Sign in to follow this  
Followers 0
Coordinator

Välikausikengät

24 posts in this topic

Kun kesäkenkä on jo liian viileä, onko talvikenkä vielä liian kuuma? Tarvitseeko/kannattaako välikaudelle ostaa omat kengät?

 

Meidän tapauksessamme olen ajatellut, että ostamme pakkaskeleille Kuomat ja loskakeleille Goretexit. Mutta tarvitaanko vielä jotkut syys/kevätkengät? Ainakin nuo Goretexit ovat monesti melko lämpimän näköisiä, joten esim. +10 asteen kelillä lienevät liian lämpöiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin olen ostamassa, mutta se johtuu siitä, että Enskan kesäkengät tosiaan ovat ihan kesäkengät. Alle 15 asteessa varpaita palelee jo. Jotkut goretex-kengät varmaan etsin, kun kumpparitkin ovat jääneet pieniksi ja en viitsi muutenkaan aina miettiä, että onkohan pihalla lätäköitä ja miten märkää se nurmikko nyt onkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan kyllä menty kesäkengillä (esim. Eccon nahkaiset kävelykengät & Richerin vuorittomat goretexit) tuonne lokakuuhun ja vaihdettu sitten talvigoretexeihin (Superfitin vuorilliset kävelykengät). Pakkasille sitten Kuomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suositelkaahan hyviä välikausikenkiä! Meillä myös niiden osto edessä, keväällä pärjättiin ilman, mut syksy voi olla pidempi ja märempi ja lenkkarit alkaa olla kohta pienet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa etsin hyviä välikausikenkiä pojalle. Käytössä nyt olleet Eccon nahkaiset, mutta ovat jäämässä just pieneksi enkä usko että niillä muutenkaan pärjätään kun varsinkin aamuisin on tosi viileä ja maa vielä kostea. Poitsu kun vielä konttailee eikä saappaat pysy jalassa niin joku välimalli pitäisi löytää.

 

Tytöllä on ollut Lassien gorelenkkarit ja niillä ajattelin pärjätä vuorikumpparien kanssa talvikeleihin saakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin tänään K-kengästä ne tarjouksessa olleet (49,90e) Vikingin gore-tex nilkkurit. Emmä nyt sit tiiä onks ne enemänkin talvi- kuin välikausikengät, mutta olivat hyvän tuntuiset ja kevyet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enskalla on nyt Tepsut-välikausikengät, joissa on vedenpitävä kalvo. Tuntuisi olevan suht lämpöiset, pikkupakkasellakin pärjännee villasukissa. Eivät kuitenkaan ole 15 asteessakaan liian kuumat. Vikoja jos pitää keksiä, niin kengät ovat todella jäykät ja painavan oloiset. Kaveri opettelee juuri juoksemaan, mutta noissa kengissä taapertaa kuin Frankensteinin hirviö :rolleyes:

 

(Meillä on kyllä ollut kesäkenkinä Feelmaxit, jotka ovat kyllä ihan eri sarjassa joustavuuden ja keveyden suhteen... Ja kuluvat puhki parissa kuukaudessa ;))

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin ostettiin Vikingin goret, huuto.netistä käytettyinä. Olen ollut tyytyväinen. Ja on mukava tietää, että poika pärjää hyvin märemmilläkin keleillä, kun saappaat sillä eivät pysy jalassa vielä ollenkaan. Talvikenkiin verrattuna meidän välikausinilkkureissa on sikäli selkeä ero, että niissä ei ole mitään lämpövuorta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on adidakset käytössä ja ne mun mielestä soveltuu hyvin viileämäpäänkin päivään käytettäväksi mutta ei sitten kestä niitä lätäköitä. Mä en näe sitä goretexiä tarpeelliseksi välikausikenkiin, talvella sitten ostetaan kunnolliset vedenpitävät kengät.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on adidakset käytössä ja ne mun mielestä soveltuu hyvin viileämäpäänkin päivään käytettäväksi mutta ei sitten kestä niitä lätäköitä. Mä en näe sitä goretexiä tarpeelliseksi välikausikenkiin, talvella sitten ostetaan kunnolliset vedenpitävät kengät.

 

peesi.

 

Meillä myös addut syksykäytössä... Eikö vaan pipa ookin hyvät?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kesäkenkinä Eccot ja nyt välikausikenkinä Reiman goretexit. Talvipopoja pitäs alkaa ostelemaan. Mitä suosittelette?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaisiin lämpöasteisiin saakka olette pitäneet välikausigoreja muksuillanne? Onko nolla-asteinen sää jo liian kylmä? Entä voiko goretex-kenkiin laittaa villasukkaa vai hiostaako se liikaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ostanut neidille ollenkaan noita välikausikenkiä ja ihan hyvä olikin, koska säät näköjään äkisti kylmeni. Tänään ulkoillessa oli jo talvikengät jalassa, tietty tavan sukan kanssa jotta kunnon pakkasilla sitten mahtuu muuta sukkaa kenkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kunpa olis kristallipallo, josta näkis ensi talven sään. Tuleeko samanlainen talvi kuin viimeksi vai onko luvassa loskaa..? :girl_sigh: Olis kiva tietää, että pärjääkö goretexeillä (joita vois käyttää jo viileämmillä syyskeleilläkin) vai tartteeko ihan kunnon lämmintä talvisaapasta... Ja tartteeko syksyyn lenkkaria, kevyempää goretexiä, kumisaapasta vai mitä ihmettä? Huoh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä tällasista välikausikengistä? Vai onko nää edes välikausikengät? :blush: Tyttö on just oppinu kävelemään ja mä oon ihan pihalla kenkien suhteen.

Viking Woodpecker

k34134637ha_lr.jpg

 

Meillä on tällä hetkellä yhdet ihan kesäkengät ja sitten sellaset mokkanahkaset Chipmunks-kengät, niin ja kumpparit.

 

Talvikengät pitäis ostaa, mutta noilla Vikingeilla pärjäis varmaan pakkasille asti? Vai kuinka aikasin alatte käyttää ihan talvikenkiä, tarviiko tollasia ollenkaan?

Edited by Scarlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pojilla on tällä hetkellä käytössä sään mukaan joko ihan lenkkarit tai enenevässä määrin ihan nahkaiset "kävelykengät" (Superfit), lisäksi tarpeen mukaan kumisaappaat villasukalla tai ilman. Näillä em. kengillä mennään siihen asti, että otetaan käyttöön talvigoret (tod.näk. Superfitit), jotka nekään ei mun mielestä sovellu kovin ihmeellisille pakkasille, joten niitten kavereiksi tulee sitten Kuomat tai vastaavat.

Edited by Monnax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä otin eilen käyttöön meillä Vikingin välikausikengät, jotka näyttävät samalle kuin nuo Scarletin postauksessa olevat kengät. Eli ei ole vuorta vaan korkea varsi ja kestävät sitten kosteutta paremmin kuin tavan lenkkarit. Ennen noita käytettiin joko Niken tennareita tai tarralenkkareita. Aino hikoaa jalasta mutta vähemmän hikiset varpaat tuntuvat olevan noissa Vikingin kengissä kuin tennareissa.

 

Noita voipi käyttää sitten villasukankin kanssa myöhemmin syksyllä (jos mahtuvat vielä) ja tarkoitus on noista siirtyä sitten talvikenkiin/talvikumppareihin sään mukaan. Viime syksynä Ainolla oli nahkakengät, joista siirryttiin ensin karvavuorikumppareihin ja niistä sitten Vikingin talvi-goretexkenkiin (toppaa ja tosi lämpimät). Eli välttämättä ei tuollaisia ns. välikausikenkiä tarvitse, varsinkin jos on kylmävarpaisempi lapsi. Monet talvikengät tosin vaativat lunta kestääkseen ulkona remuamisen, koska monissa on pinnalla toppakangas tm. joka kuluu nopeammin puhki hiekalla.

 

 

Niin ja Aino on tosiaan perhepäivähoidossa ja könyää pihalla monta tuntia päivässä. Korkea varsi pienentää vähän hiekkakuormaa kengässä ja lisäksi nuo tennarit säästyvät sitten vähän siistimpään käyttöön.

Edited by Talventyttö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista :) Meillä ei kunnollisia kävelykenkiäkään, joten taidan ostaa joko noi Vikingit tai sitten ihan nahkaset kävelykengät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli keväällä käytössä vikingin goretexit sekä nahkaiset kävelykengät. Kumpparitkin oli, mutta niitä ei kyllä käytetty juuri lainkaan, nuo goretexit oli jalassa ulkona vaikka kuinka olisi ollut märkää, varpaat pysyivät silti aina kuivina. Olivat mun mielestä paljon tukevammat jalassa kuin kumpparit ja poika käveli niillä paljon paremmin. Nahkaisia kävelykenkiä käytettiin sitten ns parempina kenkinä, ei niinkään puistoillessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen :girl_smile:

 

Mitä kenkiä teillä on tällä hetkellä taaperoilla käytössä? Erityisen kiinnostunut oisin 1-vuotiaiden, juuri kävelemään oppineiden kengistä. Tällä hetkellä mennään vielä lenkkareilla ja kumppareilla, tosin jälkimmäiset eivät pysy jalassa ollenkaan.

 

Talveksi lapsen kummit ostivat jostain Cico-merkkiset (en osaa sanoa mistä ostivat, nettihaku ei tuota mitään tulosta) toppasaappaat. Näissä on kuminen alaosa ja kankainen, vettähylkivä yläosa. Menisivätköhän nämä jo nyt syksyllä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli 1-vuotiaana Richterin goretex-kävelykengät. Olivat pehmeät ja joustavat ja vedenpitävät.

 

Nyt kummallakin on Adidaksen goretexit, seuraavaksi siirrytään hyväksi todettuihin SuperFitin talvi-goretexeihin, jotka ovat musta parhaat +5 -10 keleille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0