Monalisa

Ensimmäinen syntymäpäivä

518 posts in this topic

Oih, täällähän on hyvännäköisiä leipomuksia!!

 

Meillä kans synttäripäivä lähestyy ja kutsut on nyt valmiina ja osa annetukin jo eteenpäin. Tällaiset niistä tuli.

 

Kansi:

 

71277712.png

 

Ja keskiaukeama:

 

muoks. kuva pois

 

77114347.png

 

 

Menu näyttäis tällä hetkellä tältä:

 

vaaleanpunainen prinsessatäytekakku

mokkalapat vaaleanpunaisella nonparellikoristuksella

pikkuleipiä

suklaata ja vaahtokarkkia

juusto- ja peruslihapullat

tonnikala- tai kinkkupiirakka

suolaiset tuulihatut?

 

Oon ajatellu meiltä vanhemmilta lahjaa tytölle ja haluaisin sen olevan jotakin spesiaalia, ei pelkkää lelua, joten oon ajatellu Kalevalan Lähde-korua:

 

1401.jpg

 

Korun tyttö sais tietenkin omistukseensa vasta myöhemmin. ;)

Edited by mansmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sulatin valkosuklaata pussissa vesihauteessa. Sit leikkasin kulman auki ja pursotin leivinpaperin päälle käsiä. Tein myös käsivarret, jotta ne ottaisivat kiinni kakkuun paremmin. Sitten jääkaappiin viilentymään. :)

 

Muoks. On muuten mielettömän hieno autokakku teazilla ja ihanat suunnitelmat mansmolla!!

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau mitä kakkuja !! :) Tosi hienoja!

 

Meilläkin on suunnitelmat tarkentuneet.

 

Ensimmäistä kertaa en askarrellut, vaan miehen kanssa leikittiin Gimpillä. Taino, mies leikki ja mä kerroin mitä halusin. Kutsun pohja on löytynyt eräältä jenkkikutsukorttisivustolta. Ensin harkitsin kutsujen tilaamista sieltä, mutta niitä ei saanut omalla tekstillä ja valmis teksti oli kökkö. Kutsun runo on Kakkosen Kaapo-lastenohjelman tunnarin eka säkeistö :rolleyes:

 

Lauantaina juhlitaan isovanhempien kanssa ruokaillen ja kahvitellen, sunnuntaille on kutsuttu tädit, sedät ja serkut, kummit ja kaverit vanhempineen. Sunnuntaina tarjoillaan pientä suolasta (vielä auki), kakkua ja muffinssilajitelma (sitruuna-, porkkanakakku- ja suklaavadelmamuffinsseja).

 

Marsipaania pitäisikin muistaa ostaa. Kakun päälle teen vaaleanpunaisen kumiankan ja pikeeristä pitäisi yrittää tehdä ankalle tarpeeksi pieni kruunu. Kakun sisusta on vielä hakusessa, mutta päälle tulee vaahtokarkkitaikina.

 

Olikohan Pickanella ihana idea valokuvista. Sen suunnittelin kopiovani myös meille ;) Ja PossuJossulla taisi olla kuva kruunutikuista. Sellaisia ajattelin tökkiä muffinsseihin. Ihan hirveä homma muuten leikellä useita kymmeniä kruunuja pahvista :lol:

 

Lahjaksi mekin ollaan mietitty helmiä, mutta saas nyt nähdä. Isovanhemmilta toivotaan Eero Aarnion Puppy-koiraa vihreänä.

Edited by anina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania kutsuja! Ja noi hativattikakut on tosi hienoja! Ja Lucaksen kakku on myös tosi onnistunut! Mä yritän vääntää (olen jo testannut) mansikkaprinsesakakun johon tulee valkoista suklaata raastettuna päälle. Se oli tosi hyvää kakkua... simppeliä, mutta niin täytyy aloittelijalle ollakin ;)

Edited by Pickane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitän kakkukehuista! :)

 

Mun on pakko kysyä vielä, että miten teaz saat noin kestävän näköisen siitä kermavaahdosta? Pursotuksissa on niin ihanan terävät reunat. :P Laitatko sitä vaniljakreemijauhetta Flora vispiin vai vispaatko sitten vaan älyttömän kauan...?

 

aninalla ihana kutsu ja kakkusuunnitelma kuulostaa kivalta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mä en löytänyt sitä vaniljakreemijauhetta yhdestäkään Prismasta tai Cittarista, jossa kävin eli tuo on ihan Flora Vispiä vispattuna mahdollisimman kovaksi vaahdoksi. Kyllähän siihen vispaamiseen aikaa meni :P Kun sen värjää nestemäisellä värillä, niin sen pitää olla tosi kovaa, kun neste sitä aina "laimentaa". Nuo pursotukset on tehty ihan sellaisella Brunon kertakäyttöisellä pursotinpussilla ja sen suuttimilla, taisivat maksaa 3,6 euroa ja pusseja on varmaan joku 10 kappaletta. Mulla on kyllä hyvät tyllat ja pussi olemassa, mutta en halunnut ottaa riskiä, että kangaspussi värjäytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hih! Toi Kaapo-laulu soi mulla tosi usein päässä. On soinut jostain vuodesta 2000 kun vahdin aina maanantaisin yhtä pikkupoikaa ja hänen kanssaan katsottiin Kaapoa ;) Tää oli nyt ihan OT, mutta tulipahan kuitenkin..

 

Mäkään en muuten ole löytänyt vaniljakreemijauhetta meidän lähi-Prismasta. Mistähän sitä saisi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä bongasin vaniljakreemijauhetta eilen cittarista mut oon ostanu sitä kaverin kautta maustekutsumyyjältä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa täällä hienoja kakkuja ja kutsuja!

 

Meilläkin synttärit lähestyy ja kovasti olen juhlia miettiny. Kutsuja en aio lähettää, meidän kaikki sukulaiset, jotka kutsutaan, asuvat tuossa vieressä ja heitä niin usein nähdään, niin ovat jo oikeastaan kaikki jo tietoisia milloin juhlat ovat. :)

 

Me vietämme syntymäpäivät isovanhempien, isoisovanhempien, tätien, setien, enon ja serkkujen kesken. Lisäksi kutsutaan muutama ystäväpariskunta. (kummit koostuvat tädeistä miehineen)

 

Tarjoilua olen ajatellut ja toistaiseksi se näyttää tältä:

 

Voileipäkakku

valkosuklaa-täytskäri, johon teen koristeeksi marsipaanista Ihaan sekä poitsun nimi ja 1-v. valkosuklaakirjaimin

muffinsseja (pätkis?)

keksejä

joku suolainen piirakka

 

vaniljakreemijauhetta oon mäkin ostanu ihan S-marketista ja Citymarketista. Tosin täällä Tampereella on tuo Ullan unelma-puoti (jolla on tuo nettimyyntikin), niin sieltäkin sitä saa. Täytyis käydä vähän shoppailemassa Ullan tykönä tarvittavia välineitä ja aineita kakkua varten.

 

Kaikki teen itse, mikäli onnistun. Ajattelin tässä joku päivä tehdä harjoitusversiot voileipä-ja täytekakusta niin näkee millaisia tulee ja täytyykö vaihtaa suunniltemia :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tälläiset kakut tuli (kaverin tekemänä) pojalle ja miehelle :) Muita koristeluita yms päikyssä :)

 

DSC_0051.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai jestas miten hienoja kakkuja! Mä vielä tuumailen, mitä teen, kun pojun synttäreitä juhlitaan vissiin ainakin kolmessa erässä ympäri Suomen :P

 

Meille on tulossa vieraaksi vähän isompia muksuja (2-3 v.) ja ajattelin, että olisi hauskaa järjestää heille ongintaa. Mutta mitä kaikkea pientä voisi laittaa ongintapalkinnoksi? Meidän synttäreillä oli usein vissiin jotain pientä karkkia (tai rusinoita tms.), kiiltokuvia ja paperinukkeja, mutta ei kai nykylapset enää sellaisilla leiki?

 

Ideoita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä olin yksillä synttäreillä jossa oli järjestetty onginta (n. 2-3-(4?) vuotiaille) niin siinä oli kyllyä ihan saaliina pieni laku (siis mikä se nyt on pätkä, puikko ? miksikäs sitä nyt sanotaan mutta ns. lasten laku :rolleyes: ) ja sitten pari tarraa, pojille ja tytöille eri, vähän sen mukaan että mikä juttu ois in. Mutta siis hyvin näyttivät lapset tykkääävän.

 

Sehän on tietty sitten eri asia että kuinka hienoa tai minkä hintaista haluaa. Mielestäni onginnan ei tarvitse mennä ns. vieraiden lahjomiseksi vaan että on pieni ohjelma numero missä saa sen pienen saaliin. Mutta ideiota mulla nyt ei ole sen kummemmin antaa kun en ko. lapsia niin tunne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on valittu synttäri'teemaksi' kumiankka. :)

 

Kutsusta tuli tällainen pienen näpertelyn jälkeen:

5050483.jpg

 

Sisäpuolella on teksti:

Mikä nauraa niin kuin aurinko, mikä itkee niin kuin kuu?

Mille meidän isi salaa kuiskaa: Baby, I love you?

Tulkaa kaikki katsomaan kun vauva hymyilee,

niin tiedättepä senkin missä onni lymyilee!

 

Mun teki mieli vaihtaa tuo 'vauva'-sana pois, mut onhan tuo bebe vielä vähän vauva, niin antaa olla :wub:

 

Kakuksi nyt mitä ilmeisemmin on tulossa tämä Tatu&Patu kakku, johon tulee tietenkin kumiankkoja noiden hahmojen tilalle! Tosin tämä nyt ei ole vielä varmaa. Kaikki on vieläkin niin vaiheessa ja kaverisynttärit on jo perjantaina..

5050504.jpg

 

Lisäksi cupcakeja ja jotain suolasta. Suolasesta ei ole vielä mitään tietoakaan. Ilmeisesti teen myös glutenittoman suklaapuolukkamousse-kääretorttukakun tms. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Heh, me mietittiin myös kumiankka-teemaa!! Päädyttiin kuitenkin muumeihin, kun ne on vielä enemmän in.

 

Meillä on muumi-astiat ja servetit, askartelin viirin muumikuvilla ja kutsuihin tuli muumeja. Tavalliset ilmapallot on kans, kun en jaksanut metsästää muumipalloja, jos sellaisia onkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tulee Hello Kitty-aiheiset synttärit. Tässä itse tehty kutsu

DSCN4899.jpg

 

Edit. taustapaperi näyttää kuvassa olevan vinossa, mutta ei oikeasti ole. Kuvaajassa vika ;)

Edited by Edith

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä kuvia kutsusta ja juhlista.

 

gallery_58_79_84246.jpggallery_58_79_26545.jpg

 

gallery_58_79_45388.jpg

 

Jo aloitettu "kakku".

gallery_58_79_113163.jpg

 

gallery_58_79_284677.jpg

 

ja synttärisankari

gallery_58_79_554005.jpg

 

Kuvat on suorastaan onnettomia, mutta kai niistä jotain tolkkua saa. Lasten pöytä, jossa oli Hello Kitty-mukit ja muut rekvisiitat, jäi kokonaan kuvaamatta. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ihania kuvia annnoj:n tytön juhlista!

 

Tässä muutamia kuvia meidän juhlista:

 

Kutsut tilattiin ifolorilta tällä pohjalla:

fi_pc_tp_00705-postcard-l-pooh-0002_landscape.gif

 

*kuva poistettu*

 

Tarjolla oli:

kinuskikakkua (leipomosta tilattu, itse koristeltu),

pullia,

hedelmiä,

1- muotoisia keksejä,

feta-paprika-ja ruohosipulitäytteisiä lihapullia ja jugurttikastiketta,

kylmäsavulohipiirakkaa,

kinkku-juustohyrriä

Edited by tähtitaivas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä muutamia kuvia meidän tytön 1-vuotissynttäreiltä :)

 

DSCN4923.jpgDSCN4922.jpg

 

DSCN4920.jpg

Edited by Edith

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now