Citronella

Tyhmät kysymykset taaperon pukeutumisesta

703 posts in this topic

Meilläkin tytöllä aina kylmät kädet vaikka olen ihan toppahanskojakin pitänyt jo (parinkin merkkisiä). Tänään sitten kokeilin huvikseen (2009) äp:n toppahanskoja ja tytöllä olikin lämpimät kädet. Vaikka tosiaan oli kylmintä nyt kun koko syksynä on ollut. Eli ilmeisesti tytöllä auttaa se, että se peukalo ei ole erikseen? Valitettavasti noita vaan ei oikein voi pitää muualla kun vaunulenkeillä kun muuten tyttö ei saa otetta mistään.. Eli niitä ei sit voi käyttää puistossa.. Hmm. Kokeilu jatkuu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko kokeilleet laittaa muuten vain enemmän päälle? Meillä ainakin se auttaa pitämään kädetkin lämpimänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään oli lapsilla ekan kerran toppahaalarit kun mittari näytti -1. Eipähän tarvitse pukea niin montaa kerrosta väliin.

 

Mitkä hanskat olette havainneet hyviksi? Haussa hanskat, jotka ovat tarpeeksi lämpimät mutta vettäpitävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reimatec+-toppahanskat meillä on. Ne on ainakin lämpimät ja vedenpitävät. Vähän harmittaa, ettei meillä ole vastaavia vk-versiona, mutta kai nuo toppaversiotkin menee jo tällä säällä. Juuri kokeilin meidän kaikkia rukkasia, että mitkä pitää oikeasti vettä vaikka uittaisi vedessä, ja nuo oli ainoat, tai no kyllä myös tähti-Jonathan-vk-rukkaset piti, mutta ne on jo liian pienet. Ärsyttää kun olen ostanut niin monia rukkasia kun olen yrittänyt saada vedenpitäviä, olisi pitänyt panostaa alusta alkaen yksiin kunnon rukkasiin. Nyt en tiedä mitä tekisin noille miljoonalle muulle rukkasparille, kun mitä tekee kurarukkasilla, joilla ei voi leikkiä lätäkössä? girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vaikeuksia löytää semmosia toppahanskoja tolle taaperolle jossa sen peukalonkin saisi omalle paikalleen :rolleyes:

 

Vk-hanskoina meillä on ollu reimatecit jossa se vetoketju ja ne on kyllä kätevät ollut, mutta en tiedä saako niitä toppahanskoina. Oon käyttäny lapasia noiden reimatecejen kanssa, mutta tänään oli jo ihan kylmät kädet joten toppahanskoihin olisi siirryttävä.

Anoppi toi käydessään tähti jonathanit, mutta en saa sitä peukoloa mitenkään sinne omaan koloonsa ja lapsi ei saa ulkona otetta mistään ja sekös pistää harmittamaan sitten. Sama homma molokidsin hanskojen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Jos Reiman minitecejä meinaat (eli ne vähän lyhyemmällä varrella olevat vetoketjulliset rukkaset) niin niitä saa myös toppaversioina. :) Mä itse en kyllä ole oikein lämmennyt niille, meidän poika on yleensä hanskoja laittaessa jo täysin kypsynyt pukemiseen ja musta on melkein helpompaa laittaa venkoilevalle ja huutavalle muksulle ihan sellaiset tavalliset rukkaset kuin ruveta siinä vaiheessa kiskomaan sitä temppuilevaa vetskaria kiinni. :P Ideana ne on ihan hyvät, mutta käytännössä vähän hankalat ainakin meidän käytössä...

 

Edit. Ja musta noi talvi-minitecit ei myöskään ole kovin lämpimän oloiset verrattuna esim. Elsa Pitkäsiin vaan enemmän ehkä nollakelien kuin kunnon pakkasten rukkaset.

Edited by Solja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo just niitä minitecejä. Mä oon kyllä tykännyt niistä ja poikakin antaa mielummin laittaa ne käteen kun että hikihatussa yritän saada sitä peukaloa omaan koloonsa muissa hanskoissa :girl_sigh: Näinkin tänään stockalla noita toppaversioita mutta ei vaikuttaneet yhtään lämpimiltä niin jätin ostamatta.

Siellä oli myynnissä niitä rasavil peukolopotteja. Onko jollain niistä kokemusta? Saako ne helposti käteen? Poika ei ollut mukana niin en päässyt testaamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äsh, mun piti kirjoittaa muutakin. Meillä siis siirryttiin talvihaalariin tämän viikon tiistaina kun meni nollaan. Poika on ollut nuhainen ja kun tuo ilma vähän alkuviikosta viileni niin laitettiin haalari vaihtoon. Kiittelivät päiväkodissa että hyvä kun vaihdoitte. Vähän mua kyllä ahdistaa kun se talvihaalari on jo nyt ihan likainen. Olisi ollut hyvä "säästää" sen käytön aloitus siihen kun on kovemmat pakkaset ja maa kuurassa niin tuo likakaan ei tarttuisi niin kovin.

 

Kuinka usein pesette talvikamppeita? Menettääkö ne jotain ominaisuuksia kuinkakin nopsaan? Onko esim. pesu kerran viikossa / kahdessa viikossa liian usein?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Siellä oli myynnissä niitä rasavil peukolopotteja. Onko jollain niistä kokemusta? Saako ne helposti käteen? Poika ei ollut mukana niin en päässyt testaamaan.

 

Meillä oli noi viime talvena, ja mun mielestä aivan loistavat. Todella helppo pukea, peukalon varsi on noissa niin leveä, että pienenkin lapsen peukku sujahtaa sinne yleensä ihan itsestään. Lämpimätkin noi on, ja pitkän varren ansiosta pysyy hyvin kädessä. Vedenpitävyydestä en osaa sanoa, käytettiin noita vaan pakkasilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help!

 

Mitä eroa on Reimatec vk-puvulla+fleecellä/villahaalarilla(Reima) vs.. Reimatec toppa? Kuinka pitkään vk-pukua voisi pitää päällä?

Ongelma on, että vk-puku (98cm) ei mene enää keväällä, joten sen käyttöikä on vain syksy. Toppahaalari on 92cm ja sinne ei mene enää alle mitään ylimääräistä. Vk+fleece on ollut ainakin vielä lämmin yhdistelmä, mutta.... Onko mitään "estettä" käyttää vk-pukua vielä talvellakin.

 

Nyt kun luen kysymyksen uudestaan, niin ompa taasen tyhmä olo :girl_haha::girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No minun kokemuksellani Reimatec-vk-puku fleece- tai villahaalarilla on suunnilleen yhtä lämmin kuin Reimatec-toppahaalari, mutta Reimatec-toppahaalarillakaan ei yksistään pärjää kunnon pakkasilla, eli sinne tarvitsee sitten alle sen fleece- tai villahaalarin. En sitten sitä tiedä, miten toimii, jos laittaa monta fleece-/villahaalaria biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tytöllä aina kylmät kädet vaikka olen ihan toppahanskojakin pitänyt jo (parinkin merkkisiä). Tänään sitten kokeilin huvikseen (2009) äp:n toppahanskoja ja tytöllä olikin lämpimät kädet. Vaikka tosiaan oli kylmintä nyt kun koko syksynä on ollut. Eli ilmeisesti tytöllä auttaa se, että se peukalo ei ole erikseen? Valitettavasti noita vaan ei oikein voi pitää muualla kun vaunulenkeillä kun muuten tyttö ei saa otetta mistään.. Eli niitä ei sit voi käyttää puistossa.. Hmm. Kokeilu jatkuu..

Veikkaan, että äp-hanskoissa auttaa myös pitkä ja lämmin varsi. Itselläni ainakin huomaan, että jos ranne ei ole kunnolla lämpimässä, on sormillakin kylmä. Ehdottaisin siis kokeiluun tarpeeksi pitkävartisia hanskoja, tai vaikka jotain ranteenlämmittimen tyyppisiä, (tyyliin säärystimet käteen) jos vaan pysyy. Ja samaa mieltä myös Chimellin kanssa, sormien lämpöön vaikuttaa koko pukeutuminen. Lisäpaita siis voi myös auttaa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nopea kysymys (tai siis toivon nopeita vastauksia :)): Minkäkokoisia talvihanskoja olette ostaneet reilu parivuotiaalle? Oikeastaan kyllä pojan käsi on ikäisekseen melko suuri, että vastannee normi kolmivuotiaan kättä. Reimatec + 1 vai 2 koko? Entä Elsa Pitkäsissä, katsoin, että koko 2-3 näytti tosi pieneltä, mutta onko liioiteltua ottaa 4-5 vuotiaan koko? Vitsit kun ois pojan käsi mukana kaupassa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Reimatecissa meillä on 2-koko, eikä pojan käsi ole mun mielestä mitenkään erityisen iso. Vähän väljät nuo kyllä on, mutta ei liian. Travallen toppahanskoissa koko on 2-4. Olikohan tästä mitään apua? :huh:

Edited by Siona

Share this post


Link to post
Share on other sites

No minun kokemuksellani Reimatec-vk-puku fleece- tai villahaalarilla on suunnilleen yhtä lämmin kuin Reimatec-toppahaalari, mutta Reimatec-toppahaalarillakaan ei yksistään pärjää kunnon pakkasilla, eli sinne tarvitsee sitten alle sen fleece- tai villahaalarin. En sitten sitä tiedä, miten toimii, jos laittaa monta fleece-/villahaalaria biggrin.gif

 

Ok, eli tuolla yhdistelmällä mennään niin pitkälle kuin mahdollista. Ei sinne vk-haalarinkaan alle niin paljoa mahdu, että voisi pari fleeceä heittää. Ehkä niille keleille riittäisi joku halpishaalari, kun kovilla pakkasilla märkäominaisuudet eivät ole niin tärkeitä -> lumi ei sula kovin helposti esim. polvien alla -25c pakkasessa girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nopea kysymys (tai siis toivon nopeita vastauksia :)): Minkäkokoisia talvihanskoja olette ostaneet reilu parivuotiaalle? Oikeastaan kyllä pojan käsi on ikäisekseen melko suuri, että vastannee normi kolmivuotiaan kättä. Reimatec + 1 vai 2 koko? Entä Elsa Pitkäsissä, katsoin, että koko 2-3 näytti tosi pieneltä, mutta onko liioiteltua ottaa 4-5 vuotiaan koko? Vitsit kun ois pojan käsi mukana kaupassa....

 

 

Luulen, että koon voi käydä vaihtamassa. Lappuja ei kannata heti repiä irti. Minä välillä olen itsekseen shoppaillessani joutunut myöhemmin kokoja vaihtamaan. Joskus kyllä ipanankin kanssa jää sovittamatta, jos ei olla oikein sillä tuulella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No joo, vaihtohommiksi meni. Reimatecin 2-koon hanskat olisi ehkä melko sopivat, mutta täysin mahdoton pukea pojan käteen. Tosi tiukka ranteesta eikä peukaloa saa paikoilleen. Ne menee siis palautukseen. Elsa Pitkäsen 4-5 v koko oli liian iso, kuten vähän arvelinkin, niin ne käyn vaihtamassa kokoa pienempään. Mitkäköhän tec-hanskat olisi helpompi pukea kuin nuo Reimatecit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on sellaiset pitkävartiset Reimatec+-rukkaset pojalla, ja minusta ne on ihan helppo pukea, kunhan ne pukee ennen käsien pujottamista takin tai haalarin hihoihin sekä muistaa ennen pukemista avata kiristysnauhan (sen tarranauhalla kiinnitettävän) ja kääntää varren kaksinkerroin. Tosin asiaa auttaa sekin, että poika nyt 2-vuotiaana oppi sujauttamaan itse peukalonsa oikeaan paikkaan. Nuo ovat mielestäni myös lämpimämmät kuin Minitecit (vaikka toppaukset ovatkin suht' samanlaiset) ehkä juuri siksi, että suojaavat paremmin ranteita - ovat pitkävartiset eikä sivuissa ole lämpöä falskaavia vetoketjua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys (joten tää on oikea ketju). Mitkä tarkalleen on kuravaatteet? Siis kun päiväkotiin pitäisi viedä kuravaatteet ulkopuvun päällä käytettäväksi märkinä keleinä. Meillä on ostettuna (käytettynä) Ticketin Plain rain haalarihousut ja takki sekä ihan sadevaatteina myydyt haalarihousut ja takki. Onko nuo molemmat kuravaatteita? Vai onko erikseen olemassa jotkut kuravaatteet? Ja jos on, niin millaset kannattaisi hankkia (että kestävät)? Meillä tyttö ei siis vielä kävele itsekseen (tuen kanssa kyllä), joten tulee konttaamaan tossa ulkoasussa vielä alussa (todennäköisesti ellei nyt ala kävellä kunnolla parissa viikossa), joten onko suosituksia jostain kestävistä kurahousuista (jos noi mainitsemani ei ole näitä kuravaatteita)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kuravaatteilla tarkoitetaan niitä varsinaisia sadevaatteita, jotka on valmistettu pvc:stä tai polyuretaanista tms. Plain rain kuuluu kosteussuojavaatteisiin, jotka voi kai periaatteessa olla yhtä vedenpitäviä, mutta ainakin juuri plain rain on sen verran ohutta materiaalia, ettei välttämättä kestä pidemmän päälle päiväkotikäytössä. Ticket to heavenillä on myös ihan näitä perinteisiä kuravaatteita nimellä rubber rain ja sit muiltakin merkeiltä löytyy, esim. Rukan ja Reiman kuravaatteet on mun mielestä ihan hyviä. Noi rubber rainit on melko kapeita, joten ei ole ehkä parhaat vk- tai toppahaalarin päälle vaan sellaisenaan esim. villa- tai fleecehaalarin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, eli mallaillaan noita sadevaatteita sitten tuon talvihaalarin päälle ja jos ei mahdu niin pitää käydä kaupan kautta vielä.. Onneksi kohta alkaa jo alennusmyynnit (itse asiassa Prismassa tais alkaa jo)..

 

Kiitos!

 

 

Muoks. Kyllä ne meidän hankkimat sadevaatteet menee hyvin ton talvihaalarin päälle eli niillä mennään..

Edited by a_paradise_79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rose: Reimateciltä löytyy Loru-rukkaset joissa on vetoketjut sivuissa, ovat helpot pukea ja sen peukunkin saa kohdalleen :) Meillä kylläkin 1v3 kk käyttää 2-kokoa joten kolmevuotiaalle ostaisin ainakin 3-kokoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako kukaan kertoa minulle onko Lassie on valmistanut yli 100 cm suprafill toppahaalareita, joissa on kumiosaa ylös rintamukseen asti (jossa on myös pingviinin kuva)? Ostin käytettynä lapsille 92 ja 98 kokoiset toppahaalarit pingviinin kuvilla ja ensi talveksi pitäisi saada isompi haalari vanhemmalle. Näillä keleillä nuo haalarit ovat olleet aivan loistavia! Tällä hetkellä 116 kokoisia haalareita löytyy kaupasta kevyttoppa mallisena eikä niissä ole sitä kumiosaa kuin polviin asti. Eikä se kangas (paitsi kumiosa) tunnu ainakaan vedenpitävältä. Onkohan isompikokoisia haalareita edes valmistettu ylös asti tulevalla kumiosalla? Käytettynä pitää koittaa metsästää, mutta kun en tiedä onko sellaista mitä etsin, koskaan edes valmistettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now