Sign in to follow this  
Followers 0
Nadda

Mikä haalari hyväksi havaittu?


206 posts in this topic

^ Mun mielestä tuo supratech kertoo sen, että se kangas on kestävämpää kuin pelkkä Lassietec. Puku voi siis olla esimerkiksi Lassietec, jossa on supratech-ominaisuus. Kolmevuotiaalle menee varmaan lapsen koosta riippuen 92-98-senttinen haalari.

 

Thänks.... meidän 2-vuotiailla oli tänä talvena 92 senttiset haalarit, joten oletan, että ne voisi sitten ensi talvena olla sen 98cm, ehkä. On tämä vaikeeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä taas mahtuu 2-vuotiaalle vielä 86-senttinen eli ens talvena mitä todennäköisimmin sitten menee tuo 92-senttinen. Kyllä mä uskoisin, että teillekin mahtuu vielä 98-senttinen, koska tuossa iässähän lapset ei enää kasva samanlaista tahtia kuin aiemmin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana tuo Malan haalari edellisellä sivulla!

 

Meillä ei ole vielä Malasta kokemusta, mutta tilasin vauvalle ensi talveksi Malan suoraan Tanskasta. Kosteussuojattu, saumat teipattu ja tosi hyvä kulutuksenkestävyys. Tuttavilla on ollut tosi hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä. Tanskan alennusmyynnistä tilattuna haalarille jäi hintaa 27 euroa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lassie suprafill nokittaa mennen tullen reimatecin :) Kokemusta molemmista ;)

Tarhatädit kehuvat kilvan suprafilliä, kun ei tartte enää kuriksia käyttää! Kätevä puku, jonka kyllä ostan ensi vuonnakin!

 

Mun on kyllä (tarhantätinä itsekin ;) ) pakko sanoa, että mielestäni tuo suprafill ei ole toimiva. Päiväkodissa olen näiden kanssa ollut tekemisissä, ja se haalarin alaosa ei hengitä, vaan hiostaa ja kun yläosa ei ole vedenpitävä on haalari edestä polvista ylöspäin märkä. Kun haalari on etuosastaan aamupäivän ulkoilussa kastunut, se ei ole vielä iltapäivän ulkoiluun mennessä kuivunut (kuivauskaappiinhan noita ei saa laittaa). Näin ollen eniten vesileikeissä viihtyville suprafill-haalareiden käyttäjille joutuu laittamaan haalarin päälle vielä kurahousut....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kokemuksia Katvigin haalareista? Ajattelin poitsulle välikausihaalariksi tuollaisen tilata. Onko kokoluokitus pieni/reilu?

 

 

Vastaan itse itselleni :D

 

Haalari tuli postissa ja on IHANA! Tosin otin pojalle koon 92cm aiemmpien kokemusten perusteella ko. merkin vaatteista (mielestäni olleet hieman pientä kokoa) mutta meidän 82cm ja 10,5kg 1,5v pojalle puku olikin melko reilu fleecepuvunkin kanssa. Nyt odottelemme 86cm kokoista pukua kotiin.

 

Puku oli kevyt ja mukavan oloinen, vedenpitävyydet ym. ovat samaa luokkaa kuin Jonathanin tähti- sekä Reimatecin haalareissa sekä myös hinta vastaa hyvin näitä pukuja (79e). Pukuhan on pinnaltaan tehty kierrätetyistä muovipulloista ja yhteen pukuun on käytetty 10-15kpl kirkkaita muovipulloja. Ihana idea vaikka miinuksena toki se, ettei puku ole kotimainen vaan tanskalainen.

 

Tässä vielä kuvat puvusta:

 

KV_SS09_haalari_pinkki.jpgKV_SS09_haalari_sin.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytetty Lassieta ja S-kaupan halppismerkkiä Cirafia, ja nyt hankittiin eka Reimatec ja petyin aika kovasti laatuun. Toisen jalkalenkin pidikenappi irtosi heti ensimetreillä. Ei anna kovin hyvää kuvaa Reiman laadusta. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut 3-vuotiaalla pojalla jo kolme Reimatecin haalaria ja ollaan tosi tyytyväisiä. Viime keväänä en tykännyt Reimatec pukujen väreistä ja siksi ostin vain kosteutta hylkivän Reiman ruskea kaksiosaisen välkausipuvun ja ihan tyytyväisiä oltiin siihenkin. Reimatecit pitää kyllä vettä älyttömän hyvin, eivätkä ole olleet liian hiostaviakaan, vaikka poika onkin aika kuumaveristä sorttia. Meilläkin tosin on pitänyt ommella tuota lahkeen nappia uudelleen ja se kyllä ärsytti, mutten sen takia viitsi hyvää pukua lähteä haukkumaan, vaikka miinuspuoli onkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tänä talvena 1,5v-2-vuotiaalla käytössä tanskalainen MOLOn talvihaalari (koko 86). Voin pelkästään kehua merkkiä ja haalaria! Oli hyvälaatuinen, järkevän mallinen ja yksityiskohdat oli toimivat. Oli lämmin, kestävä ja piti vedenkin hyvin. Lisäksi oli yksinkertaisen tyylikäs ja raikkaan värinen.

 

Omamme ostimme Kööpenhaminasta, mutta näitähän saa Suomestakin ainakin monesta nettikaupasta. Hinta Tanskassa euroissa 134€ ja suomalaisissa nettikaupoissa 129€.

 

Ensi talveksi haluan samanlaisen, isomman toki ja ehkä eri värisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä on ehkä vähän turha valittaa, mutta kun puen tuolle varmaankin jo 86-senttiselle rotevalle pojalle koon 80 Jonathanin vk-haalaria, niin se on kyllä hartioista aika ahdas :lol: Jos pukee toisen käden hihaan, toista ei tahdo enää saadakaan. Eli pitää laittaa hihat vaan puoliksi päälle ja sitten nykäistä ylös, helppoa kuin heinänteko :rolleyes: Muuten kyllä on tilaa vielä joka suuntaan.

 

Tällä viikolla on ollut vielä päällä Remu-toppahaalari, myös koko 80. Mainio talvihaalari kyllä, ja oikeastaan vasta nyt loppukeväästä alkoi näyttää sopivan kokoiselta (siihen asti oli ison näköinen). Lahkeet on kyllä melko lyhyttä mallia, mikä ei varmasti haittaa yhtään jos lapsi itse kävelee ja pitää varrellisia talvikenkiä. Meillä vielä välillä istuu rattaissa ja kannetaan, jolloin lahkeet nousevat liian ylös. Lahkeet tuntuivat liian lyhyiltä jo syksyllä, eli haalarin pieneksijäämisestä ei ole kyse.

 

Remu piti hyvin vettä, huhtikuisessa kuralätäkkötestissä vain kauluksesta vähän pääsi vesi sisään :lol: Mitään kulumisjälkeä en tuosta löydä, vaikka on ryynätty joka alustalla.

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ihana toi Kåtvigin haalari!! Saako siihen miten asusteita?

 

 

En osaa sanoa, itselle ei ainakaan mitään osunut silmään. Mutta meillä on Jonathanin viime vuoden sininen kevätsydvesti, joka sopii tuon kanssa niin hyvin yhteen! Poika on megasöpö (ainakin äidin mielestä... :P ).

 

Tietysti tuo vaalea väri on jo nyt tummunut käytössä, mutta muuten puku on ollut loistava ja kestänyt hyvin kurakelissäkin (kurikset unohtuivat kerran ja hyvin koneessa puhdistui illalla sekä kuivui aamuksi). Istuu hyvin yläosasta, joka meillä oli Reimatecien kanssa ongelmana, kaulus ja huppu asettuvat kauniisti hyvin suunnitellun kaulanapituksen ansioista. Pieni miinus on se, ettei vyötäröä voi säätää. Fleecepuvun kanssa istui mukavasti, mutta nyt lämpimillä keleillä ilman fleecepukua on hieman löysähkö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli talvella taaperolla käytössä POPin haalari ja olen tosi tyytyväinen. Ensi talveksi ajattelin hankkia samaa merkkiä, mielestäni hinta-laatusuhde oli kohdallaan (sain haalarin liikkeen avajaisissa -30%, epäilen, että ensi syksynä olisi yhtä hyvä tuuri...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tykästynyt noihin Lennen haalareihin, tytöllä taitaa olla jo kolmas sen merkkinen haalari käytössä. Hyvin pitää vettä ja ovat säilyneet ihan hyvän näköisinä, vaikka käyttö on ollut kovaa. Myös haalarin mallista olen pitänyt, tyttö on kovin hentoinen ja tuntuu, että esim. Reiman haalarit roikkuvat päällä...Ainoa miinus on annettava kumisista jalkarenksuista, jotka eivät kauaa kestä ehjinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reimatecit ovat olleet testatuista parhaat. Eivät ole menneet miksikään. Jonathanin haalareista on vain huonoa sanottavaa. Jalan alle laitettavat renksut hajoavat aina ja nepparit irtoilevat. Reimatecin kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokemuksia Ticketin talvihaalareiden koosta. Ovatko kovinkin reiluja? Eli minkä kokoisen talvihaalarin ottaisitte nyt 74cm pitkälle. Kokeiltiin sellaista vauvamallista haalaria ja 74cm oli sopiva ja vähän kasvunvaraa, kun taas sitten 80cm haalariin tyttö hukkui. Lähinnä nyt vaan mietin paljonko tuon ikäinen vielä kasvaa, kun kuitenkin haluaisin haalarin menevän koko talven ja käyttökin alkaa toivottavasti vasta muutaman kuukauden päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin meidän kuopukselle Ticketin babymallin kokoa 74 ja uskon sen kyllä menevän koko talven. Vertailin muiden merkkien haalareihin ja vastasi kokoa 80 tai jopa 86. Meidän poika on nyt 81cm ja 10,2kg. Yli vuoden iässä kasvu hidastuu ja jos haalari on nyt vähän reilu, niin eiköhän mene talven yli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin vaunuiluun / ulkoiluun täältä Mikk-linen haalarin, mutta sen vedenkestävyydestä en osaa sanoa, kun se on ollut vaan tosiaan vaunuissa tai keinussa (haalarissa lukee shower proof). Ulkorymyämiseen ostin name it:n tarjouksesta vedenkestävät välikausihaalarihousut (siis vähän kuin kurahousut, ei takkia), jonka alla on ollut tavallinen paksu huppari. Se on toiminut ainakin tämänhetkiseen tarpeeseen loistavasti, se on just sopivan kokoinen, vaikka onkin 74cm. Toivon että se menisi nyt syksyn, siinä on onneksi vähän säätövaraa.

 

Talveksi/kevääksi mä ostin alesta Reimatecin 80cm välikausihaalarin, taaperomallia. Vauvamallit on vähän turhan leveitä meidän hoikkeliinille. Vähän kyllä jännittää, onko se ihan järkyttävän iso...

Edited by sorellina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrea: Mistä nettikaupasta tilasit teidän Malan puvun? Ihan vaan jo ensi kevään aleja silmälläpitäen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hups. Tuli kahteen kertaan tuo edellinen kysymykseni..

 

Meillä Ticket to Heavenin haalari. Irrotettavalla fleecevuorella. Ollaan oltu tyytyväisiä, todella lämmin ja pitää veden. Ainut miinus, että ei mitenkään hylji likaa, ja jos sitä tulee, niin imee sen itseensä. Meillä lähti kyllä polvet puhtaiksi sappisaippualla. Muuten kestää mielestäni todella hyvin kulutusta. Oli koko viimetalven käytössä, ja ei juurikaan käytön jälkiä, oikeasti haalari on vieläkin kuin uusi. Pienemmälle tytölle oon miettinyt Minymon tai Ticket to Heavenin haalaria. Myös Cupcake kiinnostaa. Siitäkin voisi joku kertoa kokemuksia. Kestääkö kulutusta, onko lämmin yms. Vai onko vaan kallis söpöily-haalari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Lennen vk-haalari ollut tytöllä eikä valittamista ole. Väri on aika arka (vaalea beige) mutta säilynyt ihan ok:na. Vettä kestää tosi hyvin, tosin mä pesen sen aina kuorivaatteille tarkoitetulla aineella ja kyllästän "teflon"-suihkeella.

Lenne on mun mielestä aika pientä ja kapeaa kokoa, käy meidän kuikelolla malliltaan paremmin kuin esim. Remu.

Lisäksi hinta on huomattavasti edullisempi mikä johtunee varmaan kotimaasta (Viro). Tosin tehdäänhän Reimatkin jossain kaukomaassa ja maksavat silti maltaita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

just ostin Lassietecin haalarin ja lassien ns. kurahaalarin pojalle (joka kuun alussa oli 76cm pitkä) ja käyttää muuten jo suurimmaksi osaksi 86cm vaatteita, niin nuo puvut 86cm ja poikahan hukkuu niihin :o

vieläköhän pitää mennä vaihtamaan vai koettasko ettiä kirppikseltä jonku 80cm haalarin :unsure:

kaupassa kuiteski mallailtiin et 80cm ois jääny aika het pieneks... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0