Monalisa

Ensimmäinen syntymäpäivä

518 posts in this topic

^ Kiitos. Nätti se oli munkin mielestä mutta oli kuivakakun luokkaa se kuivuusaste :(

 

Päällinen on tomusokeria jota siis itsekkin kokeilin ensimmäistä kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Päällinen on tomusokeria jota siis itsekkin kokeilin ensimmäistä kertaa.

Haa, tomusokeria. Aikas hyvä idea.

 

Mitäs muita kerman korvikkeita tohon päälliseen olis kakkuun perinteisten suklaan, mansikan ja marengin (onks se marenkia nyt, mitä tossa -Heidi-kin kakussa oli :P) sijaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Maustettu rahka?? Mä olen lykkinyt toistaiseksi väliin valion maustettuja rahkoja, mutta miksei ne siihen päällekin sopisi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_0497.jpg

Tässä meidän Jätkän eilisten 1vee synttäreiden äiskän taidonnäyte.

Ei nyt mikään järkyttävän upea luomus, mutta hyvää se oli ja se on kai pääasia. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau Saimis. just eilen sanoin miehelle, että pitäis alkaa harjoittelemaan kakuntekoa. En ole koskaan tehnyt :blink: Mistä sä ton kakkumuotin hommasit?

Pitäis niitä täytteitäkin miettiä.

Edited by Vippe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi ihana nalle Saimis! Tommonen voiskin olla kiva tehdä, mulla ei oikein meinaa mitkään pursotukset ikinä onnistua, niin oisko helpompi vaan levitellä. Onko toi siis jollain ihan muotilla tehty? Mietin että ehkä sais vaikka saksilla leikkaamallakin kun tekis kaavan leivinpaperille ja pellillä sit paistais pari pohjaa. Ja varmaan vois käyttää semmosta kerman ja kermaviilin sekotusta. Tuleeko ruskee väri luumusta vai mistä? Naama lienee suklaanappeja ja lakua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin tuon kakkuvuuan muistaakseni cake and bake -nettipuljusta.

Jos laittaa googleen hakusanaksi "leivontatarvike" niin johan löytyy mahdollisia sivustoja ihan urakalla.

 

Voin kertoa että en oo sokerikakkupohjaa leiponut itse ainakaan 10vuoteen, ja ei se tosiaan niin hankalaa ollut.

 

Nallessa on sisuksina mehua kostukkeena, sit tuoreita mansikoita muussattuna ja vaniljavispiä. Kuorrutus on ihan sitä vaniljavispiä ryhdistettynä rahkalla. Ruskea väri on ihan karamelliväriä (tai jotain, tilasin samasta mestasta kun vuuan) ja naaman on taiteiltu aineksilla suklaanappeja juu ja lakunauhaa.

 

Mietin kans ensin pursotusta, mutta sit kun aikakin alkoi olla kortilla niin päätin etten lähde siihen rumbaan ollenkaan, ja hyvä niin, koska päällinen oli aika vetelää kuitenkin niin ois ollut ehkä vähän levahtaneet ruusukkeet..

Vuuan mukana tuli kyllä ihan ohjeet kakunpohjasta ja täytteistä ja sokerikuorrutuksesta, joka ois ilmeisesti jämäkämpää pursottaa.

 

Se oli vähän se ohje niinkun kakunleipominen-for-dummies. Joten uskon että kun mä onnistuin niin kaikki muutkin onnistuu!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kiitos vaan ohjeista ;) täytyy pyöräyttää vaikka itselle joku päivä koeversio.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vau Saimis. just eilen sanoin miehelle, että pitäis alkaa harjoittelemaan kakuntekoa. En ole koskaan tehnyt :blink: Mistä sä ton kakkumuotin hommasit?

Pitäis niitä täytteitäkin miettiä.

Minä ajattelin tässä jos joku päivä tekisin "harjoittelu" kakun. Vaikka kakkuja nyt olen tehnyt niin ostin uuden kakkuvuuan johon mahtuu 6 munan kakku, niin pitäähän se testata että millainen siitä tulee, siis kooltaan. Ja niitä täytteitä sekä koristuksia, varsinkn jälkinmäisiä. Ostin sellaiset hienot lastat joilla saa sen kerman tasaiseksi tai sitten tehtyä siihen kuviot niin pitäähän niitä kokeilla. Idea kakusta on jo päässä, mutta se mitä siitä tulee onkin ihan eriasia. Todennäköisesti ei yhtään sellainen kuin idea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoja kakkuja ootte tehny!

 

Esikoisen nimppareille tekasin pikaseen äsken tälläsen

 

011-1.jpg013-2.jpg

 

Ei tuu ku mummi ja mummu ni ei haittaa vaikka puuttuu valot ja kaikki muu sälä :lol: Kelpaa varmasti pojalle ja se lienee tärkeintä. Pohja siis ihan 3D-autovuualla. Voi kyllä olla että joudun aamulla edes pyyhkijät lisäämään ku käy omaan silmään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi upeita kakkuja olette saaneet aikaan!

 

Mä tein esikoiselle reilu vuosi sitten todella perinteisen kaakun 1-vuotissynttäreille, mutta poropeukalona olin siihenkin ihan tyytyväinen:

syndet5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä otoksia meidän 1v juhlista:

 

Kutsu edestä:

 

15p0qw3.jpg

 

Sisäsivu:

 

8whbwj.jpg

 

Kakkuja,

 

Mun räpellys, Hello kitty kakku:

 

345des0.jpg

 

Marenkikakku:

 

xbes9e.jpg

 

Muuta:

 

2lthy7q.jpg

 

Sankari:

 

qxt3mc.jpg

Edited by Nessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa decorationi ja teema sulle Nessa! Tosi söpö päivänsankari ja niin tärkeännäköisenä =) Harmi, kun meidän poika joutuu (katsos, JOUTUU) viettämään 1v. synttärit täällä ulkomailla mun ja isin kanssa. Toivottovasti mummo ja vaari pääsee paikalle ja järkkäilen jotain kivaa hänellekin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Mistä on pienet tytöt tehty, mistä on pienet tytöt tehty?

Sokerista kukkasista inkivääristä kanelista;

Niistä on pienet tytöt tehty !

 

Mistä on pienet pojat tehty, mistä on pienet pojat tehty?

Etanoista sammakoista koiranhännän tupsukoista

Niistä on pienet pojat tehty !

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

ollapas hyvä :)

 

Mihin oot Nessa kastanut nuo vaahtikset että tuo strösseli pysyy kiinni? Ihan sokerikuorrutteeseen, vai...? Nimim. "surkea leipuri"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämmöinen traktorikakku oli tänään pojan synttäreillä. Paistoin kaksi pohjaa uunipellillä ja puolitin ne ja leikkasin muotoonsa.

post-393-1218829863_thumb.jpg

Edited by Marika-76

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tämän ketjun ja tämän jo edellä mainitun sivuston innoittamana koristelin tyttäreni 1-vuotiskakun vaahtokarkkitaikinasta muovailemallani nallella ja lahjapaketeilla.

post-1502-1219831292_thumb.jpg

 

Ihana kakku! :)

Mitä toi vaaleenpunanen tossa kakun pinnalla on?

Edited by RouvaS

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Se pinnalla oleva on oranssia ja on värjäämätöntä vaahtokarkkitaikinaa (tehty Lidl'in vaahtokarkeista, jotka oranssin sävyisiä), ruskea väri puolestaan on saatu aikaan lisäämällä kaakaojauhetta). Taikinaa voi varmasti värjätä elintarvikeväreillä. Tai sitten väriin voi vaikuttaa käytettävien vaahtokarkkien värillä. Ainakin joskus vuosia takaperin markkinoilta on löytynyt vaalenapuna-valkoisia vaahtokarkkeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now