pampam

Vaunujen peseminen

9 posts in this topic

Mulla on käytetyt vaunut tälle tulevalle vauvalle, ja niissä on joitakin tahroja. Mikä olisi paras tapa puhdistaa ne? Pesin niitä eilen ihan mäntysuovalla ja harjalla, mutta kaikki tahrat eivät lähteneet. Uskaltaako käyttää tahranpoistoaineita tai mikä olisi sopiva pesuaine? Vaunut ovat ulkopuolelta jotakin kovaa ja tukevaa kangasta, joka hylkii vettä. Sisäpuolen pehmeämmän kankaan sain puhtaaksi, mutta tosiaan ulkopuolella on vielä likaa.

 

Tokihan noi kankaat saa (käsittääkseni) irti ja voisi kai pesukoneeseenkin laittaa, mutta en oikein haluaisi. Joissain kohdissa on kuitenkin kovike kankaan sisällä ja niitä osia ei varmaan voi koneeseen laittaakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä merkkiset rattaat, mistä kohti ei saa koviketta irti? Olen itse pessyt koneessa kaiken irtonaiset ja kuomun vain käsin. se oli ainoa mistä ei helpolla lähteneet kankaat enkä jaksanut tapella sen kanssa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon pessyt Ora Jovi- yhdistelmistä ja Gracon tuplista koneessa kaiken, mikä suinkin irti lähtee. Gracon kankaissa tarvittiin jopa ruuvaria.

 

Toki tuollaisen pintapesunkin voi suorittaa, mutta jotenkin epäilen, että saako sitä kaikkea pesuainetta huuhdottua pois. Ulkokankaissahan ei haittaa, mutta sisäkankaathan on ihan vauvassa kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kanssa Emmaljungan kankaat irroittanut ja pessyt koneessa. Taisin niihin vähän tahranpoistoainettakin kokeilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt on hyvä aika myöntää, että pesin scootereiden kankaat 40 asteessa että sain pinkistä irti pinttyneirä tahroja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carenan rattaat, kovike on mm. siinä ritilän päällä, missä isompi lapsi pitää jalkoja. Siellä on joku pahvi/vaneri sisällä, ja mun nähdäkseni sitä ei saa ulos, ellei sitten halua purkaa ompeleita tms. Yllättäen se on myös yksi likaisimpia kohtia, kun siinä on tosiaan jalat olleet kenkineen. :( Myös tavarakorin pohjassa on kovike ja se on toinen niitä likaisimpia kohtia.

 

Kolmas, mistä en ole varma lähteekö irti, on kuomu. Siinä nyt ei pahasti likaa olekaan, mutta just tietenkin vaaleassa kohdassa yksi tahra, jota en saanut kokonaan pois...

 

Löysin piilosta pesuohjelapun, että 30°:ssa nuo kankaat saa näköjään pestä koneessakin. Mutta se ei varmastikaan koske noita kovitettuja kohtia.

 

Onneksi mulla on kuitenkin ihan uusi koppa noihin ostettuna, joten vauva ei heti aluksi ole missään kosketuksissa kankaiden kanssa, vaikka nyt joku pesuainejäämä sinne sisäpuolelle jäisikin (ja mäntysuopahan ei olekaan mitään kamalaa myrkkyä). Sisäpuolen kankaat myös sain puhtaiksi, tahrat ovat ulkopuolella. Lähinnä ulkonäkösyistä siis haluaisin ne tahrat pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen pessyt tahroja omista Emmaljungan vaunujen kankaista Foxtelin ihmesienellä (anopin määräys :rolleyes: ). Ohjeissa lukee, ettei tarvi käyttää kuin vettä, mutta olen joihinkin tahroihin (öljytahrat, joita tuli lentokeessa kuljetettaessa) käyttänyt myös astianpesuainetta. Hyvin on tahrat lähteneet, ainoastaan muutamaa pientä tahraa en saanut pois. Tuolla sienellä voi hangata kangasta aika huoletta, kun ei se kangas siitä hirveästi kulu...ennemminkin se sieni hajoaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pesin noista meidän tuplista koneessa, myös jotain kovikkeella varustettuja osia. Kun vaan koneeseen mahtuu niin sinne. Tosin mä nyt en muutenkaan kaikkia pesuohjeita noudata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Brion vaunut (Kombit) ja olen miettinyt tuota samaa, uskaltaako tummia värejä laittaa koneeseen? Vauva syntyy helmikuussa ja olisi kyllä kiva pestä kankaat ennen. Vaunuja on käytetty 4v isosiskon kanssa, joten likaantuneet on kyllä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now