempana mainittu "puutarha" on kuosissaan ^_^ , tukka mallillaan (värit ja leikkaus) yms.

Ja siis muutenkin, että itellä on sellanen hyvä ja varma olo.

 

Ja mulla se hyvä olo lähtee omasta hyvinvoinnista ja ulkonäkö kuuluu siihen kyllä suuressa osassa. En mä niitä kätilöitä varten sinne/siellä meikkaa, vaan ihan omaksi ilokseni, kuten joka päivä.

 

Mutta asiaan;

Eli näillä näkymin ollaan menossa käynnistykseen, mikäli nyt ei ihmettä tapahdu.

Ja se olisi perjantai aamulla klo 8, joten silloin kyllä meikkaan ihan normisti, kuten joka muukin päivä.

 

Osastolla oloa ja sitä kaunistautumista katsellaan sitten oman voinnin mukaan. Mutta edelleen ajatuksissa on hieman kaunistautua päivittäin...kuten normaalistikin...

 

star ja Tintti rv 40+5

 

 

 

********************************************************************************

EDIT

27.4.2008:

 

Nyt on synnärillä käyty kääntymässä ;)

 

Voi harmistus...

Ois pitäny pakata enemmän juttuja mukaan... :P

 

Nimittäin:

Mähän menin sitten sillo perjantai aamulla 11.4. sairaalaan käynnistykseen, eli meikkasin ns. normaalisti.

Synnytys eteni mallikkaasti ja neiti syntyi samana iltana klo 21.53, ja täydet meikit oli mulla naamassa koko synnytyksen ajan/sen jälkeen.

Synnytys oli sen verran vauhdikas, että ei siinä paljon suihkun alla ehditty käymään.

 

Aika osastolla oli ihan tuskaa.

Maanantaina pääsin kotiin, mutta koko viikonloppu meni YKSIN vauvan kanssa kolmen hengen huoneessa, jossa EI ollut telkkaria/radiota/mitään...

JOTEN, eihän mulla ollut mitään muuta kuin aikaa mm. meikata.

Päivittäinen kaunistautuminen siis "kuului" sairaalassaoloajan rutiineihin.

 

Toki ihastelin prinsessaakin todella paljon, mutta kun hänkin nukkui noin 70-80% päivästä, niin tahtoi tällä mammalla käydä olo välillä vähän pitkäksi...

 

Eli lyhyesti virsi kaunis:

Meikkasin synnytykseen (käynnistykseen) kuten joka aamua.

Ja osastolla meikkasin joka aamu/päivä...

 

star ja Tintti 2 viikkoa 2 päivää

Edited by star

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen synnytykseen en tehnyt mitään,mut nyt ajattelin kampaajalla käydä. Sen verran kamalalta näytän sairaalakuvissa,et tukka pitää olla laitettu. Siis leikattu ja värjätty. Meikkiä en laittanut synnytykseen enkä osastollakaan niitä käyttänyt vaikka mukana oli.

 

Ja bikirajoista yritän pitää huolta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja bikirajoista yritän pitää huolta :D

 

Ettei vahingossa tule arkikarvoitusta tallennettua videolle... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikkasin käynnistykseen lähtiessä normaalin arkimeikin. Ripsarina käytän muutenkin Maybellinen Unstoppablea. Käynnistys tehosi samana päivänä ja kyllähän ne ripsarit pysyivät paikallaan ihan kuten aina. Puuteria olisi kyllä voinut lisätä, jos olisi pystynyt :lol: Ja omasta mielestäni näytän kyllä hehkeämmältä niissä ensimmäisissä vauvakuvissa kuin esim. mieheni :rolleyes:

 

Meikit olivat myös sairaalassa mukana, ja laitoin ennen vieraiden tuloa naaman kuntoon ja hiuksiakin sen verran kuin kotona yleensä. Ei siinä hirveästi huijaamaan pysty, aika ankean näköinen olin silti ja kun se sairaalan yöpaitakaan ei nyt ihan huippumuotia ole... Mutta ties miten kauhuissaan olisivat olleet jos en olisi mitään tehnyt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli meikit mukana laitoksella että meikkaan ainakin vähän ennen ku vieraita tulee, mutta p**kanmarjat siinä mitään jaksoi. Olin käynyt kuukausi ennen synnytystä kosmetologilla värjäyttämässä kulmat ja ripset, ja siinä kaikki. Sillä mentiin mitä oli, ei kauheesti kiinnostanut enää siinä vaiheessa meikkaaminen. Eikä varsinkaan silloin, kun synnytys alkoi, tullut mieleen alkaa huitoa ripsaria silmään, sehän olisi niissä tuskissa osunut ties mihin muualle. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kovat suunnitelmat ihmiseltä näyttämisestä sekä synnytyksessä että osastolla, mutta h-hetken koittaessa ei ripsivärit olisi voineet paljon vähempää kiinnostaa. Olin ison osan synnytyksestä kuumassa suihkussa, joten meikit olisivat liuenneet naamalta joka tapauksessa. Olin ennen synnytystä käynyt värjäyttämässä ripset, joten niillä mentiin vielä pari viikkoa synnytyksen jälkeenkin. :unsure:

 

Hiusten värjäämistä ja leikkaamista hyvään malliin sen sijaan suosittelen lämpimästi. Mulla oli ylikasvanut otsatukka ja se on kuvissa kamalampi, kuin haamunaama. Typerät hiukset vaikutti jopa omaan mielialaan, kun muutenkin tuntui, että kaikki itsessä on rempallaan. Kampaajalla kävinkin heti, kun vauva saattoi nukkua ulkona vaunulenkillä isän kanssa sen reilun tunnin, mitä hiustenmuotoiluun menee. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin kestovärväyttänyt ripset ja kulmat, käynyt kampaajalla LA:n tietämissä, ajellut jalkakarvat ja alakerran, mutta en muuta. Käynnistykseen mentäessä en meikannut, mutta synnytyksen jälkeen kyllä joka päivä sairaalassa. Sielä sai rauhassa laitella itseään sillon, kun muksut nukkui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä synnytykseen kaunistautuminen on kyllä silkkaa ajanhukkaa :rolleyes: Tai mikäs siinä, jos joku saa siitä itelleen hyvän mielen. Mä kun en arkipäivinäkään ees meikkaa ja kampaajalla käyn pari kertaa vuodessa, niin mitäs turhaa sitä nyt sit synnytykseenkään itteään kaunistaa. Karvatkin saa mun puolesta rehottaa, jos en nyt sit oo muuten vaan niitä synnytyksen aikoihin leikannu. Mua suoraan sanottuna huvittaa suuresti ajatus, että jotkut ihan tosissaan kaunistautuu synnytystä varten :lol: Mutta ymmärrän sen kuitenkin siinä mielessä, että jos se tuottaa naiselle hyvän mielen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jollakulla on aikaa ja halua kaunistautua ennen synnärille menoa, niin siitä vaan, en tuomitse. :) Itselläni noita haluja ja aikaa ei oikein ole, eli ihan luomuna vedetään. Toki nypin päivittäin häiritseviä kulmakarvoja ja hoidan ihoani normaalisti, mutta mitään muuta en oikein pysty sitten tekemään. En näe alapäätäni, enkä ylety siihen ison mahani vuoksi, joten bikinirajat olkoon mitkä on (siis niitä ei ole, heh :D ). Samoin kinttukarvat rehottavat. Tosin ajelin ne hyvin vaivalloisesti jokin aika sitten, mutta koska karvankasvu on todella ripeää, niin "lumimiehenä" mennään synnyttämään. Hiuksetkin ovat kasvaneet ja väriraja on selvästi näkyvissä, mutta toisaalta hiusten kunto on muuten erinomainen (tuuhean kiiltävät ja sileät)...

 

Näytän kyllä valokuvissa aivan hirveältä, mutta toisaalta... Näkeepähän sitten sen kontrastin paremmin "ennen raskautta - raskauden aikana - raskauden jälkeen" valokuvissa! ;) Ja ripsarinkin laittamisen synnärille mennessä koen jo turhaksi, sillä olkoon mitä merkkiä tahansa, niin varmana valuu. Sen verran kova itkuiita meikätyttö on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ripset ja kulmat värjättyinä ja kampaajalla käyty ennen synnytystä, mutta ne nyt olis ollu joka tapauksessa. Itse pidän ajatusta synnytystä varten meikkaamisesta vähän turhana, ensinnäkin itse synnytin sen 26 tuntia, joten siinä kyllä meikki kuin meikki olis päin sitä itteensä.

 

Osastolla ei meikit käynyt mielen vieressäkään (eikä ne kyllä mukanakaan ollu), ajatukset oli täysin siinä pienessä tuhisevassa ihanuudessa ja silloin, kun ne käväs itessä, niin ajatuksissa oli kyllä alakerran, ei naaman, kunto.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kestovärjätyt ripset, mutta kestovärissä käyn muutenkin epäsäännöllisen säännöllisesti. En meikannut, ei tullut mieleenkään, mutta en kyllä muutenkaan tykkää meikata kovin paljoa. Myöskään osastolla en meikannut, hyvä kun hiukset muisti kammata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ööö..eipä tullut paljoa mieleen alkaa meikkailemaan lähdön lähestyessä. :huh: Kosmetologin mä vielä ymmärrän mutta että meikata?!?

 

Heti tuli vaan mieleen että aika hyvin voi meikattu mamma erottua sieltä ruokajonosta.

 

Joo tykkään mäkin meikkailla, tulee hyvä mieli mutta että synnytykseen meikki?!? ;)

 

Jatkaa ihmettelyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä meikkasin käynnistysaamuna normaalisti, niinkuin aina aamuisin olen tottunut. Meikit otin myös synnärille mukaan, mutta kertaakaan en niitä tarvinnut. Mulla ei todellakaan ollut päällimmäisenä mielessä, miltä näytän. Karvat oli kuitenkin ihan ok. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en normaalisti meikkaa joten ei tulis mieleenkään ottaa meikkejä laitokselle mukaan. Kampaajalla ajattelin käydä juurikasvun värjäämässä ja vähän tasottamassa latvoja jossain vaiheessa hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Tai sitten teen kuten esikoisen syntymän jälkeen eli ennen ristiäisiä.

Mulla oli kyllä ihan sama miltä siellä laitoksella näytän. Ja varsinkin oli ihan sama miltä synnyttäessä näytän! :D

Kyllä kaikki vieraat kuitenkin tiesi että mä oon synnyttänyt eikä varmasti odottanutkaan näkevänsä mitään hehkeää tuoretta äitiä :D Mulle riitti se että sain käytyä suihkussa :rolleyes: Eikä kyllä käynyt mielessäkään ulkonäköasiat, sitä oli vaan niin hämmentynyt uudesta perheenjäsenestä ja aika meni siihen että tottui ajatukseen ja opetteli vaihtamaan vaippoja ja vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaynnistykseen lahtiessa mies ajeli mun bikinirajan, kun en kehdannut muuten lahtea... :P Jalkakarvat olinkin jo ajellut aiemmin, joten en niista huolehtinut. Meikkasin normaalin arkimeikin (jonka myohemmin liuotin suihkussa). Sairaalaan vein meikit (ja piilarit) mukana, ja meikkasin sairaalassa joka paiva... Samoin kylla meikkaan joka paiva nytkin ja vaihdan 'kunnon vaatteet' paalle, olen tehnyt nain ihan ekasta kotipaivasta alkaen. Mulle siita tulee heti parempi olo, kun en rahjota naama meikitta aamutakissa, vaan olen 'valmis' kohtaamaan paivan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mulle kyllä tullut mieleenikään kaunistautua synnytykseen. Synnyttäessä kun ei ole hehkeimmillään edes meikit naamassa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mulla ei tullut mieleenkään ja loppujen lopuksi olin niin heikossa kunnossa viikon ettei siinä olis auttanut vaikka olis kosmetologi käynyt päivittäin mua meikkaamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiukset käyn leikkauttamassa ja värjäämässä LA:n tietämissä. Loput näkee sitten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin kun avautumisvaihe on sellaista puoltatoista päivää, niin siinä ei hirveesti tee mieli meikkailla :lol: Kerkesin suihkussakin käymään kolme kertaa suppareiden aikana, joten yhtä tyhjän kanssa olisi ollut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmilla kerroilla taisin käydä tyvivärissä jotain kuukausi ennen laskettua aikaa, jos nyt oikein muistan, mutta sillä nyt ei ollut mitään tekemistä itse synnytyksen kanssa. Synnytykseen en todellakaan ole kummallakaan kerralla kaunistautunut. Tokalla kerralla ei ois ollut aikaakaan, kun hyvä, että synnärille ehdittiin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neiti päätti yllättäen syntyä 3 viikkoa etuajassa :) Niin ei siinä oikein mitään ehtinyt sitten

tehdä...Piti mennä leikkauttamaan toi otsatukka mutta en sitten ehtinyt :D Muuten en olis

tehnyt mitään muuta ihmeellisempää...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ööö..eipä tullut paljoa mieleen alkaa meikkailemaan lähdön lähestyessä. :huh: Kosmetologin mä vielä ymmärrän mutta että meikata?!?

 

Heti tuli vaan mieleen että aika hyvin voi meikattu mamma erottua sieltä ruokajonosta.

 

Joo tykkään mäkin meikkailla, tulee hyvä mieli mutta että synnytykseen meikki?!? ;)

 

Jatkaa ihmettelyä.

 

Samis... Jotenkin hupaisaa lukea näitä. Ei siis mitenkään pahalla mutta hauskaa miten erilailla ihmiset ajattelevat. Mä olin ainakin sellainen norsu loppuvaiheessa ettei siinä meikit ois auttanut yhtään mitään. Ja siinä vaiheessa kun supparit alkoi oli kyllä mielessä paltterallaa ihan kaikki muu paitsi oma ulkanäkö. Synnäriltä on aika paljonkin kuvia mutta kyllä niissä päätähtenä on tuo poika. Olisiko hänet pitänyt meikata? :blink:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En meikkaa tavallisestikaan, kuin aivan erikoistilanteissa, joten en meikannut synnytykseen enkä osastolla. Niin ja kampaajallakaan en käynyt, tosin ei se ois ees mitään auttanut siihen, että oisin ollu hehkeämpi synnytyksen jälkeen, kun hiukset oli niin hirveessä takussa sen kahentoista tunnin synnytyslaverilla pyörimisen jälkeen, että siihen ei ois auttanu mitkään leikkaukset, paitti ehkä kalju :) Eikä meillä kyllä kauheesti oo musta kuvia synnäriltä. Heti syntymän jälkeen on, mutta niissä kuvissahan saakin näyttää siltä, kuin ois työntänyt just alapäästään ulos melkein nelikiloisen mötkäleen ja muissa kuvissa näyn vaan silleen osaksi, pääosassa on tyttö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jalkahoitoon sain lahjakortin ja sen aion käyttää toukokuun alussa... :)

Matot tahtoo jo nyt kulkea mukana, kun ei tuonne taivu jalkoja hoitamaan. :rolleyes:

 

Meikkata en synnytykseen aio, kuin jos näppyjä vähän peittelen. ;) Keskellä yötä jos tulee

lähtö, tuskin tulee tehtyä sitäkään.

 

Yksi mistä kuitenkaan en tingi on karvojen ajaminen/epiloiminen. Mies saa hoitaa alakerran puutarhaa

ja minä muut. Ei oo reilua, että tarvitaan lääkärille viidakkoveitsi vauvan synnytykseen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0