Citronella

Tyhmät kysymykset taaperon pukeutumisesta

703 posts in this topic

Me siirryttiin pari päivää sitten, aamusta tais olla pari astetta lämmintä ja iltapäivällä sit jo kymmenen. Alla meillä on body, sukkikset, trikoohousut ja paita. Meillä siis aamusta ulkoillaan 1-2h, puolen päivän jälkeen nukutaan pari tuntia ulkosalla ja iltapäivällä ulkoillaan tunnin verran. Hyvin on pärjännyt tuolla vaatetuksella, myös päiväunien aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ihan samalla tavoin kuin Heliliilläkin :) Tosin alla meillä on vaan kollarihousut ja paita. Joinain päivinä olen laittanut kurahousut haalarin päälle vaikka tuo puku kosteutta pitääkin, Otto kun suorastaan rakastaa lammikoissa uimista :rolleyes: Lisäksi kurikset on helppo suihkuttaa puhtaaksi kun koko ajan saisi muuten olla pesemässä. Päässä on kevätpipo, jonka alla Ruskovillan silkkikypärä (lähinnä kaulaa suojaamassa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipanalla on Reimatecin välikausihaalari ollut käytössä tän viikon. Alla on sukkikset, body ja housut ja paita. Puuvillainen kevätpipo on käytössä ja kauluria oon pitänyt vielä suojaamassa kaulaa.

 

Ja ulkona lämpötina noin +10*C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loppuviikosta vaihdettiin toistaiseksi, varusteena on PO.P:n vuoriton kuorihaalari. Alle puin t-paidan, sukkikset ja fleeceasun, joka kyllä ainakin iltapäivällä oli jo liikaa. Tyttären toppapuku on musta, joten se on ihan superkuuma leikkipuistossa, jossa ei ole edes varjoa missään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin nyt eilen sitten pojalle välikausihaalarin ohuempine hanskoineen ja pipoineen sisävaatteiden päälle ja tuntui olevan sopiva vaatetus.

 

Puistossa tuli mieleen, että mitä siellä kesällä pidetään päällä? Eikös tavalliset vaatteet mene ihan kamalaan kuntoon hiekkalaatikolla. Ei kai lämpimällä säällä kuitenkaan muutakaan voi pitää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan tällä viikolla ulkoilut välikausipuvussa. Alla on ollut body ja sukkahousut sekä niiden päällä vielä gollegohousut ja villapaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan siirrytty tällä viikolla välikausihaalariin. Varalla on villahaalari, mutta tällä viikolla on niin lämmin, että alla on ollut normivaatteet, eli sukkikset+body, housut ja paita sekä sukat, kauluri, hanskat ja pipo tietty. :) Pipokin vaihtui nyt vähän ohuempaan versioon ja samoin hanskat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puistossa tuli mieleen, että mitä siellä kesällä pidetään päällä? Eikös tavalliset vaatteet mene ihan kamalaan kuntoon hiekkalaatikolla. Ei kai lämpimällä säällä kuitenkaan muutakaan voi pitää.

 

Meillä oli viime kesänä hiekkalaatikolla ihan tavallisia vaatteita, trikoohousuja, shortseja, jne. Tokihan ne hiekkasiks meni, mutta onhan pesukone olemassa. Jos yöllä oli satanu, aamusta saatto olla haalarikin päällä, mutta sitten kun aurinko alko lämmittää, otettiin se pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 1v4kk tytöllä on Reimatecin haalari, sekä talvi- että vk-mallia, ja mä olen lukenut varmaan miljoonasta paikasta, että Reimatecit kestää vettä eikä ulkoleikkeihin tarvi enää itse puvun päälle sulloa kurahaalareita. Onhan asia varmasti näin??

 

Mua nyt vaan vähän ärsyttää, kun päiväkodilta on sanottu muutamaan otteeseen, et kurikset olis varmaan ihan hyvät niin vois päästää tytön vähän vapaammin leikkimään... Mä olen sit sanonut, et haalari pitää vettä eikä kuriksia tarvi enää siihen lisäksi. Näihin kommentteihin olen sit saanut vähän ihmetteleviä katseita, eikä mun sanomani ihan selvästi mene perille tai sitä ei ainakaan uskota.

 

Eli siis voinko mä hyvällä omallatunnolla viedä tytön vastakin ilman kuriksia hoitoon ja jättää noi spekuloinnit työntekijöiden murheeksi vai oonko minä ollut ihan totaalisen väärässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän 1v4kk tytöllä on Reimatecin haalari, sekä talvi- että vk-mallia, ja mä olen lukenut varmaan miljoonasta paikasta, että Reimatecit kestää vettä eikä ulkoleikkeihin tarvi enää itse puvun päälle sulloa kurahaalareita. Onhan asia varmasti näin??

On. Pitää kyllä veden, ellei mene ihan lätäkköön istumaan - ja tuolloinkin kastuminen johtuu siitä, että vesi menee lahkeesta sisään.

 

Olisiko hoitajien kommenttien takana huoli haalarin likaantumisesta? Märkä hiekka saa haalarin nopeasti likaiseksi; kurapuku suojaisi pahimmilta lioilta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mua nyt vaan vähän ärsyttää, kun päiväkodilta on sanottu muutamaan otteeseen, et kurikset olis varmaan ihan hyvät niin vois päästää tytön vähän vapaammin leikkimään... Mä olen sit sanonut, et haalari pitää vettä eikä kuriksia tarvi enää siihen lisäksi. Näihin kommentteihin olen sit saanut vähän ihmetteleviä katseita, eikä mun sanomani ihan selvästi mene perille tai sitä ei ainakaan uskota.

 

 

Meillä taas hoitaja on ollut mielissään siitä, että pojalla on Reimatecin haalarit niin hänen ei tarvitse pukea enää kuriksia haalarin päälle. Sanoi vielä, että kuravaatteita ei tarvitse hoitoon tuoda jos on vedenpitävät haalarit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos nopeista vastauksista!

 

No onko haalarin puhtaanapitäminen sitten käytännössä vaikeaa, eli siitä syystäkö osa käyttää kurahousuja? Mä en mielelläni enää pukisi vedenpitävän haalarin päälle kuriksia, koska siitähän tulisi melko tiivis paketti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiitos nopeista vastauksista!

 

No onko haalarin puhtaanapitäminen sitten käytännössä vaikeaa, eli siitä syystäkö osa käyttää kurahousuja? Mä en mielelläni enää pukisi vedenpitävän haalarin päälle kuriksia, koska siitähän tulisi melko tiivis paketti?

 

Yleensä laitan puvun vain kuivumaan kylppäriin jotta kosteus haihtuu haalarin pinnalta pois.

Jos haalariin on jäänyt kuraa, yleensä riittää pelkkä kostealla pyyhkäisy. Pojan talvihaalarin olen pessyt kerran kun siihen kaatui maalia ja ketsuppia. (Oltiin ulkona retkellä.)

Sitä en tiedä miksi kurahousuja käytetään esim. Reimatecin päällä. Lapsen liikkumisenkin luulis olevan niissä hyvin hankalaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tosi kuraisten haalarien (ReimaTec) putsaus on hoidettu suihkulla. Vetskari ja napit vain kiinni ja suihkutus kovalla paineella. Mies on hoitanut homman välillä myös niin, että haalari on ollut vielä pojan päällä. Voi niitä riemun kiljahduksia mitä pesuhuoneesta kuuluu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä ikäisenä teillä on taaperot oppineet itse pukemaan ja riisumaan vaatteet? Riisuminen varmaan tulee useimmille ennen tuota pukemisen oppimista. Meillä tyttö osaa riisua itse ulkohaalarit ja takin, pipot ja hanskat, mutta pukeutuminen ei vielä onnistu. Yrittämisestä ei tosin oo puutetta, mutta vielä ei vaan onnistu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö oppi pukemaan omatoimisesti vähän yli 2-vuotiaana. Tottakai vetoketjujen ja nappien kanssa autetaan vieläkin (tyttö nyt 2v8kk). Kenkien laittaminen jalkaan on vielä vaikeaa. Kumisaappaat kyllä menee näppärästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Puistossa tuli mieleen, että mitä siellä kesällä pidetään päällä? Eikös tavalliset vaatteet mene ihan kamalaan kuntoon hiekkalaatikolla. Ei kai lämpimällä säällä kuitenkaan muutakaan voi pitää.

 

Mulla on tytölle erikseen "pihavaatteet". Eli kesäkuumia varten, tai no, olihan niitä jo viime viikollakin, ihan tavallisia college- ym. housuja ja paitoja. Ja jotta ukkokin pysyisi kärryillä, nämä kyseiset pihavaatteet säilötään omassa laatikossaan. Muuten se ei kyllä ikinä muistais, että "noi siniset, punaiset ja kukalliset collegehousut on pihavaatteita. Ja sit noi vihreät ja keltaiset paidat kanssa." Tällä tavalla toimiessa mä löytäisin tytön hiekkalaatikolta parhaat samettihousut jalassa!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole mitään väli- tai muitakaan kausivaatteita :unsure: Ihan vaan takki ja housut ja sitten lämpötilan mukaan vaatetta alle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt muutamana viileämpänä päivänä ollut käytössä Reimatecin välikausihaalari jossa on valitettavasti sellainen ongelma että hihat on liian pitkät (muuten erittäin hyvän kokoinen). En viitsisi kääntää hihoja ulospäin kun silloin hiekat menee hihasta sisään ja muutenkin hihan suut on heti likaiset kun ei vuorikangas ole mitään vettä hylkivää kangasta. Eli onko kenelläkään hyviä vinkkejä tai neuvoja apuvälineistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kysymys sopii varmaan tänne. Saako tavarataloista lapselle kenkiä ostaessa asiantuntevaa palvelua? Jos, niin mistä? Sokos, Prisma, Citymarket? Toisaalta houkuttelisi lähteä johonkin muualle kuin kenkäkauppaan ostoksille kun valikoimaa olisi enemmän, mutta en kuitenkaan tahdo ostaa kenkiä noin pienelle ihan oman pään mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Little Elf Meillä kans poitsulla hihat hieman pitkät ja oon kääriny niitä sisäänpäin. Hiekat on pysyny ulkona ja haalari siistinä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saako tavarataloista lapselle kenkiä ostaessa asiantuntevaa palvelua? Jos, niin mistä? Sokos, Prisma, Citymarket? Toisaalta houkuttelisi lähteä johonkin muualle kuin kenkäkauppaan ostoksille kun valikoimaa olisi enemmän, mutta en kuitenkaan tahdo ostaa kenkiä noin pienelle ihan oman pään mukaan.

 

Prismassa enkä Citymarketissa ei ole myyjillä tuntunut olevan intoa myyntipuheille, mutta Sokoksella olen saanut loistavaa palvelua. Ihan K-Kengästä olen myös ostanut kenkiä pojalle, siellä on nimittäin hyvät valikoimat laatumerkkejä kuten Viking ja Richter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now