Citronella

Tyhmät kysymykset taaperon pukeutumisesta

703 posts in this topic

Po.Pilla on myös "oikeita" farkkuja loose -mitoituksella. Meillä on pojalla Reggie (regular) mitoituksen farkut ja musta nuo Po.pinn farkut on ihan parhaat. Just kävin ostamassa alesta taas seuraavaa kokoa... :)

 

Oma kysymys: mistä löytyisi yksivärisiä liukuestesukkia koosta 22-> (muualta kuin tuolta Po.pista)? Meidän tyyppi ainakin liukastelee tavallisilla sukilla niin paljon, ettei mitään mahdollisuuksia pitää sellaisia. Mihin ikään asti te olette lapsilla liukuestesukkia pitäneet? (Kun tuntuu, että valikoimaa on kovin vähän...tai sitten niissä on kaikkia ihme hahmoja, joita tää mamma ei kelpuuta.)

Edited by Rose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ostanut H&M:ltä liukuestesukkia. Sieltä vauvapuolelta löytyy vielä kokoa 22/24.

Edited by Scarlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku vinkata, mistä löytyisi siisti ruskea neuleslipoveri koossa 86-92cm? Joko yksivärinen tai mahdollisesti kuviollinenkin käy. Myös siisti käytetty kelpaa!

 

Ja nuo liukuestesukkavinkit kelpaa tännekin :)

Edited by Kaakaopapu

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kinderit valmistaa, löytyy esim. täältä. Mayoral voisi olla toinen katsastamisen arvoinen valmistaja.

Edited by Riitta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista Riitta ja Rose! Ehdin jo hätäpäissäni ostaa mustan kun ruskeaa ei löytynyt, joten mennään nyt sitten sillä :)

 

Jossain lastenvaateliikkeessä hipelöin Kinderitin slipoveria, ja se oli aivan ihanan pehmeää ja silkkistä matskua! Mutta hinta oli mun kukkarolle vähän liikaa, siihen nähden, miten vähän juhlavaatteelle on käyttöä. Eikä noin hienoa raaskisi arkena käyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mitä mun silmät näkevät, ONNEA! :lipsrsealed:

 

Mä ostin viimeksi liukuestesukat lindexistä, mutta ainakaan nämä toiset ei olleet mitään kovin kestäviä. Olen monesti miettinyt että raaskisko sinellistä ostaa sitä ainetta että vois tehdä itse, mutta vielä en ole saanut aikaseksi. Musta tuntuu että poju on nyt yhtäkkiä alkanut pärjäämään ilman liukkarisukkia, ja kun niitä ei sais laittaa kenkiin niin on helpompi käyttää vain tavallisia sukkia. Kotona on kyllä ihan hyvä olla kun portaissa poju liukastuu helpommin ja kerran liukunut useamman portaan alas kun oli tavalliset sukat.

 

 

Nyt kun pääsin vauhtiin niin tarttisin apua talvihaalaripohdintojen kanssa. Olen miettinyt että ostaisin ens talveksi esim. reiman haalarin kokoa 98. Tällä hetkellä on käytössä reimatec 86, ja se on ihan sopiva. Olen katellut minymon ja molo kidsin haalareita ja netistä luin että olisivat niukkoja, ainakin verrattuna reimaan, joten pitäskö niistä oikeasti sit valita mielummin se 104, kuin 98. Kuulostaa vaan niin hirmu isolta. Ticket to heavenistä taas riittäis tuo 92. Kai?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on ollut taaperolla vaan Ticket to Heavenin haalareita ja nyt 2v3kk ikäisellä pojalla (pituutta jonkun verran yli 90cm) on käytössä haalari kokoa 86cm ja se on just hyvä. Niissä on tosiaan reilut koot. Ostin ensin (tilasin viime keväänä suoraan Ticketiltä Tanskasta, kun oli hyvät alet) täksi talveksi haalarin kokoa 92cm mutta totesin, että onpa hurjan iso ja tilasin vielä onneksi tuon kokoa pienemmän. Tuo isompi menee varmaan ensi talvena vasta.

 

Viime talvena pojalla oli Ticketin 80cm haalari koko talven.

 

edit.Korjasin virheen, eli olin tilannut ensin siis haalarin kokoa 92cm mutta se oli ihan liian iso vielä.

Edited by Imdina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cranberry, meillä neiti käyttää kokoja 80-86cm, 86 on vielä monissa isokin. Minymon haalari on meillä 92cm ja on juuri hyvä. Tilaa kasvaa hieman mutta ei liian iso. Tuossa puvussa on kyllä niin hyvät hihan- ja lahkeensuut että pysyvät paikoillaan vaikka puku olisi vähän liian isokin. Ostin haalarin sisukkaasta ja siellä oli sivuilla minymon koko taulukkoja joten siellä voit vertailla mittoja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatketaanpa vielä jarrusukkalinjalla. Eli mistä ihmeestä löytäisin oransseja tai keltaisia jarrusukkia? Saa olla yksiväriset, kuviolliset tai raidalliset, kunhan ne käy myös pojalle, eli ei mitään glitteriä, perhosia tai Hello Kittyä. Useimmissa kaupoissa valikoima tuntuu olevan tasan se pojille sinistä, tytöille punaista -jako... Ja liukueste tarvitaan ehdottomasti, kun poika liukastelee ja kaatuilee ihan hirveästi ilman jarrusukkia.

 

Muoks: Pojan jalka on koka 23-24 eli sen kokoiset on hakusessa.

Edited by Liisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos lapsella on sateen pitävä välikausi haalari niin oletteko silti hankkineet erikseen sadeasun tai kurahousut?

 

Tässä pähkin kovasti kevääksi vaatetusta ja selailen nettikauppoja ja mietin mitä tarvitsee.. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxomorralla on ainakin ollut noita oransseja liukuestesukkia, mutta en sitten tiedä mihin asti niissä on kokoja.

Meilläkin tarvittaisiin oransseja, ruskeita ja limevihreitä sukkia, jarrusukat olis parhaat, mutta mistä sellaisia löytää? Joskus olen jostain ostanut, mutta en muista mistä. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Meillä käytettiin kerran kurahousut viime syksynä kun oli niin mutainen maa, muuten mentiin ticketin plain rainilla. Päiväkodissa taas laittavat "aina" kurahousut vaikka ois mitkä tecit.

 

edit, väkänen.

Edited by cranberry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päiväkodissa meilläkin on lapsilla kurahousut. On mukavampi hakeakin lapset päiväkodista ja riisua ne kurahousut ennen autoon menoa, niin kurat ei kulkeudu autoon. Kotona ei koskaan käytetä kuriksia, vaan haalarit riittävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on tec-haalari ja siihen päälle laittaa kurikset, hiostaako ne enemmän kuin tavan haalari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin pohdin jo välikausivaatetusta. Poika siis nyt 1v2kk ja tähän asti haalarit on olleet vauvamallisia (eli vyötäröllä ei kiristystä). Mietin olisiko seuraavan haalarin aika olla jo "isojen poikien" haalari. Koko kun olisi varmaankin 92cm, niin monilta merkeiltä löytyy sekä että. En kuitenkaan halua, että vyötärö kiristää, kun poika kuitenkin kumartelee ja istuu paljon ulkona. Ja onkohan sellainen napakampi haalari kovin paljon hankalampi pukea? Tuo meidän muksu kun on jokseenkin liukas liikkeissään, joten helppo puettavuus on ehdottamasti plussaa. Minkä ikäisenä olette siirtyneet pois vauvamallisista haalareista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen nyt aleista huumaantuneena yrittänyt hankkia mahdollisimman paljon vaatetta etukäteen ensi vuodeksi ja mietin, että mitä kaikkea ulkovaatetusta taaperolla tulee olla? Toppahaalari on jo hankittuna, mutta tuolle pitäisi ilmeisesti hankkia vielä kakkoshaalari kaveriksi. Mikä virka tollaisella kakkoshaalarilla on, eikö tuollaisen haalarin pitäisi kuitenkin kuivua yön aikana? Voiko/kannattaako kakkoshaalari olla jotain halvempaa markettimerkkiä vai kalliimpi?

 

Mitä tarvitaan syys- ja kevätpukeutumiseen? Ilmeisesti joku välikausihaalari, mutta riittääkö niitä yksi vai tarviiko niitäkin toisen? Entäs kurahaalari, onko sellainen hyvä olla? Ja millaisia nuo välikausihaalarit oikeastaan on, onko ne siis täysin vuorittomia vai onko niissä joku ohut vuori ja pitääkö ne vettä miten?

 

Noita vauvanvaatteita oli niin ihanan helppoa ostella, mutta tuntuu, että tämä peli vaikeutuu koko ajan enkä mä pysy yhtään mukana... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakkoshaalaria voi tarvita esim. aamupäivällä kastuneen tilalle, kun iltapäivälläkin ulkoillaan. Tai sitten rönttöhaalaria iskän apuna autotallihommissa (ei ole niin väliä, vaikka hihansuut olisivat öljyssä ja vaseliinissa). Kannattaakin kysellä kavereilta/ostaa kirppikseltä oikein tosi edullisia haalareita, ei sitten sotkut harmita.

 

Välikausivaatteina meillä on käytetty Lassien suprafilia, ilman tikkivuoria. Tai vuorilla, jos sää niin vaatii. Kurahousut on käytössä hoidossa. Haalari on mielestäni parempi ratkaisu pienellä kuin housut ja takki.

Kumpparit on olleet tähän asti vuoritettuja. Eipähän tarvitse villasukat kurtturalla olla hiekkalaatikolla.

 

Hanskoissa mulle on tärkeää hyvä vedenpitävyys (talvellakin), välikausimallissa vuoritus ja pitkä varsi. Hans comppany on toiminut hyvin.

 

Hoitopaikassa tosiaan on kunnon kurikset, mutta kotona kevyempi suojaus. Kotona voi vähän valita, että mitä tehdään kelistä riippuen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin pohdin jo välikausivaatetusta. Poika siis nyt 1v2kk ja tähän asti haalarit on olleet vauvamallisia (eli vyötäröllä ei kiristystä). Mietin olisiko seuraavan haalarin aika olla jo "isojen poikien" haalari. Koko kun olisi varmaankin 92cm, niin monilta merkeiltä löytyy sekä että. En kuitenkaan halua, että vyötärö kiristää, kun poika kuitenkin kumartelee ja istuu paljon ulkona. Ja onkohan sellainen napakampi haalari kovin paljon hankalampi pukea? Tuo meidän muksu kun on jokseenkin liukas liikkeissään, joten helppo puettavuus on ehdottamasti plussaa. Minkä ikäisenä olette siirtyneet pois vauvamallisista haalareista?

 

Meillä hypättiin nyt talvella noihin "isompien" haalareihin. Viime talvena ei ollut haalaria, vaan ulkoillessa käytettiin lämpöpussia ym. sälää. Syksyksi ostin välikausihaalarin (vauvamallinen)ja on silloin tällöin vieläkin käytössä jos sää sallii. Meillä on Jonathanin talvihaalari ja se ei vyötäröltä ainakaan mitekään liian kireä ole, ja mun mielestä se on lapsellekin mukava, kun ei tarvi vaan olla semmosessa pussissa sisällä, niinkuin usein noi vauvahaalarit on. Eikä toi sen hankalampi ole pukea, ei mitään eroa mun mielestä.

Edited by Johmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pojalla, nyt 2v 3kk, on kyllä ihan perus "vauvamallinen" haalari. En kaipaa vyötärölle kiristystä, mukava tuo tuntuu olevan päällä. Pojalla on siis Ticket to Heavenin haalari, nyt koko 86cm ja viime talvena oli 80cm. Varsinaista kakkoshaalaria ei ole (paitsi isompi 92cm Ticket on jemmassa jo) vaan toisena pukuna on toppatakki (Molo Kids) ja toppahousut Ticketiltä. Ne on kivat esim. kauppareissuilla.

 

Välikausipukuina ei ole haalareita, vaan Ticket to Heavenin plain rain-settejä (takki+housut) muutamassa eri koossa. Lisäksi oli Ticketin paksumpi kumimaisempi setti, jossa on irroitettava fleecevuori. Se meni jo pieneksi mutta isomman setin voisin hankkia koska se menee kylmilläkin ilmoilla. Nämä siis toimivat "kurapukuina" koska ovat pitävät vettä.

 

Ticketiä olen tilannut suoraan Tanskasta Ticketin outletistä alesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Vikat mun havittelemat välikausipuvut myytiin ihan nenän edestä, joten hankin sellaisen vasta syksyllä niin saa ainakin varmemmin oikean koon. Noita hanskoja ja pipoja voisi kyllä nyt yrittää jo hankkia varastoon kun aleista kerran näyttää niitä vielä löytyvän eikä käsien ja päiden koot niin paljoa heittele. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Päiden koot heittelee kyllä. Reimalla on pientä kokoa ja oon joutunut ottamaan 3v.pipoja meidän pojalle nyt ja muutama pipo ollut nafti, vaikka "koon" mukaan pitäisi mahtua. Meidän poika ei kuitenkaan mitenkään mega isopäinen ole. Jos ostaa etukäteen niin osta semmosia jotka hieman venyy. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hanskoissa mulle on tärkeää hyvä vedenpitävyys (talvellakin), välikausimallissa vuoritus ja pitkä varsi. Hans comppany on toiminut hyvin.

 

 

Mistä noita hanskoja voi ostaa? Nettisivuilla ei ollut yhtään kuvaa, mutta huutiksessa näin, tosi pätevän oloisia! Olen jo hieman kyllästynyt jatkuvasti ostamaan toinen toistaan huonompia hanskoja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tokmanni aimakin myy, eikä hintakaan ole ihan järkyttävä (alle 10 e). Osassa on vielä pitkä vetoketjukin, mikä helpottaa pukemista pienelle taaperolle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei noi Hans Comppanyt toimi yhtään, ei kummallakaan. Pitävät vettä hyvin, mutta hanskat ovat aivan järkyn kapeita ja hankalia pukea vaikka on se vetoketjukin. Yhdissä talviversioissa on myös tosi ahdas peukkuosakin, aivan terävä sieltä sormen päästä ja sen takia hirveän tönkkö. En ole tykännyt. :girl_sad: Tyhmänä hankin niitä kuitenkin molemmille sekä talvi- että välikausiversioina kun en kerrasta uskonut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now