Monalisa

Ensimmäinen syntymäpäivä

518 posts in this topic

Ok kiva idea. Niin mä vähän aattelinkin et onko toi marimekkoa kun en niitä niin hyvin tunne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie aattelin väsätä tämän tyylisen kakun. Ja pasteijoita. Ne on varmat, muita pitää vielä mietiskellä.

 

Kutsut haluisin laittaa, mutta taitaa hoitua ihan puhelimitse. Pojiltakaan kun ei olla kutsuja laiteltu, ni en nyttenkää sitten kehtaa. Pienessä päässään ku paisuttelee näitä ajatuksia ties miten :rolleyes: (Eli kun nyt "vihdoin tuli tyttö" ni kaikki luulis että sen takia toimin toisin. Totuus se, että tämä mein viimonen, ni siks ois kiva väkertää.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole kovin hyvä noitten kakkujen koristelujen suhteen ja olisi kiva joskus tehdä jotain vähän erilaista, joten esim toi Dalan linkittämä kakku olisi aika kiva. Joten siksi kysyisinkin, että miten noita yksityiskohtia kakkuihin tehdään? Mitä esim tossa kakussa se vaaleanpunainen taus on? Ja miten siitä kissasta saa pinnaltaan tommoisen?

 

Täytyisi perustaa joku ketju tyhmille kysymyksille leipomisesta :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitään tietoa miten se kissa on tehty. Näyttää styroxipalloilta :lol: Tarkkaan ku kattoo, se vois olla ihan tähtityllalla pursotettu. Niiku tässä mein keskimmäisen autokakussa. Tai sitte tälläsellä tyllalla.

Mie vielä harkitsen että laittasin alle vaaleenpunasen sokerimassan/marsipaanin ja sitte valkosesta leikkaisin sen kissan päälle. Tai sitte valkosen ja maalaan siihen vaaleenpunaset reunukset ja muut ääriviivat confused-smiley-17712.gif En tiiä. Onneks ei tarvi vielä tällä viikolla tehä :P

muoks. Tai sitten tekee kokonaan kermasta ja värjäilee sitä. Ei oo taas helppoo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei mitään tietoa miten se kissa on tehty. Näyttää styroxipalloilta :lol:  Tarkkaan ku kattoo, se vois olla ihan tähtityllalla pursotettu. Niiku tässä mein keskimmäisen autokakussa. Tai sitte tälläsellä tyllalla.Mie vielä harkitsen että laittasin alle vaaleenpunasen sokerimassan/marsipaanin ja sitte valkosesta leikkaisin sen kissan päälle. Tai sitte valkosen ja maalaan siihen vaaleenpunaset reunukset ja muut ääriviivat confused-smiley-17712.gif En tiiä. Onneks ei tarvi vielä tällä viikolla tehä  :Pmuoks. Tai sitten tekee kokonaan kermasta ja värjäilee sitä. Ei oo taas helppoo...
Kerro sitten kuinka onnistuit! Mulla on onneksi kaks kuukautta aikaa harjoitella :D

 

Ja Heidin kakku on komea. Oikeesti, miten te osaatte :o.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En taida laittaa kuvaa sitten toteutuneesta versiosta happy-smiley-8807.gif grinning-smiley-17116.gif

 

 

 

Mutta kun me halutaaaaaaaaaaaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan upeita kakkuja. Mun täytyy nolona myöntää et oon eläessäni tehnyt yhden kakkupohjan ja sekin meni pieleeen. Saa nähdö miten onnaa. Onneks äiti on tossa ihan naapurissa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan mahtavia kakkuja täällä! Ja Suffe, en mäkään ole koskaan kakkua itse kokonaan tehnyt... Ei vaan jotenkin innosta tuo leipominen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun täytyy nolona myöntää et oon eläessäni tehnyt yhden kakkupohjan ja sekin meni pieleeen...

 

Lohduttaako jos sanon etten minäkään leipuri-kondiittorina saa aina onnistumaan ;) Edellisessä kodissa oli ainanki selkeesti uunin vika. Ei tainnu ykskään kakkupohja onnistua. Ainanki miun mielestä... :lol: Ja ainahan voit paistaa kääretorttu pohjia ja leikellä niistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wautsi mitä kakkuja täällä! :blink:

 

Meillä on synttärit huomenna ja ajattelin leipoa ihan tavallisen mansikkakakun. Tosin ostin ensimmäistä kertaa mansikkakermaa ja suunnitelmissa olisi tehdä reunapursotuksista vaaleanpuna-valkoraitaiset. Muuten tarjotaan mokkapaloja (Dalan ohje Naiksuista...), munkkeja siman kera, keksejä ja paria suolasta piirakkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän hienoja kakkuja ja Monalisalla hienot kutsut! Melkein voisin idean varastaa ellen sitten teetä kuvasta kutsua ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli vaaleanpunasta kartonkia jonka taitoin puoliksi...Päälikanteen laitoin 3 kuvaa neidistä ja sisälle seuraavan tekstin:

 

 

Synnyin vuosi sitten kauan kauan sitten!

 

Maitohetkiä satamäärin, aina meni jotain väärin,

kaiken nurinkurin käänsin ja itkuakin väänsin.

Mutt' tuskin nuhteita mä sain

vaan suukkoja kiloittain.

 

Hassut temput, hullut temput

monenlaiset kenkuttelut toistuu päivittäin

ja hyväilyt ja hellittelyt,

koko suvun lellittelyt kun huusin äkeissäin.

 

Isi, äiti yötä monta valvoi vallan unetonta:

hammaskivut, vatsanpurut,

- oi monet huolet, surut!

Vaan kävelen ja kompastelen

(hieman horjun, huojahtelen)

sanojakin tavoittelen

ja pian kerron sen: en enää vauva ole, EN!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi Empu runo on kiva. Meille tosin ois pitänyt muokkailla, öitä ei ole valvottu. Tein nyt nalle puh-ja kissakiakun. Kissakakun samalla pohjalla kun nalle puhin, mut päälliseen sekotin luumua niin tuli hyvä väri. Ja pohjat jopa onnistui!! Ihan tuli ylpeä olo kun ei tullut pyydettyä äitiä tekemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Heidi- :llä aivan upea kakku!

 

Meille tuli kutsukortit jossa oli tämä kuva:

 

kutsu.jpg

 

Tehtiin ihan perinteinen kinuskikakku ja hedelmä-marjakakku.

 

 

s3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

014.jpg

 

Ei täydellinen ollenkaan, mutta kelpaa. Tuohon alle kirjotin vielä neidin nimen ja 1v. Kohta tuloo vieraat. Kuva vähän tärähtäny, mutta kiire...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toihan on ihan mieletön :blink: Vau. Sitten tänne kirjoitat yksityiskohtaiset selostukset kaikista kakun kuorrutusvaiheista, että mäkin voisin onnistua tossa :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos :wub:

Otin pari kuvaa :lol: Pohjana 1½ kääretorttupohjaa rullattuna näin

 

011.jpg

Ensin kakun päälle kerros kermavaahtoa tasottamaan ja sitten toi sokeroimassa päälle. Siihen maalasin noi ääriviivat mustalla värillä.

 

013-1.jpg

Sitten vaan pursotukset ja viimoseks tein tuon kissan. Meinasin tehä voikreemillä että tulis siistimpi, mutta jäi kermaa yli, ni käytin sitten sitä...

 

Silmät, viikset, rusetti ja nenä sokerimassaa, tilasin montaa eri väriä :)

Edited by Dala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan tajuttoman upee!!! En taidakkaan kehdata laitta meidän kurmuri-kakun kuvaa tänne :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now