Citronella

Tyhmät kysymykset taaperon pukeutumisesta

703 posts in this topic

Huppu päässä suojaa kasvoja pakkasella aika hyvin, tutkittu juttu ja huomaahan tuon itse kokeilemallakin :) Yli 15 asteen pakkasilla ei mekään juuri ulos mennä, tai pienemmälläkään pakkasella jos tuuli on kova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muksut on päiväkodissa ja siellä kuulema ulkoillaan, vaikka olisi mittarissa mitä... :mellow: Tosin kyseessä on varmaan ns. happihyppely, eikä normaali ulkoilu. Aamuisin vien lapset rattailla hoitoon (matka kestää n.10 min), joten mietin vain, että mahtaako pelkkä pipo/huppu tms. suojata tarpeeksi pieniä, herkkiä poskia ja nenänpäätä...

 

Lisää vinkkejä teiltä, jotka ulkoilette pakkasella? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Laittaisin kaulaliinan löyhästi nenän ja suun eteen, jos vaan lapset suostuu sitä siinä pitämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkeneeko Name it:n kypärämyssyllä (sisus puuvillaa ja ulkokuori akryyliä) kovilla pakkasilla?

 

Hattu näyttää ihan lämpimältä, mutta miten tuo akryyli pitää tuulen ja kylmän loitolla jos vertaa villaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi riippuu varmaan tosi paljon lapsesta. Mun ei pärjäis, on sen verran vilukissa. Voisko siihen laittaa esim hupun päälle? Meillä on nyt pakkasilla ollut päässä Reiman villahattu jossa korvien päälle tulee kaksinkertainen kangas ja sisällä on vielä vindstopperit. Kovilla pakkasilla mulla on ollut alla vielä nameitin kaksinkertainen trikoon kypärämyssy. Ollaan kyllä oltu ulkona ihan fleece hatullakin, mutta siinäkin on korvien kohdalla kaksinkertainen kangas ja se windstopper. Siellä olla on myös pidetty kypärämyssyä. Mutta niin kuin sanoin rippuu paljon lapsesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käyttääkö kukaan täällä (tai lähinnä kenenkään lapsi :P ) kaksiosaisia yöpukuja? Onko ne jossain tietyssä iässä käytännöllisempiä kuin kokopuvut? Plussia/miinuksia näistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Voisin ajatella, että ainakin viimeistään sitten on käytännöllisempiä, kun pottailutouhut tulee ajankohtaiseksi, eli tässä pian 1,5 vuoden jälkeen.

 

Itse voisin omalle 1 v 5 kk tyttärelle hankkia juurikin kaksiosaisia yöpukuja jo, mutta esim. viimeksi kun tilasin yöpukuja niin tilasin haalareita vanhasta tottumuksesta vaikka etukäteen tarkoitus oli tilata kaksiosaisia. Jee mikä pää :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 1,5 vuotiaalla on käytössä kaksiosaisia yöpukuja sekä vetoketjullisia kokopukuja (napillisista luovuttiin jo aikapäiviä sitten, ei pysy lapsi aloillaan tarpeeksi kauan). Vielä ei aktiivisesti pottailla. En keksi mitään huonoja puolia, joskus paita nousee ja selkä/vatsa on paljaana, mutta useimmiten peitto pysyy kumminkin päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enskalla on käytettyä 2-osaista pyjamaa n. 1-vuotiaasta alkaen. 1) Sopivaa kokopukua ei tahtonut löytää (koot loppuu 92:en, olisi tarvinnut yövaipan kanssa 98:n) ja 2) Helpompi vaihtaa vaippa, kun nukahtaessa on lähes aina märkä vaippa päällä.

 

Selkähän tuolla on paljaana aina ja kun peittokaan ei pysy päällä, tulee toisinaan kylmä. Mutta kun ei niitä sopivia potkupukuja enää löydy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 1 v 3 kk vanhalla on käytössä 2-osaisia pyjamia ja haalareita sukkaosalla ja ilman. 2-osaisista parhaimmat päällä tuolla hoikalla neidillä ovat Gapin ja Gymboreen pyjamat, ne on "SnuggFit" joten ei ole samaa ongelmaa mitä haalareissa helposti eli se että kädet ja jalat on jumissa haalariosan sisällä jollei haalari ole tosi kapeaa mallia, neiti kun liikkuu niin paljon... Noissa pyjamissa on vielä tosi pitkä tuo yläosa joten pysyy hyvin pyjamahousun resorin alla! :)

 

Suomalaisissa on koko 80/86 cm käytössä, Gapin omissa 18-24 m ja Gymboreen omissa 2T. H&M pyjamia on 86 cm käytössä että riitti yläosan pituus nätisti...

 

Haalarit on tosi kivat, pitää vaan aina löytää sopiva malli että istuu, 2-osaisissa istuvuus löytyy helpommin mielestäni, meidän tytölle. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikakysymys tänne, jos jollakulla olisi kokemusta ja osaisi vastata.

 

Löysin vielä yhdestä nettikaupasta Minymon pinkkipallo- toppahaalarin, tilaisin sen 98 senttisenä ensi talvena 3 vuotta täyttävälle neidille. Onko kokemusta, minkä malliselle lapselle haalari sopii? Siinä on kaksi vetoketjua, joten mietin, että onko se kovin leveää mallia, kun meidän neiti on pitkä ja hoikka.

 

Jos jollakulla käyttökokemuksia, niin laittakaapa nopeasti... KIITOS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä tietää, onko joku vaate kosteussuojattu (jos ei nimestä, kuten Reimatec). Esim. meillä on nameIt:n kurahousut, jotka on kosteussuojattu, mutta niissä ei mun mielestä lue mitään siitä. Jos siis ostaa vaikka kirppikseltä vaatteita, niin mistä voi tietää kosteussuojauksesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materiaalitiedoissa voi olla mainittu polyuretaanilaminointi, mutta ei välttämättä. Pesuohjeessa valkaisu- ja huuhteluaineiden kielto on kai aika hyvä merkki kosteussuojauksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirppikseltä ostettujen vaatteiden kosteussuojaukseen ei vaan kannata hirveesti luottaa kun ei tiedä miten niitä on pidetty... Kuivausrumpu/-kaappi tai patteri pilaa sen suojan aika tehokkaasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaisia päähineitä pidätte taaperoilla näillä keleillä (-15 astetta pakkasta)? Mä olen jotenkin hukassa näiden päähineiden kanssa, että millainen olisi hyvä milläkin keleillä. Ja mistä löytää näin pienille kaulureita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ainakin Jonathan valmistaa sellaisia fleecekaulureita, jotka kiinnitetään tarralla niskan taakse. Nuo vaikuttavat pitkäikäiseltä, kun saa säädettyä niin monen kokoiseen kaulaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös Cittarissa oli säädettäviä fleecekaulureita, oisko ollut Kivat-merkkisiä :)

Meillä kovillakin pakkasilla on riittänyt toppahattu+huppu ja sitten se hupun tarra kiinni, niin hyvin suojaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mistä löytää näin pienille kaulureita?

Meillä on käytössä PoP:n villainen kauluri. Ihan loistava, samoin saman merkin villainen kypärälakki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut Lindexistä kaulurin pojalle, oli aika edullinen, ainakin verrattuna PoPin versioon. Ei ole tosin villaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytetty Reiman villaisia kypärämyssyjä ja kovilla pakkasilla lisäksi haalarin huppua. Erillistä kauluria ei ole käytetty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Lindexin, Popin ja Jesper Juniorin (Jonathan?) kaulurit ja kaikki ovat musta ihan hyviä. Menevät sekä lapsille että mulle :lol: . Hattuina pojilla joko fleevevuoratut neulehatut tai fleecevuoriset toppahatut ja huppu päässä (kun yli -10C).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostin prismasta fleecekaulurin, jossa on vetoketju- hintaa jotain 5e joka oli viimevuonna vielä -50% :P sitten on kaksi jonathanin puuvillaista, leudommille ilmoille

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovilla pakkasilla pojalla on ollut päässä fleecevuorellinen toppahattu jonka alla ohut puuvillainen kypärämyssy kaulaa suojaamassa. Tosin aion kyllä käydä ostamassa kaulurin, koska on varmasti paljon helpompi pukea päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös kaksosilla on ollut ohut puuvillakypärä ja toppahattu päässään pakkasilla (ja nytkin, kun mittarissa on reilusti alle -10). Myös Reiman villaiset kypärämyssyt löytyvät ja ne + haalarin huppu ajanevat saman asian. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselen täältäkin, jos joku sattuu tietämään :)

 

Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta IdaT:n vaatteista, niin kyselisin niiden koosta. Ovatko malliltaan pieniä vai vastaavatko kokomerkintää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now