pipa

lastentarvikkeet netistä!

42 posts in this topic

Ajattelin, että tälläinen ketju olisi hyvä olla.

 

Olen tutkinut hirveesti lastentarvikkeita verkosta, etenkin yhdistelmävaunuja. Sivuja onkin tullut paljon vastaan, mutta suurinosa niistä sivuista minulle täysin tuntemattomia enkä siis uskalla sieltä tilata mitään vaikka hyviä tarjouksia on löytynyt.

 

Eli tässäpä onkin mun kysymykseni:

 

Onko kukaan tilannut täältä koskaan mitään?

Tai oletko kenties käynyt tuolla liikkeessä paikanpäällä?

 

Tuliko tilaus ajoissa?

Oliko mitään ongelmia liikkeen/tuotteen kanssa?

 

Lähinnä miestä häiritsi toi verkkomaksu etukäteen, kun tuotteen tilaa. Hänestä se on epäilyttävää ja kuullut/lukenut paljon ongelmia tälläisestä systeemistä.

 

 

Mutta minä itsepäisenä haluisin kuitenkin sieltä tilata eräät vaunut, koska ne saisi niin edullisesti ja postimaksukin on kiinteä 5e, mikä on miehen mielestä taaskin liian hyvä ollakseen totta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilaa pois vaan!

Kyllä Suomessa noihin nettimyymälöihin vielä voi sen verran luottaa, että vaikka maksu tapahtuukin etukäteen verkkomaksuna, niin tuote kyllä löytää perille. Itse olen tilannut tällä tavalla vaikka mitä (myös vauvatavaraa, tosin en kyseisestä myymälästä) netistä ja aina onnistuneesti. Ja jos ongelmia tulee, niin ei muuta kuin kuluttajasuojamiehen ja poliisin pakeille... :)

 

Ja mitä tulee tuohon kiinteään postimaksuun, niin monella yrityksellä on ihan eri pelisäännöt postin kanssa, kuin meillä yksityisillä. Eli koska käyttävät postin palveluja runsaasti, niin saavat tuollaisia etuja (yrityksillä postittaminen on aina halvempaa kuin meillä yksityisillä, olen huomannut!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisin juuri kyseisestä verkkokaupasta tilata tuttipulloja ymv. tarvikkeita. Mitään ongelmia ei ollut, tavarat oli perillä muistaakseni tilausta seuraavana päivänä ja sähköpostiin tuli vahvistus ymv.

 

Tuollahan oli verkkopankin käyttömahdollisuus. Itse olen eläny siinä (harha??)luulossa, että silloin on jollain tavalla pakko olla "luotettavampi" toimittaja, jos saa nuo verkkopankin tunnukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postimaksujen kanssahan voi myös olla niin, että todelliset postikulut otetaan katteista. Lastentarvikkeissahan ne tunnetusti ovat huimia ;)

 

Jos nyt ei jostain syystä halua maksaa verkkopankissa, niin tuollahan voi myös maksaa Luottokunnan kautta luottokortilla. Ei ole penniäkään omaa rahaa kiinni ostoksissa, ennen kuin lasku tulee - ja jos jotain ongelmia ilmeneekin, niin Luottokunta hoitaa asian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia! Pitäis varmaan tilata mieheltä salaa noi yhet vaunut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta pingpongin takuuasioiden hoidosta? Kuinka kauan on kestänyt vastauksen saaminen sähköpostiin? Pitikö viallinen osa lähettää sinne ennen kuin he laittavat ehjän paluupostina?

 

Meille tuli viime viikolla teutonian spritit, joista yksi rengas on rikki. :angry: Nyt tietysti olisi kova hinku saada uusi tilalle, että pääsisi kärräilemään vaunuja ympäri asuntoa. Onneksi vauva on sentään vielä masun puolella, ja toivottavasti pysyykin toistaiseksi, joten siinä mielessä kiirettä ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta sellaisesta kaupasta kuin http://www.baby-markt.de/?

Siellä on myytävänä speciaalitutteja, joita meidän Poppiksella käytetään eikä niitä saa enää Suomesta mistään, mutta uskaltaako tuolta tilata? Suomeen eivät näemmä toimita, mutta saataisiin tavaroille kyyti järjestymään muuta kautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kellään kokemusta pingpongin takuuasioiden hoidosta? Kuinka kauan on kestänyt vastauksen saaminen sähköpostiin? Pitikö viallinen osa lähettää sinne ennen kuin he laittavat ehjän paluupostina?

 

Varmasti en osaa sanoa kuin tuosta sähköpostista. Mulle on kaikkiin kyselyihin vastattu vuorokauden sisällä (arkena), joskus jopa tunnin sisään. Ja mitä olen kuullut, niin lähettävät uuden osan ilman että tarvitsee rikkinäistä lähettää sinne ensin. Mutta tämä jälkimmäinen on puhtaasti kuulopuhetta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutamasta suomalaisesta nettikaupasta on tullut jotain tilattua, ja ainakin tähän asti on toimitukset olleet nopeita eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Kyllä kai ainakin noilla kotimaisilla nettikaupoilla on ihan toimivat takuu- yms palvelut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käyttäjäkokemus Pingpongista: tilattiin paljon tavaraa tammikuun lopussa. Arvioitu toimitusaika oli vko 10. Erinäisten sähköpostiviestien jälkeen ensimmäinen paketti (kaukalo + jalusta) saapui eilen, eli 5 vkoa myöhässä. Toinen lähetys (vaunut ym.) saapunee huomenna tai torstaina. Tilaus maksettiin Visalla ja Luottokunnan kautta piti Pingpongia kovistella että maileihin alkoi vastauksia tulla. Toivon tosiaan että tuotteet ovat ehjiä eikä mitään puutu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan tilattu www.mypram.com :sta ja www.babyparadies.com:sta. Mollemmista ollaan saatu TOSI hyvää palvelua. mypramista on vastattu ennen ja jälkeen tilauksen heti seuraavana päivänä. Ilmotiitvat myös toimituksen viivästymisestä ja tarjosivat toista värin vaihtoa että saataisiin tavara nopeammin. Babyparadiesta vastattiin mailiin jopa lauantaina ja sunnuntaina kun kysyttiin toimituksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Käyttäjäkokemus Pingpongista: tilattiin paljon tavaraa tammikuun lopussa. Arvioitu toimitusaika oli vko 10. Erinäisten sähköpostiviestien jälkeen ensimmäinen paketti (kaukalo + jalusta) saapui eilen, eli 5 vkoa myöhässä. Toinen lähetys (vaunut ym.) saapunee huomenna tai torstaina. Tilaus maksettiin Visalla ja Luottokunnan kautta piti Pingpongia kovistella että maileihin alkoi vastauksia tulla. Toivon tosiaan että tuotteet ovat ehjiä eikä mitään puutu...

 

 

Olipas ikävä kuulla. Ilmeisesti niillä on alkanut homma kasvaa niin ettei riitä resurssit palvella kaikkia, kun ennen tilausta ei juuri kielteisiä kokemuksia löytynyt. Sinänsä meillä ei ole ollut toimitusajoissa huomauttamista, sillä kaukalo ja jalusta tuli viikon päästä tilauksesta, ja vaunut kaks viikkoa luvattua aiemmin. Toivotaan nyt että vastaavat pian.

 

Suomalaisella maahantuojallakin taitaa olla jonkinlainen vastuu eu:n alueelta ostetuista tuotteista, joten täytyy alkaa selvittämään asiaa sitä kautta, jos ei muuten onnistu. Olisi vaan varmaankin helpompi hoitaa asia suoraan myyjäliikkeen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostais kauheesti toi Ebay ja että miten se toimii. Onko täällä guruja jotka voi neuvoa alkeissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, meillä oli myös vähän ongelmia tuon Pingpongin toimitusaikojen kanssa. Tilasin viikolla 44 ja pyysin mahdollisimman pikaista toimitusta. Arvioitu toimitus oli viikolla 47. Vaunut saapuivat viikolla 48, mutta kaukaloa, matkarattaita ja telakkaa ei alkanut kuulua. Laitoin useamman kerran englanniksi ensin kysyvää ja sitten kiukkuista sähköpostia, joihin en saanut kertaakaan mitään vastausta. Lopulta nakitettiin yksi saksantaitoinen kaveri kääntämään alla oleva viesti ja laitettiin se menemään. Seuraavana päivänä viestin lähettämisestä tuli "order update" että tuotteet lähetetty. Tulivat sitten nipin napin niin että päästiin joulun viettoon ilman kaukalon lainailua muualta. Typerää että pitää alkaa luottokunnalla uhkailemaan ennen kuin tapahtuu. Tuotteisiin ollaan oltu kyllä ihan tyytyväisiä.

 

Sehr geehrte Frauen und Herren,

 

ich habe bei Ihnen eine Bestellung (Bestellungsnummer xxxx) in der Woche

44 gemacht. Der angerechnete Termin der Lieferung war Woche 47. Gesslein

Kinderwagen wurde in der Woche 48 geliefert. Die anderen bestellten

Produkte sind aber noch nicht gesendet. Jetzt ist schon Woche 50.

 

Ich habe keine Antwort auf meine Emails bekommen. Die Produkte sind mir

unbedingt vor Weihnachten nötig. Ich würde gern wissen, ob ich die

bestellten Produkte bald bekommen werde. Sonst muss ich leider Maßnahmen

ergreifen, die Kreditkarteneinzahlung zurückzubekommen.

 

Mit freundlichen Grüssen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos tämmöinen kiinnostaa niin nyt halvan dollarin aikaan kannattaa tilata suoraan jenkeistä. Kaksi härveliä + 2x ylimääräinen pussi maksaa 13.50 plus postikulut 6.5 eli 20 dollaria (~13 euroa). Tuli nopeasti ja sujuvasti (kannattaa tehdä tilaus Explorerilla, Firefox ei jostain syystä toiminut kunnolla) Suomessa vastaava setti 24 euroa plus postikulut <_< Vaikuttaa ainakin toimivalta laitteelta, ei tosin olla vielä päästy testaamaan kun neiti 4.5 kk ei vielä ihan ole hoksannut ideaa vaan imee lähinnä laitteen muoviosia :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin Emmaljungan Duo Edge vaunut Doggie-nettikaupasta! Saatiin vielä alennusta muistaakseni 15 - 20 %, kun oli joku pääsiäisale menossa. Hinnaksi tuli 200 € vähemmän kuin täkäläisissä kaupoissa - mikä säästö! Aivan järkyttävän mahtavaa! Ja tulivat vielä ilman postikuluja ja aivan luvatussa ajassa (vkon toimitusaika)! Firma on kai alun perin virolainen, mutta nettisivut kyllä on aivan suomeksi. Suosittelen ainakin oman kokemukseni perusteella. Asiakaspalvelukin pelasi kuin rasvattu, kun jotain kyseltiin puhelimitse. Paketti kyllä oli rikkoontunut vähän matkan aikana, mutta se nyt oli postin vika se.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kellään kokemusta pingpongin takuuasioiden hoidosta? Kuinka kauan on kestänyt vastauksen saaminen sähköpostiin? Pitikö viallinen osa lähettää sinne ennen kuin he laittavat ehjän paluupostina?

 

Toinen sähköposti vei asiaa eteenpäin. Viikon siis yhteensä kesti että vastasivat, että ovat lähettäneet uuden renkaan. Ja viallista rengasta ei tarvinnut lähettää sinne, joten päästään kokeilemaan, jos siitä saisi korjattua käyttökelpoisen vararenkaan (jota tuskin tulee tarvitsemaan mijhinkään).

Share this post


Link to post
Share on other sites

minä tilasin vaunut kidsroom.de:stä ja viikossa oli vaunut kotona, ei mitään motkotettavaa. Babystylessa oon käynyt paikanpäällä kuopiossa, ihan normi vauvakauppa. En usko, että kotimaisten liikkeiden kanssa on tilaamisessa luotto-ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilasimme vaunut, turvakaukalon jalustan ym sälää http://www.babyonlineshop.de/ -nettikaupasta. Homma toimi kuin junan vessa, toimitus luvatun ajan sisällä, sähköposteihin vastaus tuli heti, ja jopa kyselivät tilauksen lähetettyämme ihan oma-aloitteisesti, että haluanko tosiaan kahdet samanlaiset vaunut (kun siis tilasimme samalla vaunut kavereille). Hieman hymyilytti tuo epäilys, mutta aika hyvä palvelu, kun olisihan se voinut olla erehdyskin.

 

Maksu visalla tai mastercardilla, veloittavat, kun toimitus lähtee Saksasta. Kuljetus kotiovelle, ja pakettia voi seurata netistä koodin perusteella.

 

Pingpongiakin mietimme, mutta lopulta babyonlineshop vei voiton, koska hintaa vaunuille lähetyskuluineen jäi siellä muutaman kympin vähemmän kuin pingpongista ilman postikuluja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me tilattiin pingpongista vaunut loppu vuodesta ja tulivat kuten lupsivatkin (pari-kolmeviikkoa meni) ja pitivät hyvin ajantasalla koko ajan.

 

nyt tilattiin pari kuukautta sitten kaukalo ja isofix alusta sieltä ja taas toimitus oli juurikin sillä viikolla minkä lupasivat. ja aina on hyvin vastattu sähköposteihin. vaunujen kanssa kävi vielä niin mukavasti että lähettivät vahingossa kaupanpäällisinä kantokassin :lol:

 

mä voin siis omasta puolestani suositelle pingpongia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin turvakaukalo pingpongista tammikuun lopulla ja lupasivat toimituksen viikolla 8. No, vielä viikolla 10 ei ollut kuulunut mitään ja laitettiin kysely menemään. Vastasivat samana päivänä, että kaukalomme isofix- telakan kanssa on ollut toimitusongelmia valmistajan taholta ja pahoittelevat asiaa. Lupasivat laittaa kaukalon postiin pääsiäisen jälkeen. Nyt parisen viikkoa pääsiäisen jälkeen tuli tieto, että kaukalo on heiltä postitettu meille ja on varmaan tällä viikolla meillä.

 

Me ollaan tyytyväisiä pingpongiin vaikka toimitus onkin kestänyt arvioitua kauemmin, mutta eihän se heistä ole ollut kiinni. Ja mitä tästä oppii? Kannattanee tilata hyvissä ajoin, jotta toimitus ehtii ajallaan tulemaan. Kieltämättä tuli itsellekin välillä olo, että mitä jos kaukalo ei ehdikkään ajallaan ja mitä me sit tehdään, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Ja varmasti jatkossakin uskallan käyttää pingpong- onlinea jos tarvetta ilmenee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin vaunut pingpongista ja tulivat öbaut kolmessa viikossa. Turvaistuin tilattiin Babyparadiesista ja toimitus kesti vajaan viikon :o:lol:. Molempia voin kyllä suositella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.vauvatar.fi/

 

Mä tilasin vaunut Visalla täältä, tulivat seuraavalla viikolla (oli vielä pääsiäinen välissä) ja sähköposteihin vastattiin heti, myös myöhään illalla, virastoajan ulkopuolella. Toimituksesta puuttui kantokopan kuomu, josta Vauvattaren nettikaupan mies oli yhteydessä Brioon joka lähetti uuden kuomun suoraan Ruotsista. Kuomu oli perillä meillä vajaa 2 viikkoa reklamaatiosta. Soitin suoraan tälle verkkokaupasta vastaavalle yrittäjälle joka oli tosi ystävällinen ja asiansa osaava puhelimessa, lupasi extrana vielä mulle pehmusteet ratasosan valjaisiin kun näissä malleissa ei ollut. Pehmusteet tulivat reklaamaatiosta seuraavalla viikolla postissa kotiin.

 

Postituskulut vaunuissa ovat 0 e tuolla. Paketti olisi tullut kun olin töissä joten sovittii postin kanssa että toi minulle töihin jossa nostettiin suoraan autosta autoon. Sopivasti kun on tuo jakelukeskus alle 10 km töistä mutta liki 40 km kotoa, niin ei tarvinnut enää lähteä suppeasti auki olevasta lähikaupasta hakemaan tuota pakettia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt oikein keksi missä tätä kysyisin, joten kokeillaan tätä ketjua.

 

Onko jossain myynnissä aikuisen turvavyöhön kiinitettävää lisävyötä? Siis sellaisia, jonka lentokoneesa saa kun matkustaa sylivauvan kanssa. Lomamatkalla sellainen olisi hyvä bussikuljetuksissa, kun vauvalla ei ole omaa paikkaa bussissa ja turvakaukaloa en ota mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En nyt oikein keksi missä tätä kysyisin, joten kokeillaan tätä ketjua.

 

Onko jossain myynnissä aikuisen turvavyöhön kiinitettävää lisävyötä? Siis sellaisia, jonka lentokoneesa saa kun matkustaa sylivauvan kanssa. Lomamatkalla sellainen olisi hyvä bussikuljetuksissa, kun vauvalla ei ole omaa paikkaa bussissa ja turvakaukaloa en ota mukaan.

Me käytettiin kantoreppua tähän tarkotukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now